Jump to content

Lupo - Probleme pornire


Mad Cow

Recommended Posts

Am facut doua ture cu el,iar motorul acum merge rotund si nu mai da in nas,cum facea.

Nu am putut face alte teste,caci trebuie schimbate furtunurile de frana si facut itp-ul,ca il are expirat,pe motiv ca nu am putut ajunge cu el la statia itp,pe motiv ca nu vroia sa mai porneasca.

Oricum am gasit un lucru absolut palpabil,bujiile ancrasate,caci probabil ca mai haleste si ceva ulei si fisele intrerupte.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    15

  • sk100it

    10

  • radu negoita

    5

  • Mad Cow

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

On 4/2/2019 at 9:02 PM, lupo_bv said:

Ar fi interesant să te uiţi la aspectul bujiilor şi să ne spui ce aspect au, ar fi un indiciu important.

Dacă ai fi răspuns la întrebarea asta primeai răspunsul de atunci. Nu degeaba te-am întrebat;).

Pentru cine mai are probleme cu pornirea la benzinare şi are bujiile umede pot fi două cauze majore: ori sistemul de aprindere cu tot ce cuprinde el e la ECU la bujie ori este distribuţia sărită.

Link to post
Share on other sites

Cu pocainta,recunosc,nu m-am uitat.Am vazut diagnoza si m-am luat dupa ea.De aceea masina si-a batut joc de mine la modul horror.

Link to post
Share on other sites

   Oricum daca mai ai problema cu G28, ala nu prea se strica. Se rod sau rup firele care duc la el.

Link to post
Share on other sites

Azi lupul a luat cu brio ITP-ul.Am  schimbat bielete antiruliu,furtune frana si cilindrii frana spate impreuna cu tambure si ferodouri.Insa cel mai important aspect este ca dupa inlocuirea fiselor de bujii a disparut mersul intrerupt si datul in nas cand motorul este rece.Tamburii vechi se exfoliau de rugina exact ca pielea de la sarpe .

 

Edited by sk100it
Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Buna. Daca a mai patit cineva sa nu ii porneasca dimineata la rece doar la saptea,opta cheie iar daca porneste dupa 10 sec se opreste iar o pornesc iar se opreste de cateva ori si dupa aceea nu mai am treaba toata ziua. Am pus pe ea vag com si nu da eroare nimika. Am verificat pompa de benzina si baga 3 bari buji noi fise si bobina. Oare ce sa fie cod motor auc

Edited by Adi alb
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Buna, postez pt un prieten.

"O sa-mi mai incerc norocul si postez si aici. poate poate totusi am un picut de noroc... si are cineva o idee..

am patit brusc, problema care se vede in video. in sensul ca am mers aproape zi de zi cu ea, si intr-o dimineata, brusc, a inceput sa faca asa.

Mentionez ca inainte cu o saptamana si-un picut, am schimbat asa: carter, axe came, pompa de ulei 4 culbutori(=tacheti hidraulici). intre ultimul service(cand am schimbat astea) si problema am mers cu masina, cam 1 saptamana jumate, zi de zi, si-am facut aprox 500 de km.

saptamana trecuta am schimbat pompa de benzina, clapeta de acceleratie, am golit tot rezervorul, si-am pus OMV MaxxMotion 100plus. face fix la fel. 

din ce-am citit eu pe formul la vw ar putea fi: termostatul (blocat pe deschis) sau un senzor de temperatura.(desi in bord am avut 89 de grade, de cand am luat masina)

in momentul de fata, masina are simptomele astea doar la pornire. dupa ce se incalzeste motorul, merge bine. daca o opresc si-o pornesc din nou, cat e cald motorul, porneste la sfert. 
problema e insa, cand e rece motorul.  Porneste foarte greu, multe chei, ca sa ramana pornita. apoi, dupa ce intr-un final porneste(aprox 3-4 minute), trebuie sa o mai las putin sa se mai incalzeasca. daca incerc sa plec de pe loc, sau calc acceleratia, moare instant(se vede in video, dupa minutul 4:40)
dupa ce o las inca putin sa se incalzeasca, am impresia ca pana in 2000 de ture, se chinuie sa se tureze. 
dupa ce se incalzeste si mai mult(aprox 5 minute) merge perfect.

mecanicul meu, a spus ca nu are idee ce poate sa aiba, si nu ar vrea sa inlocuim piese doar de dragul de a le inlocui. cumva.. ii dau un picut dreptate. dar, daca continui sa chinui sa pornesc masina asa, ii vreo sansa sa stric si altceva?
a mai patit cineva, similar?
mentionez ca ii vorba de un lupo din 2001, motor de 1.4 75cp, benzina.  
becul de check engine, e de la egr, care-i asa de cand am luat masina, pana acum nu or fost niciodata probleme de pornire."
 

https://www.youtube.com/watch?v=HpUdyAqHe3Q&feature=youtu.be

Link to post
Share on other sites

Termostatul în nici un caz nu crează probleme la pornire.

Cauze posibile:

  • regulator presiune combustibil (trebuie verificată presiunea în rampă  cu manometrul, se verifică presiunea şi menţinerea presiunii timp de 10 minute, se poate vizualiza şi pe vcds care este presiunea pe timpul încercării de a porni)
  • partea de aprindere: asta se poate verifica uşor
  • senzorii de temperatură lichid răcire şi aer
  • senzorul de presiune MAP
  • senzorul de pe axa cu came
  • senzorul de pe arborele cotit

Pentru studiul problemei este nevoie de vcds, multimetru, manometru cu adaptare pentru măsurarea presiunii în rampa de admisie

Acum ca să începi de undeva trebuie văzut ce-i lipseşte de nu porneşte: scânteia, combustibilul sau amândouă?

