Jump to content

Presiune roti - tehnologie cu azot


shkoda
 Share

Postare recomandată

Am unit topic-urile "Azot in pneuri" si "Presiune roti-tehnologie cu azot"... Sunt topic-uri cu acelasi subiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SHARANEL

    23

  • teko

    6

  • GildedBullet

    6

  • stevee

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Poi oricum am 78% azot in roti, deci daca pierd presiune, se duce oxigenul si ramane azotul (dupa logica celor care sustin ca nu mai trebuie refacuta presiunea in roti... btw nici eu nu trebuie sa refac presiunea in roti). Dupa cum spuneam, se duce oxigenul, si ramane azotul in roti, cand refac presiunea tot cu aer, concentratia azotului creste (avand in vedere ca din roata s-a dus oxigenul, ca, deh, are moleculele mai mici, si a ramas 100% azot), iar de aici rezulta ca dupa cateva refaceri de presiune ramane doar azotul in roti, 100%. Ca are molecula mai mare (ceea ce oricum nu este adevarat) si se astupa porii cu Molecula Buclucasa de Azot.

Of of mai mai.

Sharanel, nu mi-ai platit copyright-ul :(

Eu am zis-o primul pe asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, e foarte logic, dar e posibil sa mai fi citit pe undeva... totusi, da-mi un link, eventual pe PM sa nu continuam offtopicul :(

Trimite-mi si nr de cont sa iti platesc drepturile de autor :P

AZOT AZOT AZOT PNEU PNEU PNEU

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Rapier

Scuze daca ai inteles astfel dar am atras atentia ca poate ai omis ce am postat.

Deci sa lamurim, eu combateam ideea ca temperatura la cele cu azot ar fi dierita fata de cea cu aer. Oricum e o diferenta mica.

Ideea e ca la azot se mentine presiunea mai bine si atata tot. Intr-un anume fel se pierd o parte din componentele aerului prin pneu. De aici pot aparea diferente de presiune. Intradevar la formula 1,2 ... e.t.c. conteaza mult indicii de dilatare caci apar variatii mari de temperatura (fata de pneurile care echipeaza masinile noastre).Pentru azotul pur e mai simplu si predictibil calculul presiunii la o anumita temperatura. In cazul aerului e mai complex calculul acesta avind mai multe componente (dintre care si un procent important de apa - cu indice de dilatatie destul de diferit fata de gazele compozite ale aerului).

Ar fi interesant sa gasim dimensiunile acestor componente si sa vedem care sunt acelea cara parasesc pneul. Ca aici doare pe toata lumea. In rest diferente de presiune in cazul stradal nu sunt foarte importante. Eu cred ca ∆P(presiune)aer e destul de apropiat de ∆P(presiune)azot pentru o plaja de ∆T(mica sa zicem 30 grade).

Daca ar fi fost mai mare plaja de temperatura, sa zicem 150 grade, intradevar cred ca situatia sta putin altfel.

Conluzionand, azotul asigura o constanta a presiunii in pneuri pe timp mai indelungat pe cand aerul mai "pierde" ceva componte prin pneuri, si de aici rezulta presiune mai mica. Interesant ar fi sa stim care sunt alea. Cred ca e mit faptul:cauciucul se conserva mai bine cu azot. Factorii degradanti cred ca actioneaza la fel asupra pneurilor.

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mmm cred ca as testa si eu treaba asta cu azotul...unde se gaseste un "servis da' rotzi" care face treaba asta pe o raza de 100 de km in jurul Tg Mureshului? ...daca stie careva....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul si cel mai mare avantaj este cel al lipsei variatiilor de presiune datorate variatiilor de temperatura. Azotul nu se comprima la frig si nu se dilata la caldura ceea ce ne ajuta mai ales peste vara, c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Gorillaz_Doktor

Acu hai ca m-am enervat dupa 5 pagini. Sa o luam metodic :

1. azotul nu se dilata/contracta la diferente de temperatura. Azotul este un GAZ, ca atare este supus legilor temodinamicii, la fel ca toate celelalte gaze (ca doar nu o fi el mai cu mot, si nici extraterestru nu este), doar ca are coeficienti diferiti de dilatare/contractare(pana si diamantul sufera astfel de procese). este adevarat ca sunt mai mici decat ai aerului, care este o suma de coeficienti (doar este un AMESTEC de gaze...nu ?) ma indoiesc insa ca la regimul domestic de utilizare prezinta avantaje deosebite (in motorsport, unde miimea de secunda conteaza..da) cel ca e mai important sa ai anvelope de calitate, cu jante coresponzatoare, si mai putine schije iesite din liniile de tramvai

2.. To ensure that the tyre pressure stays as constant as possible during these changes in temperature a special mixture of low density gases is used to inflate them rather than air. Este luate de pe site-ul recomandat 2 pagini in urma. Aici vb depre un amestec de gaze cu densitate mare (cuvant cheie = amestec).Tot acolo insa se precizeaza ca anvelopele de concurs sunt proiectate pt maxim de performanta (rulaj maxim 200 km si temp optima de utilizare de 90-110 grade celsius.....sa ma bata daca stiu la ora asta cate kelvin inseamna asta).Dar amestecul este astfel proiectat incat sa aiba performante optime la temperatura dorita, nu la temperatura ambientala.

