Jump to content

Passat 3BG cu motor 2.0 TDI 136CP


C o s m i n
 Share

Postare recomandată

nu am facut resoftarea la voinea. cat despre update l-am facut pentru ca asa mi-a spus tipul care a facut resoftarea ca trebuie. acum am o versiune din 08-08-2008. update-ul mi l-a facut la midocar, nu a costat nimik si mi l-a facut chiar tipul care a facut resoftarea (acolo lucreaza).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor de pe acest topic!Am ceva timp de cand n-am mai fost pe aici,dar acum cand o fac sper sa mai aduc niste date utile despre acest motor.Astazi am fost la revizie la Sandra Iasi si am facut si o inspectie mai la "sange" asa.Masina a ajuns undeva la 162k km,iar concluzia in legatura cu motorul a fost excelent.Totodata am discutat cu o "cunostinta" de a mea de acolo despre update-ul care mi l-au facut anul trecut,le-am spus ca as vrea sa resoftez motorul.Asa ca am inteles ca toate motoarele astea au fost rechemate de VW pt modificare de soft si cum eu aveam masina din 2006 si la inceput am umblat si pe la alte service-uri decat reprezentante,masina cam disparuse o perioada din baza de date VW,iar ei au gasit-o anul trecut si au rezolvat-o.Iar updat-ul e gratis.La partea cu tuningul,omul a facut ogluma,a zis,da-i bataie ca noi avem piese pe stoc,iar daca nu,aducem.Bine,initial a crezut ca-i vorba de 2.0tdi de pe B6(multe probleme cu motoarele astea resoftate),dar dupa i-am explicat exact si-a amintit de motor si a zis ca pot sa-i fac,singura problema care ar putea aparea ulterior ar fi turbina.Deci Costine,oare nu i-ai marit puterea prea mult,40cp sunt exact 30%?

Alte probleme,mi-au gasit tamponul motor stanga curs putin,dar urmeaza sa-l schimb peste 2 saptamani.

Sorine,azi cand am fost la Iasi.am scos pe ruta Vaslui-Iasi timpul de 25 min si nu stiu daca stii drumul dar e unul destul de greoi in sensul ca e zona de deal mai inalta,multe curbe,pante,rampe.Bine nu voiam acum sa-ti explic cat de sofer sunt,alta e ideea,adica:consumul mediu a fost 9.2%.Acum 2 zile am venit pe ruta Otopeni-Vaslui,vit. medie afost 87km/h,iar consumul mediu a fost 6.4%.Asa ca am tras o concluzie:nimeni nu ar trebui sa se urce cu tine intr-o masina,iar tu sa conduci.Eu zic ca te plangi degeaba de consum,ce ai vrea la peste 160km/h?Daca aveai vreun motor de 3-4 litri si benzina pe deasupra?Cati zeci de litri iti ieseau la suta de km?Cred ca am mai spus-o,la mine am observat in orice treapta de viteza(a treia in sus) m-as afla,daca turatia motorului este intre 1900-2200rpm,consumul iese clar intre 5 si 6% si ar fi cam cel mai mic la masina.Pai Sorine,la mine la 160km/h turatia e 3200rpm,pai cat sa fie consumul atunci oare?

Maximus9,de ce nu mergi la reprezentanta sa intrebi exact?La Sandra in Iasi au un raion "Piese de schimb" si acolo aduc orice piesa pt orice model.Incearca asa prima data,intr-adevar poate e mai scump,dar cu cat,cativa zeci de ron?Eu unul asa as proceda.Iar dupa,burdufurile le compari cu cele de pe 1.9tdi si ai sa vezi exact daca sunt la fel.As putea sa te ajut eu intr-un fel,pe 6 nov,daca nu le schimbi pana atunci,cand o sa merg la service am sa intreb despre asta.

