Jump to content

Passat 3BG cu motor 2.0 TDI 136CP


C o s m i n
 Share

Postare recomandată

ABC,zi-mi si mie ce varianta de VAG-Com folosesti,ca stiu ca la aceste motoare ECU e de generatie noua,de ala EDC 16,te intreb sa nu ai vreunul de ala care se foloseste la modelele mai vechi si cu care nu poti citi parametrii si erorile cum trebuie.Asa ca iti recomand un tester de reprezentanta si sunt sigur ca problema ta va fi legata de aditivul DPF.

Andrei_99,motorina ii bag EURO V,am auzit ca acum cica numai EURO V se gaseste,insa eu merg pe aia de la Petrom V,Premium vara,Alpine iarna.Da cum ai stricat cutia ca ai mers subturat?Fii mai explicit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luci G un timp masina a mers sub 1500 de ture. Chiar a fost testata in treapta a 6-a la 60 km/h

Nu mi se pare normal dar ma rog :icon_thumright: .. si timp de ..cateva saptamani tot subturata s-a umblat cu ea ;) . Cum a fost crapata si carcasa si a pierdut ulei...e numa reteta perfecta.

De cand am fost la service totul este in regula. Acuma stiu cum trebuie sa ma comport cu motorul :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BGW-ul vostru consuma ulei? daca da...cat? la cati km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta m-a mirat si pe mine la el. Ca nu prea se da la ulei. Au mai scris cativa pe aici acest lucru.

La mine in 6000 km de cand i-am facut schimbul, a coborat putin sub maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm..ciudat..la mine dupa 10 000 km a coborat foarte putin, 1-2 mm. Pana acum, niciodata nu a fost nevoie sa complectez !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar ca e ciudat.La mine de peste 2 ani de cand am masina n-am completat niciodata ulei si parca inainte de ultimul schimb a scazut putin,mai vizibil sa zic asa,vreo 2-3mm pe joja,dar atunci a mers masina vreo 5k km in 3zile deja cand avea vreo 8k km de la schimbul precedent(am uitat sa precizez,schimburile de ulei le fac la 15k km),insa nu a fost nevoie sa completez.

Costinvisoiu,dar totusi de ce ai intrebat,ai probleme cu consumul de ulei?

ABC,zi-ne si noua ce ai mai facut in legatura cu erorile alea,ai rezolvat ceva?

Andrei_99,cum adica s-a umblat cu masina cu 60km/h in treapta a VI a?Sa nu spui ca tu ai fost ala care ai condus-o asa.Inseamna ca ai scapat ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. Luci G.-Treaba cu filtrul DPF,nu mi sta pe creier.Intrebarea mea daca filtrul DPF de la masinile noastre se poate inlocui cu cel de la modelul B6,a fost pusa ca fapt divers si nu pt. ca m-ar preocupa in mod deosebit.Altminteri n -as fi umblat timp de 6 luni dupa modelul acesta de masina mai ales ca ma informasem foarte mult despre acest model( cu filtru DFP).Exista o mare diferenta intre cele doua filtre DPF(model B5,5 si B6).Filtrul DPF de pe modelul B6,este filtrul cu autoregenerare( nu necesita aditiv sau intretinere)pt. ca se afla in aceeasi toba cu catalizatorul si de aceea ajunge repede la temperaturi de peste 400 grade pt. a-si face treaba.De aceea costul de intretinere este practic zero(lipsa aditiv de curatire) deci este filtru de ultima generatie.Acest subiect l-am deschis ca sa stim si noi ,posesorii de aceste motoare daca intr-un viitor apropiat nevoind sa renuntam la masina noastra putem beneficia de filtru DPF de ultima generatie, adica de pe modelul B6 sau viitorul B7.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai_lrn,sincer nu stiu daca se poate,iar daca ar fi posibil banuiesc ca ar fi ceva cheltuieli,ma gandesc ca ar trebui modificat sistemul de evacuare,plus sistemul electronic al masinii.Costurile de intretinere ale DPF-ului nostru se rezuma la aproximativ 1200 RON la fiecare 120k km,nu cred ca ar fi exagerate,bine excluzand vreo defectiune a sistemului care pompeaza aditivul in DPF sau a vreunui senzor.Si nu cred ca vreunul dintre noi si-a luat aceasta motorizare sa ramana cu ea mai mult de cativa ani,mai ales ca e si un motor rar.Deci,din punctul meu de vedere nu ar merita investitia,mai bine schimb masina.Uite,eu i-am completat aditivul in martie 2007 la 123k km si am si uitat de DPF de atunci si am ajuns la 167k km.Iar referitor la celalalt tip de DPF,am auzit ca este mult mai predispus la infundare daca nu i se aplica imediat regula turarii motorului si atunci se duc 1200 euro.Fiecare dintre ele are avantaje si dezavantaje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luci, o data la 120 000 km si la noi ar trebui sa se duca 5200 RON, pt ca si DPF-ul in sine se schimba la 120 000 km, nu doar lichidu :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A aparut si a treia oara engene workshop cu bujia in bord si aceeasi eroare in computer, am sunat pe cineva sa ma programeze a doua zi la Porsche pt o testare, am spalat masina si m-am dus la un alt amic cu VCDS sa-mi citeasca si salveze eroarea, insa l-a luat degetu pe dinainte si mi-a sters eroarea de cum a vazut-o cu toate ca-i spusesem de la inceput ce vreau. Asa ca am picat de papagal si nu m-am mai dus la tester (astept sa apara din nou eroarea)

