Jump to content

Presiune roti - tehnologie cu azot


shkoda
 Share

Postare recomandată

Deci parerile converg rapid spre ideea de puritate a gazului, si mai putin compozitie. Ideea e sa nu fie contaminat cu lichide care se pot evapora si apoi condensa in zona de temperaturi in care lucreaza (si "stationeaza") roata si gata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SHARANEL

    23

  • teko

    6

  • GildedBullet

    6

  • stevee

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

NU vad in linkurile tale mari producatori de anvelope.

Salut

Link

- 1 - http://www.getnitrogen.org/pdf/Bridgestone.pdf

- 2 - http://www.getnitrogen.org/pdf/FordBaldwinResearchRaper.pdf

- 3 - http://www.getnitrogen.org/pdf/MichelinNit...echBulletin.pdf

- 4 - http://www.getnitrogen.org/pdf/GoodyearSupportsNitrogen.pdf

- 5 - http://www.getnitrogen.org/pdf/GasPermTable.pdf

Si lista poate continua !

"asa ca nu ne e frica de cresterea de presiune din roti, dar unii spuneau ca scade, la tine creste?" - Da la mine a crecut, deoarece proba a fost facuta prin scoaterea azotului dintr-o anvelopa si umflarea ei cu aer ! In privinta scaderii presiunii in cazul folosirii azotului... no coment, deoarece ideea e ca presiunea ramane constanta nu creste in cazul azotului !

Noi, astia mai multi de pe aici nu avemasa multi cai si mai respectam si limitele de viteza - stai linistit ca nici eu nu am multi cai, vezi masina din semnatura, dar asta nu ma impiedica sa bag azot, pt siguranta in principal si pt a prelungi durata de exploatare a anvelopelor ! In ce priveste respectarea vitezei legale... o sa o respect atunci cand imi vor fi si mie drepturile de cetatean platitor de taxe, atunci cand in spital nu o sa mai trebuiasca sa aduc medicamente de acasa, cand politia nu mai sta ascunsa dupa boscheti etc !

Oricum testul se poate face si cu o masina normala si in limitele legale de viteza legale si rezultatul va fi aproape acelasi !

Al - sa nu crezi ca vreau sa te atac in vreun fel, mai ales ca iti apreciez mult activitatea pe forum, nu neaparat ca moderator, ci prin tot ceeace faci pt acest forum ! :lol: , nu am facut decat sa raspund la intrebarile tale !

Numai bine !

Modificat de Vali@NVT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca aerul contine ~80% azot si voi sustineti ca scapa afara oxigenul ,nu ar fi logic ca dupa un timp de reumflari sa ramana un procentaj aproximativ la fel cu cel de 93% cat au puritate buteliile din care va baga astia de la vulcanizari "azot".Si chiar daca nu s-ar diminua procentajul de oxigen scapat afara ma indoiesc sa se simta diferenta aia de 10% mai mult azot.

Am folosit si "azot" si aer si am ramas pe "aer" deoarece nu am sesizat vreo diferenta notabila,mai mult cred ca este efectul placebo/

Modificat de TDRfx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate astea s-au mai spus, cam odata la doua pagini.

Cel mai corect ar fi sa se intruneasca 4 membri de pe forum, preferabil 2 pro-azot si 2 pro-aer, si sa se refaca experimentul descris cu cateva posturi mai sus: in doua roti se introduce aer, in alte doua azot, la aceeasi presiune. Se parcurge una din sutele de autostrazi care impanzesc Romania, cu viteza maxima legala, apoi la destinatie juriul format din cei 4 membri sa analizeze temperatura rotilor si presiunea din fiecare anvelopa in parte. Desi logica elementara ne spune ca nu poate sa existe vreo diferenta masurabila intre anvelope, s-ar putea sa avem surprize si sa constatam ca "viata bate filmul".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Administrator
Avand in vedere ca aerul contine ~80% azot si voi sustineti ca scapa afara oxigenul ,nu ar fi logic ca dupa un timp de reumflari sa ramana un procentaj aproximativ la fel cu cel de 93% cat au puritate buteliile din care va baga astia de la vulcanizari "azot".Si chiar daca nu s-ar diminua procentajul de oxigen scapat afara ma indoiesc sa se simta diferenta aia de 10% mai mult azot.