Si acum ca sa fiu asa off topic putin,sper sa nu supar pe nimeni,dar nu pot sa ma abtin,cred ca nu e B5 cel mai frumos Passat ci CC, ca am stat vreo 2 ore print-un CC azi si m-a innebunit,mai aveam putin si faceam actele de leasing,oricum nu cred ca mai dureaza mult.Dar pana in una alta,o sa iau legatura cu Voinea sa mai pun ceva caluti pe langa astia 136.

Modificat de Luci G.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buuun..deci sa inteleg ca ar trebui sa merg si eu la VW sa-mi fac update-u ?:D

Eu nu sunt in baza lor de date, pentru ca m-au enervat cu unele faze si am renuntat sa merg la ei, dar am cativa prieteni pe acolo care m-ar putea ajuta..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru Luci

am turbina noua de la cipos. de aceea m-am incumetat la 40cp in plus. acum posibil sa-mi cada debitmetrul ca nu a fost schimbat dar nu e

mare problema cu el. nu e mai mult de 150e. de ce am schimbat turbina? avea 175 000km iar la primul limp mode am schimbat o la recomandarea lui cipos. avea ceva joc in ax, iar o curatare si o geometrie nu era suficient sa mai reziste si la un ciptuning.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorine,mergi la VW si explica-le exact care e problema.Spune-le sa verifice in baza de date a VW,e posibil ca la tine sa nu fie necesar acest update,din cate stiu de pe alt topic tu ai adus masina prin martie anul asta si poate deja i-a facut neamtul.

Costine,pai in cazul asta iti doresc senzatii cat mai placute cu noua putere si fara probleme.Sa ne mai tii la curent,sa ne spui si noua cam care sunt noile performante,ma refer in cifre poate.Apropo,cat te-a ajuns turbina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ultumul update de soft pentru acest motor este din 8 august 2008. deci sigur nu aveti ultima versiune. cat despre necesitatea acestui update nu pot sa va spun prea multe ca eu am facut update si flash in aceeasi zi. nu am apucat sa vad cum e doar cu update. e posibil sa fie mai bine cu el din punct de vedere consum tinanad cont de faptul ca mie mi-a scazut sensibil consumul dupa flash. tinand cont de faptul ca e gratuit va recomand sa-l faceti.

cat despre turbina a costat 400E la cipos. o sa aveti o surpriza cu turbina cand o sa o dati jos de pe masina adusa din germania si o sa vedeti ca scrie pe ea in limba romana :frigbaitata: este facuta la turbomecanica bucuresti sau in cel mai bun caz doar asamblata in romania. deci sa nu va asteptati sa va tina prea mult. eu sunt fericit ca a tinut 175 000km

sper ca nu am fost prea off topic :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorine. dacă afli ceva de update la soft dă-ne de veste si nouă. Mă interesează şi pe mine, poate găsim prin apropiere, Arad sau Oradea să facem acel update, după care să vedem diferenţele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nikolas maine o sa merg la Quark Motors sa-l intreb pe tipu de acolo ce stie de asta..si ce se poate face ;) Asa ca o sa te tin la curent.

Eu acum am ajuns de la bunici, dupa un drum de 430 km..si am ceva probleme la masina care cred ca sunt de la abs, sau frana fata dreapta. Cand virez stanga mi se aude un sunet de fier pe fier foarte foarte nasol. Parca ar pica roata...iar cand virez treapta a inceput sa mi se auda planetara..;) (se pare ca am schimbat prea tarziu burdufu..) Asa ca maine..cred ca o sa merg sa vad ce-i si cu problemele astea..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca totusi subiectul cu burdufele de planetara e de actualitate, multa lume se plange ca trebuie sa le schimbe. Iata raspunsul primit pe forum de la Volksman, sper sa aduca putina lumina (sau ne baga mai rau in ceata?):

QUOTE (Maximus9 @ Oct 23 2008, 02:15 PM)

Buna ziua!

Poate ma ajutati cu o lamurire, pe mine si pe ceilalti cu tipul meu de motor... am sunat la dvs la magazin dar mi s-a spus ca nu imi pot spune exact ce tip de burduf de planetara (spre roata) am nevoie, daca e la fel ca cel de 1,9... la fel am patit si la alt service.

