Jump to content

Senzorul de temperatura a apei


milika
 Share

Postare recomandată

Masina porneste fara senzor, chiar mai bine... totusi va porni in mod "avarie", adica cu niste presetari stabilite de producator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate aveti dreptate ,dar eu spun ce mi s-a intamplat mie , cand s-a stricat de tot senzorul , nu mai pornea masina ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate adi, ideea este ca un senzor defect de temperatura, da informatii gresite la ECU, care o ia razna.

si eu am avut senzorul defect, si ECU primea o informatie cat se poate de eronata, si imi pornea fffff greu, chiar imi ineca motorul. ca temperatura, indica bine, iar cand il puneam se tura fffff mult, undeva pe la 4500 - 5000 rpm.

si in legatura cu ventilatorul, cum a zis si CVA G3, care are dreptate, este un circuit total independent de acel senzor, este legat direct de termocupla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun nu are legatura ,atunci de ce cu senzorul vechi BERU inel galben ,porneste la 97 grade , si cu senzorul asta nou porneste la 90 si se opreste pe la 75 , apropo am schimbat si termostatul , mai mult de 90 nu urca temperatura ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai raspuns singur: ai schimbat si termostatul.

Au o legatura indirecta, oarecum. Circuitul de racire ( pompa apa, termostat, radiator) este citit de senzorul de temperatura care trimite catre ECU. Atat. Pornirea ventilatorului este: termocupla la radiator, radiator care se incalzeste cand deschide termostatul si pompa de apa baga apa in circuit. Ca sa mai lamuresc inca o problema diferentele de temperatura care apar uneori sunt si de la schimbarea Antigelului+apa. La mine cu antigel nou am avut 3 grade diferenta. Asta informativ. Totusi luati in calcul ca a venit vara. Temperaturaaaa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Am si o nedumerire in legatura cu senzorul de temperatura.De curand mi`am schimbat ceasurile vechi cu unele model mai nou , an 97.Toate indicatoarele functioneaza foarte bine dar problema e ca nu se ridica niciodata mai mult de 90 grade,pe cand la cele vechi imi arata si 100 in oras.Azi mers bara la bara prin Iasi si nu a trecut de 90 desi termocupla porneste...E ceva in neregula cu ceasurile mele sau cu senzorul?

Modificat de ByZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca iti mergea bine ceasul de la temperatura cu senzorul vechi, problema este la cel 'nou'.Se poate regla sa arate 90.Aceeasi chestie ca si tine o patesc si eu.Am conectat senzorul de pe masina la un alt prieten cu g3 si surpriza, lui ii arata 90 grade, pe cand mie 70max 80.Vez ca este un link cu procedura de reglare a ceasului de temp :eek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa va mai spun si ca senzorii de temperatura sunt de mai multe culori si nu se potrivesc pe orice motor..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clar este vorba de senzorul de temperatura!!!sunteti innebuniti cu totii de deschideti atatea thread-uri cu senzorul asta!ar trebui undeva adaugat sus ca sa se vada cand intrii la vw golf 3 si vento sa nu se mai deschida topic-uri aiurea!

deci:

1:termostatul incepe sa se deschida la 87 de grade iar la 102 grade este maxim deschis

2:temperatura apei la masinile mai vechi cum e a mea din 94 ce are bordul cu becuri si nu cu leduri iti sta apa la o anumita temperatura iar la cele care sunt mai noi cum sunt cele din 97 apa sta tot timpul la 90

3:ventilatorul porneste in prima treapta intre 92 si 97 de grade iar in bord va arata exact 90 de grade cand va porni pentru ca asa sunt facute sa arate 90 de grade;a doua treapta porneste undeva la 102-105 grade dar aici nu sunt foarte sigur daca astea sunt gradele exacte dar oricum porneste peste 100 de grade a doua treapta

cauza pentru care va porneste ventilatorul la 70 de grade sau cat va arata dar oricum eronat este faptul ca este de vina senzorul ce indica temperatura apei;acest senzor influenteaza atat pornirea masinii la cald,consumul ,indicarea eronata a temperaturii apei etc

Dupa ce am citit toate paginile din acest topic am gasit un raspuns care ma intereseaza..

bogmotorsport a zis ca la cele cu bord din 97 temperatura sta tot timpul la 90.Chiar observasem treaba asta ca si la drum lung tot 90 imi arata ca si in oras...Este vreo problema? In caz ca temperatura creste prea mult imi va arata ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inlocuit ceasurile cu unele albe, cu ace rosii tot cu MFA. Ceasurile nu sunt VDO, sunt MOTOMETER. Ceasul de la temperatura apei indica 90 grade in oras si in afara, electroventilatorul porneste, nu am probleme cu racirea. Cu ceasurile VDO imi arata temperatura apei, in aceleasi conditii, 80 grade la mers in afara, max.100 la mersul in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fix asa imi aratau si mie pe ceasurile vechi si m-am cam speriat acum cand am vazut ca acum nu mai misca de 90 in oras...cred ca e ceva normal la ceasurile noi.

