Jump to content

Termostat electronic


sp0nsoru
 Share

Postare recomandată

am sa incerc maine sa trag 2 fire sa vad ceva iesi numai sa am timp sa si montez la loc pe masina. dar sa stiti ca nu trece apa pe langa acel bulb deoarece termostatul etanseizeaza perfect, caci de 2 sapt bulbul cel pe care l-am rupt e in portiera de la masina si mufa atarna pe acolo haotic.nu e gram de apa

Intr-adevar, apa nu prea are cum sa ajunga acolo; incearca asa cum ti-a spus si al bundy desi, ma indoiesc sa tina lipiturile respective. Vad ca tot zici de rezistenta si o asimilezi firelor respective; rezistenta este IN TERMOSTAT...repet, vezi atasamentul cu termostatul.

Mai jos, vezi si cum sunt montate in dispozitiv.

http://img142.imageshack.us/my.php?image=termostat2it3.jpg

wormostar - despre ce "motor al termostatului" vorbesti? Daca citeai ce s-a scris pana acum, observai ca nu este vorba despre niciun motoras. In cazul tau, cred ca nu mai inchide termostatul. Care sunt cauzele(?)...greu de spus fara o diagnoza.

1. In cazul in care cei 2 senzori de temperatura (G62 si G83) sunt defecti (sau exista probleme pe circuitele acestora), ECU va alimenta cu tensiune maxima rezistenta termostatului, ceea ce se traduce in "termostat deschis". Asta ar insemna si functionarea ventilatorului la viteza maxima (aII-a).

2. Poate fi blocat mecanic termostatul (pe deschis).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 353
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    50

  • Helloween

    38

  • Moog

    29

  • andrei_221

    25

Merci, xxnelu, am vazut acum si de ce nu e apa acolo, deci lipiturile nu mai trebuie izolate. Si daca sunt lipite bine de ce sa nu tina? Trebuie vazuta intai rezistenta din termostat daca e buna.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca sunt lipite bine de ce sa nu tina?

De regula, lipiturile de genul asta (cap in cap) nu prea au sorti de izbanda.O lipitura ca lumea stii ce presupune , pentru a nu aparea o lipitura rece si nu stiu cum/ce se va intampla cu terminalele rezistentei. Oricum, incercarea moarte n-are :D .

LE: acrilatul acela de care zici (sau ce Dumnezeu o fi), ma gandesc daca nu are mai de graba un rol de protectie termica a firelor, sau chiar izolator (in cazul in care s-ar topi izolatia firelor)?! :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oameni buni azi am aflat care e toata smecheria.

1. nu e bine sa lipesti firele de termostat

2. cauze sunt multe si anume: firele respective vin din interiorul termostatului, ies afara iar peste s-a turnat acrilatul asa ca o protectie.Firele au o anumita lungime si diametru deci nu sunt cum credem noi la misto

3. daca punem noi de capul nostru alte fire s-ar putea sa modificat ohmii din rezistenta si nu va mai avea 15 ohmi

4. toate astea pot tuce la probleme mai mari si anume la ECU

am aflat toate acestea dupa ce am vorbit cu un electronist-electrician.....in telefoane mobile....laptopuri chestii fine. A zis ca nu risca sa faca asa ceva numai daca e pe raspunderea mea.Firele acelea cica nu sunt puse de capul lor ci au dimensiune si lungime stabilita si pt 15 ohmi

el zicea ca era mai simplu daca u puneau acrilatul acela peste ca nu mai erau fixe sarmele ci lasa un mic joc iar cum termostatul are un mic joc s-a tot miscat pana a rupt firele.Tot de la el am aflat ca firele vin din termostat pana afara deci nu e o lipire in prealabil

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, masoara rezistanta la termostatul tau si spune-ne cat e. De unde stii ca tb sa aiba 15 ohmi?

