Jump to content

Passat 3BG cu motor 2.0 TDI 136CP


C o s m i n
 Share

Postare recomandată

Pai si cam ce ai vrea sa-ti zicem? Sau mai bine zis ce legatura au intrebarile tale cu topicul pentru Passat 3BG cu motor 2.0 TDI 136 CP?? Nooone!

Rezolvarea: Cauta o diagnoza dedicata VAG, fa un log in mers, pune-l in fata "greilor" de pe forum si iti vor spune ce are. Apoi te duci la un service ok si rezolvi buba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De moment ce masina mea este un PASSAT de 2.0 TDI, cu DPF, motor BGW, oare ce legatura are cu topicul acesta???

Nu inteleg, daca nu ai nimic de spus, atunci de ce te bagi in seama??? Doar de dragul de a avea cat mai multe posturi?

Am facut diagnoza si in mers, si stationand, si conform VAG COM totul este ok.

Inexplicabil pana acuma de ce creste relantiul de la 800 la 1000 rpm cateodata, si atunci implicit si consul de la 0,5 l/h la 2 l/h. Problema este ca imi face treaba asta si in mers. Am observat asta in timp ce mergeam pe tempomat cu 100 km/h in treapta a 6-a cu un consum de 5,4 %, dintr-o data sarind consumul la 8,5%, eu deplasandu-ma cu aceeasi viteza si turatie. Cand am scos din viteza, am vazut ca relantiul este din nou la 1000 rpm. Daca opresc motorul, si repornesc, din nou este la 800, si consumul este ok. Dar nu pot conduce asa la nesfarsit, cu ochii pe consumul instant, oprind si pornind motorul...

Apropo... la ultima diagnoza, mi-a dat un cod, si doua interpretari.

Codul era 17058, pe un VAG COM imi zicea"Ventil electromagnetic de comutare e sporadic", pe alta "bujii incandescente cilindru 4"

Bujiile le-am verificat si clasic, cu doua fire de la baterie, si le-am si masurat, si sunt ok (6 ohm)

Modificat de tibor_mt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveai la profil 1.9 TDI aseara, eu asa am vazut. Altfel nu ma agitam. Nu caut flame si nici n-am nevoie de posturi multe, nu ma incalzesc cu nimic. Cred ca la tine e problema de soft, stiu ca mie mi-au facut update la soft cand am fost acum 1 an la Midocar. In alta ordine de idei, stiu ca isi face regenerarea cand turatia la relanti e crescuta la 1000 si de obicei, masina o prindeam in regenerare, stateam la relanti cu ea pana scadea de la 1000 la 800 si apoi opream motorul. Adica n-am prins-o niciodata sa creasca de la 800 la 1000, decat atunci cand era f frig si era socul de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles.

Si eu tind sa cred, ca din pacate este problema de soft, sau de un fir intrerupt pe undeva. Aseara am dat jos rezervorul de aditiv de sub roata de rezerva, si am golit lichidul. Era cam 1,5 litri, deci nu cred ca este din lipsa de aditiv. In alta ordine de idei, ma gandesc ca daca face regenerarea, atunci ar trebui sa se aprinda samnul de filtru DPF. Sau nu??? Mie nu mi s-a aprins niciodata.

Motoarele acestea au soc pe undeva? Ca nu stiu sa fi vazut undeva. Singura clapeta care poate sa inchida aerul cum ar face socul, eu am vazut sa fie piesa dinainte de EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca o sa ti se aprinda prima oara spirala si semnul pt dpf cand o sa ai cam 0,5 litri ramasi, se vor stinge la a 2a-3a repornire motorului, apoi cand o fie rezervorul gol o sa ramana aprinsi, iar masina o sa mearga ca in limp mode. Regenerarea cu semnul aprins are loc cand imbacsirea filtrului depaseste vreo 50-60%, nu mai stiu exact. Socul inseamna mai multa motorina cand temperatura carburantului si cea exterioara sunt scazute, cel putin asa stiu eu.

Nu cred ca ai fir intrerupt pt ca dadea eroare, asa se comporta si a mea inainte sa-i anulez dpf-ul. Se regenera de 3-4 ori pe zi si aveam consum mediu 12%, acum am 7.2%