2. Imbatranirea prematura. Se realizeaza datorita unui gaz f f pacatos, dar care ne face sa existam pe planeta = oxigen. Procesele de care discutam (microfisuri, coroziuni) se datoreaza unui proces chimic numit oxidare (sau alte procese care, in marea majoritate se desfasoara in prezenta de oxigen, ca si compus ce intra in reactie sau are rol de catalizator). Intradevar, o lipsa de oxigen poate incetini aceste procese (nu poate exista o lipsa de oxigen totala, intrucat ansamblul anvelopa-janta nu este unul perfect etans, adica este imperfect). Pe de alta parte, ceea ce spune SHARANEL e f adevarat : prin cicluri succesive de umflat roti/desumflat natural (prin filtrarea particulelor de azot de catre anvelopa) , cel putin teoretic, ar trebui sa avem dupa un nr suficient de cicluri (calculabil in teorie) o atmosfera imbogatita in azot suficient de mare ca sa obtinem rezultatele scontate.

ar mai fii unele dar se poate vedea ora postarii si imi e cam somn

concluzia mea : prioritare sunt anvelopa (calitatea fabricatiei, structura fizico-chimica), janta (sfericitatea), montajul si mediul/modul de exploatare. Azotul este bun, dar nu este panaceu universal, perpetuum mobile si nici nu merita sa platim 2 cife de beton ca sa ne apucam sa-i facem statuie, ci doar un lucru util, cu limitele sale.

P.S. care ar fi dezavantajele sale ?.....oare chiar nu exita ?....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai audibil dezavantaj este cresterea zgomotului de rulare... asta am observat imediat ce am bagat azot in roti. La o verificare a presiunii am exagerat si am cerut 2,5 bar in rotile de pe spate... iar zgomotul a devenit chiar enervant. O sa fac din nou presiunea cu 2,0 sa vedem daca se schimba ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre azot, am avut in roti si la fosta Octavie, am si la actualul Passat. Verific presiunea la roti de vreo 2-3 ori pe an, fara cine stie ce diferente, despre zgomot, nu pot sa spun ca ma deranjeaza, nu mi se pare prea mare (daca am mers mereu cu azot imi e greu sa spun cum ar fi daca as merge cu aer). Oricum, eu sunt multumit si intentionez sa raman pe azot.

Despre Sama service, au niste preturi de vorbesti singur. Aproape duble fata de Autozone, unde ma duc de obicei si de care sunt foarte multumit si care au o calitate cel putin la fel de buna ca si Sama. Daca vreti azot in roti si orice servicii legate de jante si pneuri incercati si www.autozoneonline.ro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte faceam presiunea lunar. Acum am deja 2 luni si vad ca nu e nevoie de vizite la vulcanizare pt umflarea lunara :) . Pt mine e ok.

inca 5 luni si n-am dat pe la vulcanizare. Sunt la fel de umflate caucioacele :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu serios. Uite sa te uiti. Ca acum o fi 1,9 dar nu e sesizabil la ochi ca s-ar fi lasat.Deci asta inseamna ca e mai bun decat ala cu aer .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am din august azot in pneuri (vara+iarna). Confirm mentinerea presiunii in roti la valori f apropiate pt timp indelungat.

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie in 3 luni, avand azot, mi-a scazut presiunea in mod unitar cu 0,3 bari la fiecare roata, ceea ce e nesemnificativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

phantom21042003

Am azot in cauciucuri de aprox doi ani, si in cele de vara si in cele de iarna. Presiunea variaza la doua trei luni 0.2-0.3bari, deci nesemnificativ, plus de asta nu stiu ce aia pana de cauciuc. Cu alte cuvinte recomand umflarea pneurilor cu azot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

phantom21042003, conteza in fata cuiului ca ai umflat cu azot? eu cred ca ai avut noroc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in afara ''baietilor'' de la SAMA (pipera) si fundeni mai se poate gasii azot si prin alte zone ale bucurestiului? gen: dristor ,berceni,in gen. sct 3?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Autozone. Au un punct de lucru langa Porsche Aviatiei (cel cu Skoda si Seat), pe Barbu Vacarescu, si alt punct de lucru, de la Piata Victoriei, pe linia de tramvai spre noul sediu Generali (e si un McDrive pe acolo). Se vede pe partea stanga Autozone. Au preturi cam la jumatate fata de Sama si servicii cel putin la fel de bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai se gaseste la AutoSoft (intersectia de la Dristor, cum intri pe Calea Dudesti la 200m pe dreapta), si mai este pe Energeticienilor un service de roti (tot pe dreapta cum vii dinspre M. Bravu). La AutoSoft, umplerea cu azot e gratis (sau sa iti refaci presiunea), la service-ul celalalt este 6 RON/ roata da iti scoate si aerul din roti inainte de a baga azot

