Jump to content

Passat 3BG cu motor 2.0 TDI 136CP


C o s m i n
 Share

Postare recomandată

Citeste tot tread-ul ca ai raspunsurile in el.

Daca ramai fara lichid la DPF o sa iti licare becul de bujii incandescente pe bord in permanenta (parca se aprinde si alte pericole) si dupa o vreme nemaiputand sa curete dpf-ul, o sa se infunde si va trebui sa-l schimbi cu totul (vreo 1000e)

Daca Elimini DPF-ul din circuitul de evacuare vei scoate un fum alb si motorul nu va functiona bine.

Nu se poate masura nivelul lichidului de curatare DPF, pe tester apare doar eroare cand este gol rezervorul situat sub roata de rezerva pe sub masina. Unii spun ca se poate umple/completa doar la service cu o instalatie sub presiune, altii afirma ca au desfacut rezervorul, turnat lichidul in el, pus la loc si problemele au disparut.

Lichidul (aprox 3 litrii) il poti comanda la porche, dar unii spun ca l-au comandat si prin diverse magazine de piese auto import si costa aprox 1.000 RON

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste tot tread-ul ca ai raspunsurile in el.

Daca ramai fara lichid la DPF o sa iti licare becul de bujii incandescente pe bord in permanenta (parca se aprinde si alte pericole) si dupa o vreme nemaiputand sa curete dpf-ul, o sa se infunde si va trebui sa-l schimbi cu totul (vreo 1000e)

Daca Elimini DPF-ul din circuitul de evacuare vei scoate un fum alb si motorul nu va functiona bine.

Nu se poate masura nivelul lichidului de curatare DPF, pe tester apare doar eroare cand este gol rezervorul situat sub roata de rezerva pe sub masina. Unii spun ca se poate umple/completa doar la service cu o instalatie sub presiune, altii afirma ca au desfacut rezervorul, turnat lichidul in el, pus la loc si problemele au disparut.

Lichidul (aprox 3 litrii) il poti comanda la porche, dar unii spun ca l-au comandat si prin diverse magazine de piese auto import si costa aprox 1.000 RON

si cu fumul de pe teava de esapament?? nu se aprinde nici un bec in bord..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o scanare cu Vag-com si zi-ne si noua daca ai erori stocate. Asa cautam acul in caru`cu fan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste tot tread-ul ca ai raspunsurile in el.

Daca ramai fara lichid la DPF o sa iti licare becul de bujii incandescente pe bord in permanenta (parca se aprinde si alte pericole) si dupa o vreme nemaiputand sa curete dpf-ul, o sa se infunde si va trebui sa-l schimbi cu totul (vreo 1000e)

Daca Elimini DPF-ul din circuitul de evacuare vei scoate un fum alb si motorul nu va functiona bine.

Nu se poate masura nivelul lichidului de curatare DPF, pe tester apare doar eroare cand este gol rezervorul situat sub roata de rezerva pe sub masina. Unii spun ca se poate umple/completa doar la service cu o instalatie sub presiune, altii afirma ca au desfacut rezervorul, turnat lichidul in el, pus la loc si problemele au disparut.

Lichidul (aprox 3 litrii) il poti comanda la porche, dar unii spun ca l-au comandat si prin diverse magazine de piese auto import si costa aprox 1.000 RON

Unele completari la cele spuse de tine: rezervorul de lichid pt DPF este de 4 l. Lichidul se poate comanda si la reprezentanta VW si in Arad costa 285 ron litrul si 150 ron manopera de umplere a rezervorului. Eu am comandat prin o cunostinta direct din Germania cu certificat de autenticitate (altfel nu accepta cei de la reprezentanta) cu 210 ron l

Eu am facut operatiunea astea acum vreo 2 luni, deci sunt in tema.

La mine mi s-a aprins ca martorul corpul acela galben si mesajul era EMISSIONS WORKSHOP.