Poti folosi fire de 1mm sectiune si atunci nu influenteaza rezistenta. Acele fire din acrilat erau capetele rezistentei. Oricum fa ce vrei. Nu are ce sa dauneze la ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand am mers la tip cu termostatul sa il lipeasca l-am rugat sa vada de cat e zi a pus aparatul de masura pe punctele acelea 2 si a zis ca are 16ohmi

pai scrie clar pe termostat 15 ohmi(vezi poza din postul 18 parca) iar in manualul de service de la AVU scrie ca la testarea termostatului trebuie sa aiba intre 14 si 16 ohmi. Arata acolo cum se face un test daca e bun sau nu termostatul.Acuma ce sa zic tipul asta se cam pricepe si imi e tovaras bun el a zis ca poate arde rezistente si alte fire....din alt loc caci ECU poate sa nu mai vada 15 ohmi dupa ce pun eu firele si el sa trimita impuls mai mare ca sa il faca de 15 ohmi si poate duce la chestii mai grave.Acum nu stiu ce sa zic incerc sa lipesc in alta parte sau eu acasa cu toate ca nu cred ca va tine mult caci priza de legatura e foarte mica nu are de ce sa prinda. Cred ca la cel mai mic soc, zduncitura va ceda

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut acum. Poti sa mai "sapi" un pic in jurul capetelor firelor care ies din termostat, cam 1-2 mm sa ai o suprafata mai mare unde sa lipesti firele.2 fire de 1mm de 5-7 cm lungime nu maresc rezistenta si nici nu o micsoreaza. Si ECU nu va trimite altfel de impuls, el da doar 12 v pe baza informatiei de la senzorul de temperatura.Nu se va intampla nimic cu ECU nici daca firele sunt in scurt, e prea bine protejat.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oameni buni azi am aflat care e toata smecheria.

1. nu e bine sa lipesti firele de termostat

2. cauze sunt multe si anume: firele respective vin din interiorul termostatului, ies afara iar peste s-a turnat acrilatul asa ca o protectie.Firele au o anumita lungime si diametru deci nu sunt cum credem noi la misto

3. daca punem noi de capul nostru alte fire s-ar putea sa modificat ohmii din rezistenta si nu va mai avea 15 ohmi

4. toate astea pot tuce la probleme mai mari si anume la ECU

am aflat toate acestea dupa ce am vorbit cu un electronist-electrician.....in telefoane mobile....laptopuri chestii fine. A zis ca nu risca sa faca asa ceva numai daca e pe raspunderea mea.Firele acelea cica nu sunt puse de capul lor ci au dimensiune si lungime stabilita si pt 15 ohmi

el zicea ca era mai simplu daca u puneau acrilatul acela peste ca nu mai erau fixe sarmele ci lasa un mic joc iar cum termostatul are un mic joc s-a tot miscat pana a rupt firele.Tot de la el am aflat ca firele vin din termostat pana afara deci nu e o lipire in prealabil

Si noi ce naiba spuneam pana acum?!

In plus, daca rezistenta trebuie sa aibe valoarea de 15 ohmi, tot ce ar trebui sa faci (daca vrei sa incerci) ar fi sa pui niste fire cu sectiune cel putin egala cu cea a firelor originale (deci nu mai mica), care sa nu modifice rezistenta totata (in cazul in care valoare ar fi atat de critica). ECU ar putea avea de suferit (daca ar avea....) in cazul in care rezistenta ar fi mai mica.

Ce spui la pct.3 si pct.4 - cred ca iarasi ai inteles gresit. Nu se modifica "ohmii din rezistenta"...rezistenta are valoarea ei; tot ce se poate (eventual) modifica, este, asa cum am spus si mai devreme, rezistenta totala care ar putea fi mai mare dar, fara implicatii asupra ECU. In cel mai rau caz, nu s-ar mai incalzi suficient rezistenta, ceea ce ar duce la functionarea termostatului ca unul normal, adica, nu ar mai fi controlat electronic conform mapelor din ECU. ECU comanda termostatul in baza informatiilor primite de la senzorii de temperatura, in functie de sarcina, etc. si nu in functie de sarcina electrica adica, de rezistenta termostatului.

