Jump to content

Motor AZD 1.6 16v - functionare, probleme specifice


Migu 4
 Share

Postare recomandată

salut Bogdan,

 

Este perfect normal. 100km/h trebuie sa iti arate pe ceas la 3000 rpm in treapta 5.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspuns Ovidiu. In cazul acesta mai am nevoie de o viteza :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi se pare cam prost facuta treapta 5, dar a stiut neamtul ceva daca a facut-o asa. Initial ma asteptam sa am undeva pe la 110-120km/h la 3000rpm, dar asta este. Este suficient pentru drumurile romanesti.

offtopic: Am condus un opel combo diesel si la 3000rpm in treapta a 5-a aveam undeva pe la 130km/h :D motor diferit=>cutie diferita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detin aceasta masina de 8 luni si doar acum mi-am amintit sa intreb despre chestia asta. M-o mirat pentru ca Golanu lu taicamiu are la 115km/h 3000 de ture... Apropo.. limitare 185km/h ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar voi ati vz cate turatii are motorul asta ? Dc va mai mirati ca la 100 la ora aveti 3000 rpm ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai te miri putin, pentru ca golful 3 de 1.6 are 120 la 3000 de ture. Daca vrei sa mergi pe autostrada constant cu 130 ai aprox. 4000 de ture, ceea ce e mult. Si mie mi se pare cutia mai bine etajata pe golf 3.

Modificat de flaviusmaff
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca si "remediere" se potriveste la fix treapta a5a de pe cutie de 1.9tdi motor afn in locul celei stock de cutie ert.
La 80kmh are fix 2000rpm iar motorul e destul de potent(nu are nevoie de schibat trepte inferioare in anumite conditii de mers mai solicitante).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zebrocksky tu spui ca merge sa schimbi cutia de viteze de la 1.6 16v AZD cu una de la 1.9 tdi AFN? si sa fie si mai eficienta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cutia toata....doar treapta a5a .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna idee zebrocksky, dar putini se baga la modificat cutii de viteze in romania. Poate doar un mare pasionat cu solide cunostinte de mecanica.

@Bogdan - oricum treapta a 5-a o dai in general la drum intins. Ca sa nu soliciti mult ambreiajul, te duci cu a 4-a pe la 3500rpm (~100km/h) si apoi o schimbi sa ajungi cu motorul in zona de cuplu bunicel pentru treapta 5 (considerand ca avem 5 persoane in masina in drum spre vama veche).

offtopic: parca erau unele modele de dacii care aveau "pinion de fuga" in ultima treapta. Parca primele modele cu acea vestita cutie frantuzeasca.

Modificat de ovidiubac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfat:D oricum imi doresc sa-i maresc putin puterea motorului. Asa pentru psihicul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul asta "isi permite" sa aiba o turatie mai ridicata la 130-140 pt ca are si cuplul la o turatie mai ridicata.

In timp ce marea majoritate a motoarelor 1,6 pierd cuplu dupa 3300, 3500 rpm, azd-ul pierde dupa 4500.

Nu mai spun ca dupa 3000 si pana la 4500 curba e destul de liniara.

 

Eu zic ca e f bine etajata pt ce poate motorul.

Daca la 100 km la ora ai 3000 ture, la 130 ai 4000, la 140 ai 4200, la 150 ai 4500.

Deci la 150 esti la valoarea de cuplu maxim.

De fapt, pe dino in testele initiale s-a scos cuplul maxim aproape de 4700 rpm.

Astfel; la 160 ai 4800, la 170 ai 5200.

Ce vrei mai mult de atat.

Dupa 170 din testele mele accelereaza mult mai greu decat a facut-o pana acolo, iese dupa 5500 si din puterea maxima si cum valorile scad ca si f mult, nu prea mai are forta necesara sa atinga turatia maxima implicit o viteza f mare. Bine, aici conteaza f mult si factorii de mediu precum vantul, temperatura, inclinarea drumului. Eu maxim am prims aprox 190 la ora, poate putea mai mult insa ma si saturasem sa astept sa accelereze si oricum era destul pt motor. Bine, real aveam poate si 200, se stie ca vitezometrul are o eroare in minus din motive de siguranta rutiera. Asa e la toate masinile, nu va speriati. Desigur, teste facute la mama ei acasa pe autostrada, unde e si legal de altfel sa mergi asa.