De scris aici nu avea rost ca umplu forumul cu maculatura.

Revin cand am rezultatul de la porsche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luci G. ai dreptate oarecum,mai bine schimbi masina dupa cativa ani decat sa modifici filtrul DPF.Daca esti impatimit VW iti cumperi tot aceeasi marca mai noua dar, dupa cum ai vazut si tu,fiabilitatea lasa de dorit la noul PASSAT B6(motorul de 2.0TDI care mananca ulei, plus probleme de electronica,suspensia pe fata care a fost simplificata de dragul costului de productie),aceeasi problema de fiabilitate o au si celelalte marci de masini,(altele ) deoarece multe piese se fabrica in europa de est la preturi mici de aceea calitatea lasa mult de dorit.Concluzia este ca masinile mai vechi sunt mai fiabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Luci G nu am probleme cu consumul de ulei. la 5000km a scazut 2-3mm pe joja, ceea ce mi se pare normal la o masina cu 180 000 km la bord. Vroiam sa stiu daca si bgw-urile voastre se comporta la fel. trebuie sa recunoastem ca fata de motorizarea de 2l de pe b6 stam bine la capitolul "consum ulei".

cat despre dpf si aditiv...pana acum nu a "marait". a fost schimbat la 120 000 iar acum am 180 000, deci stau linistit o perioada.

consumul de carburant e ok. in media cam cu 1l/100km mai mult decat clasicul 1.9TDI ceea ce se justifica si prin litrajul mai mare dar si prin faptul ca avem DPF :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luci G nu am testat eu masina in a 6-a la viteza aia. Am mers si eu putin subturat cu ea dar nici chiar. Dar rare ori mi s-a intamplat sa merg subturat eventual aveam viteza 90 - 100 si ii dadeam a 6-a dar rar de obicei a 6-a ii dau la 120 - 130

Venind vorba de ulei..vazusem discutii. Ce sa zic ..consuma ulei cand ii dai forja daca o tii 10.000 km sportiv s-ar putea sa se simta. Dar banuiesc ca in regim normal nu se simte foarte tare. La ultimul schimb de ulei in loc de 4 L cat incape in motor am scos fara 100 ml. Nu ma pot plange sa zic ca consuma ulei. E firesc sa consume putin ulei si e firesc sa scoata gaze datorita faptului ca sunt motoare prea comprimate.

Am vazut discutii despre Passat B6. Din cate am citit si m-am informat nu sunt asa reusite din punct de vedere calitativ. Cel putin asa sta treaba si la Golf 5. Golf 4 dupa parerea mea e mult mai reusit ca si golf 5 d.p.d.v calitativ si finisari.

Am un prieten cu un B6 care a avut probleme cu injectoarele la 60.000 km si la 150.000 le-a schimbat iarasi.

Am condus putin B6'le dar nu mi sa parut sa traga mai bine ca BGW`u.

