Jump to content

De Ce Nu Trage Motorul Meu Azd Mai Mult


barosanuxxl
 Share

Postare recomandată

Sunt aceleaşi supape şi la 1.4 şi la 1.6. Codurile de la capac şi chiuloasă nu le-am găsit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bvAm inteles pai inseamna ca nu de acolo vine problema, probabil distributia nu e pusa la punct si de aia merge asa ca asta e ultima varianta, daca nu e de acolo nu mai am ce sa ii fac... codurile sunt de pe polo sau seat ca asa mi le da pe google... nici nu stiu ce sa mai schimb si ce sa mai verific ca nu mai am ce... am schimbat tot si verificat tot...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
S3rial_thrilla

Revin și eu cu problema la al meu seat leon 1.6 azd..de la ultima postare am mai încercat niște lucruri care am sperat sa îmbunătățească mersul motorului dar fără succes. Ca un mic rezumat motor fără erori, merge rotund, segmentat în urmă cu aproximativ 20000 km nu vrea sa tragă deloc, senzația asta o am cel mai tare la drumuri de peste 20-30km. Nu știu ce sa ii mai fac, urcă foarte greu în ture, mereu mi-e frica sa fac depășiri și sincer mai mult de 120 km/h nu cred ca am reușit sa merg vreodată pentru ca la viteza și turația aia am impresie ca motorul e sufocat total și se crapă dacă îl solicit mai mult. După ultimele loguri la long term fuel trim unde aveam -10 am dat jos rampa de injectoare și le-am curățat, cu ocazia asta am înlocuit și garniturile injectoarelor dar și regulatorul de presiune din capătul rampei fără o schimbare vizibila în mersul mașinii. Azi am încercat sa masor timpul necesar pentru a ajunge la 100km /h dar e jale, obțin undeva la vreo 25 secunde sau mai mult. În orice viteza îmi creste foarte greu în ture când apas accelerația la podea. La cat ma dispera mersul asta al mașinii ma bate gândul sa intru în catalizatoare, sa le înlocuiesc cu țeavă sau sa le sparg...oricum nici cu ele acolo nu mi-au ieșit noxele la ultimul itp. Altceva nu știu ce sa mai schimb după ce în decursul anilor am schimbat egr, bujii, pompa benzina, sonda lambda 1 plus altele...sincer nu știu nici un service la care m-aș putea duce sa facă niște loguri în mers, sau sa verifice valorile de pe diagnoza..toți zic ca "atâta poate" și se pricep doar sa șteargă erorile, deci atâta timp cât nu am erori după ei nu e nici o problema 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as incepe asa cu verificarile: masurat compresia, de masurat presiunea de combustibil in rampa, sistemul de recirculare gaze, etansarea galeriei de admisie. Cum arata rezultatele de la meniul readiness? Pune o poza aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @S3rial_thrilla, si la mine merge motorul super rotund si nu am erori, a ramas ultima solutie sa verific daca este distribuția pusa la punct, eroare am doar la EGR, si la mine e segmentat motorul si refacut tot complet doar ca masina nu a mers de cand am luat-o de acum 6 ani si parca am si zis mai sus ca am compresia 14, 13, 13, 14 si la mine urca foarte greu in ture si mie la fel imi e frica sa ma bag in depasiri pentru ca nu are forță, am stat 15 de secunde sa depasesc un tir pe autostrada si eram in linie cu el ca nu trăgea deloc cu pedala la podea, mai imi dădeau si aia din spate flash-uri, dupa cum stii sau daca ai citit la mine e totul ok pe loguri si tot, motorul si toti senzorii si tot tot e ok, amestecul e ok, injectoarele, tot tot, mie imi ia cam 20 de secunde de la 0 la 100km/h, si la mine e la fel la orice viteza cand apas accelerația te rogi de ea sa tragă, va las 2 video mai jos sa vedeți cum trage dupa 100km/h si cum trage si de la 0 la 100km/h. @lupo_bv @xmisterx si restul colegilor poate vreti si voi sa vedeti cat de greu trage...