Modificat de ByZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ,revin , am atasat 2 poze cu 2 termocuple, una fara AC si fara AC, sunt diferente la temperatura , cand se cupleaza ....La mine ventilatorul porneste pe la 90-92 grade , si temperatura se duce pe la 82 grade , eu zic ca e bine .....poate sa imi zica cineva ca nu e bine :lol:?

post-13282-1246681161_thumb.jpg

post-13282-1246681168_thumb.jpg

Modificat de adi_adi23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adi aia nu e termocupla cu AC sau fara AC. Ca nu exista asa ceva.

Ce ai pus in poze e cu o treapta de cuplare sau cu doua trepte de cuplare. Atat.

Revenind la intrebarea ta este ok temperatura la tine in conditiile descrise.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa scrie pe site-ul pe care le-am luat pozele (cu AC si fara AC), in fine , ma bucur macar ca e bine cum sta temeperatura , mersi CVA G3 :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Am si eu o problema cu un G3 din '94 motor ABD pe care l-am cumparat de curand...IMI DA AFARA APA DIN VAS! eu la inceput am zis ca e de la electroventilator ca nu cupla...am schimbat termocupla ,am schimbat ventilatorul cu unul cu o treapta...merge... dar cand sunt prin oras si vreau sa fac o depasire sau ii dau un pic de forja cand ma opresc ma trezesc ca nu mai am apa in vas si pe bord imi apare martorul de supraincazire licarind....ii pun 1-2 l de apa si se stinge si merg in continuare :) De ce face asta? Mentionez k nu am apa in ulei , ulei in apa , si nu boloboiroseste in vas.

Din cauza ca imi da apa afara nu mai am antigel si supapa de la dopul vasului de expansiune e lipsa... cineva a zis ca poate fi din cauza supapei.... ce parere aveti? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu probleme cu "apa", dar de cand am schimbat termocontactul pentru ventilator, nu am mai avut probleme, cred. Imi statea apa numai in 100. Acum in afara orasului imi sta in 90, iar in oras in 95. De ce? In mod normal nu ar trebui sa varieze temperatura, am schimbat termostatul, am pus de 90 (asa scria pe cutie), imi deschide, termocupla porneste cand ajunge apa la 90 iar termostatul este deschis pentru ca se simte diferenta de tempatarura la palpat. Problema care ma necajeste este ca dupa ce se opreste termocupla, teperatura creste pana in 95 iar termocupla porneste iarasi si se opreste lichidul de racire avand aceeasi teperatura, respectiv 95. De unde vine problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Am si eu o problema cu un G3 din '94 motor ABD pe care l-am cumparat de curand...IMI DA AFARA APA DIN VAS! eu la inceput am zis ca e de la electroventilator ca nu cupla...am schimbat termocupla ,am schimbat ventilatorul cu unul cu o treapta...merge... dar cand sunt prin oras si vreau sa fac o depasire sau ii dau un pic de forja cand ma opresc ma trezesc ca nu mai am apa in vas si pe bord imi apare martorul de supraincazire licarind....ii pun 1-2 l de apa si se stinge si merg in continuare :icon_thumright: De ce face asta? Mentionez k nu am apa in ulei , ulei in apa , si nu boloboiroseste in vas.

Din cauza ca imi da apa afara nu mai am antigel si supapa de la dopul vasului de expansiune e lipsa... cineva a zis ca poate fi din cauza supapei.... ce parere aveti? Multumesc!

Schimba capacul si pe urma tine-ne la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare. imi poate explica si mie cineva care-i treaba cu senzorii acestia de temperatura ?

nedumerirea mea : care senzor trimite semnal la indicatorul din bord care la ecu si care la termocupla sau ecu trimite semnal la termocupla ?

am citit ca toti v-ati schimbat senzorul aceste de temperatura din diverse motive ... unde se afla el ? daca ati putea posta o poza ar fi excelent .

cati senzori de temperatura a agentului de racire sunt ? in vag-com am vazut k sunt 3 rubrici legate de temperaturi dar nu m-am prins care ar fi cea a agentului de racire (fiind apropiate). poate puteti sa imi spuneti in modulul engine al catealea measure block e .

va multumesc :icon_thumright:

Modificat de tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Schimba capacul si pe urma tine-ne la curent.

Ok am schimbat capacul - 15 lei - fericire maxima pentru cateva ore - cand ma apropii de casa....stupoare....mi se aprinde iar martorul de supratemperatura si incepe sa licare...din fericire aveam apa la mn...am completat si am mers asa cateva zile.. si intr-o zi pun apa peste nivelul maxim din vas cu motorul mergand... ,strang capacul la maxim merg 500m si incepe iar sa licare....cand ma dau jos curgea apa din radiator printr-un colt...

Presupun ca radiatorul s-a spart din cauza presiunii... dar de ce si cu capacul pus tot imi pierdea apa...??

A avut cineva problema asta cu pierdutul apei (nu ii spun lichid de racire din cauza k nu am si nici nu o sa pun pana cand nu rezolv treaba asta) din motor? Stie cineva ce tre sa fac? Ma dispera!