Desi am inteles ca e altfel tehnologia la motorul in 16v de pe B6.

Si consumul de ulei intr-adevar e mai ridicat la B6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei 99-Ai dreptate in legatura cu fiabilitatea Passatului B6;in afara de faptul ca motorul de 2.0TDI mananca ulei,mai cad si injectoarele(fata de motorul nostru are injectoare piezoelectrice).Am un prieten care are la firma 4 Passaturi B6 si la toate le-au cazut injectoarele intre 50000-60000 km;norocul lui ca masinile au fost in garantie,motorina folosita a fost numai din peco.Masinile sunt cumparate din Romania ,inca o dovada in plus ca pt. Europa de est calitatea este mai slaba dar din ce am auzit tot mai des si masinile care vin din vest,nu mai au aceeasi fiabilitate ca masinile mai vechi.Concluzia este ca nu se mai pune mare pret pe calitate ci pe cost de productie redus(multe piese si subansambluri se fac in Europa de est).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand sper sa nu se supere cineva care a fost azi la intalnirea moldovenilor ca am scris aici prima data,dar n-am putut sa ma abtin,asta e,intai tehnic-ul si dupa aia restul.Deci,la intalnire a fost si 4ABC(super baiat,ca de fapt toti de acolo;in sfarsit am vazuit oameni intr-adevar pasionati),iar dupa o scanare cu "scula" lui,BGW-ul meu cu 168k km la bord nu a dat nici o eroare,in plus concluziile lui 4abc(deci ale unui cunoscator) au fost:de cum a actionat schimbatorul de viteze si ambreiajul m-a si intrebat daca am schimbat volant,consumul mediu nr.2 de pe computer i s-a parut extraordionar de mic(7.5%),iar la o verificare fugitiva a injectoarelor a concluzionat ca nu prea a vazut la vreun motor cu atatia km injectoare cu deviatii aproape de "perfect"(doua dintre ele se comportau exact ca si cele noi).Asa ca,linistiti-va,avem niste motoare sa ne traiasca;eu unul am vrut sa renunt la masina,dar m-am razgandit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai, diferenta de consum este din cauza versiunii masinii ! Sedan-ul are Cx-ul de 0,26 iar variantul il are de 0,32, deci o rezistenta mult mai mare ! Din cauza asta la variant consumul este mai mare cu 1 litru cel putin :blink: In plus, variant-ul este mai greu cu 100 kg !

Mie de obicei imi arata consum de 8,5-9 pe 2, iar abia cu powerbox-ul reusesc sa-l fac sa-mi arate consum de 7-7,5 :D si atunci sunt extrem de incantat :D

Eu sunt multumit in mare de ce-mi ofera motoru (o putere mai mare mi-as dori, atat :P) si de rezultatele DPF-ului, doar consumul ma traumatizeaza :| Consum care mi se pare destul de mare pt puterea oferita :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rio lasa sa fii multumit si de putere si de consum. Cel putin eu sunt foarte incantat. Consumul instant la mine e 7.1 % acuma dar stiu ca depasirea e depasire si nu ma pot plange de fiabilitate. Trebuie sa recunosc ca Passatul B5 e reusit, atat din punct de vedere calitativ cat si tehnic. Si eu vroiam sa renunt la motorizarea de 2.0 TDI pentru ca tot auzeam vorbe ca ii foarte greu de intretinut. Ei bine nu e cu mult mai costisitor fata de 1.9 TDI 131 cp.

Pentru consum 7 % sunt foarte multumit cum merge si cat trag de ea. La drum intins peste 100 km scot 5.8 - 6 %..pentru un wagon de 136 de cai e foarte bine zic eu. Apropo masa proprie ii 1680 kg la Variant ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, cam aia e masa proprie la variant :P

eu la viteza de 100-120 km/h am consumu undeva la 6.5 :( Iar prin oras il am undeva la 9.5 - 10 la mers normal spre subturat..:(

P.S.: Nu-mi fac problem cu subturarea..ca de cele mai multe ori vede supraturari :Driver: (normal, in limita bunului simt) Sunt la al 3-lea passat si cu toate am mers la fel si pana acum n-am avut probleme cu niciunu din cauza asta :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rio asa am si eu consumul ..prin oras 10 % ...prin afara la 100 - 120 in a 5-a la 6.5 % , nu e problema de asta..depinde de drum..Daca ma duc pe E81 spre Cluj 100 km..scot 6 .. 6.5 % cu el. Nu imi fac griji din cauza consumului. Pot sa spun ca sunt foarte multumit :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu am probleme cu consumul de ulei, de la schimb la schimb, mai putin cu aprox 100 ml, deci nu am completat ulei.

