Jump to content

How to / DIY : Lumini marsarier stanga-dreapta & aprindere completa stop frana


im.guzu
 Share

Postare recomandată

@ove salut , o parte din ce ai spus e adevarat dar daca e sa ne explicam exact ce se intampla acolo ar fi cam asa :

- in primul rand soclul din poza are doar 3 becuri , el fiind soclul exterior , cel de pe hayon (in care e lampa de ceata) e altul ! ! ! deci avem 4 fire la acest soclu pentru ca are 3 becuri la care vine o masa si 3 + , becurile fiind 1 pt semnalizare , cel inalt si subtire din mijloc si doaua identice de 21W pt frana si pozitie si pt. pozitie . in concluzie 4 fire = 1 masa , 2 + pozitie si frana , 3 + pozitie , 4 + semnalizare (lampa de ceata nu este pe acest soclu) !

-desfasurarea actiunii : se uneste +pozitie si frana cu + pozitie (cele 2 fire din mijloc)

-efecte : cand e aprinsa pozitia e ok pt ca becurile sunt de 21W pe fiecare + vine un curent X ca sa le aprinda la 20% din putere becurile lumineaza normal , curent normal in ambele circuite de +

cand calcam frana pe unul din + ar veni un curent mai mare pt a aprinde becul de 21W la puterea nominala ( practic computerul nu mai limiteaza curentul pe acest fir de +) atunci pe acest fir vine curent cat e nevoie dar noi am pus in paralel si becul al doi-lea care acum va fi alimentat si el nemaifiind nevoie de curent pe celalalt fir de + (initial doatr pt pozitie) si atunci computerul zice : domnule aveti bec ars pe pozitie pt ca curentul prin circ. ala e mai mic decat trebuie si aprinde o luminita in bord

-daca cititi mai amanuntit veti afla ca masinile pt USA au doar 3 fire in aceasta mufa , lipseste acel + doar pt pozitie si au luminile la frana rotunde pt ca sunt puse in paralel cele 2 becuri de 21W

-explicatia la intrebarea de ce la noi e separat circuitul cercului in 2 ? este simpla : noi avem lumini de parcare jumatatea exterioara a cercului si ei nu au aceasta functie , ei nu au parking lghts pe pozitie , le au pe becurile de semnalizare adica ala din mijloc subtire in cazul lampii spate...

-rezolvare : daca dezactivam diagnoza lampii de parcare spate (byte 19 bit3) practic anulam diagnoza pe acel fir de + care este la noi doar pt pozitie dar totodata prin punerea in paralel a celor doua becuri obtinem lumina de parcare cu cerc complet deci 10W consum in loc de 5W cum a gandit-o vw

ce sa mai zic... am incercat de acu 2 ani sa punem diode dar NU merge pt ca odata ce al doi-lea bec ia curent si de pe alt fir calculatorul sesizeaza deci nu va pierdeti timpul...

solutia cea mai simpla e scurt intre cele 2 + si modificarea cu vag com

solutie mai complicata exista dar nu are rost sa modificam soclul acela...

sper ca e lamurita in totalitate problema sau modificarea...

o gluma mica daca se poate.... ove , te rog sa nu te superi pe mine !

eroarea de scurt circuit nu determina aprinderea acelui bec in bord , ea este semnalizata de un firicel de fum alb ce iese de sub bord :rolleyes:

Modificat de steamroller
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • im.guzu

    28

  • fanta

    21

  • tzacanel

    18

  • Cristian-Vn

    17

@steamroller - scuze am incurcat lampile de semnalizare cu cea de ceata....:) , dar discutia nu era legata de lampa de semnalizare...:D

Fara suparare.. oricind ne sfatuim constructiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ove vad ca in semnatura ai golf 5 ai facut la el modificarea ? Eu initial nu am vrut sa intru atat in detalii pt ca nu pe totii ii intereseaza ce se intampla exact acolo , majoritatea vor sa le mearga cercu si sa nu se aprinda in bord... dar acum oricine citeste thread-ul asta o sa poata intelege din ce sa scris pana in prezent ce face acel mic contact intre 2 fire :icon_cry:

nici o parere in legatura cu continutul pdf-ului pe care l-am pus ieri ? nu a gasit nimeni nimic interesant in el ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@steamroller - la golful din semnatura nu am facut nici o modificare, am niste rezerve.. sincer prefer calea software pentru problema.. :D, nu am vazut nici un document .pdf.. de aia nu am zis nimic, nu inteleg ideea "curent X ca sa le aprinda la 20% din putere", eu stiu ca un curent intrun circuit este dat de consumator.. deci curentul este constant daca.. becul are aceeasi putere sau rezistenta interna a becului este constanta.. si categoric este. Cred... singura conditie ca un bec din cele 2 sa lumineze mai tare este urmatoarea... pe pozitie becurile sunt in paralel.. deci curent juma/juma pe fiecare, in momentul in care se comanda bec frina pe un circuit separat la un bec se dubleaza curentul si de aici rezulta diferenta de intensitate a becurilor, chiar daca ambele becuri au 21W deci valori egale ale puterii acestora... Atunci rezulta ca pe un vec vom avea un curent mai mare iar pe unul mai mic..si fiindca acest lucru e comandat de computer nu se poate contrazice sa arate eroare. Cred ca eroarea apare cind curentul este 0 (zero) si cind este mai mare decat curentul nominal pe un bec de 21W, valoare stiuta si impusa prin soft.