Ma rog, eu inchei cu explicatiile pentru ca observ (de-a lungul acestei discutii) ca discut doar cu al bundy ... de parca ar fi problema lui. :unsure:

LE: am mai avut ceva treaba in timp ce scriam post-ul, asa ca nu am apucat sa citesc si post-ul lui al bundy, ceea ce a dus oarecum la repetarea spuselor lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xxnelu, cred ca omul a inteles care e rezolvarea problemei lui. Daca o sa faca dupa cum i-a spus acel tovaras care repara calc, telefoane, nu are decat. Atunci, ma intreb de ce ne-a mai cerut sfaturi aici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voi m-ati inteles gresit sau poate chiar eu nu m-am exprimat mai pe intelesul tuturor.tipul la care m-am dus sa ma ajute cu lipitura mi-a dat si el niste sfaturi pareri acum eu am spus si aci aceste pareri in speranta ca poate are dreptate iar in caz contrar sa ma conving ca nu are ce rau sa faca la masina...in fond si la urma urmei am inteles totul pana aici si am sa incerc sa lipesc ceva fire de dimensiunea celor din "bulb".

eu pana acum stiam ca firele din senzor duc informatia catre termostat cand sa deschida ....si nu invers de aceea nu am inteles cum sta treaba dar se pare ca e o chestie logica ce spune xxnelu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ECU primeste informatia de la senzorul de temperatura (G2/G62) si in consecinta, cand e nevoie, adica peste 92 grade, comanda acel termostat prin cele 2 fire din mufa sa se deschida si lichidul de racire sa treaca inspre radiator sa se raceasca. Dupa scaderea temp, ECU nu mai comanda termostatul si acesta nu mai e incalzit de curentul din rezistenta interioara si se inchide, lichidul de racire nu mai trece in radiator.

Poate am fost un pic rau cu tine dar prea te puneai contra sfaturilor noastre. :D

Pune fire de 1mm patrat in sectiune.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am inteles eu bine de la inceput...aci electricienii zic una ...mecanicii alta si am fost bulversat de toata treaba asta mai ales cand dai pe el acum 4 luni 4 mil si ceva si vezi ca e iar bulit iar azi merg in magazin sa intreb si e 505 ron iar wolksman il aduce la 350. Deci am fost turmentat rau din cauza asta dar acum stiu care e smecheria si cred ca am sa sparg acel acrilat de pe bulb si am sa le lipesc la termostat ca sa nu adaug alte fire....

mersi mult de informatii si sper ca sa ajute si la altii. Revin pe parcurs sa va zic ce am rezolvat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cum o sa reusesti sa lipesti firele alea asa de scurte si rigide? Se vor rupe cand impingi mufa la loc. De aia am zis sa lipesti pe termostat fire litate mai lungi sale treci prin gaura, le tai la o lungime care sa-ti permita sa le lipesti pe mufa si apoi cand bagi mufa la loc ele nefiind rigide, nu vor solicita prea mult lipiturile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai fiele din bulb sunt litate suta la suta,am sa sparg acrilatul acela ce il inconjoara si e ok totul. Am sa le trec prin gaura si le lipesc de termostat dupa ce sap putin in jurul lui apoi cand introduc termostatul la loc trag in acelasi timp de mufa pana intra la loc termostatul. Si uite asa e cel mai simplu parerea mea, firele au dimensiunea data de producator.... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul asta "smecher", cum spuneam si mai inainte, functioneaza pe baza unor mape din ECU. El functioneaza si ca un simplu termostat dar, in plus are si aceasta caracteristica de a lucra comandat, in baza informatiilor de la cei 2 senzori de temperatura, in baza informatiei de sarcina si mai mult decat atat, tine cont si de temperatura (setata/ceruta) din habitaclu, atunci cand potentiometrul pt. reglarea temperaturii este scos din pozitia "heating off" (scos din punctul albastru); cu alte cuvinte, scoaterea potentiometrului din pozitia amintita, duce la deschiderea unei valve si "apa" va trece prin "calorifer". Mai departe este luata in calcul si pozitia (rezistenta) potentiometrului de temperatura.

