Jump to content

TDI and SAE 0w30 oil grade


ender
 Share

Postare recomandată

Da, de ce nu? Cred ca stiu cei de la VAG ce vorbesc despre motorul lor.

Motorul nu e tunat (inca), si nu conduc deosebit de agresiv (vede de 2-3 ori pe saptamana peste 3500rpm), folosesc doar combustibil din surse "sigure", etc... adica regim normal de exploatare. A consumat 0.5l de ulei in primii 10000Km, deci f. rezonabil, consuma putin, merge OK, totul pare bine...

M-am gandit sa schimb pe 506.01 la prima revizie, si cu siguranta daca (cand) il voi tuna, dar nu cred ca-i urgent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Alextz

    26

  • ender

    23

  • andrein

    21

  • sebica79

    17

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu unul va recomand : Mobil 1 ESP Formula 5W-30 full sintetic e super bun si se simte diferenta. Eu unul am simtit-o ca inainte am avut Aral 431 5w-40 ...

Vascozitate: SAE 5W-30

Performante: API SM/SL/CF, ACEA C3, A3/B3/B4

Aprobari: MB 229.31, BMW LL 04, VW 504.00/507.00

+ eu am folosit un Metabond Gold si vreau sa va zic ca eu chiar am simtit diferenta la sunet la tot, condus si nu cred ca e un efect placebo sau eu stiu din imaginatia mea.... se simte Recomand dar pe raspunderea fiecaruia.

Modificat de Al3X_G4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
+ eu am folosit un Metabond Gold si vreau sa va zic ca eu chiar am simtit diferenta la sunet la tot, condus si nu cred ca e un efect placebo sau eu stiu din imaginatia mea.... se simte Recomand dar pe raspunderea fiecaruia.

:)

Interesant ! ;) :) ;)

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu crezi nu ? :D Eu unul mi-am dat seama pur si simplu numai din faptul ca la pornire inainte o aveam mai grea si scotea putin fum albastru vreo 2-5 secunde. Acuma porneste usor si nu mai scoate fum, apa ajunge foarte repede la temperatura si in rest... cam atat .

:offtopic:

aryes13 am citit pe un topic dar nu il mai gasesc... :( ceva legat de Fan control Switch. - Am gasit o eroare si imi Zice intermitent Fan control Switch 1 ? sunt carbuni sau contacte imperfecte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa va zic parerea unui angajat Porche Romania care a venit astazi la o licitatie de autovehicule.(De la 1 august s-a divizat Porche Romania.)

Ulei long life nu este recomandat in Romania, datorita conditiilor de exploatare impropri.

Practic ei-porche daca cumperi masina de la ei baga in ea ulei clasic( nu long life) si te cheama la revizii la 15 000 de kilometri sau un an.

calculul lor e simplu: -intrucit e mult praf trebuie sa schimbi filtrele a 15 000,

-uleiul long life nu poate fi exploatat conform cerintelor fabricantului adica conditii de autostrada, etc adica mers constant cu motorul

Atunci ramine intrebarea: In cartea tehnica recomanda schimbarea mai des a uleiului in conditii de exploatare severa respectiv trafic in oras, autostrada, etc. Cum acest ulei long life 0W 30 sa fie bun numai pentru plimbari de week-end si atit? Conform spuselor unui reprezentant porche.

parerea mea :

O aberatie , uleiul 0W 30 este un ulei superior calitativ celui 5W 40, si eu va dau un exemplu,La golf 2 l-am exploatat o perioada cu ulei 10W 40 (evident Mobil semisintetic) in conditii dure,

am spalat motorul pe interior si am trecut pe 5 W 40 si stii cum porneste motorul-brici, iar turbina se unge mai bine.E adevarat motorul nu haleste ulei ( 0.5 l/5000 km), e parca un pic mai zgomotos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Al3X_G4

Eu unul nu recomand asa ceva , la fel cum nici producatorii de autoturisme sau de uleiuri nu recomanda folosirea acestui gen de produse , ba unii mai "tari" chiar solicita expres sa nu se foloseasca asemenea produse in motoarele ( uleiurile ) lor .

Am spus interesant datorita exprimarii tale : "Recomand dar pe raspunderea fiecaruia."

