Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

2 hours ago, sdR+ said:

Garniturile de la Epurator...

Multumesc pentru raspuns, poti sa-mi spui daca aceasta problema poate influenta cumva relantiul?

Modificat de santinel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar daca si furtunul care pleaca din epurator in capacul motorului este spart, doar in acest caz...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, azi din vorba in vorba cu un prieten care e mecanic i-am zis ca am segmentat AZD-ul meu și ca am gasit 2 pistoane fisurate in el si urmatoarea intrebare a lui a fost daca am umblat si la toba. Mi-a zis ca a intalnit exact acelasi caz ca al meu, pistoane fisurate in acelasi loc si ca vinovat ar fi acel precatalizator care are in el un fel de "gem de sarma" si din cauza ca se strica joaca acolo si se pune ca un fel de dop si nu mai permite gazelor sa iasa si se strica pistoanele.

Acum ma gandesc serios sa-l golesc avand in vedere cat a costat operatiunea segmentare, pistoane noi etc. Pana la urma ce rol are acel precatalizator? Eu am citit ca ar avea rol la rece functionarea lui. Cu el gol mai ies noxele? De asemenea sunt curios daca este si mai galagiosa evacuarea.

Modificat de Birba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

       Nu prea cred ca au cum sa ajunga acele bucati din precatalizator pe la pistoane, dar tot ce e posibil. Intradevar, acea sita se sparge la un moment dat si resturile alea umbla pe acolo.Si eu am patit la fel si mi-a infundat evacuarea cu acele resturi si nu mai tragea bine masina.Eu il am golit de un an si nu am sesizat nici o schimbare in bine sau in rau.

       Cu el gol stiu cazuri in care nu le-au iesit noxele si cazuri in care le-a iesit si cu el gol.Depinde mai mult de starea motorului si a sondelor.Pana la urma mai ai un catalizaror la mijlocul evacuarii.Mie nu mi-au iesit noxele la RAR nici cu precatalizatorul in stare buna.Insa tu ai motorul segmentat recent, deci este intr-o stare buna.

       Unii au ramas cu Check engine aprins din cauza sondei amplasate in acel precatalizator, altii nu.Mie de exemplu nu mi-a aparut.

       Si evacuarea la mine e la fel de silentioasa.

       Oricum eu unul iti sugerez sa il golesti, in special daca este spart pentru ca mai rau face.Cu el golit e mai bine pentru ca circula aerul mai bine pe evacuare si o sa urce o idee mai bine in ture.

       Unii zic ca ar creste si putin consumul din cauza acelei sonde, eu unul nu am sesizat vreo diferenta.Si eu am motorul segmentat in luna Mai si am consum de 6.5 pe exterior.Daca mai si alte intrebari, iti raspund cu drag.

Modificat de ionutMK4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a spus prietenul mecanic ca din cauza ca se sparge el infunda evacuarea si pistoanele s-ar fisura tocmai din cauza presiunii prea mari care nu este evacuata corespunzator. Sonda din precatalizator nu cred ca are treaba cu check engine-ul, ea doar regleaza amestecul.

Ramane sa-l golesc acum ca nu vreau sa risc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dimineata tuturor celor ce urmati acest topic,

Am lasat AZD-ul meu la segmentat in service. Peste o saptamana va fi gata. De ce am facut asta  ? Pai manca prea mult ulei. Din experienta proprie am schimbat simeringurile de la supape....a mai scazut consumul dar nu cat  as fi vrut. De aceea va sfatuiesc sa nu mai aruncati bani pe geam schimband acele simeringuri. Segmentati direct daca va mananca foarte mult ulei.

Peste o saptamana voi reveni si va voi da primele impresii dupa segmentare. Astept sa vad si ce recomandari imi da mecanicul si ce ulei imi pune. Am citit pe net ca primii 1000km nu am voie sa merg sportiv si ca trebuie sa schimb vitezele la maxim 2500 rpm. Va rog sa ma ajutati cu sfaturi pentru mersul cu masina dupa segmentare. 

Va multumesc.

P.S. Segmentarea se face pentru ca masina mananca 1L de ulei la 1000km. DA! E foarte mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa-mi zici si mie ce piese schimbi si pe la ce pret te ajunge. Mananca si a mea destul de mult de cativa ani, dar nu m-am apucat sa o fac. Trage bine nu sunt probleme cu puterea motorului, doar ca afuma bujiile si trebuie curatate cand incepe sa mearga in 3 pistoane la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat asa:

segmenti- 262 ron

-garnitura chiulasa- 140 ron

- curea distributie- 115 ron

semering supape- 40 ron

-suruburi chiulasa- 80 ron

- bujii- 160 ron

- cuzineti biela- 135 rom

-ulei motor 5 L Castrol- 225 ron 

-filtru ulei, benzina, aer, polen- 150 ron toate.