Codul este WVWZZZ3BZ5E031348

Daca aflati ce tip am nevoie, si imi dati si un pret, le cumpar pe ambele (stanga-dreapta).

Multumesc!

pe masina ai burdufe de termoplast care nu se gasesc usor,

poti monta burdufele de cauciuc de la 1.9, la 40 ron bucata, le gasesti pe stoc

@50rio: Eu am facut vreo 6000 de km cu ele crapate, ce-i drept multi din ei prin austria, si inca nu se aude nici un zgomot. Am inteles ca daca se aude zgomot e obligatoriu sa schimbi capul de planetara cu totul, ce stii de asta?

@Luci G: Nu prea am avut timp de mers la reprezentanta, in Buc inseamna un drum de o ora prin traficul nostru... Mie CCul nu imi place deloc, spatele mi se pare mult mai urat decat la B6, insa e chestie de gust. In mod sigur nu e doar de gust insa spatiul pt locurile din spate, care la CC cred ca e mult mai mic. Dar gusturile nu se discuta, deci...

@costinvisoiu: felicitari pt tuning! deci ai schimbat si turbina... ceva pe la cauciucuri ai schimbat? am inteles ca dupa tuning sta martorul de esp pornit f des la demaraj... e nevoie de ceva cauciucuri mai late. Dau o bere pt un drive test cu masina ta... si poate imi recomanzi si mie omul de la midocar sa fac si eu operatiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@maximus9 - am in plan roti ceva mai late, dar in primavara, ca oricum vine iarna si o sa pun cauciucurile de iarna. martorul esp se aprinde numai daca exagerezi cu demararile in treapta 1 si 2 de viteza (lucru de evitat daca ai mila de volant si discul de ambreiaj, mai ales ca e puterea motorului e marita dupa tinning). cand ai timp si am si eu te astept la un testdrive. berea o bem alta data ca suntem soferi :)

scuze pentru off topic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silviu,de aia tot afirmam mai pe la inceput,motorul este excelent,e cel mai bun 2.0 TDI PD de la VW,dupa cum mi-au spus-o cei care se pricep,dar cred ca pentru remedierea anumitor probleme care apar la acesta e musai sa fie rezolvate la un sevice de specialitate,dar chiar si acolo trebuie sa fii cu ochii pe ei.Maine iar ajung pe la service in Iasi,am sa intreb acolo exact ce tip de burduf ne trebuie,cat costa si cat dureaza comanda.Nu cred ca sunt greu de gasit,din contra,problema e cred,ca nu prea se gasesc la noi pe piata,trebuie aduse de afara.Si daca e asa cum ai zis,sfatul meu e sa nu umbli sa le schimbi decat o data si atunci cu cele care trebuie,pana atunci daca mai dureaza,incearca sa mai protejezi masina.

Costine dar ai ganduri mari cu masina.Eu unul m-am cam razgandit cu tuning-ul momentan,am de bagat vreo doi bani in kitul de ambreiaj,cred ca ma cam lasa,nu-mi mai intra tot timpul asa usor in marsarier si treapta I,sper sa nu te sperii,ca tocmai ti-ai facut resoftarea,oricum eu o folosesc de vreo 2 ani in "fluentul nostru trafic romanesc".