 

100km/h - 160km/h

 

 

0km/h - 100km/h

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o scurta cautare pe google despre probleme accereratie AZD fara erori:

"No Throttle Response at Speed –  If your car feels like it just won’t go any faster than a certain speed without feeling like it is out of power, that’s a very typical sign that a catalytic converter is failing".

E o posibilitate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @florilar1, nu cred ca are nimic catalizatorul pentru ca i-am facut o gaura inainte de racordul flexibil si nu mai tragea deloc, mi-a murit motorul de 3 ori ca nu mai avea putere deloc nici sa plece de pe loc, cred ca din cauza sondelor lambda ca nu mai vedeau valorile ok dar nu cred ca are catalizatorul nimic pentru ca respira bine pe evacuare, daca ii astup evacuarea cateva secunde si iau mana de pe evacuare pufaie odata aerul tare rau de tot deci nu cred... tot raman la distributie cum au zis baieti de la DOP Motorsport, m-a terminat de tot pentru ca bag de 500 lei pe luna si fac 400km cu un plin prin localitate, mers linistit si schimb la 2000 / 3000 maxim si plinul nu-mi ajunge toata luna, trebuie sa mai completez de inca 100 lei pana la salariu mai ales ca e 8.50 litru de benzina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S3rial_thrilla

@xmisterx am făcut o poza cu meniul ăla, totul e "passed" ce am mai observat e ca la LTFT anterior curățării injectoarelor și schimbării regulatorului de presiune combustibil aveam -10...atunci am resetat și valorile iar acum după vreo 200km făcuți e 0...am găsit și canalul unde îmi arata senzorul map, acolo cu contactul pus și motorul oprit a fluctuat puțin de câteva ori intre 975 și 979mbar.

@florilar1 nu știu unde ai găsit rezultatul ala asa de rapid, eu nu prea găsesc informații sau nu știu sa caut. Spre asa ceva tind sa ma îndrept și eu, problema e ca la azd sunt 2 catalizatoare, cel imediat după galerie era curat după spusele mecanicului în momentul segmentarii, deși nu știu cum și-a dat seama pentru ca nu poți vedea decât un capăt al lui, în celalalt fiind serpisorii de la evacuare. Al doilea se după racordul flexibil nu a fost inspectat...deci nu prea știu de care sa ma iau 

91C11B91-65CE-4061-87AE-3DD2F406181D.thumb.jpeg.e704b4c8455768e3e829ad6064d79c24.jpeg

Modificat de S3rial_thrilla
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S3rial_thrilla

Acum o întrebare pentru toți colegii de pe forum : dacă un catalizator e înfundat e posibil ca sonda lambda 2 sa îl ia drept funcțional pentru ca trecerea gazelor  de evacuare se face greu prin el sau se face parțial limitandu-se puterea motorului ? Are logica asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La unele motoare "permisive" (soft-ul e permisiv) nu apar erori pana cand catalizatorul se infunda peste un anumit prag.

Astfel, la relanti merge foarte bine (debit de gaze de ardere mic deci si aer necesar putin). In functie de geometria depunerilor din catalizator, motorul trage cat de cat bine pana la un anumit debit de gaze la care incep sa apara mici turbioane locale de gaze de ardere in catalizator. Aceste turbioane locale cresc brusc rezistenta la curgere si apare acea viteza/turatie de la care "abia mai trage".

Daca softul este permisiv si componentele motorului sunt bune, ECU reuseste sa injecteze cantitatea de benzina corespunzatoare pentru aerul care intra in motor in limitele acceptate de sonda lambda (tot din soft), fara ca aceasta sa dea erori.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@S3rial_thrilla  Da cred ca este posibil sa-l dea bun, nu neaparat din cauza softului mai permisibil asa cum a mentionat colegul @florilar1 , ci din prisma faptului ca depinde in ce zona este partial infundat fagurele, daca prin zona sondei circula o cantitate mai mica de gaze, poate fi evaluat ca fiind bun de catre ECU. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S3rial_thrilla

