Jump to content
Mad Cow

Lupo - Probleme pornire

Recommended Posts

lordmishu

problema cu motorul care nu voia sa porneasca s-a rezolvat ... am fost la service:problema era la electromotor.. era facut "bucatele" - a pus altul (undeva la 5 mil) si acum merge brici...

Share this post


Link to post
Share on other sites
radu negoita

salutare,

am si eu o rugaminte, sint nou pe forum, asta e primu' post.

Nu porneste bestia 1.0 AUC... se invirte electromotorul, dar nu are explozie.

Am verificat sigurantele ( optic ) par intregi, semnalizarea, fazele, marsarrierul aprinde, frine am.. totul ok cu exceptia ca nu porneste.

Cind intru in masina, nu se aude motorasul de la pompa de benzina, am decuplat bateria am lasat-o 10 min, cind am cuplat-o am auzit in motor un zgomot de motoras, pp relanti-ul..

N-am nici o indicatie aiurea pe bord, doar dupa ce iau revin la pozita normala de mers ( dupa 5 dsec de actionare la demaror ) ramine aprins martorul de baterie ceea ce pare normal. Bateria e schimbata anul trecut, varta, invirte fara pb.

Este adevarat am desfacut bordul + consola centrala sa trag niste fire ( geamuri electrice ) dar nu m-am atins de altceva, am desfacut cu grija si cochilia de la volan sa-i ajung prin organele interne.. Atit de multe suruburi n-am mai vz de mult.. N-am umblat la sigurante, n-am tras de relee, in mod voit...

aveti fo ideee ce as putea sa verific ?

pun in atasament poza cutiei cu sigurante si eticheta de pe spatele capacului... sper ca e de ajutor..

stima,

radu negoita

post-63080-1277124455_thumb.jpg

post-63080-1277124470_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
kintziky

Ai verificat nivelul de combustibil? Trebuie sa faci o diagnoza. la masinile noi nu mai este asa usor sa-ti dai seama de ce nu porneste. Multa electronica. Poate fi un senzor, sau altceva. Fa-i o diagnoza si vezi ce defecte are pe motor.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Daca nu mai porneste dupa ce ai desfacut bordul, cel mai probabil ai deranjat vreo mufa fara sa-ti dai seama.

Slick a avut o problema asemanatoare din aceleasi motive, vezi ca este un topic pe aici pe aria de Lupo.

Daca zici ca ai umblat pe la "cochilia de la volan" vezi ca prin zona este si bobina antidemaraj cu o mufa aferenta si daca ai umblat mai adanc probabil ai dat si de o cutiuta cu 2 conectori - imobilizatorul. Oricare din conectori/mufe ai deranjat si nu mai fac contact cum trebuie pot fi o cauza posibila.

Cel mai bine daca ai posibilitatea pune-o pe un VAG-COM si-ti spune unde e buba.

Edited by lupo_bv

Share this post


Link to post
Share on other sites
horia1983

daca la bord nu iti clipeste nici un martor probabil antidemarajul e OK.

Incearca sa alimentezi pe direct pompa de benzina. Pune un + pe mufa de la pompa de benzina pe care ai s-o gasesti in portbagaj sub capitonaj pe undeva si vezi daca incepe sa bazaie. Poate o fi pompa arsa si asa o identifici...

Share this post


Link to post
Share on other sites
radu negoita

mda... s-a rezolvat... dar, povestea continua...

aseara m-am dus sa o pornesc, am realizat ca nu imi aprinde martorul galben EPC cind pun contactul... am verificat din nou toate sigurantele cu ohmmetrul, toate bune, le-am mai zgindarit, nika... am scos borna, am mai lasat-o 5 min, si intr-un final am auzit pompa... evident a pornit la sfert...

Azi pe drumul spre work, am sesizat o scadere de putere, brusca, ca si cum nu mai avea benzina, a gifiit de citeva ori si si-a revenit..motorul nu s-a oprit, dar nu mai avea repriza... si-a revenit ca si cum nici benzina nu bause si nici esapamentul nu-i mirosea... very strange :) fara erori pe bord, nimika.

ati mai auzit asa ceva ? are vre-un sens povesta asta ? sa ma astept la vreo alta boacana ?

Si n-as vrea s-o obisnuiesc cu pumni in bord, sau mingiiat sigurantele mereu..

stima,

radu negoita

Share this post


Link to post
Share on other sites
radu negoita

Nu stiu sa-i dau LE... deci scriu din nou.

Nevasta-mea zice ca i s-a parut si ei ca se opreste in mers, m-am dat si eu cu bestia... la gropi, sau multe trepidatii repetate pr drumurile patriei, mi s-a intimplat odata, s-a aprins EPC + Engine Check, galbene. :) .. dar motorul nu s-a oprit, 5 secunde nu mai avea repriza apoi, toate bune mai departe..

Acuma, clar ca e ceva.. dar ce sa verific, caci defectul s-a remediat de la sine...

any thoughts ?

stima,

radu negoita

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Salut!