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Autozone e la fel, iti da aerul afara si dupa aceea iti baga azot. Pretul e asemanator cu cel prezentat de @Rapier. Nu mai sunt foarte sigur, ca eu mi-am umflat rotile acum 6 luni, asa ca am cam uitat. Iar despre verificarea presiunii, si la ei este gratuita daca ai rotile umflate cu azot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut. Acum am vazut topicul asta si l-am citit aproape pe tot ca vroiam sa stiu mai multe despre azot in pneuri. Eu am avut in toate cauciucurile azot cam 78% nu mai mult. Nici nu mai stiu de cand nu m-am oprit la vulcanizare. Ultima data cand am fost a trebuit sa-mi degripeze jantele de pe spate ca sa schimbe rotile intre ele. La pneuri nici nu am umblat. Repet ~aer~ nu azot aveam in ele. Chestia cu pori si alte asemenea mi se pare o fita. Pai prin pori se pierde aer in cantitati sesizabile? A, daca azotul indrepta jantele lovite sau astupa crapaturile din jante intelegeam, asa.... . Si as mai vrea sa stiu cum se scoate aerul din cauciuc de se lipeste de janta? Se lipeste marginea pneului de metal cu superglue sau se sudeaza sau cum de nu intra aer pe acolo atunci cand deformezi cauciucul invers decat e el facut sa etanseze? Mie mi-e clar, neaparat pneuri umplute cu azot. Poate ca mai bine ar fi cu azot lichid, nu? Temperatura joasa, molecule mari care nu trec prin porii de la pneuri. Uite brevetez asta maine. Masina cu care umblu de 6 ani este un Freelander care a si mers off road. Si ca sa revin nu am mai fost la vulcanizare de nu mai stiu cand. Cu doar 78% azot in pneuri.

Modificat de Skoda.Mike
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

De unde stii ca 78% azot si restul aer?

asta e chiar incredibil in fine , mi s-a spus la vulcanizare ca daca bag azot imi scade riscul de a face galci cauciucurile , eu am 225 40 18 e bine cu azot? sau sa las aer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic
Cu doar 78% azot in pneuri.

:lol: Mai precis 78,084%. Si, in plus, 0,934% argon. Probabil ca si argonul este la fel de bun ca si azotul!

Gabriel, mai este un topic dedicat aici. Cred ca o sa te lamuresti singur!

Cf. wikipedia:

Compoziţia aerului

După volum, aerul conţine:

78.084% Azot (N2)

20.947% Oxigen (O2)

0.934% Argon (Ar)

0.033% Bioxid de carbon (CO2)

Urme de:

Neon (Ne)

Heliu (He)

Kripton (Kr)

Bioxid de sulf (SO2)

Metan (CH4)

Hidrogen (H2)

Urme de:

Oxid azotic (N2O)

Xenon (Xe)

Ozon (O3)

Bioxid de azot (NO2)

Iod (I2)

Monoxid de carbon (CO)

Amoniac (NH3)

Cantitatea de vapori de apă din aer variază considerabil depinz

Modificat de Zorro Classic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Autozone - demontat/montat + echilibrat 22 lei/roata; azot - 9 lei/roata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Iti spun eu cum mi-au scos mie aerul din cauciucuri la service totem din iasi: Mi-a scos vintilul la roata, a lasat sa iasa tot aerul, dupa care a bagat vintilul inapoi si a pus pistolul de umflat/dezumflat cauciucul. Si a tras tot aerul din cauciuc, ca-l vedeam cum sta saracul super lipit de janta ... era vid perfect acolo, ca atunci cand s-a oprit din aspirat, cauciucul nu se misca absolut deloc, deci nu intra aer. Din cauza vidului care s-a facut marginile caiciucului s-au lipit complet de janta, intelegi? Si dupa asta au inceput sa-mi bage azot.

In alta ordine de idei, am o mare nelamurire referitoare la azot vs. aer: Se stie ca azotul este mult mai rece, mentinand astfel anvelopa la temperaturi scazute. Totul bine si frumos, dar cauciucurile se comporta mai bine cand sunt "in temperatura", adica atunci cand cauciucul este cald ai aderenta mai buna (ma refer la cauciucurile de vara). Cu azot cauciucurile se vor incalzi pana la o temperatura mai mica, reducand astfel performantele masinii (viraje, franare, accelerare c turbina - kick down etc). Am azot de 2 saptamani si cred ca voi trece inapoi pe aer!

Motivele? Exact ce am spus mai sus ... scad performantele masinii! Alt motiv ar fi ca deja mi-am gasit roata dezumflata de 2 ori (vecinii amabili si draguti) si sa fac presiune cu azot la o roata costa 5 RON la mine. Nota 10 pt mentinerea presiunii constante in roti ... asta a fost motivul pt care am pus azot. Dar prefer sa merg la 2 saptamani s afac presiunea, decat sa risc sa nu pot frana la timp in caz de eveniment (asa cum am patit astazi de exemplu: frana apasat, dar nu f brusca, la 80 km/h si am oprit masina in 30-35 metri, timp in care ABS-ul mi-a ridicat pedala de frana de 12-15 ori. Plcasem de acasa de 3-4 minute, deci rotile erau RECI !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!