Jump to content

Schimbare Lichid Frana La 2 Ani


Thheo
 Share

Postare recomandată

A pierdut la aerisire. La mine intra sub 1l

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

specificatia este ca se scot cate 200 ml la fiecare roata si inca 200 ml la ambreiaj.   Deci 1 l.

 

Lui i-au scos cate 400 ml la roata... total inutil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa scula, mai trebuie si mecanic priceput. :lol:  :slap:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 litri ??? dar unde au bagat atata lichid, si in radiatorul masinii ...??? ori a avut nevoie si mecanicul de 1 litru ...??

 

pai 2 litri au turnat intrun dispozitiv special (un fel de butoi) care s-a legat la rezervorul de lichid de frana printrun furtun. Toata operatiunea s-a facut sub presiune. Din cate am observat eu schimbarea lichidului s-a facut pe principiul cat s-a scos atata s-a bagat, adica Shymano nu s-a golit instalatia si s-a turnat alt lichid ca e logic ca nu are cum sa intre 2 litri...altfel spus lichidul nou l-a impins pe cel vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit 1 litru la schimbul de lichid de frana, bagandu-l pe cel nou peste cel vechi, pana a inceput sa iasa curat ... l-am mai lasat sa curga curat, apoi am strans aerisitoarele. Adica din acel litru de lichid nou am mai si scos ceva, sa ma asigur ca in instalatie este doar lichid nou. D-aia zic aeu ca mi se pare mult, in instalatie stiu ca intra in jur de 600-700g, poate chiar mai putin ... Un litru este mai mult decat de-ajuns, nu inteleg de ce ti-au cerut 2 litri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe acelasi principiu puteai sa scoti cate 2 litri pe la feicare roata, ca odata deschis aerisitorul, e legatura directa intre rezervor si aerisitor....

 

In fine faptul e consumat, pe viitor sa stii ca 90% din autoturismele de pe piata nu necesita mai mult de 1.2 litri de lichid la schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Shymano...tu ai masina din 2008, deaia ai avut nevoie de 1 litru de lichid (instalatia de franare este relativ noua), la mine cu masina din 2001 nu cred ca s-a catadicsit proprietarul anterior sa schimbe ceva, de altfel pe fiecare roata s-a scurs cam mult lichid de frana destul de negru.

 

Acum cu 1 litru in plus, eu zic ca e mai bine ca s-a curatat instalatia mai bine avand in vedere vechimea lichidului de frana....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Cum verific eficienta lichidului de frana. Adica stiu ca de 5 ani nu a fost schimbat lichidul dar nici nu am problema la franare. Spre ex daca antigelul in verific cu densiometru, lichidul cu ce il pot verifica? 

 

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pui lanterna la bidonas si vezi ce culoare are. Adica sa fie semitransparent, sa nu fie opac-negru. Sau scoti cu o seringa din el si examinezi asa, vizual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic il schimbi, ai sa vezi dupa cateva franari mai in forta ca lichidul tau e dus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreun atelier prin Buc care sa schimbe lichidul prin extragere cu aparat special puteti sa-mi recomandati?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am cumparat un "dispozitiv" foarte ieftin care se leaga la roata de rezerva. Presiunea din roata de rezerva, diminuata corespunzator, impinge lichidul nou din borcan in instalatie si astfel schimbi tot lichidul similar reprezentantei. Nu e nevoie de aerisiri sau de doi oameni. Dureaza maxim o ora. Se numeste easybleed sau cam asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Cand se schimba lichidul de frana? 

Pentru a afla mergeti la un service care are un tester ( o seringa ce trage putin lichid din vas, face analiza, si aprinde un led verde, galben sau rosu)

Daca vreti sa schimbati lichidul acasa se poate proceda in felul urmator:

- achizitionati un capac de vas de lichid de frana care se potriveste la filet, in care dati o gaura si lipiti cu moment o valva de janta (curatata in prealabil de cauciuc, sa ramana doar partea metalica)

- faceti rost de 25-30 cm de furtun transparent care sa intre presat pe aerisitor  (cu interior de 5mm) cu un cap iar celalalt cap se pune intr-un borcan

- cu o seringa se scoate lichidul de frana vechi din vas

- se pune lichidul nou in vas (vasul plin)

- se monteaza capacul cu valva (valva nu trebuie sa fie cu ventil)

- se deschide aerisitorul de la roata la care s-a montat furtunul transparent

- cu ajutorul unei pompe se creaza presiune in vasul de lichid  (se apasa pe pompa incet)

- in borcan trebuie sa curga lichid murdar, care dupa max 100 ml devine curat (nu transvazati mai mult de 200 ml - este inutil)

- inchideti aerisitorul

- reumpleti vasul cu lichid si repetati pentru celelalte roti si ambreiaj

NOTA - masurati cantitatea de lichid cu care alimentati vasul si scoateti pe la aerisitor cu 15-20 % mai putin 

