Jump to content

Passat 3BG cu motor 2.0 TDI 136CP


C o s m i n
 Share

Postare recomandată

ma interesez maine si te anunt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

Foarte utile discutiile, am gasit raspunsuri la o serie de mici probleme din cele citite pe forum. Deci Passat 2,0 TDI, 136 CP, fabricat in 2005, cumparata din Germania. Am avut si am aceleasi simptome la turarea motorului pentru curatirea PDF, am completat aditivul pentru PDF in urma cu citeva zile, la reprez Porsche (4 litri + manopera 1.300 RON), dupa ce aparuse pe bord martorul EMISSIONS WORKSHOP si verificare la un service privat. Am urmatoarea problema, insa:

Dupa un drum de circa 600 km, la intrarea pe A1, am scapat acceleratia pina la 150 km/h, iar dupa citeva minute am redus la 130. In acel moment s-a aprins "arculetul" si motorul nu a vrut sa mai traga peste viteza de 120 la ora. Chiar si asa, cind incetineam la 80-90 foarte greu reuseam demarajul. Am tras pe dreapta, am oprit motorul si am repornit dupa citeva minute. Totul era in regula (chiar cu martorul aprins) pina la circa 95/h, moment in care din nou simteam ca apas degeaba pedala de acceleratie. In acest fel am condus pina la Bucuresti (pe drum s-a aprins si cel cu emisiile amintit la inceput). La service, tester, s-a constatat chestia cu aditivul la PDF (l-am completat a doua zi), dar aceeasi problema cu acel simptom "de inecare" a motorului, iar pe tester apare ca turbina nu incarca in parametri. Mecanicul a dat jos si a verificat furtunurile, turbina, intercooler-ul, totul pare sa fie in regula. Este de parere ca ar trebui sa mai verifice injectoarele - eventual schimbate oringurile - si apoi, daca se mentine problema, sa trimita softul la reconfigurat/upgradat.

Pe scurt, la 95-97h/ora se aprinde "arculetul" si motorul pare a fi inecat, nu trage, demarajul este foarte greu si nu pot trece de 110km/ora. In continuare, daca reduc viteza (30,40,50) si vreau sa accelerez are aceeasi problema, trage foarte greu, nu are demaraj. In schimb, daca opresc motorul (si asa procedez la iesirea de pe autostrada) se misca bine pina in limita a 95km/h. Acum 2 zile, dupa verificarea de la service, am iesit pe A 2 sa verific comportamentul la viteza. A fost ok pina la km 35, Fundeni, am circulat cu 140/h, urmind sa incerc mai mult la intoarcere. Numai ca imediat cum revenit pe autostrada, la 97km/h s-a aprins iarasi "arculetul" si a revenit la comportamentul pe care vi l-am descris.

Mecanicul (este primul motorul de acest tip la care lucreaza, dar este foarte bun pe alte motoare VW si nu numai) spune ca, dupa schimbarea oringurilor la injectoare, nu ar mai fi problema de mecanica, pentru ca a verificat tot, ci de soft. Trebuie sa spun ca nici inainte de aceasta problema mai mare motorul nu avea un demaraj de impins in spatar, era oarecum mai lent decit la 1,9, dar se pare ca s-a agravat sau a aparut ceva.

S-a mai intilnit cineva cu aceasta problema? Aveti idee cam ce solutii ar fi?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce cod avea eroarea inregistrata pe tester?

Fa-i un log in mers sa vezi exact valorile inregistrate pentru turbina si MAF. Eu personal suspectez turbina sau conectivitatea la/ de la aceasta sau MAF-ul.