Înainte de segmentare motorul mașinii consuma ulei tare..I'm jur de 1l /1000km...nu știu cat timp s-a mers asa. Nu sunt încă lămurit care e de fapt catalizatorul mașinii la Azd, pe cel de sub galeria de evacuare m-as risca sa îl sparg doar de test, nou ajunge 1200-1500 lei dar am găsit ceva second pe la 250 lei dacă apar probleme după ce îl elimin. Cel de după racordul flexibil și care nu prea știu nimic despre el decât ca e walker îl găsesc pe bossal undeva pe la 800 lei. Cum ar fi mai bine sa fac? Sa dau jos evacuarea de la racordul flexibil și sa merg asa puțin de test? Poate nu ia foc mașina, nu? 😂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, S3rial_thrilla said:

@xmisterxu contactul pus și motorul oprit a fluctuat puțin de câteva ori intre 975 și 979mbar.

@florilar1

Cu motorul la relanti ce presiune ai?Fa o masuratoare si cu motorul la 3000 ture,turat in gol.Daca vacuumul scade ai catalizatorul infundat.Daca creste este ok catalizatorul.La relanti ar trebui sa ai in jur de 0.30 vacuum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @xmisterx, uite si la mine o poza pe readiness, nu stiu care e faza cu readiness asta dar dupa cum se vede am ceva erori, probabil din cauza la EGR, poate el le strica pe toate, nu stiu ce sa zic...

20220616_184803.thumb.jpg.69b248140cf711ccd45791b3e730a3ee.jpg

 

@S3rial_thrilla Salut bro, si eu am verificat pe cel din fata si era ok, am desfacut alea 4 suruburi de dedesubt la safoxon si era sita aia acolo si nu era nici negreala prin zona deci cred ca era ok primul catalizator dar si al 2 lea cred ca este 100% ca daca era infundat la mine nu cred ca ajungeam eu la 5000/6000 de ture si 160km/h - 180km/h pentru ca am un prieten tot cu AZD si avea catalizatorul infundat si mai mult de 100km/h si 3000 de turatii nu ii se ducea golf-ul, daca faci ceva cu catalizatorul si rezolvi anunta-ma si pe mn te rog ca vad ca ai aceiasi problema ca a mea, la fel la fel din ce am citit eu la tine, eventual da-mi mesaj in privat cu un facebook, nr de telefon ceva si mai tinem legatura pe acolo daca vrei...

Modificat de Robert Ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Robert Ro , la readiness se pot vedea rezultatele testelor anumitor componente ce tin de formarea amestecului si monitorizarea noxelor, incazul tau sunt 4 rezultate esuate,( care sun in afara limitelor stabilite in ECU) care au legatura directa si cu performata scazuta a motorului, parerea mea este ca trebuie rezolvat neaparat problema cu valva egr, canistra de carbon si senzorul de oxigen, eroarea de pe catalizator poate fi cauzata de cele 3 enumerate anterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xmisterx Am inteles, deci afecteaza clar performantele motorului dar dc pe 01 Engine imi da doar EGR si acolo 4 erori ? Cu EGR nu stiu ce sa ii fac, nu stie nimeni sa repare 16786 Debit excesiv (excessive flow) PERMANENT, canistra de carbon tacane mereu deci cred ca merge, ce pot sa ii fac daca functioneaza si senzorul de oxigen care este ca nu stiu daca imi poti explica tu sau oricine altcineva ca nu prea ma pricep si pe unde merg la service-uri nu stie sa repare EGR-ul si acum am unul nou pe masina si am avut si 4 second si tot nu vrea, cand ii pun mufa pierde din putere mai rau si oscileaza mereu la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alea nu sunt erori, sunt rezultate la niste teste pe care ECU le face fregvent, cand se indeplinesc anumite conditii face testele. Faptul ca, componentele alea nu trec testul inseamna ca sunt anumite probleme cu motorul. La tine trebuie facuta o diagnoza, urmariti anumiti parametri in timp real. Debit excesiv la EGR inseamna ca se intoarce o cantitate de gaze prea mare din evacuare inapoi in admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sa stii ca am facut testele cum mi-a zis @lupo_bv mai de mult si nu toate au trecut, pai cand v-am dat logurile alea in mers ati zis ca e totul ok la fel si baieti de la DOP au zis la fel, pai si daca ii pun tablita si ii tin mufa bagata in el crezi ca o sa mai am probleme cu EGR? si tot nu inteleg de unde vine eroarea si de ce tot nu merge dupa ce am schimbat atatea EGR si adaptat si tot si mai e si eroare permanenta, crezi ca din cauza asta de la EGR sa imi piarda 19 cai si 25nm? Crezi ca are vreo vina si distributia sa nu fie pusa la punct? o sa fac un video cu motorul la relanti si cand o accelerez la relanti sa va arat ca si Lupo Bv mi-a cerut dar am uitat sa fac, o sa revin maine cu video...