Aceasta este o explicatie sumara privind informatiile de care tine cont ECU, rolul principal al termostatului fiind acela de a asigura o temperatura optima a lichidului de racire in functie de sarcina ( partiala sau totala), cu efecte asupra randamentului/performantelor motorului, asupra consumului si asupra emisiilor.

Inca un mic amanunt...rezistenta termostatului este alimentata cu un semnal PWM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

frate de ce te calicesti la350 de lei? cumpara altul nou exact asa cum voi proceda eu si nu vor mai fi probleme, si mai mult du-te la reprezentatanta skoda si monteaza-l ca sa iti dea garantie pe lucrare si piesa

M-am interesat si alta sansa nu e deacat inlocuierea blocului sau daca cumperi un nou bloc si nu doresti sa mai demontezi tot iti recomand sa schimbi doar termostatul.

Modificat de wormostar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diagnosticul (in cazul tau) a fost pus pe vorbe? Cum s-a ajuns la concluzia ca trebuie inlocuit termostatul? Ai citit ce ti-am scris AICI ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diagnosticul (in cazul tau) a fost pus pe vorbe? Cum s-a ajuns la concluzia ca trebuie inlocuit termostatul? Ai citit ce ti-am scris AICI ?

ideea e ca dupa simptome este termostatul pt ca in bord nu am avarii si motorul in mers se raceste, plus ca nu am probleme legate de ventilatoare (oricum si cei de la skoda dupa descrierea mea mi-au spus ca asta este defectul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc...asta ti-am spus si eu in post-ul la care faceam trimitere dar, am precizat ca mai pot fi si alte cauze. In rest, vad ca este asa cum baniam...diagnostic telefonic. Nu pot decat sa-ti urez SUCCES! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata am reparat termostatul! l-am dat jos si am observat ca sunt rupte urechiusele care tin sitsemul armat asa ca am improvizat unpic :unsure:

42666782oe9.th.jpg

52941398sb3.th.jpg

43373355bk4.th.jpg

adik am gaurit prin lateral corpul si am introdus prin el o sarma otelita care am inodat-o sus ca sa stabilizez piciorusele corpului cu arc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a exagerat putin in privinta celor 2-3 min (desi, este f. posibil depinzand de temperatura exterioara), asta nu inseamna sub nicio forma ca lucrurile stau asa cum spui tu. Nu are cum sa se incalzeasca mai intai senzorul si dupa aceea (15 min :Driver: ) motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de aia la mine nu se ridica acul cand era termostatul defect si crapam de frig in masina......

Senzorul = termistor (rezistenta cu valoare variabila la schimbarea temperaturii la care este expusa)

nu are cum sa arate 90 de grade si sa aiba 50 pt ca ar pacali sistemul si nu ar incalzi masina si nici motorul, plus ca nu are randament si injectia benzinei ar fi ceva mai bogata la acelasi debit de aer, deci consum mare de benzina.

skoda consuma in primul minut 40%, in al 2-lea 20% apoi coboara catre un consum normal in functie de conditia de exploatare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

scuze ca ma bag, cu ce e mai bun un termostat electronic, decit unul clasic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel electonic e comandat de ECU in functie de temperatura motorului, senzorul de temp e chiar langa, pe cand cel clasic are "senzorul" pe el, e mai departe de motor deci e o diferenta de temp de cateva grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gindesc, ca, daca era mai bun pt TDI, il puneau si acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Termostat electronic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!