Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

M-am uitat într-un program de piese şi pare că este OK

post-40889-0-73179500-1409980415_thumb.j

Ca să fii sigur întreabă-l şi pe Gabi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Stie cineva care este diferenta dintre Castrol magnatec 5W40 C3 si Castrol Magnatec 5W40 A3/B4? Uleiul ar fi acelasi dar nu sunt sigur de codurile din capat. C3 si A3/B4 ce semnificatie au? Am bagat deja ulei Castrol magnatec dar nu mai stiu de care ca am aruncat bidonul de 4L, si acum trebuie sa completez. Si nu stiu daca e bine sau nu ce mi-au dat. Am trimis-o me prietena mea sa-mi cumpere, ca eu pana ies de la lucru inchide magazinul, si I-am scris pe hartie a3/b4, si astia de la magazine I-au dat de C3.  Si acum sunt in dilemma... oare sa-l bag, sau sa ma duc sa mi-l schimbe. Astept pareri.

 

ACEA A3/B4- uleiuri de calitate superioara foarte stabile folosite la motoare pe benzina foarte performante si diesel cu injectie directa de productie recenta.

ACEA C3- uleiuri folosite la motoare diesel ce sunt echipate cu filtru de particule si catalizator pe 3 cai precum si la motoare de inalta performanta pe benzina.

 

Motoarelor din generatia noastra le e arhisuficient A3/B4.

C3 a aparut ulterior si mai mult tine de mediu, anume de compatibilitatea cu catalizatoarele noi si filtrele de particule.

E normal ca producatorii acum sa ofere uleiuri si cu C3 s-au adaptat si ei normelor.

Desigur, daca dai peste un lot vechi de uleiuri, e posibil sa le gaseti doar cu A3/B4.

 

E f bine si normal ca i-au dat cu norma C3, pana la utrma e o garantie ca uleiul nu e de cand haul pe stoc, stiindu-se faptul ca un ulei trebuie folisit in max 5 ani de la productie.

salut si eu am o problema pe partea stanga spate cand e drumul un pic cu denivelari sau iau ceva gropi se aude o bataie tare urata , m-am uitat la arc nu pare sa fie fisurat sau rupt , toba se tine bine , amortizorul este bun , de la ce ar putea fi acea bataie ???    ma innebuneste.........

 

Trebuie sa o verifici cum trebuie, iti recomand un mencanic bun care sa-ti ridice masina pe un elevator si sa verifice bucsele, flansele.

E posibil sa ai duse flansele, daca ele sunt imbatranite, in timp ele mai tasandu-se, astfel pierzandu-si din capacitatea de absorbtie a socurilor, toate socurile veor fi resimtite f tare in masina.

Daca mecanicul e cad de cat priceput va sti cum sa le verifice.

Bucsele de la punti se verifica vizual, nu trebuie sa fie rupte si nici sa prezinte crapaturi mari pe ele.

 

Salut,

Vin si eu cu o problema la masina din semnatura, poate a mai patit-o cineva: are 200.000km, distributia schimbata la timp, ulei la fel, recent, de vreo 7 luni am scos catalizatorul. De atunci merg cu eroarea Catalyst system Bank 1, Efficiency below thereshold. Acum vreo 3 luni masina a inceput sa aiba porniri grele, cam 7-8 ori dat la automat iar cand in final pornea scotea foarte mult fum albastru, cu miros de benzina si ulei. Nu pornea greu tot timpul, de exemplu mergeam la serviciu 6km si dupa 8-9 ore de pauza pornea greu, insa dimineata pornea la sfert, aproape intotdeauna.

Am mers la service, singura eroare a fost cea specificata mai sus, fara missfire, fara nimic altceva. Baietii au zis ca-i de la supape, le-au schimbat, au mai schimbat si garnituri chiulasa, curatat filtru epurator, curatat clapeta, schimbat nu stiu ce rola de ghidaj si curea mica, etc., n-am stat langa ei sa vad...a stat masina 4-5 zile la ei si m-a costat vreo 1600ron.

Cand am plecat de la ei motorul mergea mai bine, tragea mai bine...insa dupa 4-5 zile a revenit problema cu pornirea greoaie si dupa un drum de vreo 250km mi-a consumat in jur de 500ml ulei, lucru pe care il facea poate la 4-5000km.

Acum e din nou in service. Mi-au zis ca e greu sa-si dea seama de unde e, pe tester totul e ok si ca momentan nu ar vrea sa desfaca iar motorul, desi i-am intrebat daca pot rezolva problema si fara sa-l desfaca :icon_confused: . O cauza mi-au spus ca ar putea fi chiulasa fisurata. Nu vreau sa dau numele serviceului intrucat l-am gasit din recomandarile de pe forum.