Verifica si filtrele - sa nu fie infundate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, aceeiasi problema am avut-o si eu cu ceva timp in urma. insa mie mi-a facut figura o singura data( si eram in mijlocul unei depasiri!) pe la 130 km/h. Am fost cu ea la verificat, am schimbat atunci numai o bujie, insa dupa scurt timp turbina s-a dus. Nu vreau sa te sperii si asa cum spunea si colegul pronet fa-i o verificare cu Vag-ul in mers

tre verificate valorile turbinei in sarcina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Multumesc pentru raspunsuri, Pronet si Vlad. Vineri l-am sunat pe Mihai (Pronet), reusind sa ne intilnim pentru o diagnoza, seara. A fost un procedeu profesionist cu adevarat, inclusiv cu un sistem VAG performant. Dupa scanare ne-am si deplasat cam 30 kilometri incercind turatii diferite pentru diagnoza. Se pare ca totul functioneaza in parametrii normali, reusind chiar si 110-115 la ora intr-a treia. Interesant a fost ca nu a mai aparut problema cu "inecatul" la 95-97/h, dar urmeaza si o verificare pe autotrada. Motivul ar putea fi urmatorul: verificarea pina la Fundeni, despre care am vorbit intr-un post anterior, am facut-o dupa ce mecanicul a demontat si verificat furtunurile etc dar fara turbina. Cind am revenit la service, acesta a demontat, verificat, curatat si turbina, dar a spus ca nu trage, totusi, ca si 1,9. O explicatie ar putea fi, potrivit unor colegi care au postat inainte, aceea ca motorul de 2,0 136 CP nu sprinteaza ca cel de 1,9, fiind o chestiune de fabricatie si care nu trebuie vazuta ca fiind o defectiune. Cu toate ca mecanicul mi-a spus ca turbina avea doar putina funingine si calamina, este foarte posibil ca acel putin sa fi blocat ceva pe undeva si sa dea eroarea respectiva. Altfel, atit mecanicul, cit si Mihai, au confirmat ca turbina este in regula, la fel si injectoarele. Mai scriu, daca intereseaza, dupa tura pe autostrada.

Multe multumiri lui Mihai!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Foarte utile discutiile, am gasit raspunsuri la o serie de mici probleme din cele citite pe forum. Deci Passat 2,0 TDI, 136 CP, fabricat in 2005, cumparata din Germania. Am avut si am aceleasi simptome la turarea motorului pentru curatirea PDF, am completat aditivul pentru PDF in urma cu citeva zile, la reprez Porsche (4 litri + manopera 1.300 RON), dupa ce aparuse pe bord martorul EMISSIONS WORKSHOP si verificare la un service privat.

Fooooarte scump completatul lichidului pt DPF. Eu am schimbat la Quark Motors in Arad (service autorizat VW) cu 80 Ron manopera iar lichidul l-am cumparat prin cineva direct din Germania si le-am dus certificat de autenticitate(factura). Am iesit la 200 Ron/l fata de 285 ron cat era la Quark, total 880 Ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau sa modific turatia la relanti,ma poate ajuta cineva cu un sfat, mai exact cu codul de deblocare....la motoarele noastre nu merge codul 12233 ca la motorul de 1,9 ......am intrat la adaptari si am modificat relantiul odata de la 820 la 840rot/min cu vcsd812 unde imi preciza relanti prescris 800-850rot/min....am modicat o singura data si de atunci in casuta adaptari imi da decat acces interzis.... am transfomat 812.4 in908.2ro(la colegul nostru cniky, baiat de nota 20) si degeaba nu am acces permis in adaptari, imi cere cod de logare...problema e ca nu ma deranjeaza 840rot/min ,dar in 908.2ro turatia relanti prescrisa este 860-950rot/min....nu stiu ce sa fac ? astept sugesti ,sfaturi......multumesc.....,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema si la mine.

Vreau sa schimb turatia la relanti tot cu un VAG 908 si pe codul ala nu imi accepta.

Am cautat pe forum si am mai gasit uramtoarele coduri 11463 sau 01283 sau 13861

Trebuie sa apara 11-login si 16-security acces. Codul il introduci la 16.

Cu 11463 mi-a acceptat la security acces, dar cand am dat pe engine sa modific valoarea pt relanti mi-a dat mesaj acces denied.

Incearca si codurile astea poate ai mai mult noroc.

