Jump to content

Senzorul de temperatura a apei


milika
 Share

Postare recomandată

deci ce am inteles eu din topicul asta este ca acest senzor ar trebui sa iasa pe tester daca este defect?? Eu am schimbat termostatul cam anul trecut ca nu se ridica apa mai mult de 70 si acum e totul ok. Daca indica bine in bord inseamna ca senzorul functioneaza bine la mine sta bat la 90. Pe tester nu am avut niciodata eroare de la acest senzor dar totusi am niste porniri inecate cateodata cu motorul cald si am inteles ca ar fi o simptoma a acestui senzor. Cum as putea sa il testez sa fiu sigur ca functioneaza corect ? PS este posibil ca termostatul sa functioneze corect dar sonda de temperatura sa treimita semnal gresit la ecu si sa mearga cu soclul tras si de aici consum marit .. mentionez ca am si o usoara oscilatie de relanti. ms si scuze daca am lungito??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am testat in urma cu cateva minute termostatul vechi.Este cel original (030121113). L-am fiert, intradevar s-a deschis, dar cand l-am lasat sa se raceasca nu s-a mai inchis de tot, in loc de cota a=31 are cota a=34 mm.Asadar vechiul termostat nu inchidea bine circuitul, motiv pentru care apa urca mai greu la 90 (de unde rezulta si consum marit de combustibil).Acum urmeaza sa vad daca noul termostat functioneaza ok (desi l-am pus pe masina, furtunul inferior este rece, iar in vag-com temperatura apei oscileaza intre 85-90 grade celsius.Problema este ca am schimbat si senzorul de temperatura si nu stiu in ce masura acesta indica corect (adica daca este corect calibrat), deoarece desi ceasul din bord si-a revenit (cu vechiul senzor functiona din pasti in craciun :Driver: ) acum indica cu circa 10 grade in urma (la cei 90 afisati in vag, pe bord am 80 :vaidecapulmeu: ).Voi repune vechiul senzor inapoi sa vad daca este aceeasi temperatura si daca da, se poate ajusta ceasul din bord sau s-ar putea totusi ca senzorul asta nou sa fie beleaua.

Voi reveni cu un post dupa ce voi testa cei 2 senzori de temp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveti o poza cu locul unde ste situat senzorul temp apa?? reusesc sa schimb singur, in parcare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms. la mine apa pe vreme de iarna nu s ridica in mers extraurban decat pana la 75-80 oC (in oras fara probl se ridica si ramane la 90oC). oare trebuie schimbat senzorul? cum altfel mai pot verifica? mia postez si eu o data poza pusa de paul_ral (sageata rosie arata pozitionarea la senzorul de temp al apei) sa fie mai aproape de capatul toppic_ului

post-48993-1259527730_thumb.jpg

Modificat de GenuVW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomandarea mea, nu inlocui nimic. Daca ai avea ceasuri de tip nou (sau cu motoras cum am citit pe un alt topic) ar sta la 90. E si cazul meu....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faza este ca ceasurile mele sunt cu motoras(tip nu). golful meu este din '96. is in dilema din cauza ca in oras sta si iarna si vara la 90 oC, dar in afara(extraurban) daca este vara sta la 90 oC dra daca este iarna coboara putin. eu credeam ca asa ar trebui datorita faptului ca aerul este mai rece decat daca ai merge in oras, pt ca loveste radiatorul cu 100km(in medie), pe langa faptul ca este iarna afara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am testat in urma cu cateva minute termostatul vechi.Este cel original (030121113). L-am fiert, intradevar s-a deschis, dar cand l-am lasat sa se raceasca nu s-a mai inchis de tot, in loc de cota a=31 are cota a=34 mm.Asadar vechiul termostat nu inchidea bine circuitul, motiv pentru care apa urca mai greu la 90 (de unde rezulta si consum marit de combustibil).Acum urmeaza sa vad daca noul termostat functioneaza ok (desi l-am pus pe masina, furtunul inferior este rece, iar in vag-com temperatura apei oscileaza intre 85-90 grade celsius.Problema este ca am schimbat si senzorul de temperatura si nu stiu in ce masura acesta indica corect (adica daca este corect calibrat), deoarece desi ceasul din bord si-a revenit (cu vechiul senzor functiona din pasti in craciun :angry: ) acum indica cu circa 10 grade in urma (la cei 90 afisati in vag, pe bord am 80 :blah_: ).Voi repune vechiul senzor inapoi sa vad daca este aceeasi temperatura si daca da, se poate ajusta ceasul din bord sau s-ar putea totusi ca senzorul asta nou sa fie beleaua.

Voi reveni cu un post dupa ce voi testa cei 2 senzori de temp.

Am efectuat azi verificarea si se pare ca intradevar aveam si termostatul si senzorul de temp. duse.Cat despre indicatorul din bord l-am rezolvat si pe ala sa indice temperatura corect (cu o toleranta de +/- 3 grade). Am demontat ceasul ptr. temperatura si am vazut ca pe spate are posibilitatea de corectie (asa numitul corector de zero care se gaseste la mai toate instrumentele de masurat analogice).Se pare ca acesta face mai mult de atat, in sensul in care cu ceasul montat si cu vag-ul conectat regland acel surub (de fapt o tija de plastic hexagonala) l-am adus la aceeasi indicatie cu vag-comul. Iar cand am oprit masina, acul ceasului de temperatura s-a dus frumos la zero.Am observat pe vag ca temperatura apei variaza intre 88 si 97 de grade.Banuiesc ca macar de problema asta am scapat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema mai ciudata.