Dupa o diagnoza la reprezentanta VW au constata ca lichidul pt DPF era scazut sub minim.

Completat lichidul si totul a revenit la normal.

Ca simptome, in afara mesajului amintit si martor aprins imi fluctua si mie turatia la relanti, chiar mi s-a oprit motorul de cateva ori.

Sper ca am fost de folos cu aceste informatii.

De preferat sa se apaleze la reprezentanta VW pt ca aceste motoare, fiind mai rare, sunt mai putin cunoscute de mecanicii din service-urile mici si te mai pune sa schimbi altceva decat e nevoie si tot nu rezolvi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o scanare cu Vag-com si zi-ne si noua daca ai erori stocate. Asa cautam acul in caru`cu fan.

am facut deja.. zero erori.. crek pierde ulei turbina.. k de la altceva..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt casper BDC

Daca zici ca scoate si fum problema cred ca este la turbina. Cum se comporta masina in mers? trage? Nivelul scazut al aditivului pentru DPF este semnalizat in bord prin simbolul de la bujiile incandescente care lumineaza intermitent pe culoarea galbena si apare mesajul EMMISION WORKSHOP.Eu am rezolvat problema cu aditivul si toate mesajele au disparut, masina este OK functioneaza fara probleme.

Mai poate fi tubul de la Intercooler crapat sau nu etanseaza corespunzator , coliere , etc (este undeva in partea din fata dreapta cred, un tub de cauciuc mai gros 5-7 cm in diametru). Daca ar fi acesta se aude un fasait la turarea motorului, si acesta poate duce la fum exagerat. Bafta!

Modificat de nikolas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai schimbat aditivul pentru dpf? Unde ai facut operațiunea și c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Daca Elimini DPF-ul din circuitul de evacuare vei scoate un fum alb si motorul nu va functiona bine.

Nu se poate masura nivelul lichidului de curatare DPF, pe tester apare doar eroare cand este gol rezervorul situat sub roata de rezerva pe sub masina. Unii spun ca se poate umple/completa doar la service cu o instalatie sub presiune, altii afirma ca au desfacut rezervorul, turnat lichidul in el, pus la loc si problemele au disparut.

Daca scoti fizic DPFul de pe masina poti (eu pot) sa dezactivezi din calculatorul de motor informatiile despre DPF si nu o sa scoata fum alb si nici nu mai da nici o eroare legata de DPF. Am facut cu succes 5bucati 3bg 2.0TDI (Bucuresti, Ploiesti, Focsani , Craiova) . Nu am ce sa explic doar ca este realizabil si oricat ne pasa de mediu operatia in varianta eliminare este mult mai ieftina decat revizia/intretinerea DPFului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect de acord cu eliminarea DPF , dar dam de alte belele : la fiecare ITP trebuie sa "cotizezi" , iar la o eventuala vanzare nu stiu cum o scoti la capat cu RAR-ul (tu ca fost proprietar nu mai ai legal nici o obligatie , dar cel care va cumpara o masina cu DPF in acte si fara el fizic ,.....va numi asta teapa. Daca-i spui unui potential cumparator ca ai scos DPF-ul si ai reprogramat ECU , scad cu 80% sansele sa gasesti cumparator )

@voinea , nu ma intelege gresit , sunt intru totul de acord cu eliminarea DPF , mai ales ca statul nu ajuta prin fiscalitate mai redusa , ca in tarile cu apa calda . Dar odata scos DPF-ul , incepi sa te lovesti de altele....deci suma problemelor e constanta :Driver:

Inca un mic detaliu te rog : cand scoti fizic DPF-ul , il inlocuiesti cu o simlpa teava , sau pastrezi "carcasa" acestuia ? (desfaci DPF-ul prin sudura si elimini ce este in interior ?)

