Jump to content

Probleme Pornire


florin_81
 Share

Postare recomandată

Pe colegul Hora Raul îl întrebasem de cod motor ca să-i pun schema.

La al tău am înţeles din prima. Are ambii senzori, dar trebuie să lămurim puţin termenii pentru că îi încurci puţin (mecanismul bielă manivelă este format din biele şi arborele cotit)

Senzorul de pe arborele cotit (i se mai spune senzorul de pe volantă) este denumit mai corect senzorul de turaţie al motorului (engine speed sender) sau G28. Este poziţionat în apropierea volantului (în pdf din postul precedent îi mai spune şi CKP - crankshaft position- pentru că el informează ECU despre poziţia arborelului cotit ca să ştie ăla când comandă scânteia şi injecţia). Trebuie să reţii că prin procedura de mai sus nu se verifică şi funcţionarea corectă a CKP, doar prezenţa tensiunilor şi continuitatea, pentru forma de undă îţi trebuie osciloscop unde trebuie să vezi asta

1173532698_CKPformasemnalului.jpg.d33483c03864942fbf84ebc195ce8bf0.jpg

Aici ai elementele principale ale managementului motorului

Elemente AUD.pdf

şi poziţionarea CKP

CKP.JPG.f0ea1445666b0fcd76a365b7d1c5b588.JPG

CKP-MUFA.JPG.17fbad926195abe1a9ee5b383f886943.JPG

Senzorul de axa cu came este în spatele bobinei de inducţie şi mai poartă denumirea de Hall sender sau G40. Aceleaşi observaţii referitoare la funcţionarea lui corectă

CMP.JPG.47a261b13eba6dc7977949034baad506.JPG

1778127469_CMP-formasemnal.jpg.f2280912c30f9763a68d1d0a6a76d38f.jpg

Acum de ce nu porneşte, greu de spus. Sunt destule cauze posibile (inclusiv ECU), aşa că o scanare de erori va indica o pistă.

94519714_cauzepornire.jpg.3f9224ae507e1d15b93b9d6b0954254b.jpg

Deci ca să bâjâi prea mult fă o scanare de erori şi pune erorile complete aici

CMP.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 203
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    20

  • csizmasreky@yahoo.com

    15

  • gyury_

    10

  • dygy

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ca să izolăm puţin problema, dacă ajungi la un vcds fă următoarele:

  • conectezi testerul la maşină
  • pui contactul
  • intri în vcds în Engine pe Measuring blocks
  • selectezi canalele 001, 002, 003
  • dai la automat şi faci o poză în timp ce învârte electromotorul
  • postezi poza aici
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

csizmasreky@yahoo.com

Sa făcut ultima test (mecanicu meu a făcut testul si mi-a scris aşa:

18010    +30 tensiune

                intermitent

00588     circuit aprindere

                 too high inpedance

                 intermitent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt erori permanente? Adică reapar după ştergerea lor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima eroare poate avea următoarele cauze:

  • a fost deconectată bateria cu contactul pus. Dar dacă rămâne după ştergere nu este asta
  • bateria descărcată. Aici trebuie verificată tensiunea bateriei. Este posibil ca după atâtea încercări de pornire să se fi descărcat. Măsori tensiunea pe bornele bateriei când ai contactul pus şi dacă este sub 12V trebuie pusă la încărcat
  • probleme alternator
  • circuit întrerupt
  • siguranţă arsă.

Ca să mergi mai departe este clar că trebuie să ai bateria încărcată. Având în vedere că eroarea este intermitentă poate fi o problemă de contact imperfect, aşa că verifică în primul rând legăturile la masă.

Deci prima dată trebuie să faci în aşa fel încât în mufa ECU să ai toate tensiunile şi masele conform schemei. Apoi chemi din nou mecanicul şi faci ce am scris aici

On 2/1/2019 at 9:58 PM, lupo_bv said:

Ca să izolăm puţin problema, dacă ajungi la un vcds fă următoarele:

  • conectezi testerul la maşină
  • pui contactul
  • intri în vcds în Engine pe Measuring blocks
  • selectezi canalele 001, 002, 003
  • dai la automat şi faci o poză în timp ce învârte electromotorul
  • postezi poza aici

Cealaltă eroare este de pe airbag, nu are legătură cu pornirea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

csizmasreky@yahoo.com

Bună,o întrebare,am luat jos Senzorul de poziție a arborelui cu came (CMP). Între pinii 1-3 am măsurat în mega omh,am găsit la cineva asemănător numai fabricat firma ERSA nou,am măsurat  rezistenta în kilomh.Aici pe forum(undeva)sa discutat despre problema asta întradevăr dar fiind alte modele de masină unii spun că în kiloomh alţii în omh trebuie să fie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

csizmasreky@yahoo.com
în urmă cu 9 ore, csizmasreky@yahoo.com a scris:

Bună,o întrebare,am luat jos Senzorul de poziție a arborelui cu came (CMP). Între pinii 1-3 am măsurat în mega omh,am găsit la cineva asemănător numai fabricat firma ERSA nou,am măsurat  rezistenta în kilomh.Aici pe forum(undeva)sa discutat despre problema asta întradevăr dar fiind alte modele de masină unii spun că în kiloomh alţii în omh trebuie să fie.