Aşa că după mai multe încercări nereuşite de pornire scoate bujiile şi fă-le o poză, poate oferi indicii despre prezenţa lipsa combustibilului şi cu ocazia asta verifici şi dacă dau scânteie

 

PS Ce cod are motorul?

Link to post
Share on other sites

salut. eu sunt prietenul in cauza. 

motorul are codul AUA. 

Restul, care le-ai spus.. voi incerca sa le verific cu un mecanic.

Axul cu came, a fost inlocuit de aprox 2 saptamani. pompa de benzina, a fost inlocuita saptamana trecuta..

 

Mersi!

Link to post
Share on other sites

Ok. Chiar dacă a fost înlocuită pompa de benzină presiunea mai depinde şi de regulatorul de presiune.

Caută un mecanic care are răbdare, ceva cunoştinţe despre electricitate şi ceva scule: un vcds este indispensabil. Vezi ce ştie/poate verifica şi unde nu ştie scrie aici, eu îţi pun documentaţia şi te duci cu hîrtiile la el.

Aia cu bujiile o poţi verifica şi tu (mă refer la o poză cu bujiile).

Link to post
Share on other sites

incerc sa le desfac si sa fac o poza. mecanicul o zis ca-s ok bujiile..

planuiesc sa ma intorc inapoi in Cluj, si sa incerc cu un mecanic de-acolo. Asta de-aici, sincer, nu prea mi-o dat impresie foarte buna, si o tinut masina o gramada fara sa se uite la ea..

Link to post
Share on other sites

Păi nu la starea bujiilor mă refer ci la aspectul lor care oferă indicii despre funcţionarea motorului, starea amestecului, etc

O întrebare: consumul cum este? în sarcină scoate fum negru?

Link to post
Share on other sites

sincer, n-am vazut fum negru, nu am consum iesit din comun, consumul ii la fel ca inainte..

Link to post
Share on other sites

OK. Atunci vezi ce rezolvi cu mecanicul şi revino aici cu rezultatele. Dacă ai ceva cunoştinţe de electricitate şi un multimetru mai poţi face tu unele verificări.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Salut,

Pe scurt sa nu va plictisesc:

Lupo 1.7 SDI , nu mai porneste dupa o perioada mare de stationare.

Am schimbat releul 109 cu altul dar nu s-a schimbat nimic, motorul invarte dar nu da deloc sa porneasca.

Am mai incercat cu o diagnoza ieftina (cablu KKL +VCDS Lite) sa citesc eventuale coduri de eroare dar nu am reusit sa ma conectez la modulul motorului.

Cureau de distributie nu e rupta, motorina vine catre injectoare, semnul de bujii incandescente nu se aprinde.

Aveti vreo idee?

Merci

Edited by Tdi13
Link to post
Share on other sites

În primul rând înainte de a deschide un topic foloseşte funcţia Search. După cum vezi era deja deschis un topic pe tema pornirii.

Revenind, dacă nu reuşeşti să te conectezi cu diagnoza şi nici nu se aprinde martorul de bujii incandescente înseamnă că ECU nu se alimentează. Ai un multimetru?

Link to post
Share on other sites

Salut,

Am multimetru.

Merci de reply

Edited by lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link to post
Share on other sites

Nu mai da quote postării anterioare:rules:

Cel mai probabil că este vorba de un contact oxidat pe undeva, dar să le luăm pe rând. Prima dată verifică dacă cele două siguranţe esenţiale pentru alimentarea ECU sunt OK: siguranţa F32 de 30A şi siguranţa F37 de 15A. Verifică şi F23 de 5A. De asemenea verifică siguranţele lamelare de pe baterie (pe borna + este o cutiuţă) în special a doua din stânga (vezi să nu fie vreo lamelă întreruptă, starea şuruburilor de prindere să nu fie oxidate/ruginite)

 

1189614852_sigurantelupo.jpg.ccd61c6abe6df838af063f6dca0cb6d8.jpg

 

Dacă siguranţele sunt ok verifici dacă ajunge tensiune la ele astfel se scoate siguranţa, ataşezi un ac la fişa multimetrului şi la unul din capetele siguranţei trebuie să ai tensiune (măsurat faţă de caroserie) astfel: la siguranţa F32 trebuie să ai +12V cu contactul pus la fel şi la siguranţa F37 (asta este dependentă atât de plus permanent cât şi plus la punerea contactului pentru că  vine tensiune de la releul 109 care primeşte plus permanent,  dar numai după punerea contactului şi aclanşarea releului)

Dacă până aici este ok ar trebui să verifici dacă ai plus permanent pe releul 109 pe pinul 30, dar pentru că ştiu că este dificil accesul se poate verifica indirect prin verificarea perzenţei tensiunii pe siguranţa F24, deşi dacă mâ gândesc bine dacă ai plus pe siguranţa asta ar trebui să se aprindă stopurile când apeşi frâna.

Verifică în ordinea pe care am expus-o aici şi dacă totul este ok mă gândesc la o strategie de verificare mai amânunţită.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...