Jump to content

Presiune roti - tehnologie cu azot


shkoda
 Share

Postare recomandată

Posturile "neconstructive" sunt acum invisible.

Please stay on topic :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SHARANEL

    23

  • teko

    6

  • GildedBullet

    6

  • shkoda

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Imi poate recomanda cineva o vulcanizare in Bucuresti unde sa umflu pneurile cu azot? De preferat undeva unde mai inainte sa scoata aerul (sa videze). Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu nu am vazut sa le videze pana acum

Autosoft fundeni sigur nu videaza:)

Iti pun cauciucul si baga azot :blink:

Eu am bagat aer sincer nu mai bag azot ever E o prostie la moda asta cu azotul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragonule chiar in acest moment ai 78% azot in pneuri, cum poti sa spui ca nu mai bagi azot ever? Sau stii o metoda prin care sa elimini azotul din aer???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa mintea mea, de vidat ma indoiesc ca face cineva asa ceva... asta ar presupune sa ti "muleze" anvelopa pe interiorul jantei - caz in care anvelopa n-ar fi prea fericita...

sau eventual sa faca la fel cum faci cand vrei sa umpli un bidon cu aer de munte :P

Dar cine stie, fiind o "tehnologie" dupa cum zice titlul, poate o fi vreo metoda prin care fac si partea asta cu vidatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu azot in pneuri si mi se pare ca o roata e putin lasata. sa completez cu aer sau sa mai merg asa o saptamana pana ajung in bucuresti si sa completez tot cu azot?

daca stiti service-uri unde pot baga azot in bucuresti as fi recunoscator (de preferat in zona de sud)

Modificat de _zenith_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa completezi cu orice gaz din tabelul lui Mendeleev, dar cel mai usor de gasit ar fi "aerul", care culmea contine 78% azot si inca vreo 2% alte gaze cu proprietati asemanatoare.

Parerea mea e ca te-au pacalit la vulcanizare si in loc de AZOT ti-au bagat in pneuri AER, altfel nu s-ar explica pierderea de presiune de care vorbesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Referitor la azot am constat cu stupoare ce teapa am luat mai bine de doi ani pana am constat si iata cum am constat:

ma duc la OMV linga grozavesti si baiatul de acolo ma avertizeaza ca am roata slaba, dezumflata.amabil zice ca vrea sa imi completeze cu aer, dar eu serios ii spun ca am azot in roata.iar el ma intreaba ca daca am azot in roata de ce cauciucul e cald, precum si celelalte roti.

Pai daca ar fi azot normal rotile ar fi ceva mai reci, cel putin decat jantele din aliaj?

Deci azotul la roti este ca apa sfintita....nu face rau dar nici bine.

:cool: de cate ori am facut presiunea si in loc de 2,1 atm aveam real 2,5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa completezi cu orice gaz din tabelul lui Mendeleev, dar cel mai usor de gasit ar fi "aerul", care culmea contine 78% azot si inca vreo 2% alte gaze cu proprietati asemanatoare.

Parerea mea e ca te-au pacalit la vulcanizare si in loc de AZOT ti-au bagat in pneuri AER, altfel nu s-ar explica pierderea de presiune de care vorbesti.

masina am cumparat-o recent si fostul proprietar mi-a spus ca a pus azot in pneuri. cum pot verifica daca intadevar e azot? cat de reci trebuie sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce ma rog frumos crezi ca raceste azotul din roti? Sau ar trebui sa pastreze temperatura din ianuarie? Daca citeai tot topicul, poate te lamureai. Ceea ce "uita" sustinatorii azotului este faptul ca si acest gaz se supune legilor termodinamicii si ca aerul deja contine 78% azot. Asa ca baga linistit AER DE TULCEA, nu castigi si nu pierzi nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sharanel-Parerea mea e ca te-au pacalit la vulcanizare si in loc de AZOT ti-au bagat in pneuri AER, altfel nu s-ar explica pierderea de presiune de care vorbesti.

Sunt grozave proprietatile azotului si am inteles ca e statornic. Deci azotul nu are voie sa paraseasca incinta anvelopei(are interdictie?) daca anvelopa are neetanseitati ?

In anumite aplicatii s-ar putea ca procentul de 78% sa nu fie suficient, sa ai nevoie de 99%.

In principiu ar trebui sa fie o chestie benefica , nu are nici o legatura temperatura exterioara(a materialului anvelopei) cu gazul (recte azotul) din interior.

In cazul ideal(fara scapari) ar trebui ca presiunea din anvelopa sa ramana constanta atat in anotimpul cald cat si in cel rece.

@Zenith- cel mai simplu e sa vezi daca ai capacele verzi la cauciucuri(e primul indiciu ca ai azot in pneuri), in rest nu ai ce verificari sa faci(daca esti plictisit si ai bani de aruncat poti lua o proba de aer si o duci la analiza la un laborator specializat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu folosesc pentru roti o combinatie mai exotica dar care pare sa funtioneze foarte bine si o recomand tuturor

reteta este luata direct din USA si contine urmatoarele:

Nitrogen N2 78.084 %

Oxygen O2 20.9476 %

Argon Ar 0.934 %

Carbon Dioxide CO2 0.0314 %

Neon Ne 0.001818 %

Methane CH4 0.0002 %

Helium He 0.000524 %

Krypton Kr 0.000114 %

Hydrogen H2 0.00005 %

Xenon Xe 0.0000087 %

PS: compozitia este foarte usor de facut

Modificat de bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare !

Vad ca sant multe pareri pro / contra referitoare la azot !

Pt cei care inca nu sant convinsi de beneficiile azotului, se poate face urmatoarea proba : cu aer in anvelope, se ruleaza pe autostrada, de la Bucuresti la Pitesti de exemplu, se masoara presiunea la plecare si la sosire. Se parcurge acelasi drum, cu azot in anvelope si se masoara din nou presiunea la plecare si sosire, eventual se poate masura si temperatura pneului.

Dupa aceasta proba, se pot vedea avantajele azotului fata de aerul simplu, traduse in diferenta mica de presiune / temperatura, in cazul azotului, nu dupa un rulaj de cateva minute, in oras si cu viteza mica !

Numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu azot, pneurile mele isi mentin presiunea peste 6 luni. Cu aer, trebuie sa refac presiunea la cate 2 luni, in medie. Si da, pneurile par mai reci cu azot, dupa o utilizare intensa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa completezi la 6 luni ????

eu completam la an la T5... un cauciuc bun nu are nevoie sa-i tot completezi cu aer...

legat de tehnologia cu azot... numai la avioane se pune in roti, pentru ca la aterizare roata accelereaza de la 0 la 200km/h (parca) in cateva secunde, si pentru a elimina probleme.. le pun azot.

la masini la ce naiba sa pui azot ? mergi cu 200km/h ? :D

eu sunt de parere ca va pun baietii aer de oras, si va taxeaza corespunzator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ vali@nvt Si cam cat ar fi diferenta de presiune dupa un drum Bucuresti-Pitesti si inapoi ? aprox 100 km?

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Bucuresti - Pitesti si inapoi sunt cca. 220 km Al Bundy :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ vali@nvt Si cam cat ar fi diferenta de presiune dupa un drum Bucuresti-Pitesti si inapoi ?

Salut

Si eu am fost Toma necredinciosul, pana am pierdut un pariu in sensul asta. Masina cu 300+ CP, viteza ...fara numar, presiunea in anvelope a crescut de la Pitesti la Bucuresti cu peste 1Bar.

Oricum daca ne uitam peste ce recomanda marii producatori de anvelope : http://www.getnitrogen.org/environment/, sau ce studii stiintifice s-au facut : http://www.getnitrogen.org/savebillions/index.php, concluzia nu poate fi alta, azotul e foarte bun / recomandat nu doar marcheting !

Numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre azot si aer uscat nu cred ca sunt mari diferente. Intre aer umed si uscat (sau umed vs. azot) - da. Intre azot cu umezeala si orice gaz uscat - da. Umezeala poate mari presiunea prin evaporare (un lichid cu volum mic se transforma intr-un gaz cu volum mai mare).

Off topic - mi-a venit sa rad cand am citit, totusi mai intelept ar fi sa plang - la citirea posturilor din topicul acesta zic (imi cer scuze daca am jignit pe cineva prin aceasta afirmatie, dar fizica asta populara, stiinta inteleasa complet pe dos... multe explicatii atat de funny!)

Modificat de xxscorp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Zenith- cel mai simplu e sa vezi daca ai capacele verzi la cauciucuri(e primul indiciu ca ai azot in pneuri), in rest nu ai ce verificari sa faci(daca esti plictisit si ai bani de aruncat poti lua o proba de aer si o duci la analiza la un laborator specializat)

am capacele verzi

cine imi recomanda o vulcanizare in bucuresti unde pot baga azot (preferabil in zona de sud). banuiesc ca nu ma costa completatul ca si cand as baga pentru prima oara

post-67184-1277909454_thumb.jpg

Modificat de _zenith_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum daca ne uitam peste ce recomanda marii producatori de anvelope

NU vad in linkurile tale mari producatori de anvelope.

Masina cu 300+ CP, viteza ...fara numar,

Noi, astia mai multi de pe aici nu avemasa multi cai si mai respectam si limitele de viteza, asa ca nu ne e frica de cresterea de presiune din roti, dar unii spuneau ca scade, la tine creste?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ati umflat anvelopele vreodata cu aer de la vreun service care avea un compresor undeva in un subsol sau vreo camera separata fara aerisire sau un beci ceva , poate stiti ca ala scuipa apa in cantitati foatrte mari.Eu stiu din experienta ca unele vulcanzari au compresoare antice, fara vreun filtru schimbat, fara o camera speciala a compresorului ala mare cu care se lucreaza non stop.

Atunci este diferenta.

Daca aerul suflat de un compresor este uscat nu se cunoaste diferenta.

Cred ca ne amagim singuri.

Eu merg cu 2,5 daca se face 3 sau 3,5 cum zicea colegul de mai sus pe autostrada, cred ca in mare e mai bine, scade frecarea mai mult, scade consumul si automat si temperatura anvelopei

@zenith...daca ai capacele verzi de ce sa completezi? ala nu se pierde niciodata dupa cum spun reclamele.

In fine de ce toata lumea crede ca se contorizeaza aerul din anvelopa? banuiesc ca peste tot sa pui sau sa completezi e la fel , daca ia 5 lei de roata sa umfle de la 0 cu azot tot atata ia si daca baga un cmc de azot...asta mai lipsea sa cumperi si azotu la kg ca si ouale... :rolleyes:

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Tema :rolleyes:

Peste o saptamana voi posta si eu ceva impresii la cald despre subiect

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!