Jump to content

Presiune roti - tehnologie cu azot


shkoda
 Share

Postare recomandată

buna, eu miam schimbat toate cauciucurile si mi lea umflat prea tare mecanicu si am mers intr-o statie service sa le egalizez si sa le desumflu putin. dupa putine vreme mi sa parea ca am desumflat prea mult asa ca le-am reumflat iara. Ajuns acasa dupa ceva timp ma intalnesc cu un prieten, se uita atent la roti si imi spune "ma tu stiai ca ai azot in roti" la care eu, da pe dracu ieri leam umflat la peco. Il intreb de une stie si imi spune din cauza ca am capacele puse verzi de pe valva si aste se pun doar pe cauciucurile umflate cu azot. A doua zi ma duc la service si ii intreb si imi confirma ca da ii azot.

Si ajung si la intrebarea mea: ar fi o problema ca am pus aer peste azot? ca le-am amestecat ? sa le desumflu si sa pun numa "aer simplu" sau ...?

merci

have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SHARANEL

    23

  • teko

    6

  • GildedBullet

    6

  • stevee

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

aerul are 78% azot, tu ai pus 97% azot initial, nu are absolut nimic, si asa parerile sunt impartite privitor la necesarul introducerii de azot in loc de aer.

cert e ca nu face rau, si la o pana tine mult mai mult (ai observat ce mult timp a durat introducerea in roata), iar la viteze f. mari nu se incalzeste=uzeaza guma...

foloseste cu incredere pompa dintr-o benzinarie, si mergi de fiecare data acolo la verificare pentru a fi ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Question: De ce reprezentantele PoRo de la noi nu pun la dispozita clientului tehnologia "umflare cu azot" ?! :huh:

Am schimbat marti seturile de roti intre ele (de la iarna, pe vara) si i-am zis consilierului ca dupa ce le echilibreaza/aranjeaza/dischiseste, sa-mi scoata aerul si sa-mi pun azot :)

Eu am zis, tot eu am auzit, ca la sfarsit cand am luat masina si am vazut ca capacelele nu sunt verzi ci tot negre, m-am intors sa intreb daca am azot si primesc un raspuns sec: "...pai noi nu dispunem de azot si nu cred ca alta reprezentanta VW din Ro dispune..." :blah_:

Reprezentante gen BMW, Mercedes, Renault, etc. stiti sa ofere astfel de servicii ?! :D

Multumesc anticipat pt raspunsuri :)

:Driver: safe

Riddler

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca oficial azotul "nu exista" in industria auto. Nu exista nimic documentat concret care sa arate ca si la auto sunt evidentiate beneficiile din domeniul aviatiei.

De altfel si cauciucuri care sa suporte in <1sec o acceleratie de la 0 la 250 kmh (viteza de aterizare uzuala a avioanelor de linie) nu prea vezi, si nici masina care sa tranteasca 20 tone in asfalt sub unghi de 30 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Sal all

Referitor la jante&anvelope am o nedumerire :

La noua Skoda Fabia combi ,se recomanda 2.3 pe fata si 3 bar pe spate.(cind e incarcata)

Valoarea pentru spate e exagerat de mare dupa parerea mea.

La cit va ajunge la drum lung ,pe caldura cind creste temperatura anvelopei?

Eu drept sa spun am umflat la 2.3 cu 2.6

Cauciucurile sint 186/60/R14 cele livrate de fabrica?

Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am bagat azot la 1 martie cand am trecut pe cauciucurile de vara. Ieri am facut presiunea: neschimbata dupa 4 luni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@emilescu, ai mai jos un printscreen din Autodata.

40721915.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, rotile mele sunt umflate cu 78% azot, si din septembrie 2007 nu am refacut niciodata presiunea. Exceptie o roata care mi-au dezumflat-o complet copiii in parcare. Si nici la fostele masini nu prea refaceam presiunea, bagam 2,2 in toate rotile, indiferent de vara iarna incarcatura sau alte prostii, si talpa.

Nu stiu de ce ma obosesc sa ma repet, pe voi nu va conving nici argumentele stiintifice, nici legile fizicii sau ale termodinamicii. Voi sunteti la fel ca pocaitii, CREDETI ORBESTE IN CEVA dar nu cercetati.