-silicon- 27 ron

-antilgel + apa- 26 ron

Piesele au costat 1.400 ron iar manopera 1.600 ron.Dar merita din plin.

Acum depinde si ce piese uzate gasesti cand desfaci motorul.Poti sa ai mai putine sau mai multe piese uzate ca si mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multa bafta,ce castrol ai pus de 225 lei ca ma gindesc ca nu il ti mult in motor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

puteai sa alegi Fuchs Titan Supersyn 5w40 sau Valvoline Synpower 5w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol Titanium Edge 5w30, Nu are rost sa bag w40 dupa segmentare. Probabil ca il gaseam mai ieftin in alta parte, dar service'ul avea si magazin de piese si l-am luat de pe stoc.Urmeaza Motul 8100 X-Clean FE 5W30.

Si motorul l-am segmentat in luna Mai.Am trecut de mult de rodaj.L-am tinut in rodaj 1.500 de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor. Golful meu a inceput saptamana trecuta sa faca ''figuri''. Eram in mers si, dintr-odata , acele turometrului si vitezometrului au cazut, toti martorii din bord s-au aprins ca si cum n-ar fi motorul pornit ci doar contactul pus. A durat vreo 2-3 secunde dupa care si-a revenit. Mentionez ca motorul a mers ca si cum n-ar fi nimic in neregula. Dupa ce si-a revenit ceasul si ''trip''-ul erau la zero. Ieri patesc la fel.... ba mai mult, am bagat de seama ca ceasul si 'trip''-ul se reseteaza si daca masina e oprita. Acum m-am pricopsit si cu martorul la airbag aprins dupa ce au aparut anomaliile astea. A mai patit cineva asa ceva, sfaturi?... Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, catano said:

Salutare tuturor. Golful meu a inceput saptamana trecuta sa faca ''figuri''. Eram in mers si, dintr-odata , acele turometrului si vitezometrului au cazut, toti martorii din bord s-au aprins ca si cum n-ar fi motorul pornit ci doar contactul pus. A durat vreo 2-3 secunde dupa care si-a revenit. Mentionez ca motorul a mers ca si cum n-ar fi nimic in neregula. Dupa ce si-a revenit ceasul si ''trip''-ul erau la zero. Ieri patesc la fel.... ba mai mult, am bagat de seama ca ceasul si 'trip''-ul se reseteaza si daca masina e oprita. Acum m-am pricopsit si cu martorul la airbag aprins dupa ce au aparut anomaliile astea. A mai patit cineva asa ceva, sfaturi?... Multumesc. Am decuplat bateria si nu am rezolvat nimic. :(

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ramai fara curent. Testeaza daca alternatorul iti incarca bine, daca bornele bateriei nu sunt oxidate sau destranse, daca cablul de la borna "-" care duce la caroserie nu este rupt sau destrans de la surubul de prindere la caroserie (cred ca sub baterie este legatura) sau bateria este pe moarte sau doar descarcata datorita alternatorului care nu mai incarca.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria "invarte" normal. Are putere, nu pare a fi pe duca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/27/2016 at 6:48 AM, FaKyRu said:

Eu dupa segmentare am pus 10W-40 si am mers 11 mii si nu mi-a papat niciun gram. treaba asta cu 1500 km  apoi sa pun alt ulei nu prea isi are rostul dupa ce ai pus ulei nou in motor. Cei care segmentati motorul puneti ulei nou, nu pe cel folosit si nu o sa aveti probleme legat de consum !!

 

Verifica scutul, poate atinge ceva sau ai ceva slabit si din vibratia motorului se aude scatz-ul acela. Urca pe o rampa si te uiti pe sub ea ce ar putea fi. Dupa cum se aude pare a scut slabit daca ai.

 

 

FaKyRu ai bagat pana aku 5-w40 sau tot 10-W40 mergi

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat azi dupa 850 km de rodaj ca motorul are o bataie la accelerarea pe loc, mai exact il accelerez pana la 2000 de ture, ii dau drumu la acceleratia si se aude o bataie scurta.

De la ce poate sa fie? Arbore, tacheti, axa cu came? Pistoanele sunt noi.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca pistoanele sunt noi dar restul...sa inteleg ca mecanicul a inspectat cuzinetii , amorsat toti tachetii, verificat daca exele cu , came au joc ori uzura...pune un video poate caruiva ii suna cunoscut sunetul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seara buna,

Am cautat si nu am gasit prea multe informatii despre acest mic "furtun" care la mine este rupt. Vine de sub valva EGR iar in capat are o chestie mai mare care pare a fi ceva filtru, am pus mana pe furtun si se simte ca trage aer.

Are cineva idee ce este, ce face, plus ceva infomratii despre inlocuirea lui?

Multumesc.