Adica va recomand da' ... daca nu-i bun ...voi sunteti de vina . Asta a fost tot ! :( :)

In ceea ce priveste eroarea "intermitent Fan control Switch 1" , da si tu mai multe detalii , dar pe topicul cu problemele ventilatoarelor , nu aici .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

si eu am auzit tot asa ca nu e rec sa pui aditivi .... da rau nu are ce sa ii faca :lol: o chestie cu mobil 1 0w30 ma uit la ulei si nu si-a schimbat culoarea... ciudata ca dupa 2000-3000 km era negru servetelul acuma in schimb inca vad galbui :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrolul meu incepe sa se inegreasca in primele sute de km. Cum draq al tau se inegreste dupa 2-3k de km? N-am mai auzit asa ceva la un TDI. Mai poate confirma cineva chestia asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tu ce crezi a poate fi in baia de ulei a unui motor in afara de ulei?

Uleiurile trebuie sa contina substante care curata in prima perioada de exploatare a uleiului , piesele aflate in miscare in motor.

Cit priveste culoarea, toate se ingresc.Cit de tare depinde de modul de exploatare atit a motorului, numarul de kilometri precum si faptul daca se fac spalari la motor (interne) si binenteles calitatea uleiului (nu firma producatoare).

Inegreala aceea este de fapt o cenusa cu particole foarte fina, care nu sunt retinute de filtru de motor.De unde apare acest tip de cenusa sunt mai multi factori care o produc.Dar deja o dam in termodinamica, mecanica fluidelor.....ce mai ...oboseala...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am cu ce sa iti fac poza sa vezi... :) eu fac diferenta intre Arla si Mobil 1.... Mobil 1 e net superior. Si intradevar am baie de ulei noua ;) poate fi si asta un factor ca e curata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sageata Sudului

Dupa cateva schimburi cu Castrol Softtec SAE 5W30, 505.00, mi-am facut curaj si am pus Castrol SLX II, SAE 0W30, 506.00, in regim long life. In conditiile in care merg 75% din timp pe autostrada, croaziera cu 140-150 km/h(naveta), iar restul in Bucuresti, croaziera cu 5-10 km/h :lol: , calculatorul m-a trimis sa schimb uleiul la 32 000 km. Am consumat in acest timp in total 5,5l de ulei(360 lei). Am schimbat tot cu ulei long life, Castrol EDGE(Long life 3), SAE 5W30, 507.00, urmasul lui SLX II, si ma astept la un schimb tot dupa 30 000 km.

Avand masina cu long life service (QG1), nu vad de ce sa schimb uleiul automat la 15 000 de km, cand am senzor pentru calitatea uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai consumat 5.5L de ulei in 32000Km ?? :censur:

Nu-i prea mult ?? Mie nu mi-a mancat 1L in 13.000Km de noua...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4.5 L in baie + 1 L consumat. Cred ca la asta se refera. Oricum ....eu unul as schimba totusi filtrul de aer si polen la 15-20.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca un ulei long life merge pina la 50000 de kilometri ce faci?

mai ai un pic si schimbi si distributia....

si filtru de aer in conditiile din romania dupa 50 000 de kilometri cum e ...caramida.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distributia o schimbi la 150.000km la ALH dupa 2004. Am mai zis...filtrul de aer si polen eu le-as schimba la maxim 15.000km, dar uleiul daca nu e necesar de ce sa o faci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

0w-30 SLX II e un ulei ff bun si prefer sa merg tot cu el , pt ca e un ulei din generatia motorului meu.Prefer sa merg cu un ulei pt un motor euro 3 decat cu un ulei pt un motor euro 4 sau 5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am mobil 50601, 0w 30, iar dimineata masina are o pornire la sfert.Nu am activat senzorul de long life ca nu stiam ca-l am, apoi am aflat dupa decoder ca e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratzilor TDI-sthi eu ma dau cu ESP Formula 5w30 de la Mobil 507.00 dar il schimb pe la 15 - 18 mii ... dar filtru de aer al motorului il schimb la 5000km se simte ... cand ii pun filtru nou e net altceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o problema cu al meu g4. N-a vrut sa mai porneasca acu' pe seara,iar la a patra cheie mai lunga pe care i-am dat-o mi-a afisat cum ca 'stop' si ca 'oldruck motor aus' care la o traducere lejera ar insemna presiunea de ulei din motor.M-am uitat la ulei pe joja si era fix la nivelul minim admis.Ultima data cind m-am uitat acum vreo doua trei luni, nivelul era la jumate. Masina(din semnatura) are 85000 km,eu o am de la 77000km; ultimele 2 revizii le-a facut neamtu' in reprezentanta la 63344 respectiv 75850 km , deci cam la 12500km si a folosit Castrol slx long life3 5w-30.