Valorile pot diferi putin, sunt luate ochiometric atat cat mi-a permis siguranta in trafic sa ma uit la vitezometru.

 

Daca nu se trece de 140 la ora, consumul nu trebuie sa sara de 7, hai un 7,2 la drum lung, ceea ce nu mi se pare f mult.

Adevarat ca daca nu treci de 100, implicit de 3000 rpm ai atat liniste cat si un consum excelent.

Dar, de regula daca nu treci de 140 din pctul meu de vedere e rezonabil zgomotrul.

Peste la drum lung poate deveni cam obositor si nu se prea merita decat in depasiri, altfel e gresit ales motorul, ca putere desigur.

 

Eu zic la azd sa lasati cutia asa cum e ea. Aveti avantajul ca la viteze mai mari sunteti inca in curba de cuplu. Bine, puteti spuna ca la 3000 cu alta cutie ai mai multi km la ora, dar parerea mea e ca acest motor se simte bine de la minim 3000 de ture in sus.

Nu confundati dieselul ce are cuplul f jos cu un benzinar ce are cuplul maxim la 4500 rpm.

Eu cred ca neamtul a stiut ce face.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cer o parere .Am un Vw bora azd ,si o problema tare sacaitoare .Cand merg cu ea la un drum mai lung daca o opresc nu mai vrea sa porneasca decat dupa ce dau cheie de vreo 4ori si imi apare robinetul in bord .Daca o las pana a 2 a zi dispare avaria .Am fost pe tester si nu ramane nici o avarie stocata iar mecanicul nu stie ce are

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca se refera la "check engine".

Aproape sigur trebuia sa ai vreo eroare stocata pe grupul 01-Engine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puteam paria si eu acest lucru dar cum el oricum nu a dat suficiente informatii... oricum, ca idee in momentul in care dai la cheie de n-shpe mii de ori, sonda lambda citeste tot felul de valori in timpul acela care alaturi de ceilalti senzori ajunge la concluzia ca ceva nu e ok cu motorul. Eu unul suspectez MAP-ul, poate si bujiile, dar sigur orice eroare care a aprins becul ramane stocata, chiar daca becul poate se stinge.

Bn inteles aici poate fi si electromotorul dar dupa cum spuneam nu ne-a zis..ii invarte motorul si nu porneste sau nici nu invarte motorul?! ca a  mea de exemplu cand am cumparat-o la fiecare 3-4 opriri nu vroia sa porneasca datorita solenoidului de la electromotor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu se trece de 140 la ora, consumul nu trebuie sa sara de 7, hai un 7,2 la drum lung, ceea ce nu mi se pare f mult.

Adevarat ca daca nu treci de 100, implicit de 3000 rpm ai atat liniste cat si un consum excelent.

Dar, de regula daca nu treci de 140 din pctul meu de vedere e rezonabil zgomotrul.

Peste la drum lung poate deveni cam obositor si nu se prea merita decat in depasiri, altfel e gresit ales motorul, ca putere desigur.

 

 

 

Salut Dan. Asa in general acest motor in afara c-am cat consuma daca se merge pana in 3000 de turatii si nu depasesc 100 km/h? Eu nu am statie si sincer mi-e c-am frica sa ma duc mai cu viteza ca nu am bani de dat la nenea politist. Nu-mi arde de amenzi si nu calc regulile. 50/70 max 90 la ora. C-am la ce consum asi putea sa ma astept? In oras am scos si 8.2 dar in afara nu am incercat. Am auzit si consumuri de 5.2 dar mi se pare putin, mai ales ca eu am si bagaje multe si 2/3 persone , deci ar fi incarcat masina. Si c-am cand ar trebui sa ma mai opresc la cate un popas?Ma refer la interval de timp? Sau nu este o anumita regula? Sa nu patesc ca colegul de mai sus la care nu a mai pornit masina. Eu cat am fost pe afara nu am avut astfel de probleme. Ori de cate ori m-am oprit, masina a pornit la sfert de cheie.

 

Off Topic, Am avut si iesiri cand ma grabeam, si m-am luat un Q5 care avea si statie si gonea cu peste 150 la ora, si desigur m-am luat dupa el. La 160 aveam undeva intre 4500 si 5000 de turatii se pur si simplu se vedea cum coboara indicatorul de benzina.