Mie toate simptomele astea imi par ca provin de la un contact imperfect, slabit sau oxidat pe undeva. Nu cred ca ar strica sa verifici ceea ce este vizibil din instalatia electrica (mufe, conectori) incepand cu bornele bateriei. Cu un tub de WD40, putintica rabdare si noroc s-ar putea sa dispara problemele. Atentie prin locurile unde ajunge apa si pe acolo pe unde ai mai umblat.

Incearca sa o pui si pe un tester, eventuale erori ramase in memorie ar putea da indicii valoroase.

bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
radu negoita

salut,

da e sigur un contact imperfect... azi din nou, cele doua galbene + senzorul presiune ulei ( canita rosie )

Mai mult ca sigur e undeva in tableta cu conectori din spatele sigurantelor, dar aia e al dracului de greu de dat jos. are niste balamale, un sistem de blocaj infect...

O sa ma chinui simbata sau poate (sper) ca se reaseaza cablurile pina atunci..

ultima intrebare, cutia cu sigurante se poate da jos cumva ? are doua suruburi care o tin pe plansa de bord, ma gindesc ca se poate trage afara din bord, altfel nu ar fi avut sens sa puna suruburi daca trebuie sa fie fixa pe pozitie.. asa as avea acces mai repede la tableta cu conectori si pe sus..

stima

radu negoita

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

daca te descurci putin cu engleza, vezi prin atasamente , poate te ajuta

Share this post


Link to post
Share on other sites
radu negoita

@lupo_bv

Multumesc tie si lu' tante E... uitasem ca mai si exista.. o sa o iau la intrebari sa vedem ce-si mai aduce aminte.

Oricum, m-am mai bagat si am mai impins de fire. sper sa nu mai faca probleme acuma.

stima,

radu negoita

PS : instaleaza-ti Bullzip PDF, merge foarte bine si nu are watermark la editia free.

Edited by radu negoita

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aosreaper

Salutare. Am și eu probleme cu pornirea la un Lupo 1.0. Învârte dar nu pornește deloc. Am dat curent cu o alta baterie și tot nimic. La scanare cu VCDS a apărut eroare la imobilizator : 01176 key 65-20 unauthorized intermittent. Mă poate ajuta cineva cu o idee ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Pentru eroare verifică ce scrie AICI.

Dar dacă nu porneşte nici măcar pentru 1-2 secunde nu cred că aia este cauza nepornirii.

Prima dată trebuie stabilit ce nu are: benzină, scânteie, ambele sau nu sunt date când trebuie. Pentru asta procedezi astfel: scoţi bujiile le presezi corpul pe carcasa motorului cu o bucată de lemn sau altceva izolator şi în timp ce se dă la automat vezi dacă este prezentă scânteia la toate. Dacă nu au scânteie trebuie verificat sistemul de aprindere.

Dacă scânteia este prezentă verifici dacă vine benzină la injectoare. Cel mai simplu îţi dai seama după aspectul bujiilor. Dacă sunt uscate este clar că nu vine şi trebuie verificat sistemul de alimentare de la rezervor până la injectoare.

Dacă scânteieşte şi benzineşte atunci este o problemă cu sistemul de distribuţie (dintr-un motiv sau altul a sărit cureaua de distribuţie 1-2 dinţi). Adică scânteia nu este dată atunci când trebuie.

Dacă lipseşte atât scânteia cât şi combustibilul atunci problema este la managementul motorului. Dintr-un motiv sau altul (de exemplu senzorul arborelului cotit nu mai citeşte corect sau deloc poziţia arborelui) ECU interzice pornirea motorului. ECU interzice pornirea motorului şi dacă nu primeşte semnal de la imobilizator, dar de obicei atunci îl lasă să pornească pentru 1-2 secunde.

Vezi şi ce este în poza de mai jos

Untitled.thumb.jpg.91bb0b53243ec1c7729314c4775ae9b8.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
sk100it

Va salut.

Am o problema identica cu vestitul lupo auc.La punerea contactului de pornire,pompa de benzina nu se aude si nu porneste.Ciudat ca dupa actionarea electromotorului se aude cateva secunde motorasul pompei de benzina,insa la punerea contactului si aprinderea becurilor din bord,ar trebui sa se auda pompa de benzina.

Un sfat ar fi binevenit.Pe programul vag com,daca motorul nu porneste imi arata ce erori sunt?Masina nu este a mea si nu am in momentul asta acces la ea.

\Va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Dacă sunt erori care determină nepornirea da. Dar dacă este de la pompă care nu este monitorizată de ecu nu vor apărea erori. În schimb dacă sunt probleme la releul ce comandă pompa pot fi înregistrate erori (vezi că este releu cu ceva electronică în el, nu este releu simplu)

Share this post


Link to post
Share on other sites
sk100it

Am verificat pe laptop.Ca eroare apare cum ca senzorul de la volant nu da semnalul la calculator pentru pornire.

Intrebarea mea este unde ar fi senzorul de rotatie al motorului?Pentru ca eu cand am dat jos cutia de viteze si am inlocuit-o,cutia avea doar o mufa,aceea de la kilometraj,de alta mufa nu imi amintesc sa fi fost pe ea.Spun asta pentru ca eu ,cu  copitele mele am facut aceasta operatiune,nu a facut-o altcineva.