A mai patit-o cineva cu AZD? Ca pe toti pe la service-uri ii auzi cat de pacatoase sunt domle' motoarele astea, nimeni nu le da de cap....

Astept un feedback, macar sa ma mai calmez.

Referitor la povestea de mai sus: a mai stat masina in service 1 saptamana, au schimbat din nou simeringurile de la supape(mi-au zis cei de la service ca a fost o problema cu ele..ceea ce mi s-a parut cam ciudat), am facut si segmentare(segmentii de ratere un pic uzati). A reaparut aceeasi problema: pornire un pic in 3 cilindri, masina dardaie si da cu fum vreo 10 secunde, dupa care se stabilizeaza. Daca o opresc si o pornesc din nou merge ceas, parca n-ar avea nimic. Problema se manifesta daca masina sta 4-8 ore oprita si incerc din nou s-o pornesc.

Am dus-o din nou in service ieri, am schimbat si bujiile(2 din bobinele de inductie au fost schimbate in a 2-a interventie asupra motorului); aceeasi problema s-a manifestat azi.0

Baietii de la service nu par nepriceputi, nu stiu ce sa mai cred. Are cineva vreo idee? (P.S. mi s-a spus ca pompa de benzina functioneaza ok, are presiune la motor)

 

 

Paturile de supapa au fost bverificate? S-a efectuat plaitatea chiulasei? Supapele inchid bine?

Daca ai jocuri mari in paturi, degeaba ai schimbat doar smeeringurile.

Pe timpul stationarii e posibil sa se scurga ulei pe supapa si de acolo si fumul.

E aiurea cu mecanici din astia de carton, ce nu stiu sa faca treaba decat pe bucatele

 

Revin cu rezolvarea problemei mele: senzorul de temperatura. Problema am identificat-o si am rezolvat-o singur. Traiasca cei care posteaza.  Am folosit un senzor verde Beru cu garnitura la 80ron si am pierdut aproximativ 1,5litri antigel la schimb.

Dupa 2000km de la schimb nu am mai avut probleme cu pornirile, nici cu fumul, iar relantiul este stabilizat, nu mai fluctueaza cum a facut-o ani intregi, fara ca nimeni sa-i gaseasa buba.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti praf prietene

Tablele au gaura de trecere in pozitii diferite, una are gaura sus si una jos, daca le inversezi intre ele se obtureaza EGR-ul. Stergi eroarea si gata. Cu timpul o sa iti apara eroare de la EGR ca poate s-a infundat.

Lasi mufa bagata la EGR. In acest fel, orice eroare de la motor iti va aprinde Check-ul. Daca tu circuli cu mufa de la EGR scoasa, o sa ai Check-ul aprins continuu si nu o sa iti mai dai seama cand iti semnaleaza alta problema, tu crezand ca este de la EGR.

2 tubulare de 13 si gata

Nu va mai dati mari cunoscatori cand de fapt habar nu aveti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tablele de la EGR-ul meu (AZD din 2001) asa sunt: una are gaura sus si una jos (l-am schimbat anul trecut EGR-ul).

Imi cer scuze ca nu am privit in globul de cristal inainte sa ghicesc ce cod de motor ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare din nou! Si eu am avut variatii la relanti la AZD-ul meu. Ca sa identific problema i-am scos mufa de la EGR sa vad daca mai face asa motoru. Surpriza, nu a mai facut! Am cautat la dezmembrari un EGR, l-am schimbat, un prieten cu tester l-a adaptat si am pornit motorul. Ceas! Motorul merge frumos, sta la relanti, coboara frumos la relanti.

 

Nu stiu cat o sa tina acel EGR de la dezmembrari, dar e mult mai rentabil asa decat unul nou care e intre 500 de lei si 600 de lei.

 

Bafta tuturor! :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un EGR SH a fost 150 de lei. Cred ca am avut noroc de am prins asa ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara!

Detin un golf 4 1.6 16v 2000 Azd si am urmatoarea problema:

Porneste foarte greu cand se incalzeste si atunci cand reusesc sa o pornesc trepideaza motorul(de parca ar merge in 3),dimineata cand o pornesc o ia din prima merge frumos pana cand se incalzeste motorul,nu mai trage nici motorul bine cand se incalzeste.

Pe tester nu da nimica,am schimbat injectoarele,calculatorul,filtru de benzina,bujii originale,clapeta,senzorul G62.

Masina este in service la reprezentanta VW de 2 luni si nu iau dat de cap nici pana aqm.

Va rog frumos daca ati patit asa ceva sa-mi spuneti si mie cum ati rezolvato.

P.S:Orice parere este binevenita!

Modificat de ionutzor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea combustibilului şi regulatorul de presiune au fost verificate?

Ar mai fi de verificat senzorul MAP şi senzorii de la arborele cotit/arborele cu came. Din ce am mai citit senzorul de pe arborele cotit provoacă porniri grele la cald şi la alte mărci de maşini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea combustibilului şi regulatorul de presiune au fost verificate?