 

Drumuri bune & Drive Safe!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mea consuma in regimuri de aproximativ 110 pe drumurile europene( aia e limita, nu 90, si la noi in tara majoritatea drumurilor principale le-au facut astia europene) aproximativ 7 de benzina, dar am si un condus sportiv. 5,2 si mie mi se pare putin dar nu as putea zice imposibil, intrucat am facut o data un drum de 100 km cand am condus lejer si am avut consum de 5,8, probabil daca as mai fi lucrat la el obtineam si 5,2 dar nu sunt rabdator din fire.

In ceea ce priveste popasul, poti sa mergi linistit ca nu pateste nimic. Colegul de mai sus are problema cu masina, si cu mecanicul( care nici el nu e bun si ar trebui sa se lase de asa ceva) am facut Constanta Timisoara cu 3 popasuri doar cat am alimentat(10 minute?! chiar si mai putin)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Paul, ms de raspuns. Am auzit chestii de genul: "Am mers in Germania cu o viteza constanta de 210 pe autostrada in turatie maxima timp de 8 ore si mi-a puscat motorul" 

E vb de un Passat 1.9 diesel din 2000 si ceva.

Si nu asi vrea sa patesc ca el.

Acum m-am mai linistit.

La mine ar fi vb de un drum de vreo 4-5 ore condus lejer dar constant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand aud consum de 8 in oras imi creste tensiunea. Oricat de economic as conduce sub 10 nu pot sa scot. Si afara mers constant 90-100 consum de 6,7. Am constatat ca la un mers sportiv 140-150 constant nu a consumat exagerat. Ma asteptam sa imi rupa rezervoru. Per total incantat de motorul acesta , chiar daca de multe ori la 80-90 ii dau a3a pentru depasiri (nu ca as avea nevoie , dar iubesc sunetul de turatii)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminbv88@yahoo.com

Pe drumurile patriei, daca iti dai silinta , poti scoate un consum rezonabil.Distanta dintre localitati este relativ mica, si daca nu ai statie pe masina, nu prea poti sa mergi cu 90-100 pe distante foarte mari.

Eu sunt foarte multumit de consumul acestui motor. (AZD).

 

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si consum, regula e cat de greu ai piciorul.

Daca dupa o accelerare nu ridici putin piciorul astfel incat sa nu mia fie in regim usor accelerat ci doar sa mentii viteza, atunci nu o sa obtii consum f mic.

Legat de consum, in oras si eu scot lejer 8 poate si sub 8 acum cand e vara insa asta depinde de f multi factori precum: ambuteiaje, demarajul, viteza maxima, stilul de consdus ( lejer sau preponderent accelerat), distanta parcursa ( drumurile sub 3-4 km nu prea au relevanta la consum).

Daca ma grabesc recunosc ca scot in jur de 10 si chiar 11.

Daca merg cu cap scot fara probleme 8.3, chiar si 7,5 daca orasul e mai liber, chiar daca prind toate sematoarele.

Dar mi-a luat cca 1 an si ceva sa stiu sa dozez pedala atat cat trebuie.

 

In exterior, scot 5.5 cu masina plina fara mari pbme.

Asta cu o viteza medie in jur de 60 la ora plus minus cativa km fctie de trafic. Iar ca si distanta sa va dau un exemplu drumul Bacau Copsa Mica ( Jud Sibiu) unde 350 km ii fac fix in 5 ore jumatate cu 2 pauze.

 

Legat de pauze, recomand pauze la fiecare 2 ore de mers macar 10-15 minute.

Ca si turatie, nu recomand mers constant cu peste 2/3 din turatii.

Peste 5000 ture se va merge doar in depasiri, nicidecum stai si mergi ore in sir pe autostrada cu o asemenea turatie ca nu ii faci bine motorului.

 

Daca ai nevoie de o astfel de viteza in exploatarea masinii ai gresit motorul, iti trebuie unul mult mai puternic.

Spre exemplu, cum al nostru motor merge perfect la o viteza de croaziera de 100 ora, un motor de 170 cai are o viteza de croaziera cam la 160 ora.

 

Desigur, daca nu se depasesc 3000 ture se pot scoate fara pbme consumuri de maxim 6.

Eu daca ma dau la ea, adica merg constant cu 4000 ture (130 la ora) cu varfuri pana in 170, scot 7, 7,2.