LE: si nu mai stergeti posturile mele savante, ca va zic la mama.

Modificat de SHARANEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Si eu le-am cu azot, operatia a fost facuta la Autosoft (nu fac reclama), din ce am inteles ar cam fi singuri cu asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Odata ce umplerea cu N, in proportie mai mare decat cea naturala a rotilor, aduce si cel mai mic beneficiu,

este o operatie utila din toate punctele de vedere! Numai intarzierea imbatranirii cauciucului generata de

incalzirea si racirea repetata merita toti banii, din punct de vedere al sigurantei. Eu zic ca este de ajuns! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poi spune-mi tu sau oricine altcineva de cate ori ai schimbat cauciucurile din cauza ca au imbatranit pe interior! Sau de cate ori, cand ai schimbat cauciucurile uzate, tocite si taiate de liniiile de tramvai, cel din vulcanizare a zis: "Cauciucul era foarte imbatranit pe interior, oricum e bine ca le-ai schimbat!!!"

Si culmea, azotul este un gaz, chiar si el se supune legilor termodinamicii! Sau poate in tabelul lui Mendeleev este o steluta mica la N, iar in subsol scrie cu caractere ff mici: *acest gaz nu se supune legilor termodinamicii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si am vazut cauciucuri imbatranite, mici crapaturi, la exterior care daca aveau N in ele nu ajungeau asa.

Oricum nu este obligatoriu sa ai asa ceva in roti. Masina merge bine si cu 78% si cu 95%. Doar traim in democratie, nu? :offtopic:

De citit sau rasfoit http://www.azot.ro/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si am vazut cauciucuri imbatranite, mici crapaturi, la exterior care daca aveau N in ele nu ajungeau asa.

Am ramas fara cuvinte (ceea ce mi se intampla f rar). Acum am 100% convingerea ca sustinatorii azotului nu mai au nevoie de argumente stiintifice ci doar de un site obscur care sa spuna ca daca ai azot in roti nu mai faci pana, nu mai faci explozie, scade consumul, si, senzational, NU APAR CRAPATURI PE EXTERIOR DACA AI AZOT IN PNEURI, doamnelor si domnilor!!!

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.

Si eu am azot. In cele 2 perechi de roti.(iarna-vara).Nu ma astept la minuni, dar un lucru este clar( sau doua):

-siguranta

-viata anvelopelor

Nu o sa trag aici o lista cu motivele care m-au convins(s-au spus defapt) spun doar ca cine are dubii sau este contra ar trebui sa stea de vorba cu cineva din domeniu.Cineva care lucreaza in domeniu, nu cu portaru de la intrare.Am avut ocazia si am ramas masca de ce se intimpla in *interior*.

Si pasta de dinti are istoria ei, dar pina nu am vazut pe discovery, habar nu aveam de niste chesti...

Dani ab

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

:) @SHARANEL:Omule e democratie,fiecare alege ce crede ca e mai bine pentru el.Deja intreci limita bunul simt sau asa esti tu in general,mai superior tuturor.Baga sanatoas aer in audi-ul tau si noi muritorii incercam si cu azot,ca doar nu ma fac 15 RON.

On:si eu am azot

-zgomotul s-a mai intensificat,

-gropile nu se mai simt asa tare.

In rest sanatos sa fiu,sa vad efectele.

Numai bine! :)

Modificat de Dominic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dominic: citeste cu atentie la ce a facut referire Sharanel. E vorba de crapaturi la EXTERIOR, ceea ce nu are nici o legatura cu azotul DIN roti.

Oricum, e bine daca si tu ai azot in roti iar "zgototul s-a intensificat" si consideri ca asta e un "+". :blah:

INTENSIFIC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am spus ca asta e un plus.Asta ai interpretat tu sau doar atat ai inteles(in fine),iar ceea ce am spus despre afirmatiile lui nu fac referire numai la ultimul post.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dominic te superi degeaba, dar chiar si tu recunosti ca nu sunt avantaje (spui ca se simt mai putin gropile - e placebo 100%). Pana la urma, eu am 78% azot in pneuri, tu ai probabil 95% (intr-un caz fericit).

In toate posturile mele aduc argumente, sau va intreb niste chestii foarte clare, insa sustinatorii azotului nu au nicio explicatie, doar pareri de genul:

-nu imbatraneste cauciucul pe interior - de parca asta ar fi sau a fost vreodata o problema in viata anvelopei,

-n-am mai facut pana - in fata cuiului nu conteaza ce gaz ai in pneuri,

-nu refac presiunea - intr-un post am dat niste citate de unde reiese foarte clar ca atomii ambelor gaze sunt de aceeasi dimensiune, deci e nefondat. Btw, nici eu nu trebuie sa refac presiunea,

-presiunea e constanta - in primul rand si argonul azotul e un gaz si se supune legilor termodinamicii, in al doilea rand o fluctuatie de cateva procente nici nu ajuta nici nu dauneaza in exploatarea normala a unei masini,

-se simt mai putin gropile - placebo, dar e un NEW ENTRY, merita un premiu.

Am mai spus-o, nu ati facut nimic rau umfland rotile cu argon azot, dar e un lucru total inutil, ca si cum ati avea bara de protectie din aur.

Astept din partea ta argumente, o explicatie bazata pe fizica si chimie, nicidecum pe afirmatii care incep cu "mi se pare ca..."

Sanatate si virtute!

hedit: in cateva locuri am scris hargon in loc de hazot. :)

Modificat de SHARANEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azotul nu prezinta nici-un avantaj, acum la moda este NITROGENUL - umflati rotile cu nitrogen ;)

Lasand gluma - un studiu privind mentinerea presiunii: http://blogs.consumerreports.org/cars/2007...-nitrogen-.html

Eu cred ca sindurul avantaj este (in cazul jantelor din tabla) diminuarea procesului de oxidare (ruginire) a jantelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omule sunt constient ca nu am cine stie ce avantaj ca am azot in cauciucuri,dar modul tau de a face unele afirmatii(care sunt adevarate)e unul mai superior.daca e placebo,atunci eu o sa traiesc cu asta.Oricum am zis sa incerc ,ca nu saracesc cu 15 lei.

Si care e premiul????Spune repede nu ma mai tine in suspans...

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LE-am umflat si cu azot si fara. Nimic deosebit. Nu mai dau bani in plus pe prostii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On:si eu am azot

-zgomotul s-a mai intensificat,

-gropile nu se mai simt asa tare.

e foarte posibil ca cele doua "manifestari" sa fie date si doar de o presiune mai scazuta in roti.

Adica la refacerea presiunii cand ai pus azot, sa se fi facut presiunea la o valoare un pic mai mica decat cea pe care o aveai inainte si de aici sa fie diferenta de comportament.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost si eu la cei de aici din Italia care baga azot in roti si au confirmat ceea ce a spus SHARANEL si anume ca in buteliile acelea de umplere este azot doar in proportie de 90-95% (cu alte cuvinte mai mult cu 12-17% azot in roti fata de cele cu aer), informatie care se regaseste si AICI laolalta cu recomandarea de a nu folosi azot, nu pentru ca ar fi daunator ci pentru ca nu aduce nici un beneficiu tangibil la autoturisme (avantajele ar fi, in cel mai bun caz, academice... adica doar pe hartie si cu un ordin de marime absolut insignifiant).

Cat priveste uzura pneurilor, cauciucurile oricum sunt fabricate cu protectie antioxidanta/anti-UV care tine mai mult decat durata lor de viata in conditii de exploatare normala pe o masina. Rularea, ca factor de uzura, va distruge (a se citi "toci") cauciucurile cu mult inaintea soarelui sau a oxigenului/ozonului din aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Tari de tot trebuie sa fie cei care au venit cu ideea de a umfla cu azot rotile de automobile. Cred ca nu mai stiau cum sa scoata bani de la "omul de tip nou" dar uite ca le-a sclipit beculetul ... si ideea a prins excelent. Nu exista nici un avantaj de care poti beneficia de pe urma azotului folosit in rotile de automobil.

Unii se uita la tine ca la un prost daca nu bagi azot in cauciucuri, "omul de tip nou" te convinge cu fel si fel de argumente. Ei sunt bine intentionati, dar de vina este invatamintul de tip nou si reformele sale....

Azotul s-a introdus la rotile de avioane. Dupa aterizare daca se frineaza puternic frinele cu mai multe discuri din rotile de pe trenul principal (singurele care au frine) se incing puternic. Pentru a se elimina acel 21% oxigen din aerul din pneu (la presiuni de 6 - 8 - 10 bar!) s-a trecut la azot din 2 motive:

1 - siguranta - la temperaturi mari spre 60 - 100 grade C, dupa o frinare mai in forta, cauciucul nu se simte prea bine in contact cu oxigenul din aerul care umfla anvelopa. Presiunea crescind si datorita temperaturii la presiuni spre 10 bari cauciucul imbatrineste si se deterioreaza repede daca este in contact cu oxigenul si pe interior. Oricum el e in contact cu oxigenul din aerul inconjurator asa ca pe afara tot imbatrineste... O anvelopa de avion tine in medie citeva sute de aterizari, la un avion de linie folosit, se schimba in citeva luni.

2 - tot siguranta - cazul cel mai grav: o decolare ratata, cedare de motor inainte de desprindere si frina la limita sa nu iesi din pista. Dupa oprirea totala, toata energia cinetica a avionului (care poate ajunge la sute de tone la cele foarte mari) se transforma in caldura in frinele cu disc, acestea se incing la rosu aprins si radiaza si incing cauciucurile la temperaturi care aduc cauciucul in zona exploziei. Daca se foloseste azot cauciucul rezista ceva mai bine pe interior si cresc sansele sa nu explodeze anvelopele. Daca anvelopele sunt umflate cu aer - cum era in vechime - sansele de explozie sunt sensibil mai mari. Explozia anvelopelor sigur duce la stricarea jentilor, imobilizarea avionului, blocarea pistei pina faci rost de roti, pina le schimbi etc.... Se poate ajunge la distrugerea trenului de aterizare si blocarea aeroportului in cel mai bun caz.

Discovery a prezentat un film despre testele reale facute frinelor si anvelopelor Airbusului 380 care atinge spre 590 tone. Testul frinarii in decolare ratata pe pista reala a costat citeva milioane de euro (distrugere anvelope si roti).

Filme pe internet:

1- Youtube un filmulet:

- pe banc de testare sau

2- si mai clar http://www.youtube.com/watch?v=UocxPoUUnIQ&NR=1 explozia rotilor dupa frinare la A380

3 - la un B777 Boeing 777 rejected take off (RTO) http://www.youtube.com/watch?v=wXpjBxD0Rhg...feature=related

4 - si vechiul IL 18 - Ilyushin IL-18 Aborted take off http://www.youtube.com/watch?v=Ogb69OBceRI...feature=related

Sigur aceste filme explica mai bine decit mine de ce e necesar azotul la rotile avioanelor, de masini ca sa mai vorbim, filmele sunt clare.

Acestea sunt motivele pentru care s-a introdus azotul la avioane. Prima oara la aeronavele mari si treptat s-a extins metoda la toate avioanele sa nu se incurce sursele de presiune pe un aeroport.

Automobilele sigur n-au nevoie de azot, niciodata nu vor ajunge anvelopele la solicitarile anvelopelor de avioane, dar moda e moda. Doar cei care care dau drifturturi pot incinge rotile pina spre explozie. Nici macar frinarile extreme nu pot incinge anvelopele automobilelor prea mult. Masina are in principiu 4 roti cu care frineaza, avioanele frineaza doar pe trenul principal, frinele sunt mult mai mari si mai aerisite frinele avioanelor.

Poate trebuie o concluzie clara:

Azot sau aer in roti este exact acelasi lucru pentru anvelopa de masina; doar ca dam banii degeaba ne complicam inutil cu capacele verzi discutii inutile, explicatii etc .... cu ceva care chiar nu merita.

Ma intreb ce va mai apare in curind!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca intrebi ti se raspunde.Probabil Heliu:

-ne va asigura portanta(deci uzura mai mica a anvelopelor)

-va creste simtitor gradul de comfort(te vei simti ca pe perna de aer)

-

Modificat de X-Ecutor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!