Depinde si de ce ulei folosesti, de stilul de condus, drumuri, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am intors de la un drum de 500 km..si am reusit sa scot consumul de 5.2 la mers intre 80 si 100 km/h ;) Am facut 500 km cu mai putin de 30 de litri ;)

Cand am ajuns acasa imi arata ca mai pot face 650 km, iar dupa 100-150 km prin oras, imi arata ca mai pot face 380 :) si astept sa scada in continuare :P

Inainte de acest drum, facusem cam 550-560 km prin oras, km in care mi-a mancat masina doar 59 de litri ! Adica am avut un consum de 10,5 :| Asta..cu powerbox. Nici nu vreau sa stiu cat l-as fi avut fara !

Si drumul acesta a fost facut tot cu powerbox-ul, altfel, nu stiu cum as fi scos sub 6 :|

P.S.: O buna portiune de drum, am avut consumul de 4,8 :D

P.P.S.: Andrei, eu am 6,5% la 100-120 in a 6-a ! :D

Diferenta dintre variant si sedan...este cam de 1 litru la suta de km :|

Modificat de rio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Rio care e faza cu powerboxu ? +20 hp si - consum ? sau...explica-mi si mie te rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai..la motoarele noastre cresterea de putere nu este mare, din pacate. Sunt niste motoare complicate :| In schimb consumul il scade cu 1-2 litri la suta !

Ca si putere noua, ne da cam 15 CP si 40 nm. La 1.9 TDI/2.0 TDI..etc., le da intre 25-30 CP (depinde de motor) si cuplu intre 50-60 nm.

Motoarele noastre sunt mai tampite :D O fi din cauza DPF-ului..nu stiu..

In rest e ok. Cuplu mai linear, pleaca mult mai usor de pe loc (tot timpu aveam impresia ca pleaca greu de pe loc, mai ales in aglomeratia, dar acuma cu powerboxul pleaca foarte finut :)), nu scoate deloc fum, si nu trepideaza la relanti decat in limitele normale.

In mare sunt multumit..dar parca as vrea mai multa putere :P lucru care o sa-l rezolv printr-o resoftare + powerbox :D (asa am avut si pe fostu RIO)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorine unde ai pus powerbox-ul si cat te-o costat? Tu zici ca scade si consumul semnificativ? Ce parere ai de spre resoftare?

Zilele acestea dupa mai multi km in oras mi-a aparut pe BC un mesaj Disel Partikle Filter instruct. Dupa un drum in afara orasului si mers la tuartie constanta mai mult timp nu a mai aparut mesajul.Cunoaste cineva ceva de acest mesaj?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm..inca n-am avut parte de erroarea aia :icon_thumright:

Powerboxul l-am luat de la Luci (Redfighter de pe forum) cu 100 euro :offtopic: si sunt multumit.

Despre resoftare nu stiu ce sa zic, in privinta consumului. Eu la passatul celalalt (AVB, 101 CP) dupa resoftare am avut consumul exact ca si un passat de 131 CP din fabrica. Imi crescuse cam cu 1 litru, dar masina tragea. Dupa cateva mii de km asa, am hotarat sa pun si powerbox-ul iar consumul mi-a scazut considerabil ;) Faceam cam 1200 km cu 62 litri afara si cam 850-900 in oras :blink: Iar masina avea aprox. 145 CP (powerbox-ul era doar de 15 CP).

Acuma raman la powerbox pana cand aflu oferte de afara pt resoftare. Cat de curand sper sa ajung in Germania la ABT sa vad ce preturi au..si poate o sa-mi fac acolo resoftarea :D, dar powerbox-ul sunt aproape sigur ca o sa ramana pe masina :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!