Jump to content

EGR valve


torqqqe
 Share

Postare recomandată

salut. am un golf 4 coupe 1.6 16v. de curand am descoperit ca am EGRu anulat, si anume teava care duce in admisie este astupata la capat.

eu nu am umblat la asa ceva pana acum, deci sunt sigur ca este de la propietarul anterior.

ce recomandati sa fac? sa ii dau drumul din nou sau sa il las asa?

tin sa spun ca motorul nu are nimic, trage mai bine decat un golf4 in 4 usi aceeasi motorizare :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cornel -g3

    6

  • lupo_bv

    6

  • Liviu_sbn

    6

  • Rebelul001

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai ce treaba are numarul de usi cu felul cum trage masina? :))

Daca EGR-ul nu functioneaza, masina nu mai recicleaza gazele de evacuare si merge doar pe aer si benzina. Cred ca si consuma mai mult, probabil polueaza.

Cred ca mai e deschis un topic pe tema EGR-ului...

L.E. Uite pe aici

Modificat de Robotelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa i,daca e egr ul anulat nu mai intra mizeria inapoi in motor,si acesta merge doar cu aer! :emthup:

mergi linistit mai departe,si informeaza te inainte de a deschide topic-uri noi,altfel risti sa te sanctioneze moderatorii! :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

coupeul e mai usor :D cred :)))))

ok ms mut discutia in partea cealalta

/lock

Modificat de torqqqe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va intreb si eu ceva. .. :)

Azi, desi e sarbatoare (La multi ani tuturor Dumitrilor), mi-am bagat un pic nasul pe la masina si am verificat furtunasul verde deschis pe care l-am scos din EGR si am observat ca nu lucreaza, nu tragea aer deloc.

Am schimbat intre ele furtunasul albastru cu cel rosu si acum se simte cum furtunasul verde deschis lucreaza cu motorul pornit la relanti, adica la scoaterea lui din EGR se aude un sunet de "supt" si se simte si la limba cum trage.

Oricum furtunasele albastru cu rosu sunt in momentul de fata incorect puse, adica albastru e pus pe stiutul de jos (vezi valva nr. 3) prin care practic nu se poate sufla sau trage aer, iar cel rosu este pus pe stiutul de sus, prin care se poate sufla aerul, deoarece pe acolo trebuie sa refuleze la oprirea motorului.

Culmea e ca masina trage de rupe, adica mai bine ca inainte, dar are o intarziere pana ajunge la 2000 RPM cand apas pedala brusc, in genul kick-down.

Daca o apas usor-treptat pentru a prinde viteza, nu prea se simte atat de tare aceasta intarziere :|

Are cineva idee de la ce poate fi ?

Precizez ca furtunul albastru care pleaca de la valva 3 la supapa 1, aceasta supapa are membrana din interior taiata vreo 5 mm si are o bucata de punga peste ea care sa tina cat de cat vacumul. Am inteles ca aceasta are rol numai la oprirea motorului si nicidecum cu modul de tragere al motorului.

Totodata ma intereseaza daca acest furtunas de la EGR trebuie sa traga aer sau nu, cand motorul este la relanti. Unii zic ca nu, eu nu stiu ce sa mai cred :(

Ce inseamna fiecare numar din poza, a se vedea aici:

http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/V.en-GB.K00510081/34692697/3

post-46865-0-12829100-1351261366_thumb.p

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am studiat putin valva N18 (valva 2 din desen) pe care am curatat-o si am constatat ca functioneaza in felul urmator: ea este mentinuta inchisa de catre vacuum si se deschide de catre electromagnetul din ea. Daca inversezi furtunasul rosu cu cel verde deschis vacuum-ul va trece tot timpul indiferent daca primeste sau nu comanda de la ECU.

Acum daca si valva 3 din desen unde zici ca ai inversat furtunasele functioneaza pe acelasi principiu atunci vacuum-ul trece tot timpul spre elementul 1 care zici ca este invelit in plastic si unde mai mult ca sigur se pierde ceva din vacuum. Din aceasta cauza s-ar putea ca vacuum-ul prezent sa nu mai fie suficient de puternic sa tina valva 2 inchisa.

Este numai o teorie, s-ar putea sa spun prostii, dar poti verifica daca este veridica scotand furtunasul albastru si astupand-ul cu degetul sa nu mai piarda vacuum. Daca in situatia asta dispare vacuum-ul de la EGR atunci este valabil, daca nu inseamna ca alta este cauza.

Referitor la cum trebuie sa fie EGR la ralanti am patit o chestie asemanatoare (stiu ca motoarele sunt total diferite dar este interesant).

La mine in manual zice ca N239 trebuie sa fie inchisa la ralanti (ca sa faca vacuum pe admisie si sa traga gazele arse) numai ca la mine statea deschisa. Nu mai povestesc toate verificarile pe care le-am facut, dar am constatat ca daca deconectam bateria isi revenea pentru un timp, dupa 3 zile.... o saptamana aceeasi poveste. Acum dupa o jumatate de an dupa ce mi-am bagat urechile pe acolo si cu vagcom-ul in brate am gasit explicatia: la 5 minute de stat la ralanti clapeta pe care o comanda N239 se deschide si EGR DUTY CYCLE trece la 48%. In momentul asta daca pisc putin acceleratia se inchide si EGR DUTY CYCLE ia valoarea maxima. Daca dupa alea 5 minute o mai las 5 minute atunci si valva EGR se inchide si EGR DUTY CYCLE ia valoarea 4,8%.

Ei din momentul asta trebuie sa-i dau un pic de talpa ca sa stea clapeta inchisa la ralanti sau sa scot borna de la baterie si sa o las asa vreo 10 minute sa uite ECU ca am fost nesimtit si am tinut-o atat la ralanti.