Cand pornesc motorul dimineata la rece se aprinde becul de la temp apei si palpaie incontinuu. Nu se opreste decat daca opresc si repornesc motorul si-l repornesc doar dupa ce s-a incalzit.

A mai intalnit cineva o problema ca asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut problema asta ... pana am scos vasul de expansiune si l-am spalat bine. E vorba de un senzor din el care nu mai functioneaza corespunzator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut problema asta ... pana am scos vasul de expansiune si l-am spalat bine. E vorba de un senzor din el care nu mai functioneaza corespunzator.

Ai fost nevoit sa golesti toata instalatia? sau ai putut sa scoti doar vasul si sa-l golesti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare people. Mie la bord cand mi se incalzeste motorul nu imi trece apa de 75 de grade. De unde ar putea fi problema...de la senzorul ala...?...din termostat? Cum le pot verifica si unde se afla ele la motorul 1Z ? Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da mai multe detalii.In oras trece, ajunge la 90? afara coboara la 70-80?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trece niciodata de 75. Ajunge greu acolo si nu creste niciodata mai sus de atat. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CE fel de ceasuri ai: 20-220 sau 0-220?

Am avut si eu din primele si apa statea la 75, numai cand se incalzea mai tare de porneau ventilatoarele, trecea spre 90. La ceasurile 0-220 acul sta fix la 90.

Asta poate fi un raspuns, dar mai sigur poti verifica cu vag-com. Am inteles ca se poate.

Modificat de taz21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PMG- problema ta e posibil sa tina de termostat si nu de senzorul de temp.

Citeste postul acesta si daca e nevoie continua discutia acolo.

Posturile Off Topic au fost sterse. Stiu ca eu am pomenit de ceasuri dar nu trebuie continuate discutiile legate de acestea pe acest topic.

Modificat de taz21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o testare cu VAG-COM am observat ca temperatura lichidului de racire e intre 85-90 de grade afisata in VAG-COM, pe cand temperatura la bord indicata e de de max 70 de grade. Ce sa fie dus...senzorul de temperatura?...ca ma gandesc ca termostatul e ok daca in 15 min la relanti mi s-o incalzit la 90. si daca e senzorul ala...unde se afla la tipul meu de motor? 1Z - 1.9 TDI 90 CP. Va multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari prieteni.Dupa o lunga absenta pe forum revin cu o problema ciudata.Ieri am plecat la drum cu masina prin oras si la un moment dat

observ ca temperatura apei este in jur de 110 ! si incepe sa palpaie si becul la bord.Trag pe dreapta,observ ca apa fierbe in furtune,ventilatorul

nu merge,iar ce e mai ciudat e ca furtunul din partea de jos(stanga) a radiatorului este cald,cel de sus(stanga) fierbinte,dar partea dreapta a

radiatorului este rece !.Stie cineva care ar fi problema ?

Multumesc mult..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a deschis termostatul. Este blocat pe inchis.

Trebuie schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina mea din semnatura senzorul pt acul din bord la temp apei indica temp apei din motor sau acelei din radiator?Apropo cu toate ca masina mea e din 94 am obs ca acul de la temp apei e pe motoras ...bineinteles ca si restul, kilometraj,turometru si la combustibil.Ms mult si astept un raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari prieteni.Dupa o lunga absenta pe forum revin cu o problema ciudata.Ieri am plecat la drum cu masina prin oras si la un moment dat

observ ca temperatura apei este in jur de 110 ! si incepe sa palpaie si becul la bord.Trag pe dreapta,observ ca apa fierbe in furtune,ventilatorul

nu merge,iar ce e mai ciudat e ca furtunul din partea de jos(stanga) a radiatorului este cald,cel de sus(stanga) fierbinte,dar partea dreapta a

radiatorului este rece !.Stie cineva care ar fi problema ?

Multumesc mult..

Taz nu orice merge cu "Nu a deschis termostatul. Este blocat pe inchis. Trebuie schimbat."

Este motor de 1.8 si are termostatul jos langa pompa. Daca nu a avut concentratia de antigel buna, in motor, atunci termostatul a inghetat ( a inghetat lichidul in jur). La motorul de 1.6 samd termostatul este sus langa motor si nu intepeneste de frig. Daca, cei cu 1.8 va mai loviti de asemenea simptome, incercati sa mergeti un pic, se incalzesc furtunele, temp 110... va opriti stati 5 min, porniti din nou... asta de 2-3 ori pana se dezgheata. (Atentie totusi ca poate fi si un blocaj real al termostatului, nu numai o situatie de inghet.) Motorul de 1.8 sta cu burta pe zapada si ingheata zona din jurul termostatului. Rau e cand ingheata pompa de apa, se rup paletele. Schimbati antigelul si puneti-l mai concentrat. Pentru 30-50 de ron nu mai stati stresati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apa fierbe in motor si tu vrei sa zici ca e termostatul inghetat? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Pana ajunge pe furtun sa dezghete. Poate ai timp si faci o schema cu circuitul apei la golf 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomandarea mea, nu inlocui nimic. Daca ai avea ceasuri de tip nou (sau cu motoras cum am citit pe un alt topic) ar sta la 90. E si cazul meu....

deci daca mi imi arata 70 si un pic in bord si pe tester imi arata 90 atunci are nimic senzorul de aer si e doar vina ceasului?

sau s-a dus partea din senzorul temp de apa care transmite informatia la ceasu din bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nimic senzorul.Asa imi arata si mie pe ceasurile vechi,acum pe astea model nou acul sta nemiscat la 90 iarna/vara in oras sau in afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!