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Cam pe unde arată săgeata. Cert este că trebuie să fie pe direcţia danturii de la volantă.

g28-auc.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
sk100it

Revin cu noutati nu foarte bune,in sensul ca am verificat pompa de benzina,releul este ok,ajunge benzina la rampa de injectoare,insa tot nu porneste.

Am constatat ca senzorul de rotatie se afla pe o cama a axului cu came,mai exact sus,sub capacul filtrelor de aer.

Are cineva o schema cum se alimenteaza acest senzor?

Teoretic este un senzor cu element hall,cu trei fire,care da un impuls la fiecare rotatie de 360 de grade.

Sau cum se poate verifica daca acest senzor este ok?

Va multumesc

Eu zic ca acesta este senzorul de turatie al motorului.

Sub el se vede o cama a axului.Daca cumva gresesc va rog sa ma corectati,sa nu fac vreo prostie pe acolo.Stima

IMG_20190402_180840[1].jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Dacă eroarea s-a referit la senzorul de turaţie al motorului eşti pe o pistă falsă.

Motorul ăsta are doi senzori oarecum asemănători: senzorul de turaţie al motorului (cel pe care ţi l-am indicat mai sus), denumit colocvial după poziţia lui şi senzorul de volantă, iar în documentaţii de specialitate G28 (documentaţia vw) sau cranckshaft sensor şi un senzor pe arborele cu came denumit şi G40 sau camshaft sensor. Şi atenţie, nu se confundă engine speed sensor cu vehicle speed sensor.

Era mai uşor dacă postai exact eroarea, probabil că ai ceva de genul ăsta

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00513

De cele mai multe ori defecţiunea soldată cu eroare pe g28 este cauză pentru nepornirea motorului.

În altă ordine de idei eroarea pe G20 nu dă voie nici să benzinească nici să scânteiască. Faptul că ajunge benzina în rampă nu înseamnă mare lucru dacă ECU nu deschide injectoarele. Ca dovadă dă bujiile jos şi o să observi că sunt uscate, dar nici scânteie nu dau.

Ar fi interesant să te uiţi la aspectul bujiilor şi să ne spui ce aspect au, ar fi un indiciu important.

 

auc.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
sk100it

Gata,mi-am adus aminte,G 28 este eroarea.

Atunci sa inteleg ca este senzorul de la vilbrochen?Scria implausible signal,sau cam asa ceva.

Stima

Share this post


Link to post
Share on other sites
sk100it

☹️Nu gasesc senzorul de la volant.Am pus din nou laptopul pe ea si imi da eroarea 18010-power supply terminal 30.

P1602-35-10-voltaje too low -intermitent.

Terminalul 30 vad ca are o siguranta F2 de 80 de amperi.Unde este acea siguranta?Si am mai vazut pe regleta de la baterie un circuit intrerupt si cositorit tiganeste,probabil in Germania,caci masina nu a fost rulata in Romania pana la tatal meu.

Problema este ca nici banii nu ma dau afara din casa,caci la partea electrica auto se arunca multi la bani si mai multi.

Va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
lupo_bv

Circuitele alea de pe baterie sunt de fapt nişte siguranţe de putere. A doua este F2.

auc sig baterie.pdf

Verifică bine toate aceste siguranţe şi contactele lor plus legăturile la masă care nu am găsit pe unde sunt, dar una este sigur pe lângă baterie, una pe undeva pe motor şi una pe caroserie pe la firewall.

Dacă ai multimetru trebuie să verifici în primul rând dacă ai masele şi tensiunile la ECU. În discuţia de mai jos am explicat cam ce şi cum trebuie verificat la un motor asemănător

De G28 nu ştiu să-ţi zic, dar deşi în poză se vede ca şi cum ar fi prin faţa motorului în autodata arată că ar fi prin spate pe undeva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sk100it

L-am gasit,din pacate,cum se zice,este pe partea dinspre spatele masinii,intre electromotor si bloc.E o adevarata aventura sa ajungi la el.

O sa revin cu noutati.Dar cred ca situatia a fost ceva gen,un scurtcircuit pe cablul de la senzorul de volant,a ars siguranta F2 .

Dar ca sa ajung la el trebuie ridicata masina.De aceea nu iau inca senzor pana nu vad despre ce este vorba acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sk100it

Dragi colegi,mi-am luat cea mai mare umilinta din partea acestei masini.

Dupa diagnoze peste diagnoze,caci babeste nu m-am gandit sa fac lucrul acesta,toata problema era de la.....bujii.

Adica mai exact de la fise,caci 3 din 4 erau intrerupte,ele trebuind sa aiba 5 kiloohmi.

Motorul a fost inecat,in ultima perioada mergand prost si masina dand in nas,pe motiv de fise,caci inalta tensiune ajungea prin inductie la bujii,dar insuficient cat sa fie scanteia corecta,iar dragul de program imi explica cum ca senzor krankshaft si alte bazaconii nu sunt corecte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ebi

   Bun, si acuma dupa ce ai schimbat fisele  merge motorul perfect?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri