Jump to content

Presiune roti - tehnologie cu azot


shkoda
 Share

Postare recomandată

Mie mi le-a golit la SAMA acum 2 ani cand le-am umflat prima data si nu am avut nici o pana sau alt incident neplacut.Ieri am fost la ei pentru o verificare,pentru ca mi s-au parut cam lasate pe fata si intr-adevar in loc de 2.2bar erau 1.9.Problema rezolvata pentru inca 2 ani!!! :o :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SHARANEL

    23

  • teko

    6

  • GildedBullet

    6

  • stevee

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Charlie a postat un comentariu pertinent, scurt si la obiect, cine are ureki de auzit sa auda.

In rest sunt doar speculatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am citit si eu insa la 3 lei noi per roata umflata cu azot eu zic ca nu e asa nasol... si nu scria nicaieri ca poate sa faca mai rau ca aerul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei de unde le-ai umflat pe bani??Mai bine te duci la SAMA Service,este FOR FREE!!! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Andrei de unde le-ai umflat pe bani??Mai bine te duci la SAMA Service,este FOR FREE!!! :)

<{POST_SNAPBACK}>

cineva spunea mai devreme de 9lei per roata la sama ...

eu le-am umflat cu 3lei la Autosoft, nu-s ce au bagat (ce concentratie de azot) dar mai rau decat aerul n-are cum sa fie.

am facut cca. 5kkm de atunci fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

am urmarit cu atentie discutia despre pneurile cu azot,argumentele pro si contra pana la momentul in care sa pus in discutie ca avantaj umflarea acestora odata la 2 ani!

Acuma nu zic,e o gaselnitza chestia asta,dar oameni buni,unul din motivele pt care ne-am gasit unii pe altzii pe acest forum e ca avem o chestie in comun,ne place sa mesterim pe la masinile noastre,in consecintza eu nu vad verificatul rotzilor ca pe un calvar de care ma bucur sa scap!

Poate ma consideratzi un ciudat,dar sunt genul care atunci cand e plictisit,trist sau dimpotriva bine dispus...plec la o plimbare cu masina,imi verific rotzile,spal masina..sunt chestii care imi fac placere si ma calmeaza!..pur si simplu m-ar enerva sa-mi pun rotzile"la punct"pt 2 ani:))

poate gresesc dar sunt sigur ca mai sunt specimene ca mine..

corrado G60

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Stie cineva unde in Bacau se pot umfla cu azot cauciucurile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

black_shadow

mdeah... oricum aerul inspirat/expirat contine aprox. 70% azot .

Mai intai ar trebui vidate, apoi umflate cu azot pur. Mai degraba e o "imbogatire" cu azot. :)

Modificat de black_shadow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mdeah... oricum aerul inspirat/expirat contine aprox. 70% azot.

mai exact 78%

Mai intai ar trebui vidate, apoi umflate cu azot pur. Mai degraba e o "imbogatire" cu azot. :)

sau sa mai adaugi o supapa, pe una bagi azot, pe cealalta masori concentratia de azot din aerul care iese: cand ajungi la 95%, inchizi ambele supapa si gata. Prin aceasta procedura se introduce argonul in geamurile termopan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Azot in pnerui.. care sunt avantajele? unde se pot umfla pneurile cu azot? cat costa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avantajul este ca pneul nu se mai incalzeste atat de mult. Presupunand ca nu bagi Passat-ul ala de 101CP la 200km/h non-stop, azotul e cam inutil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am auzit si eu de azot. Amicul care tocmai procedase la umplerea cu azot a pneurilor pretindea va avea mai multe stabilitate. Am sa-l intreb. Tot el mai zicea ca cei din Formula 1 procedeaza asa. Daca azotul in pneuri face ca acestea sa nu se mai incalzeasca ar fi util cel putin in vacantele rutiere unde am avut impresia ca am "copt" un set de pneuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar este foarte bun dar nu neaparat din punctul de vedere al incinsului ba chiar este f bun pentru o presiune constanta.Am fost langa Fundeni si la Auto-soft exact dupa pod , aolo unde indreapta jante gasiti si azot si nu e scump , ti-l taxeaza la roata umflata.Azotul mai e bun atunci cand ai o micro pana(por) si , desi ai azot in pneuri tot se desumfla respectiva cauciucata :salut: !

p.s. nu e chiar o minune a stiintei :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si confirm: tot acolo la Fundeni cu 3 lei/roata. Azotul tine cauciucul umed pe interior, "il hraneste" si, cel mai important, nu-l lasa sa se incalzeasca si de aici o seama de avantaje in uzura scazuta, prevenirea microfisurilor si ceva stabilitate in plus. Insa acum vine iarna si nu vad nici un avantaj. La primavara as pune in toate pneurile. Pentru pori si pene sunt alte minuni ale stiintei. Ar fi ineresant de aflat daca azotul poate sta in pneu impreuna cu produsele antipor si/sau antipana fara sa reactioneze (chimic). Eu cred ca azotul in pneu este util. Exemplu: Am facut printre alte drumuri lungi Viena-Bucuresti cu opriri scurte doar in vama si in Timisoara unde am alimentat. Acasa am constatat ca pneurile imbatrinisera; aveau "carne" dar aveau si microfisuri. Cauciucurile erau Continental noi, le-am pus special inainte de plecarea in vacanta rutiera. Cred ca daca aveam Azot in ele nu mai imbatraneau prematur. Pneurile le-am dat unui amic cu un Golf sa circule prin Bucuresti. Desi ii adusesem la cunostinta de microfisuri a fost foarte incant si le-a pus pe loc pe masina. Concluzie: Daca este vara si ai drumuri cat de cat lungi, azotul in pneuri este ca biberonul pentru copilul ala micul: daca ai uitat de el, cineva plange. :)

Modificat de mos gerila
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kk...azotul e doar pt presiune constanta indiferent de temp...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca toata lumea stie ca aerul pe care il respiram contine 78% azot. Ca sa ai 100% azot in roata trebuie intai sa scoti tot aerul din ea, adica sa o videzi, si abia dupa aceea sa o umfli cu azot. Altfel, singurul rezultat va fi usurarea buzunarului si cresterea usoara a concentratiei de azot.

Eu personal ma multumesc cu 78% azot in pneuri. Gratis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azotul in pneuri e util si in cazul unei explozii de cauciuc. nu stiu exact explicatia dar ideea in mare e ca masina reactioneaza mult mai pasnic, cauciucul ramane doar cu orificiu/crapatura fara a se dezintegrasi mai erau o serie de proprietati. le-am citit acu vreo 2 ani intr-o revista dar nu am retinut toate detaliile. in general avantajele cauciucului cu azot erau in caz de explozie, reducerea riscului aparitiei unui astfel de fenomen, urmarile acestuia s.a.m.d

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MB si BMW din fabrica fac plinul la roti cu azot ! Creste durata de viata prin rezistenta la imbatranire , fenomen ce apare in urma procesului de incalzire - racire destul de des , nu ruginesc jantele la interior ( cele din tabla de otel ) in lipsa oxigenului , o variatie a presiunii mica la incalzire - racire .

Eu am N in roti si recomand cu incredere ! Merita .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum spunea un clasic, inca in viata, azotul in pneuri este noul duralube. Sau cum era prin anii `90 moda cu "economizoarele" care se montau pe conducta de benzina inainte de carburator.

Marketingul face minuni. Se poate vinde pe bani grei orice rahat inutil, daca este ambalat si prezentat klumea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine sa si argumentam in momentul in care facem o afirmatie ! Experiente traite sau aflat din o sursa credibila . Doar placerea de a " vorbi discutii " si eventual in contradictoriu eu cred ca nu ne ajuta cu nimic . Parerea mea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vreau sa ma cert cu nimeni, si cu atat mai putin pe acest forum, unde imediat ti se baga pumnul in gura si ti se zice sa stai in banca ta ca esti doar un bagator de seama.

Pe internet vei gasi destule informatii care iti vor spune ca azotul este total inutil, si nu are efecte benefice masurabile. In al doilea rand, cum crezi ca ti se poate umfla roata cu azot 100%? Iti scoate cineva aerul care ramane in roata dezumflata? In cel mai bun caz vei ridica concentratia azotului de la 78% la 90%. Iti faci griji pt "imbatranirea" cauciucului pe interior, de parca asta ar fi o problema. Cauciucul imbatraneste si pe exterior, unde, in afara de oxigen, este in contact cu razele solare, cu apa, cu gheata, cu sarea de pe drumuri, ca sa nu mai pomenesc de sinele de tramvai si gropi.

Pana la urma fiecare arunca banii pe ce vrea.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu nu vrei azot si pace! Am inteles obiectia cu aerul ramas in pneu. Da poate nu este 100% azot in pneu nici la Formula 1, desi astia vin cu toate rotile incaltate de acasa, dar de aici pana la ... Atentie ca peste aerul ramas in pneu la presiunea atmosferica vine azotul care-l comprima ca sa ajunga la aprox. 2 atm. si procentele postate de tine mai sus devin relative. Concret: Nu gasesti nici un avantaj? Ma refer la auto nu la masina de spalat din semnatura.

:D Cat despre Pumn in gura, nu stiu ... eu nu am vazut si nu doresc nimanui nici un fel de carnita in gurita. Trecem la vegetarieni! doar caprelor raioase le mai dam cate un pic

Modificat de mos gerila
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

constatare de nepriceput: cind am umflat rotile cu azot, divaisul respectiv (cel de umflat roata) mai intii a golit-o de aer (mai pe romaneshte, a supt-o) pina s-a lipit cauciucul de janta ( nu e o expresie.. chiar s-a lipit) p-orma a umflat-o cu azot.

Alta constatare ar fi ca, de obicei faceam presiunea la roti o data la 1 luna... de cind am pus azot doar am verificat de 2-3 ori.. p-orma m-am lasat.

In rest.. nu presiunea e constanta.. ci volumul... (sau asha am auzit)... ceea ce face ca roata sa aibe acelashi "aspect" indiferent de temperatura. adica sa nu se deformeze la incalzire)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consider azotul un "moft" . Cum poate influenta, azotul care este inauntru' anvelopei, uzura care este pe exterior ? Cu ve viteza, ne deplasam, ca sa putem incinge anvelopele, la o temp asa de mare ? Ex.: am mers cu dacia, cu franele pe spate blocate, s-au incins asa de tare incat in momentul in care le-am racit cu zapada (era iarna) au sfarait, iar anvelopa era rece si aveam doar aer "chior". Nu s-a intamplat absolut nimic. Si acum am pe dacie acceleasi anvelope Michelin 175/13. Unii zic ca temperatura, anvelopei trebuie sa fie scazuta, oare la formula I, de ce trebuie incalzite ? In speranta ca nu am suparat pe nimeni, cu repect Rudolf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte faceam presiunea lunar. Acum am deja 2 luni si vad ca nu e nevoie de vizite la vulcanizare pt umflarea lunara :( . Pt mine e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!