Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

Salut. Ca intotdeauna: raspunsuri detaliate si precise. Multumesc. Legat de climatronic, eu sincer nu am observat o schimbare in aer (mai rece/mai putin rece) daca reglez temperatura. Al setez pe Low, si las sa mearga in treptele 2/3. Nu dau la maxim niciodata. Nu e bine nici  pentru sanatate. Poti raci foarte usor, cel putin eu. Am patit-o asta iarna cu caldura. Eram racit vreo 5 saptamani. :-))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La climatronic, se seteaza temperatura ce o doresti in habitaclu. Se recomanda sa nu se scada de 22 grade.

Astfel, nici nu iti da aer rece de sa-ti sara maselele si nici nu se creaza un mediu f rece astfel incat sa suferi vre-un soc cand iesi la caldura de afara.

La ac nu stiu sa se poata mixa aerul rece de la ac cu caldura de la motor.

 

Mai exista insa de la golf 5 in sus asa zisa instalatie climatic, ce e un ac semiautomat, care permite setara temperaturii dorite la fel ca la climatronic.

Climatronicul atat are in plus posibilitatea controlarii automate, dar care sincer eu nu o folosesc pt ca desi e eficienta cam uzeaza destul de mult dupa mine servomotoarele instalatiei.

 

Si desigur, are in plus afisajul, care nu e disponibil la variantele inferioare. Ar mai fi si diagnoza ce o poti efectua cu ajutorul climatronicului, pt cei ce nu stiu are un meniu de diagnoza ce permite monitorizarea unor senzori precum temperatura, viteza, poti efectua diagnoza si adaptare la clapetele climatronicului smdp. Pt mai multe detalii accesati topicul "ce secrete ascunde climatronicul"aici http://vwforum.ro/topic/76-ce-secrete-ascunde-climatronicul/page-76?hl=%2Bsecrete+%2Bascunde+%2Bclimatronicul#entry2404846

 

Eu la climatronic nu am sesizat niciodata disconfort, ma refer la senzatia de aer rece care o intalnesti la ac.

 

Asta avand tot timpul temp la 22 grade, daca o dau pe low intradevar da aer f rece insa nu are rost o asemenea temp scazuta.

 

Dar si aici sunt cateva trucuri daca le pot spune asa, anume sa lasi masina cu usile deschise 1-2 minute dupa ce a stat la soare, sa mergi la inceput cu geamurile intredeschise sa iasa dogoarea din masina si abia apoi sa dai drumul la ac/clima.

Astfel nici nu pui stres mare pe instalatie.

 

DE aceea, o instalatie climatronic va pune stres mai mic pe motor decat una ac pt ca nu solicita compresorul la maxim ci solicita la maxim la inceput, dupa care, odata cu stabilizarea tempt in interior scade sarcina pt ca nu mia sufla aer f rece.

 

E cam aceeasi comparatie cu instalatiile de aer conditionat pt apartament obisnuite vs instalatiile tip inverter, acestea din urma fiind mai eficiente energetic.

 

Din pctul meu de vedere, instalatia de climatizare cu reglaj automat / semiautomat e cea mai utila dotare ce ar trebui sa se regaseasca pe un automobil din ziua de azi.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Climatronicul are cumva un sensor undeva care determina aerul din masina? Eu am observant un lucru pot spune ciudat.

 

Iarna daca trec de 18 grade, baga aer cald. Primavara/vara daca vreau aer mai cald trebuie sa trec de 24/25 grade, altfel nu baga aer cald ci rece.

 

What's up with that?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da... are un senzor in carcasa lui, de aceea are grilele acelea mici. De asemenea, are un senzor care citeste temperatura de afara, diferit de cel care afiseaza temperatura in bord. Functia AUTO face calculul la temperatura de afara si cea de interior si atunci stie cam ce temperatura sa bage in instalatie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E putin offtopic ca e si topic dedicat dar discutam si aici de dragul lamuririi.

 

Pai iarna e normal sa-ti bage aer cald pt ca daca tu vrei 18 grade insa afara sunt zero grade, doar nu o sa-ti bage aer rece, habitaclul trebuie incalzit deci o sa-ti bage aer cald.

Vara invers, daca afara sunt 25 de grde si tu vrei 22 iti baga aer rece daca tu vrei 30 in habitaclu abia atunci comuta pe caldura.

 

Senzorul ce iti citeste temperatura din habitaclu se afla sub fantele deasupra butonului de recirculare aer. Daca masina e cu volan pe partea dreapta se afla sub fantele deasupra butonului Econ.