Am înaintat puţin  cu elucidarea cazurilor,am făcut un divizor de tensiune ajutat din videoclip 

functionează perfect .Cu această ocazie pot să spun că amîndouă senzoare functioneaza în parametrii.Acuma necazul meu ar fi(pe care nu am expus de la începutul postări mele şi cu această ocazie îmi cer scuze, dacă postam rezolvarea era poate gata)fiind rupt din cureaua de alternator în timpul mersului  o fîşie din şase caneluri cum arată o cureaua de alternator,a ajuns spre mirarea tuturor(eu şi mecanicul unde este masina)în cutia de distribuţie,şi în momentul respectiv mi sa oprit maşina. De atunci are simptomele descris în postarea anterioare.Acuma mi-a venit o idee am construit două verificatoare de senzoare unu aş pune pe came şi celălalt arbore si mecanicul învîrte de distribuitor,ar trebui să aprindă decalat si să stingă la fel,din cauza verificări decalajului de la distrbuitor Dacă poate s-ar fi întîmplat..Nu sunt semne pe  roţile dinţate să  putem sincroniza dacă ar fi cazul.Ce ziceti ar fi suficient verificareasau careva a trecut prin asa ceva cum ar fi cau luminarea ledurilor   decalat sau altcumva?   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic să verifici distribuţia dacă nu s-a decalat în timpul incidentului (dacă s-a oprit maşina mai mult ca sigur). În cazul ăsta dacă scoţi bujiile o să vezi că sunt umede.

Şi să faci şi un test de compresie pentru că dacă a sărit distribuţia şi s-au îndoit ceva supape nu o să mai pornească indiferent de starea în care sunt senzorii. Deci înainte de orice verifică distribuţia, nu mai pierde vremea cu decalajul ledurilor pentru că pare o problemă mecanică. Dacă ţii neapărat să vezi decalajul semnalelor ai nevoie de un osciloscop cu două canale (analizând formele semnalelor pe care le-am postat mai sus îţi dai seama că nu prea merge cu leduri.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

csizmasreky@yahoo.com

Aşa-i ,astept pe omu respectiv să se uite la semnel de pe distributie că deocamndată este desfăcut motorul partial nu pot să dau drumu la electromotor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
csizmasreky@yahoo.com

Bună tuturor,da Lupo ai avut dreptate sunt îndoite supapele şi unu sa rupt,de ce mă temeam nu am scăpat .L-am tractat înr-un sat apropiere la un prieten de familie (fiind cu bugetul strîns iarna)a desfăcut blocul cu came a dat jos si a schimbat de la mîna a doua.Maşina funcţio(neşte)dar nu-i cum a fost ,o fi înbîcsiţi  tacheţii sau uzura camă dar mai gălăgioasă  a devenit. Şi de martorul cheie nu scap.

tester.jpg

defect.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu eroarea aia nu are cum să meargă bine. În cazul că cei doi senzori (arbore cotit şi axa cu came) sunt ok atunci cureaua de distribuţie nu este bine pusă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

csizmasreky@yahoo.com

senzoarele sunt bune dar cu alea am început discutia 3 săptămîni  a durat documentatia si verificarea în care ai avut parte si mersi.Deci  concluzia,nu este sincronizat bine cama cu arbore.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut băieți , am și eu o problema mașina îmi pornește greu învârte dar nu pornește doar la a 2 a 3 încercare ce ar putea sa fie?am filtrele, fisele,bujiile schimbate acum 1 săptămâna. Când am pus-o pe  testat nu a arătat nimic. Vreo părere ce as putea sa verific ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut băieți, am o problema cu golful 6 1.6 benzina înainte sa schimb filtrele Bujiile fisele și bateria îmi pornea greu învârtea dar nu pornea doar după a 2 a 3 încercare. Am schimbat filtre baterie și buji dar problema încă persista. Uneori îmi pornește ok altori nu ,chit dacă nu o las mai mult de 2 ore fără sa o pornesc uneori pornește greu alteori ok. Are cineva idee ce as putea sa mai verific sa ii dau de cap ?. Mulțumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo unde ai postat tu de două ori (Probleme pornire 1.6 TDI) este un topic pentru motoare diesel (caută şi vezi ce înseamnă TDI), aşa că am mutat postul într-un topic corespunzător. Este ultima dată când o fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, AndreiGabi said:

Salut băieți, am o problema cu golful 6 1.6 benzina înainte sa schimb filtrele Bujiile fisele și bateria îmi pornea greu învârtea dar nu pornea doar după a 2 a 3 încercare. Am schimbat filtre baterie și buji dar problema încă persista. Uneori îmi pornește ok altori nu ,chit dacă nu o las mai mult de 2 ore fără sa o pornesc uneori pornește greu alteori ok. Are cineva idee ce as putea sa mai verific sa ii dau de cap ?. Mulțumesc! 