Modificat de Mishutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sa consume mai mult daca este dus EGR-ul? Am inteles ca nu inchide cand turez motorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Chiar au disparut toti cei care se pricep si pot da un sfat prietenesc???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se poate sa-ti consume mai mult. La fel si in cazul clapetei de cut off - de sub EGR. EGR-ul mai tine vacuum? Fa-i un test simplu - deconecteaza furtunul si incearca sa vezi daca tine vacuum la acel stut din care ai scos furtunul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ce sfat ai dori? Legat de turarea motorului la curatarea DPF-ului este absolut normala si se face si in mers, dureaza cateva minute bune, chiar ai sa simti si niste vibratii din masina, iar motorul parca nu are aceeasi vana. Cel mai simplu, scoti masina pe liber(in mers) si ai sa vezi ca-ti sta turatia la 1000rpm.Ar fi bine sa lasi masina sa-si faca ciclul pana la capat, altfel urmatoarea autocuratare o va face mai devreme. Daca observi ca procesul de autocuratare este mai des, incearca o curatare manuala a DPF-ului(demontare si spalare cu chimical), sau daca ti-e frica de aceste treburi, fa-o cu VAG-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut posesori de 2.0 tdi 136 hp! am si eu o problema, masina am reusit sa o pornesc doar cu spray! am pus testeru si imi zice ca injectorul nr 1 si 3 baga mai multa motorina decat normal! dupa ce se incalzeste motorul , masina nu se mai opreste, trage foarte bine. Intrebarea e, se pot repara aceste injectoare pompe duse, daca da..unde? Pe unde am sunat eu zic ca nu se pot repara si ca trebuie inlocuite, doar la un service de prin militari au zis ca le pot repara, dar nu stiu ce sa cred, sa nu dau banii degeaba si dupa sa trebuiasca schimbate oricum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tibor_mt, cand ai dat EGR-ul jos, ai incercat sa vezi daca se misca acea clapeta, in sensul ca daca o apesi, ar trebui sa poti sa obturezi EGR-ul cu ea iar daca o eliberezi sa revina pe pozitia complet deschis. Daca nu poti face treaba asta (fara sa o fortezi) inseamna ca ai rupta dantura pe pinioanele de la motorasul electric care actioneaza aceasta clapeta si aceasta s-a blocat (de obicei pe max deschis, din cauza ca arcul de revenire a clapetei este mult prea tare si in timp se forteaza angrenajul, la pozitie max deschis, moment in care rup acei dinti). Acelasi lucru l-am patit eu la Audi, i-am dat unui `artist` de la mine de la servici, care mi-a refacut dantura de pe acel pinion si acum nu mai am nici o problema.

Daca vrei, ne auzim pe PM si te ajut cu ce pot

Modificat de FLORO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

@ FLORO

Salut.

La mine EGR-ul demontat este complet inchis. Daca il deschid cu mana si ii dau drumul, se inchide la loc. Testat pe VAG COM la relanti arata 76%, iar in turatie 100,6% (?)

@ cristiandeli

In legatura cu injectoarele...

Din nefericire s-a dovedit ca am probleme cu 2 inejctoare. Injectorul 1 imi "baga" 1,3 in plus, si injectorul 4 nu stiu exact cat in minus.

Eu fiind din Timisoara, si circuland destul de des la Szeged in Ungaria, am intrebat acolo la service-ul VW daca se pot repara injectoare.

Am fos trimis la un mecanic la 50 km de Szeged, care desface injectoarele, schimba ce este nevoie in ele, si le calibreaza in fabrica BOSCH. Totul la 100EURO/buc.

Am dus injectoarele, le-a reconditionat, si acuma toate sunt pe 0.

In Timisoara la reprezentanta VW mi-au cerut 3200 RON pe un injector cu piesa veche la schimb (deci clar ca era reconditionat), iar in cel mai ieftin magazin de piese auto tot in sistemul piesa veche la schimb era 1840 RON 1 singur injector. Eu la banii astia ii am pe toti 4.

Asadar daca cineva este interesat, sa ma anunte, sa vedem cum va pot ajuta.

Nu se pot repara / reconditiona injectoare la care s-a dus partea electrica din cauza CIPTUNNING-ului...

Modificat de tibor_mt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut

Am si eu o mare nelamurire, privind consumul la un Passat TDI PD de 136 CP, cutie in 6 trepte.

Dupa schimbarea injectoarelor, am facut astazi un drum de 130 KM dus - 130 KM intors (Timisoara-Szeged-Timisoara), pentru a vedea consumul dupa ce il avusesem undeva pe la 8% extraurban.

Si am observat niste anomalii, pe care nu mi le pot explica.

Este vorba de consumul in functie de turatie si treapta de viteza.

Ca sa va explic:

- treapta a 5-a, 2600 rpm, 115 km/h .......................... 6.1%

- treapta a 6-a, 2200 rpm, 115 km/h ...........................6,4%

- treapta a 4-a, 1800 rpm, 60 km/h ...........................4.3%

- treapta a 6-a, 1800 rpm, 90 km/h ...........................5.7%

Logica mea spune ca mergand cu 60 km/h iti trebuie 1 ora, timp in care motorul toarce cu 1800 rpm, deci arde motorina in total in 1800rotatiiX60minute=108.000 cicluri. 4.3 litrii de motorina sunt arse in decurs de o ora in cele 108.000 cicluri, asta insemnand 0,0000398148148148 litrii / ciclu

Daca masina goneste in treapta a 6-a cu aceeasi turatie de 1800 rpm, dar avanseaza cu 90 km/h, inseamna ca face distanta de 60 km in 0,6666667 ore (40 minute).