P.S. Stie cineva unde pot sa lipesc radiatorul?:icon_cool::):))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca era asa mare presiunea trebuia sa rasufle prin supapa din vasul de expansiune.Radiatoru se poate lipi, insa depinde cat de mare este spartura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare. imi poate explica si mie cineva care-i treaba cu senzorii acestia de temperatura ?

nedumerirea mea : care senzor trimite semnal la indicatorul din bord care la ecu si care la termocupla sau ecu trimite semnal la termocupla ?

am citit ca toti v-ati schimbat senzorul aceste de temperatura din diverse motive ... unde se afla el ? daca ati putea posta o poza ar fi excelent .

cati senzori de temperatura a agentului de racire sunt ? in vag-com am vazut k sunt 3 rubrici legate de temperaturi dar nu m-am prins care ar fi cea a agentului de racire (fiind apropiate). poate puteti sa imi spuneti in modulul engine al catealea measure block e .

va multumesc :rolleyes:

Cel incercuit cu rosu , sper sa iti fie de folos ... e foarte usor de schimbat

post-13282-1248841517_thumb.jpg

Modificat de adi_adi23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colonelo....

mai e o chestie...adica asa am patit eu... daca ai presiune prea mare in instalatia de apa..nu iti rasufla pe langa capacul vasului de expansiune..si de asta ti s-a spart probabil si radiatorul...presiune e normal sa fie un pik in instalatia de apa..dar nu foarte mare....daca ai presiune mare e posibil sa patesti ca mine, adica sa ti se fi dus garnitura de chiulasa si sa iti scape presiune din camera de ardere pe langa garnitura in instalatia de apa...am vazut k ai zis k iti facea probleme cand mergeai un pik mai tare...si atunci e presiunea mai mare...

Eu mi-am schimbat garnitura de chiulasa si nu mai am presiune mare in instalatia de apa.

Apropo, dupa ce opresti motorul daca ai mers mai mult nu trebuie sa desfaci imediat capacul de la vasul de expansiune k iti da apa afara, e normal...trebuie s-o lasi un pik.

Bafta si vezi sa nu ai probleme cu garnitura cand o cumperi, adica vezi sa fie exact la fel la grosime k eu cand am fost sa-mi cumpar majoritatea firmelor imi dadeau o garnitura formata din doua foi de tabla cu toate k a mea era dintr-o singura bucata si de 3 ori mai groasa.

Poate iti rezolvi ptoblema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acuma am obs multe probl cu apa la motoarele pe benzina..ma refer la discutiile voastre.La diesel-ul meu apa nu depaseste 90 de grade nici in oras nici in afara.De cand am masina 1 data mi-a pornit termocupla cand mi-a ajuns apa la 92 de grade ca am mers bara la bara aprox cam 2h si sunt foarte curios de ce la motoarele diesel termocupla porneste asa de rar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil din cauza k motoarele pe benzina lucreaza la turatii mai mari decat dieselul :)

Modificat de Darkgrin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colonelo....

mai e o chestie...adica asa am patit eu... daca ai presiune prea mare in instalatia de apa..nu iti rasufla pe langa capacul vasului de expansiune..si de asta ti s-a spart probabil si radiatorul...presiune e normal sa fie un pik in instalatia de apa..dar nu foarte mare....daca ai presiune mare e posibil sa patesti ca mine, adica sa ti se fi dus garnitura de chiulasa si sa iti scape presiune din camera de ardere pe langa garnitura in instalatia de apa...am vazut k ai zis k iti facea probleme cand mergeai un pik mai tare...si atunci e presiunea mai mare...

Eu mi-am schimbat garnitura de chiulasa si nu mai am presiune mare in instalatia de apa.

Apropo, dupa ce opresti motorul daca ai mers mai mult nu trebuie sa desfaci imediat capacul de la vasul de expansiune k iti da apa afara, e normal...trebuie s-o lasi un pik.

Bafta si vezi sa nu ai probleme cu garnitura cand o cumperi, adica vezi sa fie exact la fel la grosime k eu cand am fost sa-mi cumpar majoritatea firmelor imi dadeau o garnitura formata din doua foi de tabla cu toate k a mea era dintr-o singura bucata si de 3 ori mai groasa.

Poate iti rezolvi ptoblema

Ok fie ca tine...dar de ce nu-mi bolboroseste in vas? Unde se duce presiunea cand nu am capacul pus? Chiar si turat motorul pana la 5500 nu bolboroseste in vas...pur si simplu creste nivelul pana cand da afara apa atat...iar cand il las la ralanti scade sub minim...eu cred k e destul de normal deoarece debitul de apa creste cand motorul e turat. Dar ideea e k mie imi pierde si cu capacul pus....mai incet ce-i drept...dar tot pierde... si acum mi-a spart radiatorul...eu ma gandesc sa nu fie radiatorul infundat si daca nu are unde sa se duca apa iese pe undeva..poate pe la supapa de la capacul vasului sau nu stiu...nu am nici o idee.

PLS HEEEEEELP :wub: :Driver:

PS Unde pot repara radiatorul? e spart intr-un coltz(de fapt mai mult desfacut ) Any Ideas??

Modificat de Coloneloo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!