Daca reusesti sa-mi dai si mie un mesaj cum ai reusit.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de fapt care trebuie sa fie turatia la relanti,..,intre ce valori trebuie sa se incadreze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin am incercat codurile de la tine, dar nu merge niciunul ,imi spune cheie incorecta si sa consult manualul de uzina cu coduri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau ca nu ti-au fost de ajutor.

Ti-am zis ca eu am incercat cu primul cod, ala cu 163... si mi la luat la security acces la 16 si dupa ce am dat pe engine sa schimb valoarea pt turatie mi-a dat mesaj

acces denied please check manual ....

Si imi zicea sa iau contactul si sa mai incerc peste cateva minute, dar nu am mai avut timp si nervi si de atunci nu am mai incercat.

Din pacate astea sunt toate codurile ce le-am putut strange din diferite topic-uri de aici de pe vwforum, dupa ce le-am puricat vreo 3 zile :cool:

Eu am schimbat distributia si de atunci mi-a crescut consumul si parca tremura mai tare motorul in relanti si de aia vroiam sa modific turatia

ca aia de la service nu mi-au mai reglat avansul.

Poate ne ajuta careva cu vreun sfat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema si la mine.

Vreau sa schimb turatia la relanti tot cu un VAG 908 si pe codul ala nu imi accepta.

Am cautat pe forum si am mai gasit uramtoarele coduri 11463 sau 01283 sau 13861

Trebuie sa apara 11-login si 16-security acces. Codul il introduci la 16.

Cu 11463 mi-a acceptat la security acces, dar cand am dat pe engine sa modific valoarea pt relanti mi-a dat mesaj acces denied.

Incearca si codurile astea poate ai mai mult noroc.

Daca reusesti sa-mi dai si mie un mesaj cum ai reusit.

Bafta

1463 este pentru activare CCS>

13861 e pentru IC, la engine singurul e 12233 si se introduce la security acces.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florin dai jos capacul de la distributie in dreptul axului cu came..pe roata dintata sunt 3 suruburi de m8 adica pe cheie de 13 si in mijloc ce se insurubeaza in axul cu came surub stelat pe care merge inelara de 18 sau 19..,,tragi cu marcaul semn pe saiba surului stelat si pe roata dintata ...,se slabesc cele 3 suruburi cu cheie de 13... se ridica masina pe fata cu cricul de o roata ,bagi in viteza a5a si rotesti de roata...o sa vezi ca semnul de pe roata dintata se va duce in fata semnului de pe saiba surubului stelat...,pui cheia inelara pe surubul stelat si invarti numai in sensul acelor de ceasornic pana cand diferenta dintre cele doua semne cu marcar sa fie de 1-2mm,apoi strangi suruburile cu 13 si pornesti masina ,si vezi ce consum instant afiseaza...,pt ca avansul se regleaza inainte si dupa PM (adica punct mort)...si la tine daca e consumul mai mare inseamna ca e dupa PM...daca diferenta intre cele doua semne cu marcar e prea mare ,masina nu porneste sau porneste si se opreste,..la mine consumul instant era 0,5l/h si am umblat la avans...cand l-am dat dupa PM s-a dus consumul istant la 0,8-0,9/h ,iar cand l-am dat inainte PM l-am coborat la 0,4l/h si uneori arata si 0,3l/h.....pt mai multe informati intra pe DIY&FAO la reglajul avansului motoarelor TDI-PD..,

am incercat codul 12233 si nu merge....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca nu stie niciunul cu ce cod se poate modifica turatia la relanti cu vag-com 908, dar cu vag komanderul ,stie cineva cum se procedeaza? vreau sa modific si avansul dinamic ,cel comandat de calculator, nu-mi place cum raspunde masina la pedala(citit cu vag908 avans prescris la relanti:4-2 IPM, iar masurat :0.0 IPM.........IPM=inainte de punct mort )varul meu are un passat de 1.9 116cp si cand calca pedala, masina te baga in scaun, simti acel boom ,parca e racheta,,...,,.am inteles ca 2.0 de 136 cp nu te baga in scaun,dar totusi acel fasss..nu se poate transforma in jumate de boom,ca doar avem 136cp si cuplu mai mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de curios am mers sa vad care este unghiul la mine. pe grupul 4 cand ajunge in parametri optimi si temperatura e la 90 Grade imi apare

valoarea 0.0 BTDC. la pornire e peste 6 :wacko:

dar am tot cautat si alt grup sa vad unde imi mai apare si altundeva si am gasit pe grup 71 o valoare 30.4 ATDC.

poate cineva sa-mi spuna ce este pe grupul 71?