 

Auto iti va da tot temperatura setata de tine insa in alt mod, anume in functie de semnalele primite de la senzori, inclusiv cel de soare iti va dirija automat curentii de aer (mai mult spre sus vara pt a raci aerul si mai mult spre jos iarna pt a incalzi aerul), iar la inceput pana temperatura se apropie de ce vrei tu va functiona la maximul capacitatii.

Dupa aceea la stabilizarea temperaturii va merge in sarcina partiala, solicitand mai putin compresorul implicit motorul.

 

Eu pt a nu avea pbma cu servomotoarele care in timp pot da probleme (potentiometrele acestora) las curentii de aer pe toate directiile si atat imi variaza doar turatia ventilatorului. De regula se stabilizeaza la 3 liniute, eu nu am simtit sa am nevoie la drum lung de mai multa ventilatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

 

Am si eu o mica problema (sper) cu AZD-ul asta...cand il pornesc se simte ca si cum ar merge neregulat, toba vibreaza destul de mult si se aud 3-4 batai cu pauza de o secunda...asta pe toba...si doar cand e motorul rece, dupa ce se incalzeste merge normal. De la ce ar putea fi? Am schimbat acum jumatate de an 2 bobine de inductie, celelalte doua nu par sa fie umflate..are idee cineva ce ar putea fi? multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da... are un senzor in carcasa lui, de aceea are grilele acelea mici. De asemenea, are un senzor care citeste temperatura de afara, diferit de cel care afiseaza temperatura in bord. Functia AUTO face calculul la temperatura de afara si cea de interior si atunci stie cam ce temperatura sa bage in instalatie...

 

 

:eek: Wow,  asta n-am stiut :-) E chiar super. Deci nu trebuie sa setez temperatura si chestii. Pun pe auto si el face restul?

E putin offtopic ca e si topic dedicat dar discutam si aici de dragul lamuririi.

 

Pai iarna e normal sa-ti bage aer cald pt ca daca tu vrei 18 grade insa afara sunt zero grade, doar nu o sa-ti bage aer rece, habitaclul trebuie incalzit deci o sa-ti bage aer cald.

Vara invers, daca afara sunt 25 de grde si tu vrei 22 iti baga aer rece daca tu vrei 30 in habitaclu abia atunci comuta pe caldura.

 

Senzorul ce iti citeste temperatura din habitaclu se afla sub fantele deasupra butonului de recirculare aer. Daca masina e cu volan pe partea dreapta se afla sub fantele deasupra butonului Econ.

 

Auto iti va da tot temperatura setata de tine insa in alt mod, anume in functie de semnalele primite de la senzori, inclusiv cel de soare iti va dirija automat curentii de aer (mai mult spre sus vara pt a raci aerul si mai mult spre jos iarna pt a incalzi aerul), iar la inceput pana temperatura se apropie de ce vrei tu va functiona la maximul capacitatii.

Dupa aceea la stabilizarea temperaturii va merge in sarcina partiala, solicitand mai putin compresorul implicit motorul.

 

Eu pt a nu avea pbma cu servomotoarele care in timp pot da probleme (potentiometrele acestora) las curentii de aer pe toate directiile si atat imi variaza doar turatia ventilatorului. De regula se stabilizeaza la 3 liniute, eu nu am simtit sa am nevoie la drum lung de mai multa ventilatie.

 

Am facut cum ai sugerat tu in postul anterior. Am setat la 22 si a fost perfect.

 

Nici eu nu bag la mai mult de 3 liniute. E arhisuficient. Ms de sfaturi si sugestii.

 

La "las curentii de aer pe toate directiile" te referi la iesirea de unde iese aerul(din bord)? Sau setarile din climatronic? (Al meu are doar sus si la picioare)

Modificat de tommy_dj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dai pe auto clima va face tot posibilul sa-ti ajunga la temperatura setata de tine, cea afisata de altfel pe display.

Atat doar ca ea va decide pe unde sa directioneze curentii de aer, si va controla automat si turatia ventilatorului.

 

Pe langa directia sus si picioare mai este cea de parbriz. Eu las sa iasa aer tot timpul pe toate 3. Daca lasi doua sau o directie, debitul de aer va fi mai puternic pt ca nu se imparte pe mai multe directii insa eu nu am observat sa nu se descurce fie iarna fie vara.

De altfel, cu exceptia activarii sau dezactivarii racirii (cand apare econ e dezactivata, daca nu apare econ atunci merge) eu nu prea am ce umbla la climatronic.

Iarna doar daca vreau dezaburire rapida activez clima adica o scot de pe econ, si o mai comut cam odata pe luna ca asa e recomandat.

Vara cand e inorat si sau nu e f cald si nu simt nevoia de aer rece si o las pe econ, astfel incat nici nu solicit inutil compresorul.

