Jump to content

Presiune roti - tehnologie cu azot


shkoda
 Share

Postare recomandată

:) : Anvelopele trebuie incalzite pentru temperatura ideala. Le tin in niste perne, huse electrice, pe toate si pe cele de schimb, dupa care fac turul de incalzire. Cand vrei performanta mondiala fiecare ("moft") strop de avantaj conteaza. Nu de iarna ii e jena mai mult cauciucului, ci de vara. Caldura mare si indelungata in imbatrineste, ii schimba compozitia, il face mai putin elastic, mai rigid => microfisuri. Si da, exista o legatura directa intre volum si presiune. Pastrand presiunea mult mai bine decat aerul admosferic (in variatia de temperatura din timpul utilizarii) pastreaza acelasi volum => aceeasi forma a cauciucului => premiza pentru PERFORMANTA.

pacman Daca zici ca sunt sanse ca azotul din pneul cu por sa te fi ajutat, am un motiv in plus sa-l punem chiar si in prag de iarna. Pe mine ma chinuie un por ... :) si eu nu ma opresc sa scot pietricica din pantof pentru ca nu mi-a dat inca sangele pe afara. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 200
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SHARANEL

    23

  • teko

    6

  • GildedBullet

    6

  • stevee

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu am azot de trei luni (adica de cand am luat masina) si am avut surpriza sa constat cand mi-am pus azot, ca si inainte avusesera tot azot. (eu nu am stiut am luat masina asa din Germania.). Azotul este bun cand exista diferente de temperatura (nu se contracta/dilata) si in cazul "exploziilor de cauciuc" asa cum zicea mai sus un coleg. De asemenea, datorita moleculelor mai mari decat cele de aer, iesirea acestuia prin porii cauciucului este blocata. Din acest motiv nu este nevoie sa ne verificam presiunea la doua saptamani. Datorita calitatilor diferite la comprimare (comparativ cu aerul) si absortia socurilor (cand dam cu roata intr-o groapa de ex) este mai buna.

P.S. SHARANEL ai dreptate si tu in anumite privinte... Da ce te faci ca eu imi bag azot pe gratis. Si asta nu inseamna ca cineva imi vinde acest lucru. Majoritatea service-urilor unfla cu azot pe bani, dar exista unele care ofera acest lucru gratis.

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anvelopele "imbatranesc' pe exterior.... si datorita razelor solare, iar pe interior sunt ca si noi.

:) Mos_gerila, ai vre-un grafic din care sa rezulte diferentele de atmosfere la o roata cu aer si una cu azot , in functie de temperatura ? La ce te referi cand vb, de performanta ? masinile nostre nu sunt Corvette, Lamborghini, Porche sau Ferrari..... Oare temperaturile negative de -20 -25 grade sa nu afecteze anvelopele ? greu de crezut. Inca o data "no offence"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa faptul ca mi-a spus cel care a bagat azot in ele (si ca sa nu existe intrebari era la SAMA Service), afara erau vreo 30 si ceva de grade, veneam dupa un drum de cativa zeci de Km si cand a dat drumul la aer sa imi goleasca cauciucul, aerul ce iesea era rece. Rece, rece, ca de la frigider nu cald sau cum ar fi fost normal cu cauciucurile alea incalzite.

Si ca sa fiu corect, trebuie sa spun ca doar trei din cele patru aveau azot. Se simtea la mana foarte clar diferenta de temperatura dintre gazul ce iesea din trei roti comparativ cu cel din a patra. Roata cu gazul mai cald a fost cea de pe spate stanga si a fost a treia la rand la schimbat.

Ma gandesc ca nemtii aia nu au fost chiar fraieri de au pus azot in ele. Un motiv ar fi ca sa nu piarda din presiune/gaz pe perioada cand circuli cu setul de roti celalalt (adica vara/iarna) si rotile stau mai mult timp nefolosite

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sharanel, ai destula dreptate cred, numai ca nu cred ca pui 78 % azot daca umfli rotile in Bucuresti. Mai pui: dioxid de carbon la greu, plumb, cadmiu si alte metale grele care fac bine la plamini si la ficat, praf si monoxid de carbon etc. etc :).

Uitati un articol cit de cit pertinent.

http://ezinearticles.com/?Selling-Nitrogen...t-Air?&id=38142

E clar ca sint unele imbunatatiri fata de aerul chior, numai ca treburi ca stabilitatea masinii, etc sint povesti fara nici o baza stiintifica ce tin de efectul placebo al orcarui produs pe care unii incearca sa ti-l vinda.

1. stabilitatea masinii pe motiv de azot = timpenie, e la fel cum ai spune ca ai antena mai lunga fiindca ti-ai tras azot in roti.

