Jump to content

Consum Exagerat Ulei


_GOLF4_
 Share

Postare recomandată

Sunt de acord cu alexanderdj. :icon_thumleft:

Nici Bora mea nu consuma ulei, desi are ~ 205.250 km. Folosesc ulei 5W-40 si uneori o turez destul de mult. Insa, cu toate astea, nu consuma ulei.

Deci, nu cred ca "e normal" sa dispara uleiul vazand cu ochii. :exclaim:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si in cazul meu la fel, si tot asa ii dau si eu motorului sa sara din suporti si nu zice saracu' nimic. Nu stiu cati din voi retrogradati in a 3-a la 100 de km/h sau duceti masina pana-n suta numai in a 2-a.

Ideea e ca poate sa fie si uleiului de vina. Daca se innegreste in 1000 de km, e clar ca e in mare parte ulei de bucatarie si nu e un ulei de calitate. Epuratorul l-ati curatat? Cica are si-asta un rol important in cadrul unui motor. Poate afecta pana si puterea, scazand-o in cazul in care e infundat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea de baza e ca acest gen de motoare nu are voie sa consuma ulei. Nu sunt de putere mare, nu au turbo.

Desigur, e permis ca nivelul sa scada, deoarece se mai pierd ceva vapori la carter, insa cantitatea trebuie sa fie f mica.

Apoi, o cauza frecventa la aceste motoare o constituie garniturile ( semeringurile) Acestea sunt intalnite la epurator, la supape, la imbinarea motorului cu cutia de viteze, etc.

In cazuri extreme se ajunge la uzura supapelor si segmenti, insa asta mai ales daca se foloseste ulei slab aditivat.

Ca veni vorba de segmentul dintre motor si cutie, am vazut f multe care au scurgeri pe cutia de viteze ( si eu am) si doar in forja si viteze mari, supureaza ceva mai tare. Mie cel putin, intre 2 schimburi imi "papa" cca 200 de ml, mare parte cred eu pierzandu-se pe acolo. Nu ajunge sa picure, mai mult ca sigur ca se evapora, insa dupa un drum mai in forta, am umezita partea de jos a imbinarii a motorului cu cutia.

Insa, am vazut masini care nu scoteau fum, aveau compresia buna, totul era ok in interiorul motorului, insa pierdeau mult ulei pe la acest semering.

Asa ca e bina sa luati si acest lucru in vedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si in cazul meu la fel, si tot asa ii dau si eu motorului sa sara din suporti si nu zice saracu' nimic. Nu stiu cati din voi retrogradati in a 3-a la 100 de km/h sau duceti masina pana-n suta numai in a 2-a.

Daca tu reusesti s-o duc intr-a 2-a la suta s-ar putea explica un consum de ulei marit. Insa, mai mult de 90 nu merge! intra in protectie(ajungi deja pe rosu) daca nu ai un tuning facut in directia asta!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt printre aia care n-au problema asta. Se duce pana-n 100 la mine, atunci imi taie gazu'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce turatie ai la 100 Km/h in a 2-a ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6500. Adica ajunge la rosu si atunci da in nas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam ceva de 5500 -6000 ca se plafoneaza si daca atingi valoarea respectiva repetat in timp scurt intra in protectie.Acum cateva saptamani mi-a povestit cineva cu un ibitza 1.4 ca i-a dat cox repetat si i-a intrat in protectie motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele 1.4 nu intra in zona rosie la 5800? Parca asa tin minte si la 1.6 intra la 6500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Cred ca si eu am reusit de cateva ori sa ajung la 100 km cu a 2-a (nu am tinut cont de viteza pana acum), oricum in general merg agresiv cu masina dar am avut consum 1L de ulei intre schimburi si am folosit castrol 5w40. Masina are 150000 km.

Maine schimb garniturile de la epurator si il curat apoi pun 10w40. Revin si eu mai multe info dupa.

O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAc,

Pai data mergi agresiv si iti consuma 1L intre schimburi, eu zic ca nu-i chiar f rau.

Parerea mea.

Eu nu zic ca nu e normal sa consume ulei. E normal, orice motor pana la urma consuma ulei, insa cu cat e mai simplu constructiv cu atat trebuie sa consume mai putin. Iar in cazul nostru, la un mers normal nu ar trebui sa se simta f mult pe joja.

Alta e povestea cand mergi cu peste 2/3 din turatii, atunci alta e presiunea, uleiul e stresat mult mai mult, plus ca aici se vede uleiul de calitate.