Ar mai fi de verificat senzorul MAP şi senzorii de la arborele cotit/arborele cu came. Din ce am mai citit senzorul de pe arborele cotit provoacă porniri grele la cald şi la alte mărci de maşini.

Au fost masurate.

Am fost din nou la ei iar cu tester pe ea,aqma cik domne k e de vina clapeta de aceleratie,precisez k au fost probate ink doua si tot la fel face masina.

Am luato de la ei ptr k ridica din umeri nu vor deloc sa caute adanc...cum am spus mai sus masina porneste cand e rece toate bune si frumoase pana cand se incalzeste,trepideaza de parca merge in 3 daca merg cu ea 1 km si o opresc d abia o pornesc dp aceea...

Am auzit astazi o parere de la o persoana cunoscuta k ari fi vorba de vreo supapa...asha o fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca au masurat senzorul Map si este bun de nu la-au curatat tot nu este bine.Cine ti-a schimbat  injectoarele,calculatorul,filtru de benzina,bujii originale,clapeta,senzorul G62?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca au masurat senzorul Map si este bun de nu la-au curatat tot nu este bine.Cine ti-a schimbat  injectoarele,calculatorul,filtru de benzina,bujii originale,clapeta,senzorul G62?

Senzorul map este curatat,l-am vazut chiar eu!

Toate piesele au fost schimbate de catre baietzii de la  vwserpico craiova,ei zic k la senzorul map mai trebuia un fel de garnitura de tabla si s-ar putea din cauza asta sa faca figuri,le-am zis sa comande unul nou daca sta treaba asha sau uitat in calculator si surpriza,senzorul vine fara garnitura aia de tabla....

Credeti-ma k nu mai stiu ce sa ai fac,aqm am facut un drum de tg jiu consuma extraordinar de mult cred eu jumate de rezervor la 250 km mers cat de cat normal...cand stau cu ea pe loc se aude motorul cum se chinuie sa stea la relanti....si nu prea trage nu are forta mai de loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul MAP nu are garnituri de tabla are doua de cauciuc,erg-ul are garnituri de tabla.Tu spui ca ai fost in reprezentanta si ti-au schimbat injectoarele,calculatorul,filtru de benzina,bujii originale,clapeta,senzorul G62 la cererea ta sau au fost ei cu ideia.Te intreb pentru ca mi se pare suspect sa schimbi toate cele de mai sus.Toate care le-ai schimbat costa mult si mai puneai ceva si-ti luai motor nou.De aceia te intreb nu vreau sa te amarasc si eu dar de au schimbat ei toate astea pt ca asa au crezut ei atunci crede-ma ca te-au furat.Cei care lucreza cu VW sau asa numitele reprezentante au OBLIGATII care vin de la casa mama(germania)si trebuie respectate cu sfintenie.De ti-au schimbat cele de mai sus si masina tot nu merge trebuie sa-ti dea banii inapoi si sa ti-o repare gratis.Ar trebui sa suni la bucuresti(vw) si sa le spui problema ta.De nu rezolvi faci copii dupa facturi si le trimiti in germania(la casa mama vw) alaturi de o scrisoare in engleza sau germana in care le scrii ce ti-au facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca scriu bine aici. Mi-ati putea spune cam la ce suma sa ma astept pt o sonda lambda si discuri de frana noi pt masina din topic? Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul MAP nu are garnituri de tabla are doua de cauciuc,erg-ul are garnituri de tabla.Tu spui ca ai fost in reprezentanta si ti-au schimbat injectoarele,calculatorul,filtru de benzina,bujii originale,clapeta,senzorul G62 la cererea ta sau au fost ei cu ideia.Te intreb pentru ca mi se pare suspect sa schimbi toate cele de mai sus.Toate care le-ai schimbat costa mult si mai puneai ceva si-ti luai motor nou.De aceia te intreb nu vreau sa te amarasc si eu dar de au schimbat ei toate astea pt ca asa au crezut ei atunci crede-ma ca te-au furat.Cei care lucreza cu VW sau asa numitele reprezentante au OBLIGATII care vin de la casa mama(germania)si trebuie respectate cu sfintenie.De ti-au schimbat cele de mai sus si masina tot nu merge trebuie sa-ti dea banii inapoi si sa ti-o repare gratis.Ar trebui sa suni la bucuresti(vw) si sa le spui problema ta.De nu rezolvi faci copii dupa facturi si le trimiti in germania(la casa mama vw) alaturi de o scrisoare in engleza sau germana in care le scrii ce ti-au facut.