Deci masina nu mai alimenteaza;Bateria invirte dar nimic. Ce am de facut ? adica ce-am patit ?

Daca ii pun juma de chil de ulei mai pleaca sau doar visez si de fapt trebuie sa ajung in service pentru un schimb de ulei si eventual o resoftare ?

Ce ulei ma sfatuiti sa folosesc? eu fiind tentat sa merg tot pe ce a utilizat neamtu' dar am inteles ca ar fi vorba de diferente climatice si de trafic.

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu folosesc uleiuri Long Life si le schimb dupa computerul de bord. Ultimele schimburi le-am facut cu uleiuri de pe

www.baiadeulei.ro

am folosit Primus DPF 5W30 cu aprobare dupa norma VW 504.00 / 507.00.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Uwex , avand in vedere ca ai mai primit un warn tot pentru reclama la aceeasi firma de comercializat uleiuri si ca nu te-ai potolit , ai si de la mine un warn si 10 zile de suspendare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am citit tot topicul, si sint intr-o mare confuzie, zeci de pareri, etc.

Bun, motor ASZ 131 Cp, in cartea service scrie QG1, deci 506.01.

Eu am bagat numai 505.01 ( 5 W-40 ).

Consum de ulei, cam 500 ml/10.000 km, au fost cazuri in care mi-a luat mai mult, sigur din cauza fortarii motorului, mers constant 180-190 km/h, sau demaraje mai brutale.

Ce a ce nu am inteles, QG1 ce inseamna ?

Are cumva un analizator de ulei in baia de ulei ?

Iti poate spune masina cind s-au dus proprietatile uleiului ?

Iar parerile sint impartite privind exploatarea masini si norma de ulei, eu unul am folosit, cum am spus, numai 505.01, pt ca nu tot timpul merg constant, ba merg 5 km si opresc, ba merg bara la bara prin oras, ba alerg in afara, ba merg cu motor rece, ba am norocul sa merg citeva sute de km fara sa opresc, deci niciodata acelasi fel de exploatare.

In cazul asta, chiar daca scrie QG1 si 506.01, nu este mai bun uleiul 505.01 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am ales varianta cu ulei 506.01 cu schimbare la 15.000 km ! Si pe asta merg si acuma ! Ma gandesc ca uleiul 506.01 are o ungere mai buna la rece ..adica exact cum ai zis tu .. mers cu ulte opriri si pe durate scurte.

Desigur eficienta maxima acest tip de ulei o are la drum intins ..dar parerea mea este ca protejeaza mai bine decat 505.01 in aceleasi conditii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiurile cu regim de schimb la un numar mai mare de kilometri au aparut de mult timp, de prin ani 70.Ideea este ca un producator pentru reclama baga uneori chiar peste valoarea initiala a produsului, adica supraapreciaza.

Dar daca folosesti un ulei longlife in Romania cu schimb la 15 000 de kilometri nu prea esti rentabil, adica un schimb clasic la 10 000 poate fii mai ieftin datorita pretului la ulei.

Eu ramin consecvent uleiului long life cu toate argumentele contra asupra lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La mine in carte nu scrie nimic de QG1. Schimbul de ulei a fost facut numai cu SLXII iar la scanare cu vag-com la canalele 47 si 48 imi indica diferite valori. Ce sa folosesc in continuare? As folosi Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 dar in fisa tehnica scrie ca nu trebuie folosit la masinile cu QG1.

http://www.oilshop.ro/specs/castrol/EDge_TD_5W40.html

Intrebarea este daca canalele 47 si 48 sunt active inseamna ca am QG1 sau nu. Sa tin seama de asta sau pot sa folosesc uleiul pentru Pumpe-Duse?

Multumesc

EDGE_Turbo_Diesel_5W_40.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!