Modificat de alc2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Da si nu. La o inspectie ITP cu siguranta nu observa nimeni ca nu este dar la RAR poate sunt mai vigilenti. Nu sunt adeptul incalcarii regulilor dar in Romania DPFul din prima generatie (si VAG si grup PSA) a ridicat numai probleme la masinile cu peste 4 ani.

Il inlocuiesti cu o simpla teava sau cu o toba de foc de la cei ce monteaza tobe.

Daca ar fi si la noi vazut ca un avantaj pentru impozite atunci toti am vrea sa avem DPF sau hibride dar cu legile de la noi mai bine fara el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

azi am facut cu cineva un DPF off si "a spart" DPFul (continutul lui) a scos ce era si a inlocuit cu teava. Senzorii au ramas pe masina, DPFul arata de afara ca e acolo inca dar in interiorul lui e teava pusa. Nu mai e in avarie masina si de afara (sau la ITP) se vede ca are DPFul.

Nu intelegeti ca se face ca o tepuire . Asta e masina de distributie (DOBLO) ce merge peste 60.000anual multi in oras si a facut praf in 3 ani DPFul. Renunta la el ca e mai ieftin fara decat cu revizia lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

azi am facut cu cineva un DPF off si "a spart" DPFul (continutul lui) a scos ce era si a inlocuit cu teava. Senzorii au ramas pe masina, DPFul arata de afara ca e acolo inca dar in interiorul lui e teava pusa. Nu mai e in avarie masina si de afara (sau la ITP) se vede ca are DPFul.

Ok

Si cat costa operatiunea de ~scoatere~ a DPF-ului si cat timp iti trebuie pentru realizarea ei?

Se simte ceva la motor prin anularea lui? (ma refer la putere, sprint, consum, etc)

poate ne bagam si noi, ceilalti care mai avem acest tip de motor BGW

Ar fi interesante si pareri ale celor care au parte de aceasta operatiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu probleme cu racordul elastic.

Acum 2 luni l-am schimbat cu unul Bosal si de cand am plecat din service imi mirosea a fum in masina, dar am zis ca a ramas prin filtru de polen. La o saptamana am ridicat masina pe rampa si se vede negru racordul pe la capete unde este capsat.

Racordul original avea cod 4b0-253-097 dar pe google gasesc un esapament de audi A4 pe codul asta.

Astazi am fost la PBV1 unde mi-au spus ca este cod de subansamblu si ca nu le apare in program (foloseau ETKA)

Imi ofereau solutia catalizator nou cu piesa veche la schimb (aprox 1000 euro) ceea ce imi cam depaseste bugetul, plus ca piesa originala am macelarit-o

Cu ce racord ati inlocuit voi? cati km ati parcurs de la reparatie? Ati avut "surprize"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Aceeasi problema am avut-o si eu

Acelasi traseu pe la PBV acelasi pret informativ am primit, dupa care am inceput cautarile

Problema am rezolvat-o acum 15000 km (anul trecut prin sept-oct) cu 500 ron material+manopera la un "service" (e mai mult un atelier specializat pe evacuari/tobe) care il gasesti vis-a-vis de "Lia Manoliu" cum vii dinspre Pasajul Muncii pe partea dreapta pana sa ajungi la primul semafor.

A fost primul BGW facut de ei, si a durat cam 4 ore. Iti da pasajul respectiv jos, taie racordul stricat si sudeaza altul in loc.

Au lucrat ok, si pana in prezent nu am mai avut probleme. Ar fi bine sa iti faci o programare inainte.

Daca ai ceva nelamuriri poti sa ma suni-0722.517.831

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am facut acelasi lucru. Am fost la cineva care se ocupa de evacuari si mi-a taiat si apoi sudat un nou racord flexibil. Problema e, ca in ultima vreme cand isi face curatirea, cam simt iar fum in masina...Am cam 5 000 km facuti de atunci.