deci nu mai pot credeti-ma vineri am lasat masina si m-am dus sambata la ei,ce credeti k fac....pun doar testerul pe ea si atatttt..stau si se uita la motor cum se chinuie sa stea pornit dp ce k d abia porneste cand se incalzeste....eu momentan nu ma mai duc la ei ptr k am vazut cum se lucreaza acolo..plus d asta imi trebuie masina cat mai repede k sa plec din tara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum stati cu consumul? Eu simt ca imi consuma ca dracu de mult 1.6 16v....mai ales la drum lung......130-140 manca si 9%...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ionutzor

Oricâtă bunăvoinţă ar avea colegii, fără nişte scule adecvate şi ceva cunoştinţe de mecanică şi electricitate nu poţi remedia problema pe forum. Aici putem să-ţi spunem nişte cauze posibile, dar cum o să le verifici? Prin înlocuire este foarte costisitor şi nu este garantat un rezultat pozitiv, cum de altfel ai şi afla pe pielea ta.

Cel mai bine ar fi să schimbi service-ul, aşa că aruncă un ochi pe topicul acesta şi nu mai accepta să se schimbe ceva fără a avea efectul scontat. În nici un caz să nu pleci urechea la afirmaţii de genul: Mda, nu este din cauza asta, dar şi asta trebuia schimbată pentru că este defectă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuia sa accepti sa-ti schimbe de ex. injectoarele si sa vezi ca nu aduce nici o inbunatatire a mersului masinei.Trebuia sa le spui sa le puna inapoi pe cele vechi fara sa platesti si sa pleci.Cum faci sa stii ca ti-au schimbat ce spun ca au schimbat.Eu in locul tau a-si trimite un email la bucuresti.Dute la un alt service sau la un prieten poate gasesti pe forum unul din zona ta si controleaza de ce este scris in factura este si pe masina.Nu arunca facturile pt ca ai garantie 2 ani pentru toate cele schimbate in toata europa.Chiar de cumperi de la reprezentanta piese de schimb si le montezi tu tot 2 ani de garantie ai.Cumpara-ti un vag de ai posibilitatea asa pe viitor vezi tu ce erori ai.Im-i pare rau dar cum scrie si colegul de mai sus este cam greu sa te ajut cand schimbi piese la neseriosi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ionutzor Incearca sa scoti mufa de la senzorul de apa g62 poate este defect se mai intampla.El(senzorul) trasmite temperatura in bord si la centralina.Mai poti scoate mufa de la egr dar dupa ai eroare in bord si-ti trebuie vag pt a sterge.Se sterge si singura dar dupa ceva timp si pote sa-ti dea probleme la mers.Mai controleaza mufa de la senzorul map de este bagata bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor !!!

 

de 3 luni ma confrunt cu o mare problema,am un golf 4 1.6 16v 101 cp, 185.000 km ,in mers,atunci cand o accelerez incepe sa trepideze,smuceste,parca ii da cineva suturi,nu mai trage !!!

am schimbat benzina,am bagat de 98,dar problema persista !!!

am fost cu ea la munte,si pe coasta moare cu a 3-a ,trepideaza urat,si mi se aprinde sonda !!!

precizez ca atunci cand motorul e rece,nu face nimic,merge frumos,dar dupa 5 km,incepe teroarea,smucituri si socuri in mers...

azi,am vrut sa depasesc un passat,care fumega ca un tractor,si nu am avut ce sa ii fac,smucea cand o acceleram !!!

dupa o tura plina de smucituri,ajung cu ea acasa ,si o accelerez pe loc,si pleaca greu motorul,maraie ,si nu mai are viata !!!

am fost la un service,si pe tester i-a zis ca ar avea ceva la cilindrul 4,mecanicul,a schimbat bujiile si bobinele intre cilindrul 4 si cilindrul 3,m-a pus sa fac o tura cu ea,sa vada daca problema se muta  !! dupa ce a pus a doua oara testerul,nu a aparut nici-un cod de eroare,absolut nimic,dar masina mergea urat,smucea !!!

deci,in concluzie,smuceste cand o accelerez,se accelereaza greu pe loc,si se aprinde sonda atunci cand urc o coasta !!!

unii imi spun ca e de la catalizator,ca ar fi infundat si ca ar trebui sa il sparg ,iar altii zic ca e de la pompa de injectie!!!

nu stiu ce sa mai fac !!! ma mananca masina asta !!!

va rog ajutati-ma !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar altii zic ca e de la pompa de injectie!!!

Este vorba despre o maşină diesel sau pe benzină? Cea pe benzină nu are pompă de injecţie.

Prima dată ar fi bine să verifici senzorul de temperatură lichid răcire. Ai un multimetru?

Ar mai trebui verificate: debitul pompei de combustibil, presiunea, senzorul de presiune, ar mai fi şi altele.

Dacă ai cu ce scoate bujiile, fă-le o poză şi pune-o aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!