Modificat de Robert Ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

50 minutes ago, Robert Ro said:

pai si daca ii pun tablita si ii tin mufa bagata in el crezi ca o sa mai am probleme cu EGR?

Este multa vreme de când ți-am sugerat testul asta. Nu va rezolva problema, dar în funcție de comportamentul mașinii și erorile apărute (sau nu) poate da un indiciu despre cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv da stiu ca mi-ai zis de mult dar am incercat sa fac eu treaba asta dar nu m-am descurcat asa ca decat sa fac vreo belea mai bine merg la cineva ca sa ne convingem ce are, o sa revin maine si cu video cu motorul la relanti ca am uitat si mi-am adus aminte acum... si zi-mi te rog daca mai trebuie sa mai fac ceva ca sa le postez aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea mai am idei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @lupo_bv, @xmisterx si restul colegilor, am revenit cu video-ul cu sunetul esapamentului cand o accelerez si sunetul motorului la relanti, daca vi se pare ca e galagios motorul chiar nu e deloc doar ca se aude foarte tare din cauza la microfon de la telefon, oricum vad ca am un sunet sportiv pe evacuare si nu știu de ce dar cand merge ea la relanti sufla mai tare aerul si mai rece si cand o accelerez iese mai usor aerul si mai fierbinte, cred ca e normal, nu?

 

 

Daca mai trebuie sa mai fac ceva sau sa mai verific ceva sa imi spuneti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Robert, suna chiar misto motorul atat pe evacuare cat si sub capota, nu pare sa aibe probleme mecanice si nici distributia decalata, un motor cu decalaj la distributie nu merge perfect rotund, are cel putin cateva rateuri, al tau nu are, faptul ca e lenes poate fi dela problemele enumerate de mine anterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xmisterx Ma bucur ca super ok motorul, toata lumea cand il aude imi spune ca merge perfect si ma intreaba cum de merge asa rotund si le-am zis ca e refacut motorul si nu prea trage cum trebuie si imi zic dupa pai de aia nu-ti trage ca s-a umblat in motor si nu mai ai ce face cu el, altul:)) dar eu stiu ca e facut bine pentru ca cum spui tu sunetul e ok si compresia e ok ca daca era probleme la el cred ca mergea foarte urat, si zici ca n-are rost sa mai testez distributia la service? De luni incolo sper sa poata un prieten sa anulam EGR cu o tablita si sa vedem cum merge, am incercat mai devreme sa fac testul de conversie la reglaj lambda (test conversie B1) si nu mergea, am dus si catalizatorul in 400 grade si nimic, la fel si cel de la Ventil Rezervor nu merge facut testul, probabil din cauza la EGR nu merge niciunul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa va mai zic ca atunci cand pornesc AC nu mai trage absolut deloc, moare de tot, daca nu o accelerez cum trebuie cand plec de pe loc moare motorul si in mers abia trage, mult mai greu trage si acul de la benzina urca si scade aiurea, am curatat plutitorul ca era murdar si am luat si altul nou si la fel face, ma cam deruteaza si acul, daca merg cu masina 20km de exemplu si acul e pe linie scade sub linie si cand ma intorc si o las la relanti urca la loc pe linie unde era...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!