          - nu actionati pedala de frana 

          - cu ajutorul unei a doua persoane lucrul este si mai simplu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

testare cu tester

 

 

info

http://www.albadiagnostics.com/shopimages/Alba%20brake%20fluid%20fact%20sheet.pdf

 

sau testare mai "empirica" cu multimetrul ce indica daca s-a depasit nivelul de apa aproximativ)

 

http://www.abcauto.com/MessageCenterDetail.aspx?ContentID=129

 

Ideal  "recomand "daca doriti calitate la lichid sa cautati un lichid norma  DOT4 sau un DOT 5.1  (inglobeaza norma DOT4)  cu boiling point  (punct de fierbere peste 280 grade)

Ideal e sa schimbati la 3 ani lichidul  de frana (daca constructorul  nu prevede mai devreme) cu pompa in presiune speciala (in service) pt schimbat lichidul de frana  montata pe rezervorul de lichid de frana..(la sist de franare  cu ABS si (sau ) ESP  e obligatoriu sa se respecte aerisirea cu pompa de aerisire specifica.. si ordinea rotilor data de fabricant in manualul de reparatii 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testare pct fierbere  cu tester BOSCH

https://www.youtube.com/watch?v=KSETIPxR7sA

 

LICHIDE BUNE   sant  

ATE BLUE RACING  DOT 4  pct fierbere 280...

si BOSCH DOT 4 super   cam tot pe acolo..

raport performanta cost la preturi mai omenesti...

 

PT cine nu conteaza pretul din gama de top...

 

MOTUL RBF 660

CASTROL REACT SRF RACING

 

Schimbarea lichid se face la 2 ani 

acumularea de apa mai mult de 1% in lichidul de frana corodeaza in timp elemente ale sistemului de franare la interior..produce fierbere locala la franari prelungite si dese si poate duce uneori  la blocaj frane pe timp de iarna la temperaturi mult sub minus...

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut... am si eu o problema cu G5-ul meu, am avut o problema cu un furtun la etrier si mi s-a dus tot lichidul. Am schimbat furtunul, am schimbat pompa de vacum si pompa centrala de frana, s-a facut aerisirea in modul clasic. Si daca tin piciorul pe pedala nu opune rezistenta se duce lejer la fund, iar la apasari bruste se intareste cred ca este semn ca ABS-ul merge. Ati mai patit careva ca mine?

Modificat de sorinel27s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aerisire facuta incorect...nush de ce ai schimbat centrala de frana...nu pica asa usor...sunt foarte rare pompele centrale de frana cazute la generatia ta de masina.

Ai facut aerisire la toate 4 roti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se face aerisirea cu Vcds, dupa care clasic cu aparatul cu presiune. La pedala nu o prea nimeri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e aerisita bine.

Pedala moale sau elastica inseamna aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze de intarziere.. da ati avut dreptate trebuia aerisita cu ajutorul VCDS-ului multumesc foarte mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Imi freca o roata si frana de mana nu tinea, am inlocuit niste garnituri +placute la etrierii spate, aerisit prin metoda "pedala" si completat. Stiu ca dupa ce schimbi placutele e "normal" sa nu tina frana asa bine, dar sunt schimbate de ~3 saptamani si intru banuieli.

Problema e: daca franez progresiv de la 60-70, la un moment dat raman fara pedala (nu mai merge apasata mai mult) desi masina inca ruleaza incet, dar ruleaza. Daca franez brusc pare ca franeaza mai bine. 

Se poate intampla asta daca nu e aerisit cum trebuie ?

Modificat de drazzy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa se intampla daca franele nu sunt aerisite correct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Johnny Bravo

Am si eu o problema similara cu cea a lui Sorinel27s.

Mi s-a rupt un furtun de frana pe spate si am pierdut aproape tot lichidul de frana. 

Eram in mers si am mai calcat pedala de cateva ori pana am ajuns acasa, deci s-a golit bine instalatia.

Am inlocut furtunele si lichidul de frana, am aerisit cu pedale, pe la fiecare etrier, am facut si procedura cu VCDS-ul. 

Dupa toate astea, pedala este moale. Dar e cumva ciudat.

Cu motorul oprit este foarte tare si daca mentin presiunea, ramane si pdala tapana.

Cu motorul pornit pedala se duce pana pe la jumate usor si abia de acolo incepe sa opuna rezistenta. Daca tin piciorul, pana la urma pedala ajunge la capatul cursei.

Am mai aerisit o data si a mai iesit aer. Am repetat procedura cu VCDS-ul. In continuare nu tine presiunea cand este motorul pornit.

Am verificat si in Measuring blocks si se vede cum scade presiunea in circuit.

Care poate fi explicatia pentru chestia asta? De ce nu scade presiunea si cand motorul este oprit?

In mers, franeaza dupa jumatea cursei, destul de bine dar nu este ca inainte de incident

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand motorul e oprit rezistenta e data de servo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!