Jump to content

Schimbare kit ambreiaj


Mircea_P
 Share

Postare recomandată

Buna,

Nu un motor TDI cu cuplu mare nu moare brusc, adica depinde cum il lasi.

De ce intrebi? Daca il lasi treptat trebuie sa porneasca masina Fara a accelera.

Colegul Nautilus a explicat foarte bine, la mine in vitezele mari a 5 si a 6 cateodata patineaza, dar pentru ca am avut EGR spart si mi-a curs enorm de mult ulei peacolo si cred ca o ajuns pe la ambreiaj volant sau nu stiu pe unde. Am spalat motorul putin si nu mi-a mai facut. Si am parcus 2500 km (RO-Fr) fara nici o problema.

Have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca il lasi treptat trebuie sa porneasca masina Fara a accelera

in ce treapta ? treapta 1 pleaca fara probleme...poate si 2...dar la 6 fara sa o accelerezi da sa plece dar nu am testat daca char pleaca...la un momendat incepe sa trepideze si nu am insistat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca in 1 si 2 pleaca ii ok.

Ce sintome ai avea sau de ce te ingrijorezi? Colegul de sus zice clar sintomele, astea cu plecatul de pe loc sunt putin aiurea..

Have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este nou...si sunt prezente acele batai in pedala de ambreiaj la jumatatea cursei...si niste zornaieli...

fiind in garantie vreau sa vad daca are probleme din fabrica sa o rezolv acum...nu cand iese din garantie....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Zgâlţâielile şi zornăielile în pedală sunt mai îngrijorătoare decât patinarea, fiindcă pot să indice un defect al volantului dublu, care costă.

Se verifică aşa: dacă volantul e intact, sunetul motorului la relanti cu ambreiajul liber, cu ambreiajul călcat şi cu ambreiajul parţial călcat trebuie să fie acelaşi.

Dacă atunci când ambreiajul e la podea sunetul motorului nu se schimbă, atunci volantul funcţionează aşa cum trebuie.

2. Ambreiajul în stare bună omoară motorul imediat şi cu foarte puţine zguduituri sau deloc tocmai fiindcă are volant dublu. În timp de Dacia avea volant clasic şi pe deasupra şi foarte uşor pentru mărimea motorului. Dacă pui alături un volant de Dacia 1300 şi unul de VW Broscuţă 1300 se vede diferenţa.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Colegul Nautilus a explicat foarte bine, la mine in vitezele mari a 5 si a 6 cateodata patineaza, dar pentru ca am avut EGR spart si mi-a curs enorm de mult ulei peacolo si cred ca o ajuns pe la ambreiaj volant sau nu stiu pe unde. Am spalat motorul putin si nu mi-a mai facut. Si am parcus 2500 km (RO-Fr) fara nici o problema.

În multe cazuri, ambreiajul uzat va rezista chiar şi unui cuplu motor exagerat (soft + multe modificări mecanice) fără să patineze, dacă acceleraţia este acţionată progresiv (nu încet, nici ciupită, ci progresiv, interesul nostru e ca maşina să fugă, nu să conducem ca babele de frică să nu se rupă ceva), în schimb va patina dacă ai călcat brusc pedala şi după 1-2 secunde "va prinde".

Cel mai urât mod de a conduce un motor turbo e să mergi subturat în treptele superioare, III-IV-V, şi să calci brusc acceleraţia când vrei să depăşeşti. Pe de o parte uzezi ambreiajul prin patinare, pe de altă parte pui la grea încercare bielele, care la 1.8T cu componente interne stock reprezintă piesele cele mai sensibile.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare,

 

A schimbat cineva un kit de ambreiaj la un diesel 1.9 ? M-ar interesa ce trebuie dat jos pentru a face aceasta operatiune (stiu ca trebuie data jos cutia de viteze). Daca stie cineva va rog sa posteze. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Operaţiunea e aceeaşi la 1.8T şi 1.9TDI transversale, trebuie dată jos cutia de viteze, în ordinea asta: cutie filtru de aer -> baterie -> electromotor -> timonerie + cabluri -> planetare -> cutie de viteze.

 

Dacă ai cutie în 5 trepte, există o şansă să poată trece pe lângă puntea faţă, cutia în 6 trepte nu poate face asta, trebuie dat jos cadrul punţii faţă, cu tot cu caseta de direcţie montată pe el.