Mai are cineva probleme cu bagatul motorinei in ulei ? Eu nu stiu ce sa-i mai fac..am schimbat oringuri, pompa tandem..nimic..tot baga..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am facut acelasi lucru. Am fost la cineva care se ocupa de evacuari si mi-a taiat si apoi sudat un nou racord flexibil. Problema e, ca in ultima vreme cand isi face curatirea, cam simt iar fum in masina...Am cam 5 000 km facuti de atunci.

Mai are cineva probleme cu bagatul motorinei in ulei ? Eu nu stiu ce sa-i mai fac..am schimbat oringuri, pompa tandem..nimic..tot baga..

Sorine, am avut acceasi problema ca bagatu motorinei in ulei, dar din fericire am scapat de ea.

Era chiar inainte de a merge in concediu si am mers la un service care mi-au schimbat oring-urile si dupa asta tot baga motorina.Dupa ce am venit din concediu am mers la alt service (care tocmai in acea perioada era inchis 2 saptamani pentru concediu)si au schimbat din nou acele oring-uri, cu sigurante, ceva saibe de cupru, ceva surub de fixare,(erau in punga cu oringul). Atentie !!!injectoarele nu sunt ca si la motoarele de 2.0 ce sunt ca si la cele de 1,9, deci atentie la oringuri. Dupa schimarea acestora a dispurut problema, am facut aproape 20000km si e OK.Ar mai putea fi pompa tandem, si in cel mai nefericit caz chiulasa.Incearca sa schimbi doar cu piese originale, altfel poti sa ai probleme la nesfarsit!

Modificat de nikolas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa am schimbat-o, oringurile le-am schimbat doar la 3 injectoare pt ca idiotii aia au trimis doar 3 seturi in loc de 4, oricum oringurile ce le-am primit erau exact ca si cele originale de pe masina, deci erau de asemenea originale (100 ron un set).

In curand vreau sa merg sa schimb si la injectoru 4 oringurile si sper sa scap de problema asta..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nikolas , te rog precizeaza daca motorina in ulei aparea "doar" din cauza O-ringurilor sau e vorba de o particularitate a DPF ( opresti motorul in timpul procesului de regenerare si motorina care se afla in circuit ajunge in ulei )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alc2, nu cred ca DPF-ul are vreo legatura cu motorina din ulei..Conductele DPF-ului sunt departe de baie..deci nu prea are cum sa ajunga in momentul curatirii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

cine imi poate zice codul aditivului pentru DPF ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ma insel acesta e

Codul pentru acest aditiv este G 052 143 A2.

Insa numai in reprezentante VW il gasesti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cer ajutor, am o mica problema;.este a doua masina, prima a fost facuta praf in accident.;.nu-mi place cum trage motorul ,mai ales daca dau drumul la clima e mortaciune ,se intinde, si trage undeva pe la 3000 ture , nu simt acel boom care te baga in scaun ca la 131cp sau 116cp;probleme pe tester nu da,doar 2 injectoare mai slabe(+0,9 la pistonul 1 si-1,5 la pistonul 3),si camele mancate la pistoanele 2si 3;la pistoanele 2si3 rolele de la injectoare au material imprumutat de la came; am reglat injectoarele, dar degeaba;motorul porneste bine, la sfert ,nu consuma ulei dar consumul in oras cu clima e12l iar in afara cu clima la 140km/h e 8, fata de prima cu acelasi motor 2.0tdi care avea un consum cu 2l mai putin ,si ce imi placea cel mai mult la el ,e ca nu simtea clima ,tragand la fel ,;avansul e zero;intrebare:daca maresc avansul cu 1 grad sau 2 grade,credeti ca va trage?,cum se va modifica pornirea sau consumul?cum e posibil sa se manance camele la pistoanele 2 si 3, ca doar e VW si nu olcit, motorul are 230000km;am vazut motor la 450000km si nu avea camele mancate;care sa fie cauza la motorul meu?;i-am pus acum ulei si tratament METABOND ,sper sa fie bine;;.am si motorul de la cealalta masina si daca nu rezolv problema ,ma vad nevoit sa-l pun pe acela care are aceeasi km ,dar arata ok la axul cu came si trage bine;;;intrebare: daca schimb calculatorul motorului, e posibil sa-l dau pe brazda si sa fuga?alta problema:cand intra PDF ,motorul se zguduie de zici ca rupe caroseria, dureaza si mult 3-5 min.,iar consumul instant arata 1,4-1,5l,la relanti, fata de fosta care arata 1,8l ,motorul torcea constant si curatarea PDF dura 1-2min. ,iar PDF intra rar in comparatie cu actuala;;;daca intra PDF in timpul mersului constant, simt intreruperi mici de alimentare;;;intrebare: daca elimin PDF poate scap de probleme?cei care ati eliminat PDF la VOINEA spuneti si la ceilalti colegi cum se comporta masina, astept pareri, sfaturi ;;;;;; multumesc pt. intelegere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am o epava 1.9 TDI 96KW :) care tragea mai bine decat actuala (2.0TDI 100KW) si nu sarea consumul mediu vama veche-retur de 5% mergand cu 140km/h pe autostrada si 60-120 restul drumului