Eu am VAG-COM 908.0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Din nou mi s-a aprins emissions workshop in bord. L-am sters de doua ori, dar dupa o zi-doua reapare si nu mai intra masina in ciclu de curatire catalizator (deja a inceput sa scoata fum cand o calc)

Cum o fortez sa faca un ciclu de curatire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mercic! mi-a dat si cipos informatia.

intre timp s-a pus VAG-ul pe masina si singura eroare gasita a fost ca am bujia de la cilindrul 4 arsa :D

DPF-ul era la 10%, dar l-am curatat oricum si acum nu prea imi mai intra noxe in habitaclu (am racordul elastic cu mici scapari de cand l-am pus)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mercic! mi-a dat si cipos informatia.

intre timp s-a pus VAG-ul pe masina si singura eroare gasita a fost ca am bujia de la cilindrul 4 arsa :)

DPF-ul era la 10%, dar l-am curatat oricum si acum nu prea imi mai intra noxe in habitaclu (am racordul elastic cu mici scapari de cand l-am pus)

Vezi ca mai poate fi o problema. Acelasi lucru imi da si mie: EMISSION WORKSHOP, la scanare mi-a dat bujia de pe cil 1.

Am schimbat toate 4 bujiile (ca tolomacul nu am verificat daca e ok bujia) si dupa 2 zile iar mesajul. Bujiile schimbate au fost toate ok.

Scanare, iar bujia cil 1. Atunci am mers prin eliminare: conectorul - verificat si e ok.

A ramas releul de bujii.

Dar o alta ciudatenie :( : stiam ca e defect termostatul si dupa ce l-am schimbat am sters si eroarea si nu mi-a mai apraut decat acum 1 sapt.

Am crezut ca am scapat sa nu mai schimb releul dar se pare ca nu.

Asa ca, inainte sa dai banii pe bujii verifica tot, eventual la releu da cu spray de contacte si vezi ca poate nu mai iti apare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca mai poate fi o problema. Acelasi lucru imi da si mie: EMISSION WORKSHOP, la scanare mi-a dat bujia de pe cil 1.

Am schimbat toate 4 bujiile (ca tolomacul nu am verificat daca e ok bujia) si dupa 2 zile iar mesajul. Bujiile schimbate au fost toate ok.

Scanare, iar bujia cil 1. Atunci am mers prin eliminare: conectorul - verificat si e ok.

A ramas releul de bujii.

Dar o alta ciudatenie :wub: : stiam ca e defect termostatul si dupa ce l-am schimbat am sters si eroarea si nu mi-a mai apraut decat acum 1 sapt.

Am crezut ca am scapat sa nu mai schimb releul dar se pare ca nu.

Asa ca, inainte sa dai banii pe bujii verifica tot, eventual la releu da cu spray de contacte si vezi ca poate nu mai iti apare.

Ok! zilele astea am sa iau un bec sa-l pun intre baterie si fiecare bujie.

Unde gasesc releul pentru bujii? banuiesc ca in el este si comparatorul pentru ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Am si eu nevoie de ajutor detin un PASSAT 3BG (B5.5) din 2005 cu motorizare de 2000 cmc TDI...din ce in ce mai des mi se intampla ca turatia la motor sa creasca la relanti de la 900 la 1000 probabil ca asta se intampla si in timpul mersului. Consumul creste la relanti de 2.0-2.2 si in mers consumul mediu este de 18%...ma poate ajuta cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok! zilele astea am sa iau un bec sa-l pun intre baterie si fiecare bujie.