Deci... mai sapam si astept .pdf -ul pe mail... si chiar pe forum..

Modificat de ove
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe pozitie, becurile sunt alimentate la 5V, cand se pune frana, 12V, de aici rezulta diferenta de intensitate luminoasa

rectificare:

pe pozitie, becurile sunt alimentate la 2.8-2.9v , cand se pune frana, ~11.5V, de aici rezulta diferenta de intensitate luminoasa

fara povesti aiurea, pe masuratori exacte

Modificat de angel eye
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu becul scos si pozitia aprinsa ai doar 5V acolo ? nu prea imi vine sa cred... si mi-e asa lene sa cobor pana la masina sa masor...

acum a aparut rectificarea....

pai din cauza limitarii curentului in circuit si a rezistentei mici a becului de 21W ai o cadere de tensiune pe becul respectiv si de aia e asa mica tensiunea cand sunt pozitiile aprinse doar , fara frana...

Modificat de steamroller
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare suspect.. dar daca e masurat asta e. Dar un bec cu tensiunea nominala 12V alimentat la 2,8V...2,9V ... . Dar caderea de tensiune nu poate fi de vreo 9 V.. rezistenta interna a becului e foarte mica.. "Ohm" stie ce zice.. O fi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) deja devine forum MINITEHNICUS ;) pana nu spargem modulul ala ce alimenteaza becurile si studiem ce e inauntru nu vom stii niciodata cu siguranta cum au facut aia de la vw acolo

da nu are rost asa ceva... important e ca exista solutia care este pt. cerc complet , eu zic sa nu ne mai batem capu...

Modificat de steamroller
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut , nu a incercat nimeni nimic din pdf-ul ala ? nimeni interesat ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

mi-am facut si eu astazi faza cu cerculetul intreg la frana, si nu`mi da eroare in bord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am realizat si eu operatiunea cu cercul complet in momentul actionarii franei.Se vede super bine,nu-mi da nicio eroare in bord;masina este din 2004.Multumesc pentru idee celui ce a deschis acest topic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
:D deja devine forum MINITEHNICUS :icon_idea: pana nu spargem modulul ala ce alimenteaza becurile si studiem ce e inauntru nu vom stii niciodata cu siguranta cum au facut aia de la vw acolo

da nu are rost asa ceva... important e ca exista solutia care este pt. cerc complet , eu zic sa nu ne mai batem capu...

Salutare sunt nou pe forum si am citit topicul acesta cu DIY : Lumini marsarier stanga-dreapta & aprindere completa stop frana si se pare ca am gasit solutia la aprindere completa la franare si as vrea sa impartasesc pentru cei care la da eroare pe bor ca acelasi lucru am patit si eo si mi-am batut capul pana am reusit cumva dar conteaza ca merge,eo am sa explic si cine ar vrea o dezvolta sau face acelasi lucru! :offtopic:

Deci cei care au unit acele contacte pe circuitul de la panoul de lumini din stop sa le scoata deoarece aia nu e solutie e un conflict!!! normal ca da eroare pe bord! deci reveniti la normal cu placa de circuite cum era in fabrica! solutia la mine era astfel.......de la becurile din exteriorul masini (cele care se aprind in intnsitate mai puternic la calcarea franei) am observat ca daca leg la el inca un bec de 21 Watsi nu da eroare atunci am inteles ca tre sa scap de becurile din interior adica pozitiile care stau aprinse cu o singura intesitate si sa adaug in fasugul respectiv cel care este legat de cel de frana!! simplu!! dar cu becul de pozitie trebuie sa ramana undeva ascuns,vopsit sau ce stiu eo o alta intrebuintare,eo ma gandesc pe viitor sa folosesc acest bec cu un scop bun sa il lleg la stopurile de pe hayon sa se aprinda si ele!! daca nu intelege cineva am sa vin cu scheme sau altceva!!! bafta si sper sa va fie de folos!! :cheers:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Rog ramaneti OnTopic! Posturile "pe langa" au fost sterse

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu unu chiar am nevoie de o schema..ca nu inteleg ce ai facut acolo

astept

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu unu chiar am nevoie de o schema..ca nu inteleg ce ai facut acolo

astept

ok asta e schema sper sa intelegeti!!!

post-41340-1237569020_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cei care au unit acele contacte pe circuitul de la panoul de lumini din stop sa le scoata deoarece aia nu e solutie e un conflict!!!