Am folosit si "azot" si aer si am ramas pe "aer" deoarece nu am sesizat vreo diferenta notabila,mai mult cred ca este efectul placebo/

Nu este chiar asa... Azotul care ar trebui folosit de "umflatori" are (in mod normal) o puritate >99,9%. Verifica orice producator si vei vedea ca majoritatea dau cel putin 99,99% puritate (cod 4.0)

Daca intradevar oxigenul se pierde iar efectul este dezumflarea, atunci raman celelalte bube ale aerului: umezeala si uleiul (vapori). Prima poate duce la crapaturi in peretii cauciucului, vaporii de ulei (care pot ajunge de pe pistolul de aer, din compresor, samd) duc la cresterea excesiva a temperaturii in interiorul pneului

In plus oxigenul sustine arderea, azotul nu

Centii mei

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am pus azot, aerul scos pana la patratirea cauciucului. n-a mai variat presiunea deloc iar cauciucurile si jantele mult mai reci. si eu pot sa particip pro azot la un pariu. in 5 km de mers prin oras asa cum merg eu, pot demonstra clar. nu e nevoie de autostrazi.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jantele nu se incalzesc din cauza "umplerii" anvelopelor cu azot sau cu aer!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bineinteles....jantele se incalzesc de la franare...nu vad cum ar putea ajuta azotul aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi inca n-ati observat ca unii nu au nevoie de argumente? Azotul nu se supune legilor termodinamicii? V-a recomandat vreodata vreun producator de masini sau de anvelope sa umflati rotile cu azot? Ati auzit vreodata de un singur caz, in care anvelopa a trebuit schimbata din cauza ca "a imbatranit" PE INTERIOR?

Si cel mai interesant din toate e ca o presiune necorespunzatoare nu e periculoasa (nu vorbim de extreme), ci de presiuni intre 1,5 si 3.

Chiar as vrea sa facem super-experimentul de mai sus, cu 4 membri maturi si impartiali, nu cu oameni care sustin ca in 5 km roata umflata cu 90% azot e rece iar cea cu doar 78% azot frige.

Si pana la urma, anvelopa rece ca gheata (doar e umflata cu 90% azot!!!) are aderenta incomparabil mai slaba decat o anvelopa incalzita :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am bagat azot vara trecuta in roti la recomandarea unui baiat de la vulcanizare din cauza ca eram mereu stresat ca la 1-2 luni mi se pareau rotile lasate si credeam ca am pana. (se pierdea cam 0.2 atmosfere insa mie mi se pareau foarte lasate). In iarna am pus cauciucuri de iarna pe alt set de jante si in primavara cand le-am pus inapoi pe cele de vara si am masurat iar presiunea am vazut ca s-a pastrat.

Saptamana trecuta mi s-a parut cam lasat un cauciuc si am fost la vulcanizare si aveam aceeasi presiune, 2.3 ca si vara trecuta. Masina fusese parca pe teren denivelat si masina se lasase pe o parte. Asta ar fi singurul avantaj care imi e de ajuns, nu mai stau cu stres ca am pana. Cand e lasat stiu sigur ca am pana si astfel stiu sa nu plec la drum. Inainte mai bagam aer la benzinarii si plecam la drum nelinistit.

Temperatura n-am verificat-o si nici nu ma intereseaza ca nu particip la competitii. M-a costat 40 de lei umplutul cu azot si refillul e gratis. Deci nu costa o avere.

Modificat de GildedBullet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum explici faptul ca se pastreaza presiunea in roti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azotu asta ii dat dracu!!!!...Io cred ca nu e nici o diferenta intre rotile umplute cu azot si cele cu aer...

@GildedBullet;Cred ca doar ti se pare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt sigur ca nu mi se pare. Pana acum trebuia sa bag aer de vreo 4-5 ori. Dupa 2 ani de zile imi dau seama ca e o diferenta. Nu stiu care este explicatia si nici nu ma intereseaza fenomenul. Nu vand nimic, doar am constatat ca la azot nu-si mai pierde presiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt sigur ca nu mi se pare. Pana acum trebuia sa bag aer de vreo 4-5 ori. Dupa 2 ani de zile imi dau seama ca e o diferenta. Nu stiu care este explicatia si nici nu ma intereseaza fenomenul. Nu vand nimic, doar am constatat ca la azot nu-si mai pierde presiunea.

Din postul tau am inteles ca doar ti se pareau lasate si se piedea de fapt 0.2 atm (care cred ca e mult sub marja de eroare la manometrele din vulcanizari/benzinarii). Sau am citit eu gresit?

Si ca acum esti linistit ca nu se intampla, iar inainte iti era frica ca se va intampla (sa faci pana), insa nu ti s-a intamplat nici pe aer... Unde am gresit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca intervine efectul placebo, iar pentru 40ron cat zice colegul GildedBullet ca ar fi un umplutul cu azot, as prefera sa umflu de fiecare data rotile. 50bani/roata ar insemna de vreo 20ori umflate+5min drumul pana la o vulcanizare. E doar o parere persoanala. Fiecare face ce vrea cu banii si timpul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am exprimat gresit. Mi se pareau foarte lasate dar nu erau decat cu 0.2-0.3 atmosfere fata de luna precedenta. Inainte sigur pierdeam si la 2 luni eram nevoit sa fac presiunea iar acum nu mai pierd. Si 40 de lei pe an (sau poate pana la urmatoarele cauciucuri) nu mi se pare mult. Da, decat sa stau la cozi la vulcanizare sau sa mai ma abat din drum cand am ceva mai important de facut, prefer sa bag azot sa stau linistit.