Sorine,care e treaba cu update-ul,te-ai mai interesat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am mai interesat, dar pana acum nici un noroc n-am avut. Tipul care se ocupa de lucrurile astea a fost plecat intr-un mini-concediu din cauza unor probleme personale. Luni sper sa vina la lucru si sa pot vorbi cu el :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@maximus9 - am in plan roti ceva mai late, dar in primavara, ca oricum vine iarna si o sa pun cauciucurile de iarna. martorul esp se aprinde numai daca exagerezi cu demararile in treapta 1 si 2 de viteza (lucru de evitat daca ai mila de volant si discul de ambreiaj, mai ales ca e puterea motorului e marita dupa tinning). cand ai timp si am si eu te astept la un testdrive. berea o bem alta data ca suntem soferi :blah:

scuze pentru off topic

Am sunat si eu la midocar, insa mie mi s-a spus ca nu am nevoie de update de software. Si ultimul update cica e din 8.08.2006, esti sigur ca nu ai gresit tu anul? Te rugasem sa imi recomanzi si mie omul de la midocar, insa vad ca e ca si cu drivetestul, e o invitatie... retorica :) Nu prea vad cum putem afla cum avem timp amandoi fara un telefon :)

In rest, la midocar cica 3 milioane manopera pt a schimba burdufele, deci 1,5 mil de bucata, iar pretul lor 114ron bucata... cam scumpa toata distractia. Din nou mi s-a spus ca NU sint aceleasi cu cele de pe 1,9.

Am uitat sa mentionez ca tipul de la midocar mi-a spus ca din punctul lui de vedere, orice burduf crapat inseamna cap de planetara compromis. Si un cap de planetara cica nu e decat 7,5 milioane.

Modificat de Maximus9
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

numarul meu de tel il puteai afla din profilul meu de pe forum. se poate accesa. daca nu reusesti sau nu il gasesti... 0744 36 88 53 asta este. de luni sunt liber si stau in zona spitalului fundeni. te astept.

:rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Vad ca nu a mai postat nimeni pe aici.Asta inseamna cred ca nu sunt probleme si sper sa fie asa.Dupa o scurta intalnire cu Maximus 9 si o comparatie intre masini am tras amandoi niste concluzii legat de aceasta motorizare:

-burdufele de planetara nu sunt aceleasi,ca de altfel multe alte componente,deci cumparati piese de schimb numai de la magazine autorizate si cu seria de sasiu

-cuplarea in treapta I si in marsarier nu se face tot timpul cu usurinta,sunt momente cand agata

-amandoi avem problema cu plecarea de pe loc mai grea si cu vibratii cand se foloseste ambreiajul in conditii aglomerate de trafic;urmeaza sa schimb kit de ambreiaj+volant dupa cum am mai spus si pe alt topic,am sa revin cu impresii dupa lucrare

-aceeasi eroare a climatronicului "0538 CAN-Bus" cumulat cu martorul ESP aprins

-legat de sprint,de top-speed,de consum,este posibil sa fie diferente intre limuzina si kombi

-ultimul update de soft e intr-adevar din 08.08.2006

Silviu daca am omis ceva nu ezita sa scrii!

Modificat de Luci G.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-amandoi avem problema cu plecarea de pe loc mai grea si cu vibratii cand se foloseste ambreiajul in conditii aglomerate de trafic;

asta o pot confirma si eu :icon_thumright: In rest..nu prea am avut probleme..maine trebuie sa merg in service cu ea pentru ca ceva nu e in regula cu roada din dreapta fata. Cred ca dupa ce mi-au schimbat burdufu..nu mi-au strans prea bine capatu de planetara..ca se cam misca roata..:| maine merg sa le dau in cap :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca nimeni nu vrea sa mai spuna nimic de motorul asta,inseamna ca totul e ok.Mai am o noutate legat de ambreiaj si volant.Si in special pentru Maximus 9 si 50rio care au spus ca ar avea ceva probleme pe partea asta.Deci am schimbat complet kit-ul de ambreiaj si volant si cu toate ca m-a cam "usturat" la buzunar,zic ca abia acum descopar masina si ce poate motorul asta,abia acum imi dau seama ce cuplu imens are,inainte era nimica toata,deci concluzia este:schimbare totala in bine.