Eu cand foloseam Castrol Magnatec 5w40 din Germania, aveam cateodata obiceiul sa desfac busonul de ulei sa curat condesnul de pe acolo ( mai ales cand era rece afara). Una la mana ca nu aveam prea multe depunei pe buson, alta la mana ca nu ieseau cine stie ce vapori pe la busonul de umplere.

Ei, din moment ce am folosit acelasi tip de ulei insa achizitionat din Romania, parca era al ulei. Si nu parca, sigur nu e acelasi ulei. De vapori nu mai zic, ieseau mult mai multi si se vedea si pe depunerile din filtrul de aer (gazele ce vin din epurator).

De aceea papatul nu tine doar de starea motorului, ci si de uleiul in sine.

Sfatul meu: ulei f bun, preferabil 5w40.

Degeaba iti pui 10w40 cu gandul ca va fi papat mai greu daca nu gasesti sa respecte norma 502.00. Pe termen lung ii faci mai rau motorului.

Uite, eu am decis, citind multe pareri fff bune la adreesa lui, sa folosesc ulei Rheinol.

F multi se pangeau de zgomot marit la motor, papat de ulei, etc etc si odata cu folosirea acestui ulei care e facut 100% in Germania, toate pbmele s-au risipit.

Important pana la urma la un ulei e sa fie sintetic si sa fie corect aditivat.

Din pacate, uleiurile de marca fabricate " in UE" fabricate pt noi din estul europei si pt tarile mai sarace in general, nu sunt asa de bine controlate din punct de vedere calitativ si se nimeresc f multe loturi prost aditivate, cu consecintele de rigoare.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele 1.4 nu intra in zona rosie la 5800? Parca asa tin minte si la 1.6 intra la 6500.

Vorbesc de un Leon 1M 1,6 16V.

La motoarele 1.4 nu intra in zona rosie la 5800? Parca asa tin minte si la 1.6 intra la 6500.

Vorbesc de un Leon 1M 1,6 16V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil o tiganie,mangealac sa iti tina apasata gura de umplere ulei pe capacul tachetilor.E locul in care iti intra busonul de ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. busonul de ulei e.

Nu poate sa scape in motor ? Oare chiar e necesar ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zik sa vezi cum stai lucrurile acolo,nu e in regula.Oricum romanii sunt inventivi.Sa imi lasi datele masinii:an si cod motor sa ma uit ce si cum vine acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

pe la garnitura unde se infileteaza busonul am si eu o pierdere de ulei, se scurge pana pe baie si scut; suportul busonului are si el un joc;

am schimbat busonul de plastic degeaba - ce s-ar mai putea inlocui acolo?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut ca suportul busonului care e si el din material plastic, se roteste cam usor cand fixez busonu; probabil si garnitura suportului sa nu mai faca fata; n-am curatat zona "uleioasa" niciodata...

 

IMG_20130721_111833.jpg

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Looks terrible. never ever ever use castrol magnatec if you like your car. after awhile it does nothing but build sludge. Use Bardahl or usa spec motul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut la toata lumea , am un golf 4 1.4 16V ,ce-i drept consuma ulei cam de cand am cumparat-o,consuma cam la 10000 cam 1-2 litri de ulei,am schimbat garniturile de la epurator ca-mi ''consuma'' cam 1 litru la 500 si a mers bine o bucata cu consumu,acuma consuma cam 1 litru la 1000-1500 de km ceea ce mi se par iar mult,are 172.000 km , mentionez ca pata de ulei n-am,nu scoate fum,nu e in apa uleiul,n-am pata,o singura chestie mi se pare dubioasa e normal ca sa fie murdara partea de la joja ,adica de unde scoti joja e cam cu ulei mai tot timpul nu mult dar este ori mi se pare mie ,dar na si chiar daca ar fi cat poate sa se piarda pe acolo,ma gandesc eu,un test de compresie n-am facut,dar o sa fac , pun tot timpul castol 10 40w,iarna nu consuma cine stie ce ,dar vara e jale,as pune castol 10 60 rs , are rost sau ma complic degeaba,adica ar mai scade din ''pierdere''? .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cauza secmentilor dusi,iti apare in motor un surplus de presiune care urca pe joja cate putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut motorul anul trecut ,ca mi s-a rupt distributia,si am schimbat destule la motor,dar nu erau secmentii dusi sau uzati,si nu e foarte mult ulei,eu vad negru acolo dar nu e uleios,o sa desfac bujiile sa vad n-au ulei pe ele,de curiozitate daca pun un motor de 1.6 trebuie sa schimb cutia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la urmatoarea faza daca se duce de tot ,pun 1.6 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

@Getheavy.

Te rog, daca vrei, sa-mi spui si mie la cati km ti s-a rupt cureaua de distributie si din ce an este masina? Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!