Exemplu drumul Bacau-Iasi, unde scot viteza medie de 80 la ora fara pbme.

Daca l-as face regulamentar as scoate maxim 65 viteza medie cu un consum de maxim 6.

 

Desigur, recomand in special in afara benzina de 98, ce ajuta la obtinerea unui consum mai bun.

In oras nu se prea merita, mie unul nu-mi aduce nici un avantaj.

 

Dar repet in ca o data, totul e sa simti masina si sa stii sa dozezi pedala doar atat cat trebuie.

 

Drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand aud consum de 8 in oras imi creste tensiunea. Oricat de economic as conduce sub 10 nu pot sa scot. Si afara mers constant 90-100 consum de 6,7. Am constatat ca la un mers sportiv 140-150 constant nu a consumat exagerat. Ma asteptam sa imi rupa rezervoru. Per total incantat de motorul acesta , chiar daca de multe ori la 80-90 ii dau a3a pentru depasiri (nu ca as avea nevoie , dar iubesc sunetul de turatii)

 

 

Bogdan, sa stii ca conteaza foarte mult si ce benzina bagi. Eu pe cand bagam de la Luk de 95 aveam consum de peste 10/11. De cand am schimbat la Evo de la Mol mi-a scazut consumul la 8 si ceva. Schimb vitezele pe la 2500. Am folosit si de la Petrom de 99+ dar si cu acela aveam peste 10.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asi mai dori sa stiu ceva legat de consum: cu cat influenteaza consumul aerul conditionat?

In oras nu al prea folosesc, dar cand ma duc in afara la drum lung trebuie sa-l pornesc, ca la viteza aia nu pot lasa geamul jos ca ma ia naiba.

O sa am un cap cat un bostan de la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ac-ul ia cam 5-10% din consum.

Dar la drum lung eu sincer nu am sesizat diferente mari, poate de 0.1-0.2, nesemnificative.

Desigur, conteaza f mult si temperatura mediului ambiant, una e sa mergi cu ac-ul pornit la 24 grade, alta e sa mergi la 34.

Eu am climatronic si astfel se regleaza temperatura vaporizatorului, la ac stiu ca e constanta temperatura astfel incat la climatronic se pune si stres mai mic pe compresor odata cu stabilizarea temperaturii.

Dar, ac-ul de regula penalizeaza mersul la viteza mica, acolo poate un geam deschis ajuta mai mult, in timp ce la viteza mai mare un geam deschis franeaza mai mult, implicit creste consumul mai mult decat un ac pornit.

 

Legat de consum, conteaza absolut tot: benzina, starea carosabilului, presiune in pneuri, pneurile folosite, talpa, drumul sa fie cat de cat lung, adica daca iau spre exemplu consumul acum vara, dupa 1-2 km e de 10-11, la 3-4 km e in jur de 9, dupa 5 km deja e realitate.

Astfel, daca se merg doar 2-3 km si vezi 10+ consum trebuie avut in vedere faptul ca 1 km i-a luat motorului sa se incalzeasca.

Iarna, dureaza 3-4 km sa se incalzeasca.

Iarna daca ma uit dupa 2 km ma crucesc, am peste 15, dat fiind ca eu de obicei las iarna 1-2 minute la ralanti motorul.

Dar dupa 4-5 km deja scade si se stabilizeaza in jur de 10-11, chiar si sub 9 dupa 6-7 km.

 

Dar repet, daca merg in mod accelerat, sunt grabit, scot si eu vara 10-11 fara doar si poate.

La benzinar penalizeaza mult mai mult ca la un diesel regimul preponderent accelerat.

Daca in schimb nu se trece de 3000 decat doar cand e nevoie si se incearca un mers cat mai liniar, consumul e f bun.

Ca nu se reuseste oricand din diversi factori precum aglomeratie, nervi, graba, etc e alta poveste.

 

Dar, asa de dragul stiintei, cu exceptia acceleratiilor de pe loc unde am vazut si consum instant de 60 litrii, in accelerare, la 140+ km am vazut ca nu prea trece de 15 litrii consum. Odata ce nu se mai accelereaza consumul se stabilizeaza la 7-8-9 fctie si de drum.

La sub 3000 ture consumul stabilizat e f mic, 4 litrii si ceva.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a închis acest topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!