Silviu,am pus si problema legata de eroarea aia,raspunsul e ca ar fi un contact imperfect,dar nu mai aveam eroarea ca am sters-o ultima data cand a aparut.Ramane sa mai apara inca o data si sa merg imediat la scanare sa vada ce e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luci..cand o sa-mi pice de tot, atunci o sa-l schimb..deocamdata il las asa :salut:

Acum am schimbat telescoapele pe spate si m-am uitat la roata din fata dreapta, dar nu am descoperit nimic suspect care sa-mi provoace sunetu ala. Inca mai caut. In curand o sa schimb si telescoapele fata, iar apoi o sa trebuiasca sa schimb cap planetara dreapta si bratele inferioare..asa ca o sa am ceva banuti de bagat in ea..si nu o sa-mi ramana de kitu de ambreiaj. Eu sper sa ma mai tina ca la cealalta..pana pe la 180 000 km :D Acuma are 145 000 ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Luci G

inseamna ca tie iti patina rau ambreiajul de nu ai simtit imensul cuplu pana nu ai schimbat kitul. care ar fi simptomele patinarii? poti sa ne dai mai multe detalii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

50rio: pana la urma se misca roata sau aveai un zgomot pe dreapta fata? da-ne niste amanunte, ce era pana la urma, sunet sau se misca roata sau ambele? Si eu am schimbat burdufele si mi-a spus mecanicul ca el crede ca o sa am probleme curand si va trebui sa schimb capul de planetara cu totul.

Epopeea a fost urmatoarea: -cumparat burdufe de la reprez, 2 bucati 228ron, manopera 400ron la porche vest si 300 ron la midocar. Impresia facuta de ambele companii marete: execrabila. Desigur vroiau sa las masina acolo si "ma suna ei cand e gata" dar nu se stie daca in aceeasi zi. Eu am preferat sa pot sta langa masina sa vad si eu si sa mai pot sa pune o intrebare, na, ca la service.

Asa ca am plecat pe drum ratacitor si am dat de un service, manopera: 160 ron... dif cam mare, nu? Omul a desfacut planetara intr-un tip efectiv record, nu am mai vazut asa ceva, se vedea ca stie ce face, desi bineinteles ca a fost f mirat e motorul de 2 l pe modelul asta. Am stat langa el tot timpul, a vorbit cu mine, mi-a explicat, mi-a verificat toate bucsele si bratele.

Din pacate trebuiau schimbate si placutele de frana, asa ca le-am cumparat chiar de la acel service. 270 ron fata, 100ron spate, FERODO PREMIER. Manopera: zero. Chiar si asa, s-au adunat 760 ron plus 30ron pt mecanic extra.

Uitam sa spun ca mi-a spus mecanicul ca ar trebui sa schimb toate amortizoarele, si fata si spate :huh: Deci poate ne spui si pretul la telescoape, 50rio. Si marca si unde ai facut schimbul... ai un service bun?

M-am intalnit cu Luci a 2a zi, ne-am plimbat un pic cu masinile.

costinvisoiu: scuze, nu vazusem ca ai nr de tel in profil. Ambreiajul lui Luci nu patina dupa parerea mea. Semnul patinarii este ca masina nu accelereaza proportional cu apasarea pedalei de acceleratie. Descrierea asta e chiar dintr-o carte la o alta masina din trecutul meu, la care am muncit din greu... ce vremuri... pur si simplu simti ca se invarte in gol.

Luci G.: ce simti asa diferit dupa schimbare? zi-ne si cat a fost manopera, desi mi-e frica de raspuns... e chiar asa mare diferenta? poate fi masina si mai zgubilitica decat era deja ? :( Ce sa zic, legat de smucituri pe caldura... am auzit la multa lume problema asta, dar nu stiu daca nu o sa apara si cu ambreiajul schimbat la vara. Asteptam sa ne spui.

O alta concluzie trasa de mine dupa comparatie: se pare ca berlinele vin standard cu cauciucuri mai inguste, 195/65, iar breackurile cu 205/60. Nu stiu care e logica, dar poate de aici si unele mici dif de consum, sprint etc... plus Variantul e mai greu cu vreo 40 de kg.