nu este nici un conflict , e doar varianta USA de soclu de becuri... s-a mai precizat !

daca cautai nu te mai "chinuiai" , solutia exista de mai bine de 2 ani !

tu ai conectat cele 2 becuri mari in paralel si ai deconectat un + pe care il vei folosi in alta parte , dar daca nu ai la ce folosi acel + ??? ii dezactivezi diagnoza cu vag com !!! nu prea vad ce rost are sa stea un bec aprins te miri pe unde...

e buna si solutia asta am folosit-o cum te-ai gandit si tu , pentru a aprinde inca 2 cercuri pe hayon si totodata avem diagnoza activa pentru becurile (in cazul in care folosim becuri) de pe hayon .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incercat! dar acel plus ce va ramane il voi folosi pentru hayon si incerc sa va fiu de folos daca ar vrea careva sa faca acest lucru!! :D

Modificat de dudu
Nu mai da Quote mesajului anterior! Foloseste FastReply sau AddReply! Multumesc!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot legat de becuri, am intampinat alta problema

am incercat sa schimb becurile de la numar cu module cu leduri

computer-ul masinii detecteaza ca e consumul prea mic si imi taie alimentarea

am incercat sa dezactivez verificarea pe becurile respective, dar nu merge

are cineva alta idee?

in afara de rezistente care sa aduca un consum crescut, ca sa il vada ca un bec normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la becuri pozitie si iluminare numar , am incercat cu leduri dar daca nu ajunge consumul la 5W ii taie alimentarea chear daca dezactivezi diagnoza pe becul respectiv... pana acum singura solutie am vazut-o cu rezistenta in paralel montata pe un radiator

dar am mai vazut pe e-bay module cu leduri facute sa consume 5W scria ca sunt speciale pt vw si ca nu apar erori dar nu am incercat pt. ca nu am cumparat. In poza aratau bine , aveau un montaj pe placuta aia si aveau si leduri SMD de putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal! imi spune cineva cum sa scot din vag com 805 avertizarea de pe bord pentru stopurile din spate? sa nu mai verifice becurile din spate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
tot legat de becuri, am intampinat alta problema

am incercat sa schimb becurile de la numar cu module cu leduri

computer-ul masinii detecteaza ca e consumul prea mic si imi taie alimentarea

am incercat sa dezactivez verificarea pe becurile respective, dar nu merge

are cineva alta idee?

in afara de rezistente care sa aduca un consum crescut, ca sa il vada ca un bec normal

sal,am incercat si eo acelasi lucru dar rezistenta se incinge fff tare si nu prea as vrea sa montez acolo asa cva,pana la urma o rezitenta mai sigura ramane tot becul stock in pararel cu ledurile!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare tuturor. Am sa va explic in cele ce urmeaza cum sa se aprinda si cercurile de pe hayon la Golf 5.

- avem nevoie de 8 fasunguri de pozitie - imagine 8 si se taie astfel incat sa arate ca in imaginea 9 ( eu am luat de la dezmembrari ) + 8 becuri pozitie

1. se demonteaza aceste "stopuri" ( cred ca toata lumea stie cum se face acest lucru )

2. se scot oglinzile ( cele in care sunt prinse fasungurile pentru becul marsarier , respectiv becul de ceata ) - imagine 1

3. se scot lupele ( cea rosie pentru becul ceata si cea alba pentru marsarier - imagine 2

4. se dau patru gauri pe marginea acelui cerc ( atentie !!! gaurile sa se potriveasca cu fasungurile astfel incat acestea sa intre un pic fortat ) - imagine 3

5. se decupeaza acele lupe si acele oglinzi astfel incat sa se potriveasca pe gaurile date anterior - imagini 1 , 2 , 4 si 5

6. se pun aceste lupe si oglinzi la loc - imagine 5

7. se introduc fasungurile cu becuri pozitie in ele ( exclus LED-uri deoarece acestea formeaza puncte nu disperseaza lumina ca si becurile ) - imagine 6

8. se leaga aceste becuri in serie ( se vor lipi cu cositor de piciorusele fasungurilor ) - imagine 7

9. se ia plusul de la pozitia de pe aripa si se foloseste pentru aceste becuri ( minusul il luam de pe tabla hayonului ) . E vorba de acel plus care ramane pe dinafara atunci cand facem sa se aprinda pe frana acel cerc complet ( cititi acest topic de la inceput si veti vedea la ce anume ma refer )

Deocamdata aveti poze cu toti pasii acestui DIY . Dupa ce voi termina si montajul voi face poze noaptea sa vedeti cu totii ce a iesit .

37748485.th.jpg

54863092.th.jpg

81992845.th.jpg

99589690.th.jpg

45031600.th.jpg

85884745.th.jpg

16595941.th.jpg

14866443.th.jpg

94000475.th.jpg

92687351.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Excelent "fnt_80" felicitari si asteptam pozele noaptea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!