Unde gasesc releul pentru bujii? banuiesc ca in el este si comparatorul pentru ECU.

Este pozitionat in partea dreapta cam la o lungime de palma in lateralul filtrului de motorina.

E o cutiuta mica neagra cam de 1 cm latime si 4-5 cm lungime, prinsa cu un mic suport metalic

direct pe caroserie. In ea intra prin partea de jos o mufa mai mare.

Are un 2 coduri scrise pe el: 0281003027 daca e Bosch sau 038907281 daca e original.

Ai 2 variante sa-l demontezi: poti desface direct suportul cu tot cu releu sau cu un imbus desfaci releul de pe suport.

Spor la treaba.

Salut,

Am si eu nevoie de ajutor detin un PASSAT 3BG (B5.5) din 2005 cu motorizare de 2000 cmc TDI...din ce in ce mai des mi se intampla ca turatia la motor sa creasca la relanti de la 900 la 1000 probabil ca asta se intampla si in timpul mersului. Consumul creste la relanti de 2.0-2.2 si in mers consumul mediu este de 18%...ma poate ajuta cineva?

E posibil sa ai scazut la minim nivelul lichidului pt DPF.

Cand creste turatia la relanti intra in ciclul de curatare a DPF-ului. In mers observi lucrul asta ca iti creste consumul instant cam peste 15% (la mine).

La mine cand a fost scazut nivelul imi dadea mesajul EMISSIONS WORKSHOP si era aprins corpul galben pt motor.La altii am auzit ca se aprinde/palpaie spirala de bujii.

Daca ai posibilitatea, verifica nivelul din rezervor. Depinde si cati km ai la bord. La noi in Arad, cei de la Quark Motors - dealaer VW mi-au spus ca ma tine cam 120.000 km

cei 4 l de lichid, dar ca e posibil sa prelungesc durata daca fac plinul de fiecare data cand alimentez deoarece la fiecare alimentare se deverseaza aceeasi cantitate de lichid

indiferent ca alimentezi plinul sau bagi doar 5-10l :blink: . Mi se pare putin aberanta kestia asta dar ... :salut: ei sunt meseriasii

Cand e normal nivelul lichidului DPF-ul se curata de 2 ori la un plin, cel putin asa e la mine.

Modificat de ar_florin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu nevoie de ajutor detin un PASSAT 3BG (B5.5) din 2005 cu motorizare de 2000 cmc TDI...din ce in ce mai des mi se intampla ca turatia la motor sa creasca la relanti de la 900 la 1000 probabil ca asta se intampla si in timpul mersului. Consumul creste la relanti de 2.0-2.2 si in mers consumul mediu este de 18%...ma poate ajuta cineva?

Senzorul de temperatura a apei , din cauza lui poate sa apara variatia de turatie a motorului .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa ai scazut la minim nivelul lichidului pt DPF.

Cand creste turatia la relanti intra in ciclul de curatare a DPF-ului. In mers observi lucrul asta ca iti creste consumul instant cam peste 15% (la mine).

La mine cand a fost scazut nivelul imi dadea mesajul EMISSIONS WORKSHOP si era aprins corpul galben pt motor.La altii am auzit ca se aprinde/palpaie spirala de bujii.

Daca ai posibilitatea, verifica nivelul din rezervor. Depinde si cati km ai la bord. La noi in Arad, cei de la Quark Motors - dealaer VW mi-au spus ca ma tine cam 120.000 km

cei 4 l de lichid, dar ca e posibil sa prelungesc durata daca fac plinul de fiecare data cand alimentez deoarece la fiecare alimentare se deverseaza aceeasi cantitate de lichid

indiferent ca alimentezi plinul sau bagi doar 5-10l blink.gif . Mi se pare putin aberanta kestia asta dar ... icon_salut.gif ei sunt meseriasii

Cand e normal nivelul lichidului DPF-ul se curata de 2 ori la un plin, cel putin asa e la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!