2. uzura cauciucului = sa fim seriosi, daca pui o frina fara abs sau mergi pe drumurile noastre, se uzeaza la fel si cu cu azot si fara. Doamne cit de mult sufar ca mi se uzeaza cauciucul pe interior :)

3. Ruginitul jantei = alta prostie.....de cite ori ati suferit de jante ruginite din cauza aerului din interior ;)

4. incalzitul cauciucului = or fi citeva zecimi de grad mai putin, daca mergi cu 180 pe autostrada se incalzesc oricum.

Singura treaba care ramine in picioare e cea cu porii, care ar putea fi intr-adevar reala. Tevatura care se face e oricum mult prea mare, pt 20% diferenta de volum (cred ca la presiune cum zicea cineva este si mai mica, moleculele de azot cica sint mai mari)

E un moft la moda, care nu rezista la o analiza riguroasa. Am auzit ca daca schimbi azotul lunar, consuma masina mai putin. :)

Modificat de AdrianTdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate. Dar sa stii ca si daca ar fi fost aer tot rece ar fi iesit.

De la fizica vine asta, gazele decomprimate au temperatura mai mica decat temperatura gazului comprimat. Deci mai rece. Datorita faptului ca se "destind particulele"!. Se vede cel mai bine la un spray. Poti sa introduci aer in el tot rece iese.

In realitate chiar daca bagi freon, aer, azot va fi aceeasi temperatura(LE:la o anumita presiune,temperatura exterioara - temperatura gazului se egalizeaza cu cea exterioara). E doar o impresie ca e mai rece!

Incercati sa masurati temperatura cu un termometru digital si o sa va convingeti. Bagati azot la o roata si aer la alta. Masurati temperatura dupa o ora sa spunem.

Cred 99% ca e aceeasi temparatura. Cand se elibereaza gazele posibil ca azotul sa fie mai rece. Dar repet, in mers cred ca au aceeasi temperatura!

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa faptul ca mi-a spus cel care a bagat azot in ele (si ca sa nu existe intrebari era la SAMA Service), afara erau vreo 30 si ceva de grade, veneam dupa un drum de cativa zeci de Km si cand a dat drumul la aer sa imi goleasca cauciucul, aerul ce iesea era rece. Rece, rece, ca de la frigider nu cald sau cum ar fi fost normal cu cauciucurile alea incalzite.Si ca sa fiu corect, trebuie sa spun ca doar trei din cele patru aveau azot. Se simtea la mana foarte clar diferenta de temperatura dintre gazul ce iesea din trei roti comparativ cu cel din a patra. Roata cu gazul mai cald a fost cea de pe spate stanga si a fost a treia la rand la schimbat.

Rapier, primeneai aerul din cauciucuri sa inteleg? Chiar daca aveai azot? Ai dedus tu ca aveai azot in cele cu aerul rece? :)

Foarte convingator ceea ce povestesti :)

Modificat de AdrianTdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off Topic ! - Sunt posesor de permis de conducere din 1985 (b,c,e) . Circul aproape zilnic cu masina si pana prin '91 - '92 ( cand s-au inmultit vulcanizarile ) pot sa spun ca am facut cateva pene de cauciuc . Eu personal cu levierele am schimbat anvelope de pe janta de Dacie si am vazut rugina pe interiorul jantei ( jante de tabla facute la Dragasani model Canada - asa se numeau ). Motivul : oxigenul si apa din butelia compresorului . Daca exista " moftul " numit AZOT , nu trebuia sa le si vopsesc odata ! Nu spun povesti si prostii , vazut si trait personal !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand am bagat azot in cauciucuri, singurele diferente notabile pe care le-am observat au fost: 1. faptul ca in 3 luni cauciucurile nu au pierdut nici un pic de presiune si 2. a crescut simtitor zgomotul de rulare. Oricum consider ca cei 30 RON pe care i-am platit pentru azot nu au fost chiar aruncati in vant, ci cel mult cheltuiti pe niste capacele verzi la ventil :D.

Modificat de KLF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit azot in cauciucuri de mult timp pe vechea mea Dacie si acu pe Leon. Odata bagat nu mai era nevoie de aranjarea presiunii decat dupa aprox un an. Iarna/vara presiunea tot pe acolo statea. Alte benefici nu am sesizat. Mie nu mi s-a parut un moft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am zis si eu, ca la presiune azotul s-ar putea sa fie bun. Dar sa zici ca rezista mai bine masina la gropi sau ca e mai stabila in curbe, pe motiv de azot, e pura fantezie....