1800 rotatiiX40 minute=72.000 cicluri. Asadar 5.7 litrii de motorina sunt arse in 72.000 cicluri pentru a parcurge aceeasi distanta cu aceeasi turatie, totusi consumandu-se 0,0000791666666676 litrii / ciclu

intrebare: CUM DRACU'??????????

In plus puteti vedea si ca in cazul deplasarii cu 115 km/h in treapta a 5-a unde am cu 400 rpm mai mult decat intr-a a 6-a, cunsumul este mai mic

La viteze de 130-140 km/h in treapta a 6-a consumul nu scade sub 7.1% - 7.6%

Toate cunsumurile sunt notate cu tempomat, pe portiuni intinse, nu in depasire sau in panta....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu exact daca aceste consumuri sunt ok, mai ales ca ele ar fi perfect valabile daca te-ai invarti pe un oval de NASCAR, nu pe un drum de la A la B. La mine in a 6a e mai mic consumul decat in a 5a, motorul avand mai putine rotatii/minut, la aceeasi viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa si este normal dupa parerea mea..

De aici vine nelamurirea descrisa mai sus.

Am verificat si prin metoda plin-plin cand am ajuns inapoi in TM, si consumul corespunde cu cel afisat pe BC

@ Calin78

Iti multumesc pentru raspunsul prompt si ma inchin in fata inteligentei tale.

Modificat de tibor_mt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viata e prea scurta ca sa ne batem capul cu 0.5-1% diferenta la consum. Mergi ca melcul 90% din drum si apoi prinzi o bucata mai aglomerata sau mai stiu eu ce si deja efortul se duce pe apa sambetei :))

Eu am un 7.2% mediu, care mi se pare onest la cei 1600 kg ai masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Calin78

Iti multumesc pentru raspunsul prompt si ma inchin in fata inteligentei tale.

Cu placere.

Acum studiind mai bine problema (am folosit si manualul de mai sus) se pare ca problema e mult mai grava decat pare. Am incercat si eu din rasputeri sa inteleg ce se intampla cu acele 2-3 picaturi de motorina care nu iasa la socoteala.

N-am reusit sa-i dau de capat. E adevarat, la matematica am fost cam corigent.

Probabil ca am sa dau un mail celor de la VAG-Group ca sa imi elucideze acest mister, de aseara ma macina si pe mine problema. Sper sa primesc raspuns urgent, n-as vrea sa nu imi mai dorm noptie.

Modificat de Calin78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt mai multe probleme care cauzeaza consumul mare Ș

1 papa bun (la noi ii naspa) am bagat din muntenegru 40 l si imediat sa simtit diferenta a scazut consumul aproape 0.7 l/100

2 cand mergi in peco sa alimentezi in loc de 40 l bagi numai 39 l

3 drumuri proaste

4 aglomeratia

si multe altele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o intrebare.

La voi cei care aveti tot motor cu filtru de particule cu aditiv, la cat timp va face regenerarea?

Mie in 300 de km mi se urca turatia de 5-6 ori la 1000 rpm, si imi creste consumul in relanti de la 0,4 l/h la 1,9 l/h, si in mers consumul instant cu aproximativ cu 60% (mergeam cu a 5-a consum instant 5,2 si deodata urca la 8,4 pe acelasi drum drept, cu tempomatul pornit)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie, inainte sa-l elimin, mi se regenera de peste 10 ori pe zi. Ajunsesem sa am consum mediu pe la 12.4%, asa ca l-am eliminat. Acum am 7.2%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o intrebare.

La voi cei care aveti tot motor cu filtru de particule cu aditiv, la cat timp va face regenerarea?

Mie in 300 de km mi se urca turatia de 5-6 ori la 1000 rpm, si imi creste consumul in relanti de la 0,4 l/h la 1,9 l/h, si in mers consumul instant cu aproximativ cu 60% (mergeam cu a 5-a consum instant 5,2 si deodata urca la 8,4 pe acelasi drum drept, cu tempomatul pornit)

E foarte important si in ce regim circula masina mai des. Daca e unul urban, este normal, daca mai mult merge in afara, e cam mult. Acest motor este unul de cursa lunga, la mers extraurban, in special datorita acestui tip de filtru de particule. Daca frecventa autocuratarilor creste, e clar ca DPF-ul e cam infundat, dupa care ai 3 solutii: 1. schimbare, 2. demontare si curatare, 3.anulare. Toate solutiile sunt prezentate aici, mai putin cea cu schimbatul, e cam costisitoare si nu merita, e cam un sfert din cat costa o masina de acest gen la mana a doua. Sunt colegi multumiti de ambele solutii, atat doar, ca in cazul anularii, unii se plang de probleme de functionare ale motorului. Personal, recomand solutia de curatare, am aplicat-o de 2 ori intr-un an si jumatate aproximativ si nu sunt probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!