Incepi cu diagnoza intai. Asa in mare problema poate veni de la aprindere, un mers pe amestec bogat, pompa de benzina/sistemul pompei, senzorul de volant cu probleme sau ceva de natura electrica...Trebuie investigat ca sa afli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare. Probleme pornire cand sta in soare mai mult de 2 ore. Dimineata, seara sau daca sta la umbra nu sunt probleme. Daca am treaba si sta in soara intre 1-2 ore porneste. Nicio eroare in bord. Am folosit si benzina scumpa, rezervor plin, nu am lasat sa scada sub jumatate. Ce cauze ar fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua.De ceva vreme trebuia sa dau mai mult la automat ca sa porneasca.Nu era prea mult,ceea ce nu a pus probleme.Sambata am curatat epuratorul de ulei,clapeta de acceleratie,montat la loc,cheie(pornit la sfert),relanti stabil,perfect.Duminica cand sa plec la munca,a pornit la a 4 a cheie.De atunci,nu mai vrea la prima cheie deloc.Pe tester nu am erori,senzorul temperatura e ok,schimbat un furtun retur,garnituri regulator presiune.Daca o las 2-3 ore,dau iar 3-4 secunde la automat si porneste.Dimineata am incercat sa pun de mai multe ori contactul in speranta ca daca ar pierde presiune pe undeva,se rezolva.Nimic,tot la a 2-a cheie a pornit.Maine o sa incerc sa scot totusi mufa de la senzor temperatura,furtunul de la regulator presiune.Alte idei,va rog?Golf 4, motor BCA 1.4.Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...mai poate fi o problema de contact la senzorul Map sau probleme cu senzorul impulsuri arbore (senzorul CKP) sau chiar probleme de aprindere bobina/bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sambata cu mufa de la senzor temperatura si furtunul de la reulator presiune scos,nici la a 3-a cheie nu a vrut.Ar fi dat sa porneasca,dar se oprea imediat.Duminica,adica azi,am bagatmufa si furtunul la loc si a pornit din prima.Nu stiu ce sa mai cred...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Am niste probleme cu pornirea, la golful meu 1.4fsi, bkg, 2005.

Porneste la a doua cheie din cand in cand. Adica se intampla dimineata sa porneasca la a doua cheie, alta dimineata porneste la prima. Daca merg undeva in timpul zilei si o opresc, dupa, cateodata porneste la fel dupa a doua cheie, alteori din prima cheie, indiferent daca o pornesc dupa 10 minute, sau dupa 3 ore.

Probleme se manifesta si la rece si la cald din ce am observat.

Am verificat presiunea de pe circuit dupa instructiunile celor de la ross tech, (am gasit presiunea si pe engine 106 cat si pe engine  140) si creste dupa ce opresc masina, ceea ce imi confirma ca nu ar fi o problema in sensul ca se pierde presiune pe undeva, si se dezamorseaza circuitul de alimentare. Ulei si toate filtrele sunt schimbate recent, cu cele de la MAN, am avut knecht, si tot asa se manifista.

O alta chestie care am observat-o, este ca pe engine grupul 001, temperatura e de 79 grade, iar in bord e de 90. Alta data cand am masurat, temperatura era de 82, iar in bord tot 90. Astea toate dupa ce am venit cu masina din oras. Poate cineva sa imi spuna, de unde isi ia temperatura, acul de temperatura din bord, pot sa compar in vcds valorile astea doua? Stiu ca majoritatea acestor probleme legate de pornire greoaie sunt legate de senzorul de temperatura, dar macar sa nu il schimb degeaba, si sa pot dovedi ca asta e (cu toate ca dupa citirile facute, asta ar fi, dar macar sa am niste pareri si de la voi).

Nu am nici o eroare pe nimic, la scanare.

Am schimbat bateria (era pe duca, avea peste 5 ani, si la tester a iesit ca trebuie inlocuita) si bujiile ieri (bosch cu ngk), si voi vedea de acum cum se manifesta, dar nu as crede ca astea is devina. Am simptomul asta de mult timp, dar acum m-am ambitionat sa ii dau de capat.

 

Modificat de gyury_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul la mine fiind cu doi pini, ce am in instrument cluster am si pe engine, si se potrivesc valorile, le-am citit dimineata cu motorul rece, si dupa un drum prin oras. La fel am citit ca tot ce e peste 70 de grade, in bord iti arata 90 grade. Deci acum ramane sa vad, cum se comporta dupa schimbul de baterie si bujii, pentru ca exclud o problema la senzorul de temp, tinand cont ca se intampla din cand in cand, si in conditii diferite, rece sau cald. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine s-a rezolvat partial,am schimbat epuratorul de ulei,avea o membrana care nu mai functiona cum trebuie.De 2 ori cand a fost ceata dimineata,a pornit la a3a cheie.In rest porneste normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!