Cit despre jante de dacie ruginite, erau multe alte motivele pentru care rugineau, in primul rind calitatea proasta (materialul, negalvanizate, ne-nimic). Pt cine isi mai aminteste, cu Dacia trebuia sa umbi intr-o bula de azot, ca de ruginit ruginea toata masina nu numa' jantele pe interior.

Am avut si eu Dacie, si ruginitu jantelor pe interior era ultima mea problema.....era mai naspa ca dadeam cu picioru in sosea cind puneam frina, tot pe motiv de rugina....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merita ajot in roti pt ca aerul din cauciucuri vara se destinde si isi mareste volumul pericol de explozie p-e cind ajotul nu se extinde isi pastreaja temperatura.

ce in vest e un moft a fost testata eficienta lui aia nu dau bani pe mofturi dau bani pe ceva practic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poi oricum am 78% azot in roti, deci daca pierd presiune, se duce oxigenul si ramane azotul (dupa logica celor care sustin ca nu mai trebuie refacuta presiunea in roti... btw nici eu nu trebuie sa refac presiunea in roti). Dupa cum spuneam, se duce oxigenul, si ramane azotul in roti, cand refac presiunea tot cu aer, concentratia azotului creste (avand in vedere ca din roata s-a dus oxigenul, ca, deh, are moleculele mai mici, si a ramas 100% azot), iar de aici rezulta ca dupa cateva refaceri de presiune ramane doar azotul in roti, 100%. Ca are molecula mai mare (ceea ce oricum nu este adevarat) si se astupa porii cu Molecula Buclucasa de Azot.

Of of mai mai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toata treaba cu azotul e o porcarie........

Eu folosesc aer normal sau cum spune SHARANEL cu o concentratie de 78% de azot, si nu am verificat niciodata lunar presiunea, deaoarece de fiecare data cand am facut-o presiunea era aceeasi(nu scadea nu urca) Bun. Ideea cu azotul este adevarat in sensul ca nu se incalzeste roata, dar vorbind numai de cazul masinilor de curse, adica sa rulezi mai mereu peste 220-250kmh, iar nu stiu cati dintre voi va folositi masinile pentru curse gen Formula 1, LeMans, etc... Chestia cu imbatranirea cauciucul, personal nu cred in asa ceva, ca azotul intareste cauciucul si in acest sens nu mai imabtraneste asa rapid. -daca ar fi asa, ar insemna ca o concentratie destul de mare de azot ar putea solidifica cauciucul, ceea ce ar insemna ca, cauciucul ar putea fi folosit si in alte forme "solide", bla bla bla...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca azotul isi pastreaza volumul constant la variatii de temperatura ale cauciucului, atunci merita. Restul legat de uzura si porii aia mai micuti prin care trece aerul si nu azotul nu cred sa fie prea credibil.

Daca ne apucam sa facem misto de orice zvon, macar sa se faca constructiv.

primul rezultat cu google.com :

http://www.toyo.com.au/tech_info11.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu sunt kimist, ca sa pot intra in amanunte stiintifice.

Imi permit sa citez putin de pe alt forum:

"... acuma, daca tot o dam in chimie (o veche placere de a mea de care nu ma pot lasa): azotul nu este prezent in aer sub forma de element ci sub forma de molecula (N2). Molecula respectiva este acceasi si in azotul pur si in aerul nostru de toate zilele, nu-si schimba proprietatile. Iar masa moleculara este aceeasi indiferent de conditii si de combinatii. Faptul ca azotul trece mai greu prin membrana rotii se datoreaza razei atomice a azotului care este cu 10% mai mare decat la oxigen. Cu toate acestea, daca e sa fim extrem de corecti intre moleculele de N2 si O2 nu este chiar asa de mare diferenta (numai 1%) deoarece in cazul legaturilor covalente din cele doua molecule nu se foloseste raza atomica ca referinta ci raza Van der Waals care este similara in cele 2 cazuri" (LaScurt)

Mai oameni buni, nu are cum. Eu stiu ca legile termodinamicii presupun gaz perfect dar tot acolo poti citi ca un gaz normal e aproximare foarte buna a unui gaz perfect in conditii normale. Diferentele sint minore in conditiile noastre. Io-te, pun mina pe calculator si va fac un calcul:

La 0C (273K) pui presiunea 2. La 60C (vara pe asfalt, 333K) o sa ai: 2*333/273= 2.44. Simplu, o variatie de 25%. INDIFERENT de gaz, atita vreme cit nu se produc reactii chimice sau condensari, etc. Ce naiba, ne certam cu legile de baza ale fizicii acum?