Poate si la tine este ceva asemanator, dar ar trebui sa se uite cineva cu motor ca al tau cum se comporta.

In prima faza ar trebui sa remediezi problema cu punga pt ca precis pierzi ceva vacuum pe acolo si poate influenta functionarea corecta a valvelor alea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o dilema mare.

La masina din semnatura am prima sonda lambda,cea de la motor moarta iar la scanare imi arata ca am eroare si pe egr.

Eroarea pe egr este:

17852-Potentiometer for EGR(G212) Implausible Signal

P1444-35-00

Ultima oara mi-a reusit adaptarea lui,si a fost dat si jos pentru curatare cu toate ca era curat.

E posibil sa fie din sonda lambda eroarea sau egr-ul este mort cu toate ca la adaptare mi-a dat ca este ok.\

Modificat de SSRAZVAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vorba de potentiometrul interior care comunica ECU in ce pozitie se afla EGR-ul. Este murdar, uzat sau orice termen echivalent vrei sa folosesti. Motorasul care misca EGR-ul poate ca mai e bun, dar daca ECU nu stie si el in ce pozitie se afla...degeaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles......nu schimb o piesa ca,pica alta. :dry:

ciudat este ca la adaptare a mers iar la ultima scanare a dat eroarea de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA,se poate curata cu carbunol.Eu i-am pus wd-40 dar era curata,dar am dat cu spary am last vreo 2 ore sa actioneze si dupa era chiar foarte curat dar si pana sa ii dau cu spray arata tot bine dar am zis ca n-are nimic daca ii mai dau

Modificat de SSRAZVAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu intrebarea mea: ma intereseaza daca acest furtunas de la EGR trebuie sa traga aer sau nu, cand motorul este la relanti ?

Am pus toate furtunasele la locul lor, asa cum arata in schema, dar masina trage mai slab decat inainte.

Ma refer ca inainte, cu motorul pornit la relanti, am scos furtunasul de la EGR si nu tragea deloc aer, era mort, dar masina tragea mult mai bine decat acum :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA,se poate curata cu carbunol.Eu i-am pus wd-40 dar era curata,dar am dat cu spary am last vreo 2 ore sa actioneze si dupa era chiar foarte curat dar si pana sa ii dau cu spray arata tot bine dar am zis ca n-are nimic daca ii mai dau

Am mai curatat-o odata, dar superficial, am desfacut-o mai mult sa vad cum e, era ff neagra! De actionat, actioneaza, am incercat la o baterie, dar eroarea tot persista, chiar daca o sterg apare inapoi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nimeni nu stie, am descoperit singur. :) Cand masina este pornita la relanti, acest furtunas trage aer atunci cand este scos din EGR, dar dupa 1-2 minute se decupleaza ceva si numai trage. In fine, daca pleci cu masina de pe loc si verific din nou, iar trage si tot asa dupa 1-2 minute se opreste.

Deci toate valvele alea de vacuum imi lucreaza ca am inteles ca dau eroare daca sunt defecte, iar eu nu am nici o eroare pe motor, dar masina trage cam slab :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu bag mana in foc dar generatia asta de masini cred ca apare eroare numai daca sunt intrerupte solenoidurile sau au scurt, daca nu inchid/deschid cum trebuie nu cred ca apare eroare.

Oricum cu furtunul de la EGR scos trage mai bine in turatii joase, deci nu ar trebui sa ai asta ca reper, dar daca ai observat, in timp, ca s-a diminuat puterea motorului atunci este o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai o trage mai bine, dar si cand e scos automat EGR nu functioneaza si creste consumul. Si asa il am marit din motive ca masina nu trage cum trebuie.

Pedala de acceleratie apasata mai mult pentru a atinge viteza dorita = consum mai mare.

Mie frica sa nu fie problema de la pompa tandem vacuum :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare , e vreunu care poate sa-mi spuna de unde pot face rost de un egr cu furtun cu tot pt un golf 4 variant motor AXR de 74 kw 101 cai ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salut. imi spuneti si mie cum se face adaptare valva egr. Golf 1,6 16v, anul 2000. Unde trebuie sa intru si ce cod tastez in group? multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare !

Si eu am un vw Golf 4, an fabricatie 2005, 101 CP, model AXR si de curand mi-a aparut urmatorul mesaj pe computerul de bord: EMISSION WORKSHOP insotit de martorul luminos de culoare galbena ( semnul acela de motor). Masina merge tot la fel ca inainte, nu am observat nici o diferenta. Am sa verific mufe si EGR-ul sa vad daca gasesc ceva. Va multumesc pentru postari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Nu stiu cat de grava este problema cu aceasta valva EGR dar ce am observat la masina mea golf 4 1.9 TDI imi curge ulei pe la aceasta valva.Este o problema grava? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Va salut........cum pot face o adaptare valva egr, noua,la un vw bora 1400cmc,benzina,an 2002??va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu VCDS in Adaptari pe ENGINE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se da urmatoarea masina Golf 4 din 2001 motor 1.4 16V.

statea aprins Check Engine iar in urma unei diagnoze in service au rezultat 3 erori. Egr debit insuficient, ceva de potentiometru de la egr si a 2 sonda lambda care decedase.

se schimba egr si sonda lambda la inceputul lunii martie iar la fix o saptamana se reaprinde check engine. Din cauza lipsei de timp nu am ajuns sa fac o diagnoza in perioada urmatoare.

De curand am achizitionat VCDS-ul iar in urma scanarii am regasit din nou eroarea cu debit insuficient.

Acum marea intrebare a cedat egr-ul din nou sau care este problema de tot revine aceasta eroare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!