Jump to content

Termostat electronic


sp0nsoru
 Share

Postare recomandată

Aceeasi problema cu termostatul am patit-o si eu, urechile de fixare a termostatului in locas sau rupt rezultand miscarea rezistorului ce comanda termostatul si firele de alimentare ale acestuia sau rupt. Am improvizat si eu o o fixare a acestuia cu niste sarmulite si am inlocuit firele de alimentare. O sa va anunt daca si merge!

Legat de functionare termostatului vezi>>>:

http://www.behrthermottronik.de/english/pr...dthermostat.pdf

Are cineva idee cat antigel intra la Octavia1,benzina 1,6, motor tip BFQ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 355
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    51

  • Helloween

    38

  • Moog

    29

  • andrei_221

    25

ce vrajeala cu termostatul... oricum nu cred ca scade consumul in mers, doar poate atunci cand e motorul rece si mergi prin oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

redeschid topicul pentru ca am si eu un motor 1,6 AVU si urmatoarea problema.

Dupa schimbare radiator am bagat antigel si asteptam sa deschida termostatul pentr umplerea radiatorului insa lucrul asta s-a intimplat pe la 106-108 grade dupa indicatia de la linia 45 a climatronicului desi pe bord aveam 90 de grade si 1 mm peste deci 92.

Eu stiam ca la 105 trebuie sa deschida insa sunt se pare si unele care deschid la 102 grade.

Cum aflu daca e defect sau nu termostatul asta minunat electronic.

La voi la cit deschide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

ajutor! azi am intalnit si eu problema asta! aveam eroare pe vag com senzorul G62. am luat unul nou,l-am montat si deodata nu mai crestea temperatura apei, clima nu mai baga caldura si dupa oprirea motorului porneau ventilatoarele si nu se mai opreau.am banuit ca ar fi celalalt senzor, numit bulb de catre voi,cel al termostatului,incercand sa il scoatem am reusit sa scoatem decat partea in care se infige mufa ce pleaca spre ECU,ramanand ceva inauntru...apoi cu astea scoase toate problemele au disparut,nicio eroare pe vag com,temepratura sta la 90, totul e perfect normal...ce ar fi de facut? am citit atent cele explicate anterior...insa nu stiu ce sa fac

deci bulbul vine sudat la termostat? sau pot lua unul dupa cod din magazin sau dezmembrari? asta in cazul in care reapar problemele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Redeschid topicul in speranta ca cineva stie rezolvarea la problema mea. Deci, temperatura motorului creste peste 90 grade atunci cand stau in aglomeratie, urc un deal in sarcina, sau alte situatii in care solicit motorul mai tare. Cand dau drumul la AC creste temperatura peste 90 de grade, dar ventilatoarele pornesc si racesc motorul inapoi la 90 de grade. Problema mea e ca ventilatoarele nu pornesc daca motorul se incinge desi am schimbat senzorul de temperatura de pe radiator, iar daca scot mufa de la acel senzor dupa circa 10 secunde imi pornesc ventilatoarele si stau mereu pornite pana cand opresc motorul. Am verificat fire, tensiuni si furtune si totul pare sa fie in regula , pe Vag-Com nu am nici o eroare. Deci ce mai urmeaza sa verific ?! Sau de ce ventilatoarele pornesc cand le scot mufa si se opresc cand o pun inapoi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca nu raspunde nimeni, si s-ar parea ca totusi termostatul tau e ok din moment ce spui ca atunci cand ventilatoarele functioneaza datorita AC-ului temperatura scade asta insemnand ca termostatul se deschide pentru a da drumul lichidului de racire catre radiator. Am citit acum problema ta, am recitit si celelalte post-uri de la ventilatoare, clima/AC si iarasi te indrum sa discutam aici: http://vwforum.ro/topic/77929-ventilator-radiator/ cu mentiunea ca la motoarele AVU/BFQ NU exista termocupla pentru a nu mai primi indicatiile deja notorii de diagnosticare. Poate Al Bundy sa te ajute cu ceva. Ai mai postat in acest topic dar nu ai si spus exact ce cod de motor ai si cred ca nici nu il aveai trecut in profil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La problema mea probabil nu stie nimeni, si eu oricum am inceput sa o las mai moale, ca m-am cam saturat sa tot dau bani pe la electricieni ....acum e mai racoare afara si apa nu a mai urcat peste 90 de grade (am urcat si serpentine si tot nu a trecut de 90 de grade). Totusi daca este cineva foarte priceput in verificarea si repararea problemei mele sau poate sa ma ajute cu scheme si indicatii sunt dispus sa le incerc ca ma gandesc ca la vara viitoare tot cu aceasi problema ma voi confrunta.

Si atunci cand am postat acolo aveam eroare la senzorul de temperatura si dupa schimbarea lui credeam ca am rezolvat problema...dar se pare ca nu e asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut! Eu am o alta problema. In timp ce merg constant chiar si cu 70-90 la ora mi se ridica temperatura apei undeva pe la 92-95(probabil si mai mult dar nu am avut unde sa merg, asta mi se intampla in 5-6 km, dupa ce s-a incalzit la temp normala) . Cand ajung acasa pana deschid poarta las motorul pornit temperatura se apropie de 100. Daca las motorul la relanti in 2-3 minute se raceste la temp normala (87-89). Problema continua cu urmatoarele lucruri, de cand pornesc motorul imi pornesc ventilatoatele de la radiator (nu la maxim),acest lucru nu se intampla inainte, si am check engine aprins. Am fost la service cand mi s-a aprins check engine prima data am facut o diagnoza si zicea ceva de sonda lambda, ce-i drept check engine mi s-a aprins dupa ce am alimentat de la ROMPETROL. Credeti ca check engine se poate aprinde si de la o eroare la termostat? din ce am citit check engine se refera la o problema de natura electronica am motorului (in manualul masinii). Octavia Tour 1, 1.6 102, BFQ 2008, 48 kkm. Pentru ce sunt acele 2 fire care vin in acel "bulb" de la termostat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, check engine se aprinde si de la termostat. 

termostatul de BFQ are 2 bulbi pe el . Unul este senzorul de temperatura apa, iar cel de=al doilea este rezistenta electrica comandata de ECu pentru a deschide suplimentar termostatul.

 

post-17228-0-33524300-1363119013_thumb.j

 

 

daca ai rabdare si stii suficienta engleza .. 

SSP_222 (2).pdf

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu suplimentar, ci pentru a deschide termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suplimentar, in anumite regimuri de functionare ..

 

oricum circuitul de racire este complex, cu mai multe ramuri si fluxuri de lichid de racire....  unul se deschide de la temperatura apei, altul de la rezistenta electrica

 

 

A heating resistor is integrated in the wax thermo-couple. When energised, the heating resistor heats the wax thermo-couple additionally and the stroke– i.e. adjustment – is performed not only as a factor of the coolant temperature, but as specified by the map stored in the engine control unit.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul comandat electronic nu se deschide decat comandat de ecu, nu sub actiunea caldurii apei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul are doar doua pozitii inchis si deschis? multumesc pentru raspunsurile de mai sus!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU. termostatul poate sta in poz de inchis, de deschis maxim si in orice pozitie intre cele 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci la mine e probabil ca termostatul sa nu se deschida complet si din acea cauza nu imi circula apa suficient de repede?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune mana pe furtune si vezi daca sunt toate calde. daca unul este rece inseamna ca nu circula .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus mana pe tur si nu era asa fierbinte ca cel de la pompa de apa, si pe retur era rece, totul dupa aprox 30 de km . in legatura cu ventilatoarele care pornesc de cand pornesc motorul ce poate fi? ( motorul rece dimineata...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dodo94, incerca sa faci o scanare si posteaza aici rezultatul. Ventilatorele mai pornesc pe tr1 si daca ai AC/clima pornite chiar daca motorul e rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat si cu aerul conditionat pornit si se incalzeste mai tare motorul, dar ele pornesc cu ac oprit. Din ce ma citit termocupla (sau cum se numeste) care porneste ventilatoarele e in radiator si porneste pe tr 1 cat apa in radiator are 91 de grade sau e ac pornit. O sa fac zilele astea o scanare. multumesc mult tuturor pentru raspunsuri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La BFQ nu e termocupla pe radiator, e un senzor de temperatura ca si cel de pe termostat. Te asteptam cu rezultatul scanarii.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sunat azi la aviamotors militari, si imi cer 580 de lei pe termostat ( toata camera de racire ) ca doar termostat "nu se gaseste" si 160 de lei manopera. Asa ca o sa ma duc la un service de cartier sa fac diagnoza sau astept sa imi vina cablul obd. Si cred ca o sa imi cumpar termostat si o sa il schimb singur, acasa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Termostat electronic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!