 

Iti recomand pt marirea vietii ambreiajului compresorului sa activezi si sa dezactivezi racirea, implicit fctionarea compresorului la ralanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se intampla ceva rau daca o pornesti in timpul mersului? Sau se poate face si asta dar cu ambreiajul apasat incat sa fie in relanti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate si in mers cu ambreiajul apasat insa va treb sa mai astepti cateva secunde pana cupleaza compresorul.

Oricum nu recomand cuplarea la peste 3000 ture, socul cuplarii nu face de regula bine in timp ambreiajului.

Pe langa uzura dintre placile discurilor mai apare si uzura niturilor ce prind lamelele elastice ale ambreiajului. Cu timpul acestea capata joc ceea ce cauzeaza zgomote. La o uzura exesiva nu mai asigura apasarea corespunzatoare si in special in sarcina mare a compresorului ( cand e f cald afara spre exemplu) tinde sa patineze, se incalzeste mai mult si exista riscul sa se deterioreze din cauza temperaturii excesive insasi bobia ce cupleaza discurile. Am vazut cu ochii mei bobina cu invelisul topit de la caldura cu discurile decolorate de la caldura datorata patinarii.

Acum sa nu crezi ca sunt chiar asa de firave insa paza buna trece primejdia rea si tin sa precizez ca eu unul nu am gasit de cumparat ambreiajul de nou, el vine de regula cu tot cu compresor. Sh iti dai seama ca e la ghici.

La alte marci precum Opel am vazut de cumparat, insa nu stiu daca se potriveste (trebuie verificat modelul de compresor) iar ca pret trecea de 500 lei doar amaratul de ambreiaj. Mai pui vreo 200 lei rulmentul si ajungi la un pret destul de piperat.

 

Oricum, sunt 2 tipuri de compresoare Sanden si Zexel, din fericire Azd-urile vin cu Sanden ce e mai fiabil.

 

Eu cam o data pe an obisnuiesc sa pun o picatura de ulei rezistent la presiune si temperatura precum wurth ssh2000 pe niturile ambreiajului. Inainte sa fac operatia ambreiajul era mai zgomotos in timp ce mergea compresorul, dupa ce fac acest lucru acel zgomot usor metalic specific ambreiajului a disparut. Si sa tot fie 5-6 ani de atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta da explicatie. Muraru Dan tu esti un geniu! :icon_thumleft:  Multumesc de explicatii. Eu nu le prea am cu chestiile astea, dar ma bucir ca este un forum precum acesta si tantalai ca mine mai invata cate ceva. Sincer nu stiu unde este ambreiajul si niturile, dar insa in viitor o sa am grija sa pornesc cum trebuie. Mai bine inainte sa plec la drum, ca nu o folosesc decat in afara orasului, si si asta numai in cazul in care sunt peste 25/30 de grade afara.

 

Inca o data multumesc de sfaturi si explicatii. Sa traiesti!  :salut:  :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu cand am cumparat masina nu consuma ulei si nu scotea fum....pana cand am schimbat uleiul...am pus Castrol 10W si de atunci au inceput problemele...consum cam 700ml/1000km....si fum alb - albastru.

Am facut test de compresie, a iesit bun, dar nu prea te poti lua dupa el.

Eu trebuia sa ii fac si distributia, si daca tot am umblat pe acolo am dus chiulasa la Ozun, au reconditionat-o baietii complet, si am si segmentat motorul.

In concluzie: reparatie chiulasa, distributie, ulei, filtre, schimbat lichid de racire - total 3000 lei.

 

Si daca e treaba bine facuta, nu o sa mai tina masina pana o sa se mai strice motorul.

 

E foarte posibil sa am si eu aceeasi problema pe care a avut-o Cosmin. Ma poate ajuta cineva cu o recomandare de service serios din zona Bucuresti unde as putea realiza o astfel de operatiune de reconditionare chiulasa, schimb de ghidaje, semeringuri supape, eventual daca e nevoie segmentare.

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am auzit în în Chichiş (CV) ar fi un service care doar cu ăsta se ocupa și is foarte buni. Dacă e vreun coleg din zona sa te ajute, sau poate găsești pe net ceva detalii.

Acuma, am o întrebare și eu: am un azd de 6 luni cu 185k km ce par reali, la indemnul mecanicului am pus Castrol Magnatec 10w40 și în 12000km nu a consumat niciun strop. Mai mulți m-au întrebat de ce nu am pus 5w40. Mai am un G4 1.4 16v tot cu 185k km și ăla merge cu 5w40 de 100000 km de când l-am luat.