La asta tot 8% imi arata pe instantaneu la 140km/k, macar la mine o simt ca trage de jos (totusi este mai liniara decat 1.9TDI, care zvagnea pe la 1800 de ture.

Diferenta ar fi ca la 1.9 bagam aproape 1l de ulei intre schimburi si la 10.000 schimbam, iar la asta nu completez deloc si schimb la 15.000

BTW la 65km/k in trapta a 6-a am consum instantaneu de 2.8-3l/100km :P Acum un an am scrasnit din dinti un drum de 160km pana la tara si am scos consum mediu 4% (pe BC si la pompa) mergand cu maxim 80km/h

(pe 1.9 nu am avut BC si avea doar 5 trepte, dar consuma de bun simt)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai, inainte de a lua decizii pripite fa un test VAG

In ceea ce priveste curatarea DPF-ului nu e o regula. Se curata cand are el nevoie.

La mine a facut si 3-4 curatari intr-o zi dupa care 2-3 sapt (poate si mai mult) nu a mai zis nimik.

Iar la motorul asta daca sari de 120 Km/h nu poti scoate consum sub 7,5-8 nici cu slujbe si preoti.

Mentionez ca si a mea are 215.000km

In oras imi ia intre 7 si 8,5 in fc de trafic, insa intr-o zi cu circulatie decenta scade si sub 7

Iar afara indiferent cum am mers nu am reusit sa scot consum sub 5,8

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mama ce consumuri aveti voi :| Eu in Arad nu reusesc sa scot sub 9.5 nici in ruptu capului :blink: si afara 7 ii cam cel mai mic posibil. In fine..

Dupa multi bani si multe piese schimbate la masinuta..urmeaza..alti bani si alte piese schimbate..

Maine dau comanda la catalizator (cu tot cu racord), la DPF, la faruri (mi-am pus proiectoare noi si parca trebuie si faruri noi, desi nici cele vechi nu sunt chiar rele, dar se vad cei 5 ani..), la aditiv si mai cateva chestii minore.. Asta dupa ce am pus injectoare de Touareg R5 pe masinuta, pt ca ale mele imi faceau figuri, am schimbat pompa de tandem, discurile si placutele, distributia, oringurile la injectoarele originale si cate si mai cate..

Deocamdata eu nu ma pot bucura decat de un consum inimaginabil de mic (din punctul meu de vedere) pentru oras, adica 7.5 :D Asta pt ca filtrul meu de particule este mort, iar masina nu are mai mult de 50 CP ;) iar la 100 km/h cred ca ajung si eu in 2-3 minute :)))

Sper ca saptamana asta rezolv cu toate piesele ce le comand maine (in Germania, ca sa nu ma usuce chiar asa tare de bani) si sa am si eu in sfarsit o masina potenta.

Modificat de rio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!