Mi s-a intamplat intr-o sambata sa am o roata lasata (cand aveam aer), am umflat la un peco caci vulcanizarile erau inchise, am plecat pana la Sibiu iar a doua zi am observat ca iar e lasata. Am fost la vulcanizare sa mi-o umfle si mi-a gasit cui in cauciuc. Va dati seama ce placere as fi avut sa fac pana pe Valea Oltului undeva sa fie si linie continua. Acum stiu ca daca am vreun cauciuc lasat inseamna ca am vreun corp strain si nu mai risc sa plec la drum.

Modificat de GildedBullet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema mea e nu ca se lasa, ci se umfla. Ieri am fost sa verific presiunea(prima data dupa trecerea iarna-vara). Presiunea era 2,7(initial 2,4 bari). Dupa ce am revenit la normal(2,4) zgomotele de rulare s-au imbunatatit si masina nu se mai simte asa rigida. Pana la urma 40 lei nu e chiar o avere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate sunt putin offtopic dar cu scuzele de rigoare va intreb ceva.

Ce presiune sa fac in rotile de vara 225/45/17?

Pe capacul de la motorina scrie ca in cazul in care transport 5 persoane plus bagaje sa bag pe fata 2.5 si 3.2 spate. Acum cred ca se refera la 195/65/15 pt ca mi se pare foarte mult.

Momentan am 2.2 atat pe fata cat si pe spate. Cat ma sfatuiti sa bag avand in vedere ca nu prea merg cu i-a incarcata maxim 4 persoane si asta mai rar.Acum am impresia ca " danseaza" masina nu sunt sigur posibil sa fie prea putin umflate la 2.2 .Ma gandeam sa bag pe spate 2.5 ce ziceti?

Astept parerile dvs. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe capacul de la rezervor , daca iti scrie cu cat sa " bagi " in cauciucuri cu masina incarcata , trebuie sa fie scrisa si varianta cu mai putine persoane si bagaj . la mine de exemplu scrie ca trebuie umflate cu 2.1 - fata si 1.9 - spate . Asa am avut si inainte cu aer...asa am si acum cu azot si masina se comporta foarte bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da mai e si varianta cu mai putine persoane 2 parca nu mai stiu exact valorile dar treaba e ca eu intrebam pt 225/45/17, cat ar fi ideal sa bag.

Ai tot aceasi dimensiune ?

La 195/65/15 nu stiu exact cat si nu aveam probleme.

Ideea e ca cel care mi-a pus rotile mi-a bagat 2.5 fata si 2.8 spate si cam scutura masina si am lasat la 2.2 toate rotile.Intreb ce valori sa pun ca sa nu cumva sa merg cu ele si desumflate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.2 este OK.

Azotul nu iese prin porii anvelopelor asa cum iese aerul. O alta propietate este ca ramane mai rece decat aerul - la aceeasi presiune - de unde rezulta o uzura mai mica a pneurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca citesti tot topicul, vei afla multe lucruri interesante :) ceea ce spui tu aici este contrazis stiintific de mai multe ori. In plus, niciun producator de autovehicule sau anvelope nu recomanda umflarea anvelopelor cu azot. Si nicio vulcanizare nu poate scoate aerul (btw, contine 78% azot) complet din anvelopa. Bineinteles nu faci nici rau, la fel poti sa umfli roata cu orice gaz. Preferabil ar fi cu heliu, caci e mai usor decat aerul.

Eu unul am obosit sa ma tot repet pe fiecare pagina. Ar putea sa vina cineva cu un argument bazat pe chimie sau fizica? (nu, nu cred ca puteti, atata vreme cat nici macar producatorii de anvelope nu au aceste argumente pro-argon.) Ca de pareri de genul "consuma mai putin", "e mai stabila masina", "n-am mai facut pana" sunt satul pana peste cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Total de-acord cu SHARANEL...Iar "Azotul nu iese prin porii anvelopelor asa cum iese aerul",sa-mi fie cu iertare,e cea mai tare gluma pe azi!Io cred c-o sa-mi umflu anvelopele cu argon sa vad care e efectu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: voi ati incercat azot?

Eu nu stiu teoria pentru ca habar n-am. Insa am vazut cu ochii mei ca dupa un an de zile s-a pastrat presiunea in pneuri (aceleasi pneuri pe care am avut si aer normal). Nu mai trebuie sa trec pe la vulcanizare la 1-2 luni (mai ales in zilele caniculare) ca inainte. Nu stiu de ce si nici nu ma intereseaza, vad doar ca e mai bine. Pana se face la fel, obiectele ascutite intra la fel de usor in cauciuc insa acum daca e lasat stiu de ce pierd presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!