 

 

Screenshot_1062.png

Modificat de neohq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare, inainte sa imi segmentez motorul aveam probleme cu consumul de ulei iar la pornirea lea rece scotea fum alb pana se incalzea si cateodata si cand era cald observam la unele plecari de pe loc ca inca scoate, fiind ceva normal cred in ce stare era motorul dupa ce l-am facut mi.au spus ca aveam 2 pistoane fisurate si am decis sa le schimb toate 4, in fine am trecut bine cu segmentarea am rectificat chiulasa etc, acum sunt in rodaj cu ea, uleiul ce mi.a fost pus este Ravenol 10w40 dar am mai avut discutia asta... acum, adica la prima cheie motorul se auzea impecabil dar scotea fum pana se incalzea, a 2-a zi cand am fost sa iau masina de la service o pornisera inainte sa ajung eu si m-a intrebat daca si inainte scotea fum si la fel si atunci a scos doar la rece, dupa ce am luato nu am intampinat probleme cu fumul deloc la prima cheie o turam foarte putin daca observam sau deloc, iar acum dimineata la prima cheie ca inceput sa scoara iar fum, miros nu prea se simte ca inainte de segmentare, am si turato de 2-3 ori si sscotea intr-una, asta pana sa se incalzeasca motorul, am mers cu ea vreo 7-8 km cu motorul cald si turatii pana la 3400 (3400 maxim 1km in rest pana in 3000), am ajuns la destinatie iar inainte sa opresc motorul il mai turam in gol pana pe la 3000 si nimic, nici urma de fum, ar trebuii sa ma ingrijorez, este ceva normal cum vine frigul sa faca asa? sa fie oare atat condens? am mai observat si la un prieten cu un bmw 318 motor 1.9 benzina, la rece si lui ii scoate fum 2-3 minute dupa care se opreste... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 01.11.2016 at 8:11 AM, catano said:

Bateria "invarte" normal. Are putere, nu pare a fi pe duca...

   Daca dispare alimentarea bordului, poate sunt oxidate contactele din mufa lui de alimentare.

BAZ, poate fi condens, si vezi ca iarna daca mergi pe distante scurte cu masina o sa apara si "maioneza" sub capacul de la busonul de ulei-este normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/1/2016 at 5:49 PM, Baz said:

Am si eu o intrebare, inainte sa imi segmentez motorul aveam probleme cu consumul de ulei iar la pornirea lea rece scotea fum alb pana se incalzea si cateodata si cand era cald observam la unele plecari de pe loc ca inca scoate, fiind ceva normal cred in ce stare era motorul dupa ce l-am facut mi.au spus ca aveam 2 pistoane fisurate si am decis sa le schimb toate 4, in fine am trecut bine cu segmentarea am rectificat chiulasa etc, acum sunt in rodaj cu ea, uleiul ce mi.a fost pus este Ravenol 10w40 dar am mai avut discutia asta... acum, adica la prima cheie motorul se auzea impecabil dar scotea fum pana se incalzea, a 2-a zi cand am fost sa iau masina de la service o pornisera inainte sa ajung eu si m-a intrebat daca si inainte scotea fum si la fel si atunci a scos doar la rece, dupa ce am luato nu am intampinat probleme cu fumul deloc la prima cheie o turam foarte putin daca observam sau deloc, iar acum dimineata la prima cheie ca inceput sa scoara iar fum, miros nu prea se simte ca inainte de segmentare, am si turato de 2-3 ori si sscotea intr-una, asta pana sa se incalzeasca motorul, am mers cu ea vreo 7-8 km cu motorul cald si turatii pana la 3400 (3400 maxim 1km in rest pana in 3000), am ajuns la destinatie iar inainte sa opresc motorul il mai turam in gol pana pe la 3000 si nimic, nici urma de fum, ar trebuii sa ma ingrijorez, este ceva normal cum vine frigul sa faca asa? sa fie oare atat condens? am mai observat si la un prieten cu un bmw 318 motor 1.9 benzina, la rece si lui ii scoate fum 2-3 minute dupa care se opreste... 

daca iti scoate fum albastru nu i bn,nu tre sa scoata deloc decat condens pana se incalzeste,ai verificat ulei,mai mananca,daca nu consuma ulei inseamna ca e catalizatoru imbibat de ulei,mergi la drum intins vreo 100 de km dus intors la 3500 de turati si poate se curata.Si io am segmentat motoru tot asa imi scoate fum ca la balamuc nu se vedea nimik in spate,dar dupa segmentare numai scoate gram de fum ,nu mai consuma deloc ulei merg 10-11 mi fara probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Neohq poti anula acel furtun si cauti o bucata de vreo 5 cm si il pui direct in egr(o parte infipta in stutul la egr iar cealalta in acel filtru...)...nu o sa fie nicio problema.rsy4nr.jpg http://vwforum.ro/topic/92993-egr-valve/

 

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care ii rolul lui pana la urma? Nu stiu de cat timp este rupt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!