Ce spune vane la punctul 2 e foarte posibil sa fie adevarat, pentru ca intradevar daca bag aer umed vara si noaptea pe frig aburul se condenseaza, o sa scada presiunea mai mult decit dupa legea de mai sus. Dar asta pare a fi singurul avantaj. Aer uscat e la fel de bun. Culmea e ca presiunea scazuta nu prezinta asa mare pericol, doar ca mareste putin consumul de benzina si uzeaza cauciucul.

Cit despre acr-uri, blablablauri, sint si ei oameni si pot fi pacaliti de reclama ca oricare altii. Singurii cu o opinie competenta sint producatorii de cauciucuri, de aia nu m-am uitat decit pe un site. Cam suspect ca singurele asociatii care s-au prins de aceste avantaje majore ale azotului sint in Australia. (...) (vrajitorul din orz)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa intru in polemica cu nimeni. Eu v-am spus ce am observat. Decizia de a isi pune azot sau nu este a fiecaruia. Eu am considerat ca merita si am dat 100 mii pe roata nu 30. Acum ca stiu acel service unde imi pot pune gratis, bineinteles ca acolo ma duc...da nu am mai avut nevoie. Poate la iarna cand schimb rotile.

Iar referitor la ce aveam inainte in pneuri, am spus. Poate nu s-a inteles bine. Din trei roti iesea gaz (ca sa nu zic "aer" sau "azot") rece si din ce-a de a patra iesea cald. Si am mai verificat si la doua din cauciucurile unei masini de langa mine care facea aceeasi operatie (adica inlocuia aerul cu azot) si tot cald iesea. Asa ca imi mentin parerea; in trei dintre roti aveam azot.

P.S. Abia acum am mers sa citesc si pe link-ul dat de Kasius. Imi pare OK ce spun aia acolo... Daca e asa de prost si nu foloseste la nimic, DE CE folosesc de mult asa ceva la avioane, masini de curse, etc? Nu am pretentia sa fiu chimist, fizician sau alt specialist, dar totusi este folosit in niste domenii (aviatie, racing) care folosesc tehnologii ce le aduc un beneficiu...nu cred ca le pun degeaba. Si atunci nu cred ca imi va merge masina mai prost asa. Bineinteles, este vorba de un pret pe care trebuie sa-l platesti (sau nu), dar asta tine de dorinta fiecaruia.

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact, este util in aviatie si in formula1, unde e importanta orice imbunatatire de 0,00...1%. Dar este total inutil la circulatia prin ambuteiaje sau la exploatarea normala a unei masini. Bineinteles ca nu face nimic rau, doar ca este inutil, ca si cum ai avea bara din fata din aur. :P

Hai ca am taiat-o la servici! Chiar daca va surprinde, unii mai si muncesc! Bye!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar referitor la ce aveam inainte in pneuri, am spus. Poate nu s-a inteles bine. Din trei roti iesea gaz (ca sa nu zic "aer" sau "azot") rece si din ce-a de a patra iesea cald.

Daca citeai mai sus explicatia data de mine poate intelegeai.

Idea e ca la destinderea gazelor temperatura de iesire poate sa fie diferita daca sunt gaze diferite cu toate ca temperetura lor cand sunt comprimate este aceeasi.

Si cum tie iti pasa sa ai cauciucul mai rece te anunt ca comprimate si cu aer sau cu azot aveau aceeasi temperatura, deci efect scontat 0 (zero) in privinta tempereturii. Totul tine de echilibrarea temperaturii cu mediul exterior care si aer si cu azot se ajunge tot acolo, adica app. la temperatura mediului + un t datrorita frecarii !

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wolfydRg, sunt cam greu de cap...nu inteleg. Ai spus ca "la destinderea gazelor temperatura de iesire poate sa fie diferita daca sunt gaze diferite cu toate ca temperetura lor cand sunt comprimate este aceeasi"... Deci AU FOST gaze diferite, nu? Eu am spus doar ca aveam azot in trei roti si aer intr-a patra iar asta era una din dovezi. Faptul ca atunci cand sunt comprimate au aceeasi temperatura...este o alta poveste. Au aceeasi temperatura...dar alt volum. La caldura aerul se dilata si azotul nu (sau mult mai putin oricum). Avantajul azotului ara faptul ca nu isi schimba volumul la diferente de temperatura, este mai "inert" la astfel de schimbari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Creste sau scade zgomotul la rulare?

Uimitor, chiar creste. Am bagat simultan cu un prieten cu Octavia 1 azot in cauciucuri, si dupa aceea m-a sunat sa imi spuna ca si la el s-a amplificat zgomotul de rulare. In oras nu e sesizabil, insa la drum lung poate fi chiar enervant. Nu am o explicatie tehnica a fenomenului, dar presupun ca in azot vibratiile se transmit altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!