Sa pun la schimb 5w40 sau sa continui pe 10w40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce mecanic fain.. Pune  5W 40 si ramai pe el daca nu-l consuma, insa incearca ceva ulei mai bun, nu castrol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:blink: Ulei mai bun, nu Castrol? Pai dupa parerea mea este unul din cele mai bune uleiuri din tara si nu numai. Toti mecanicii al recomanda! :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare cu piticii lui, dar vw multi ani a recomandat Castrol, iar BMW la fel numai castrol recomanda, acum ca poate sunt diferente de calitate intre Castrolul din patria germana cu cel de aici, nu neg, dar acele diferente sunt si la mobil sau altele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi poate spune cineva in functie de care senzor pornesc ventilatoarele? Ma refer de la care este citita temperatura pentru pornirea ventilatoarelor.. De la termocupla de pe radiator sau g62 de la motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Astazi am avut o surpriza..check engine aprins, pus diagnoza si am vazut Electrical Fault pe sonda lambda 1 (oxygen). Masina cat am mers cu ea nu a prezentat simptome neplacute, am sters eroarea si deocamdata nu a reaparut. Ma pregatesc de cumparat sonda ? sau poate fi doar o eroare intermitenta, aleatoare? Multumesc.

 

P.S.: Sonda e cu 5 pini/4 pini? Cum pot afla?

Modificat de Mohicanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult ca sigur este cu 5 fire. Se poate vedea mufa pe cutia de viteza intre motor si baterie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Povestea> cumparat G4 2002 in februarie, in mai a inceput sa picure radiatorul, am completat de cateva ori cca 500ml la 1500km, in iulie am cumparat radiator nou nissens, antigel nou, apa... tot. Tot atunci am spalat si borcanul de mizeriile alea uleioase. Dupa 500km de mers mi s-a aprins check coolant in bord, am scos dopu la vasu de expansiune, a bolborosit ceva pe acolo, a scos apa mizerabila, am completat cu apa, dupa 50km am ajuns acasa si am desfacut vasu de expansiune iar, l-am spalat bine, am aruncat toata mizeria, am pus apa demineralizata si gata.

ACUM, dupa cca 5 saptamani, am zis sa verific apa sa vad cum mai e la culoare, iar ce am gasit in vas, puteti vedea in poze. Acum am spalat vasul iar, am pus apa curata... is curios daca o murdareste iarasi.

La indemnul mecanicului masina are ulei 10w40 Castrol Magnatec (cand fac schimbul trec pe 5w40), pe care nu il papa deloc (mi se aprindea in bord odata becu galben de la ulei, dar era de vina senzorul de nivel pe care l-am schimbat), ma gandesc ca daca ar fi sa ajunga ulei in apa, ar fi trebuit sa scada nivelul uleiului pe joja, nu?

HWxgNei.jpg

 

nSIdzMo.jpg

 

nSIdzMo.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca uleiul nu e contaminat? Nu-ti scade nivelul?

Mazga aia nu are ce sa fie dacat uleiul ce se amesteca cu apa.

Eu banuiesc garnitura de chiulasa desi ar si trebuit sa ai si apa in ulei

Sau Doamne fereste, o fisura in blocul motor.

Sincer, nu vad alta reactie ce sa-ti genereze acea mazga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am 2 intrebari. Spuneti-mi care este turatia normala la relanti a unu motor de G4 1.6 16v si daca a avut cineva maciuca schimbatorului prea rigida. Adica cand o trag spre stanga(intre viteza 1 si 2) nu revine spre centru(pozitia 3-4) la fel si cand o imping spre dreapta, nu este elastica. Intra bine in toate vitezele. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Ionut2790,

Eu am turatia la ralanti dupa ce se incalzeste motorul pe la 650rpm fara aer pornit. Cu aerul conditionat pornit, turatia creste automat la 850rpm.

Cand o pornesc de la rece, este undeva pe la 1100-1200rpm si va scade treptat pe masura ce motorul se incalzeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De asta am si intrebat. Am vazut mai multe postari unde lumea spunea ca turatia e undeva la 650rpm. La mine e ~840rpm fara A/C, la fel ca la masina tatalui meu care are Bora 2.0 benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

midnightmihai

Salutare. Sunt nou pe acest forum si am tot citit pe aici despre variatiile la relanti la VW Golf IV 1.6 16V AZD dar nimic concret. Si eu de cateva luni am probleme cu relantiul. Dupa ce motorul se incalzeste incepe si variaza la relanti intre 400 si 1000 RPM. Am schimbat clapeta de acceleratie, am curatat si verificat EGR-ul dar in continuare am probleme cu relantiul. Am pus testerul si nu am nici o eroare. Toate par sa functioneze in parametrii...

 

Nimeni nu stie care ar putea fi cauza acestor variatii?

As prefera un check list in care sa fie enumerate toate posibilitatile si cum se pot verifica daca sunt in parametrii normali sau nu.

 

Multumesc anticipat :) !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!