Pt toata lumea: Luci mi-a aratat in carte ca la acest motor se recomanda doar motorina EURO5. Eu cel putin nu stiam asta. Asa ca atentie... cred ca e un amanunt destul de important.

Modificat de Maximus9
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maximus, sincer nici pana acuma nu am aflat ce se aude la roata din dreapta. Am ridicat masina pe elevator, mi-au verificat brate/cap de planetara si totul e ok, adica roata nu are joc..dar sunetul tot se aude cand vrea el. Am fost cu seful de service la un test-drive...si culmea ca atunci nu s-o mai auzit nici un zgomot..asa ca nu au de unde sa stie care-i problema, pt ca vizual nu se arata nimic.

Cat despre telescoape, nu stiu cat m-au costat. Le-am luat acum cativa ani pentru celalalt passat (1.9 TDI sedan) si s-au potrivit si la asta. Ele sunt Sachs pe gaz, iar manopera a fost 70 RON pt cele pe spate. Pe fata inca nu le-am schimbat, dar o sa vina si randul lor..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma vad nevoit sa intervin. Acest topic a fost creat pentru a discuta probleme tipice ale motoarelor 2.0TDI, 136CP. Cine intra pe topicul asta vede orice, numai discutii despre aceste motoare NU.

Eu cred ca v-am mai spus ca daca aveti probleme cu alte subansambluri ale masinii in sine, sa folositi topic-urile existente. Parca santeti Vatican-ul.

O sa ajungeti sa inchid topic-ul pentru ca e o mare VARZA. EXISTA topic de ambreiaj, topic de batai, topic de planetare, topic de amortizoare.

Va rog sa va conformati, sau se inchide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, problema este ca la masinile cu motoarele de 2.0 TDI 100 KW (136 CP) exista mai multe diferente de piese fata de celalalte motoare ! Din cate vezi, si burduful de planetara este diferit fata de cele de 1.9 TDI.

Din cauza asta noi preferam sa vorbim aici despre tot ce tine de masinile noastre cu acest tip de motor si nu pe alte zeci de topic-uri. Cand intru pe acest topic ma astept sa vad probleme cu piese specifice motorului de 2.0 TDI si sa impartasesc impresiile si dezamagirile cu alti proprietari de 2.0 TDI, nu cu unii de 1.9/2.5..etc TDI !

Sincer nu vad cu ce deranjeaza pe cineva acest topic. Nu are motorizarea asta, atunci nu este nevoie sa intre pe acest topic.

Eu consider ca e mai bine sa vorbim aici despre tot ce tine de passatul cu aceasta motorizare, decat sa intram pe alte zeci de topic-uri. In plus nu am deschis topic-uri cu problemele avute, si nici nu am cerut parerile altori posesori de passat cu o motorizare diferita. Noi vorbim, ne sfatuim intre noi.

In alta ordine de idei, daca vreau sa aflu ceva mai mult despre ambreiaje, batai si alte chestii, o sa intru pe topicurile dedicate si o sa intreb acolo, dar deocamdata nu am simtit nevoia. In plus, tot ce se vorbeste aici, se vorbeste despre masini cu motorul de 2.0 TDI. Incercam sa vedem care sunt diferentele intre 2.0 TDI si 1.9 TDI de pe passatul 3bg ! Si din cate observi am gasit unele diferente la piese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorine,e clar,diferenta este totala intre 1.9 si 2.0 tdi de pe sasiul 3bg inclusiv electronica,motor,partea de suspensie,transmisie,deci inclusiv problemele si defectiunile care apar.Singurul lucru comun cred ca ar fi sasiul.Deci sunt de acord cu tine si il rog si eu pe Cosmin sa ne lase sa discutam despre toate acestea aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu sunt de acord cu voi si il rog pe Cosmin acelasi lucru. Eventual se poate redenumii topicul pentru nu a mai exista nici un fel de problema.

suntem putin cu aceasta masina si nu are rost sa ne imprastiem prin tot forumul cu posturi. Rog intelegere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!