Jump to content

TDI and SAE 0w30 oil grade


ender
 Share

Postare recomandată

Am mai spus-o si altundeva - senzorul din baia de ulei e capabil sa simta concentratia particulelor metalice din ulei.

Cat timp la noi praful este de multe ori peste cel din vest (de ex in DE filtrul de aer se schimba la 90.000!!!) nu inteleg de ce tineti sa folositi intervalul flexibil? Senzorul e orb la particulele de praf ce ajung in ulei, si are senzatia ca uleiul e inca bun. De-abia cand motorul s-a uzat destul apare indicatia de schimb.

Si toate astea pt ce? Ca sa economisiti 100Ron la 12 luni? In conditiile in care masina valoreaza peste 80.000? Mersi mult, dar nu ma atrage.

Credeti ca VAG degeaba recomanda interval de service fix la noi, cu schimb de ulei la max 10K? ( e adevarat ca schimbul la 10K e recomandat neoficial, dar totusi este recomandat).

Eu raman (si recomand) ulei 5W-40 505.01 pt orice motor fara DPF. Prefer sa am o pelicula mai groasa (si implicit mai toleranta la impuritati) decat sa economisesc 0.1L/100Km.

Ne-ar trebui un aspirator gigant ca sa facem curat in tara asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Alextz

    26

  • ender

    23

  • andrein

    21

  • sebica79

    17

Top Posters In This Topic

Posted Images

Schimbarea prematura a uleiului nu numai ca atrage cheltuieli supplimentare, dar, paradoxal, accelereaza uzura motorului. Se facuse pe undeva un studiu si era chiar de pe forumul asta un link acolo, dar nu mai stiu sa va spun unde era. Oricum, ca idee, se spunea ca si uleiul asta are mai multe etape de viata. Prima etapa, cand se poate spune ca "se obisnuieste" cu motorul, genereaza o uzura mai mare a motorului. Binenteles, acesta uzura este microscopica si a fost masurata in nu stiu cate particule de fier (shpan) in nu stiu ce cantitate de ulei.

Dupa un anumit numar de km, aceasta cantitate de particule a inceput sa scada, crescand iar dupa un numar de km. Eu nu ma declar nici pe departe specialist, dar ma gandesc ca daca schimb uleiul pe la 7500 km nu e corect, pentru ca el atunci este in parametri optimi. Hai poate ca nici la 15000 nu e corect, luand in calcul mult discutatele conditii din Romania, dar un 12500 ar fi optim.

Undeva pe site-ul Castrol am citit ca uleiurile au in componenta lor si anumiti agenti ce "spala" motorul, asigurand sa spun asa o "cale libera" pentru propietatile noului ulei. Mai mult ca sigur, dupa un anumit numar de km acesti agenti isi diminueaza proprietatile, uleiul fiind in parametrii optimi sa spun asa. De aceea in cazul unui schimb prea devreme a uleiului, acei agenti de curatare au un efect negativ asupra motorului , deoarece este supus mai tot timpul efectelor corozive a lor. E ca si cum in loc sa te speli din cand in cand cu detergent pe maini il folosesti in continuu, creand leziuni.

Insa sincer un schimb mai devreme cu 5000 km nu ii va face rau indiferent de regimurile de exploatare.

Retineti ca uleiul se degradeaza mult mai repede cand este supus la variatii mari de temperatura, de aceea cu cat oprim si pornim mai des si la intervale mai mari uleiul are mai mult de suferit. Acest lucru explica de ce la nemti uleiurile tin mai mult si se recomanda long life tocmai exploatarii la temperaturi si turatii constante pt mai mult timp. Sa nu credeti ca in cazul vehicolelor comerciale service-ul nu le recomanda schimbul mai des de ulei. Ca si in cazul taximetrelor, a masinilor folosite in zonele de mare sau munte.

In manualul wv nu am vazut insa intr-un manual kia ceed era un tabel f frumos facut cu nr de km si durata la care se schimba consumabilele in functie de modul si locul de utilizare a masinii. Chiar daca la vw in manual nu apare, sa fim seriosi un service profesionist tine cont de aceste lucruri.

Spor si bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Desi sunt un mare sutinator al uleiurilor subtiri (pentru ca sunt full sintetice), trebuie sa recunosc ca la conditiile de clima si de trafic din Romania la masina mea (golf 4), sa dovedit prea subtire mai ales vara.Am mers 30 000 de km si m-am lamurit.

Acest lucru a determinat un consum mai mare al masini in perioada de vara (normal era 1.2l la 15000, iar exploatat vara e de 1.7 la 15000km) iar zgomotul de motor este un pic mai mare la turatii mai mari (3500-4500).

Prin urmare a trebuit sa trec la 5W 40 norma 50501, dar am cautat sa bag un ulei full sintetic care in sfirsit a ajuns si in Romania (valvoline). :lol:

Totusi il recomand 5w 30 pentru masini noi, mai ales in rodaj sau iarna, ori in zone cu clima cu temperaturi mai mici vara, pina in 40.Nu recomand utilizarea lui mai mult de 15 000 km, maxim 20 000 pentru se pierd proprietatile uleiului ( ajunge un piss). :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Sal.,

A folosit careva dintre voi ulei VAPSOIL pe motorul 2.0 TDI-PD 140 CP fara filtru de particule ?

Arata cam asa : post-20331-0-62595800-1305043698_thumb.j

Si are norma 504.00 - 507.00 5W-30 .

Ma intereseaza cum se comporta motorul si cum sta treaba cu consumul de ulei.

Multumesc.

O seara buna.

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,

Cred ca am bagat ulei gresit pentru motorizarea mea. Ce se poate intampla daca circul asa cu masina.

Am pus ulei cu norma 505.1 in loc de 506.1.

Atasez poza mai jos. Rog pe cineva sa imi spuna ce trebuie sa fac. Multumesc.

post-30782-0-24507800-1340365140_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea este un Audi A4 1.9TDI PD 85kw. (Golful este acum al tatalui meu...scuze).

Voiam sa stiu pentru ca nu am citit cartea, iar acolo in carte spune clar: "doar cu norma 506.1". Intrebarea mea nu este daca e gresit, asta tocmai am aflat, intrebarea este daca pot sa mai merg cu ea asa fara ca sa se strice ceva pe la motor - specific ca deja am in jur de 6000km cu uleiul acesta 505.1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este bun si 505.01.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Masina din semnatura am cumparat-o din Germania la 115000 km.Avea ulei castrol long life dar nu mai stiu de care.La urmatorul schimb am bagat mobil 1 dupa aceea am revenit la Castrol 5w-40(505 01).Eu schimb uleiul la fiecare aprox 10000km sau un an.Acum am vazut ca in carte am codul QG1 ceea ce ar insemna ca trebuie sa pun,dupa cum scrie in carte,507 00 sau 506 01 fiind masina cu service long life.Oare fac rau motorului daca pun 505 01?Are ceva in plus sau in minus masina mea inafara de sonda care-ti citeste starea uleiului,ceva care sa ceara musai 507 00?Mi se pare o tampenie sa lasi un ulei in motor 30000km.si daca tot il schimb la 10000 nu as da bani in plus pe ala long life.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Masina ta din semnatura" poate fi multe. :RO flag:

Spune si tu un an de fabricatie, sunt 1.9 TDI din 199x si pana in 20xx cu norme de ulei diferite!

 

L.E. Scuze, poate am gresit anii!

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai e din 2006 si are cod motor BRU

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!