 

La 1.9TDI longitudinal (A4 / Passat) e ceva mai simplu de dat jos cutia dacă nu ai 4x4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru informatii. Am un a4 b5 1.9 AJM an 2000 cutie 5 trepte tractiune fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

 Atenţie: după cum am mai spus mai sus, dacă un ambreiaj e utilizat în afara limitelor bunului simţ, spre exemplu dacă motorul e forţat să accelereze la viteze mici de la turaţie mică (2000 rpm) la cea maximă în treptele superioare, pe o rampă, chiar şi ambreiajul nou (<2500 km) are tendinţa să patineze. Nu sare turaţia ca la un ambreiaj uzat, dar tot are un mic "zvâc", fără ca viteza maşinii să se modifice semnificativ.

 

 Deci turaţia trebuie întotdeauna potrivită cu viteza maşinii şi cu treapta de viteză corectă, şi acceleraţia folosită progresiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru explicatiile postate de colegul Nautilus. 99,9% din
explicatii se aplica in cazul meu - volant stricata desi in poze nu
apare chiar asa de rau...

 

- Zgâlţâielile şi zornăielile în pedală defect al volantului dublu - in mers caraie, la semafor tremura
- sunetul motorului la relanti cu ambreiajul liber, cu ambreiajul călcat şi cu ambreiajul parţial călcat ESTE DIFERIT  !!

 

Primele 3 poze: disc si placa veche (s-au inlocuit cu un kit nou) - nu stiu daca erau uzate sau nu, daca mai mergeau sau nu, etc..

Bineinteles ca incapatanarea a facut sa nu schimb si volant, asa ca urmeaza sa facem din nou operatiunea :(

 

 

Dupa ce am schimbat kitul am avut urmatoarele probleme:

- zornaiala volantului -  acum cand merg cu masina zornaie din ce in ce mai rau

- pedala de ambreiaj se intareste la loc dupa ceva mers prin oras.

- nu mai intra in viteze decat in marsarier - cauza - poza alaturata - rezolvare - repozitionarea bratul incercuit cu rosu.

post-30782-0-91370900-1372438472_thumb.p

post-30782-0-60819700-1372438514_thumb.p

post-30782-0-55017000-1372438582_thumb.p

post-30782-0-27635500-1372439297_thumb.p

Modificat de mordor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Pozele nu arată defecte vizibile: nu sunt fisuri pe suprafaţa de contact, nu sunt pierderi de lubrifiant din interior, nu sunt uzuri inegale, singurul simptom vizibil sunt nişte brazde provocate de uzură şi nici acelea prea evidente.

 

 Zgâlţâielile şi zornăielile sunt de obicei provocate de un defect al mecanismului care ţine cele 2 jumătăţi ale volantei împreună (arcuri + pinioane), se produce un joc nepermis de mare între ele.

 

 Testul constă în jocul dintre jumătăţile volantei - cât de mult se pot roti dreapta-stânga înainte să simţi rezistenţa arcurilor (nu împotriva rezistenţei acestora!), în funcţie de versiune trebuie să fie mai mic de 5 sau 7 dinţi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Asa mi-au spus si mie ca tin resoartele numai intr-o parte, desi eu nu ma pricep prea bine, am urmarit ceva tutoriale despre problema aceasta, insa sigur-sigur nu stiu sa o verific. Ceea ce stiu este ca nu trebuie sa aiba joc prea mare... Daca poti sa imi dai o idee cum sa o verific in momentul in care o sa vreau sa o schimb, ti-as fi recunoscator. Nu stiu care este cota permisa (cati dinti) pentru un volant de 1.9tdi AJM. As vrea sa ma documentez mai bine insa nu gasesc informatiile de care am nevoie.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate volantele duble se verifică aşa: prinzi cu mâinile de margini jumătatea exterioară (cea care intră în contact cu discul de ambreiaj) şi roteşti uşor dreapta-stânga până simţi rezistenţa arcului din interior.

 

 Dar dacă jocul liber e mai mare de 5 dinţi sau simţi că se duce până la opritoarele din interior (adică arcul nu mai opune nicio rezistenţă), schimb-o oricum, înainte să îţi distrugă şi ambreiajul de acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari,

 

A sosit volant sh :P

 

Am verificat cum m-a sfatuit colegul Nautilus si pot spune ca are un joc liber de 1.5 -2 dinti.

1. Intrebarea mea este cu ce sa il curat pentru ca maine ma gandesc sa il pun pe masina.

2 . O alta intrebare ar fi daca se poate refolosi rulmentul cu ace (pe care l-am pus acum 3 saptamani - chestia e ca nu prea stiu daca il mai pot scoate de acolo)??

3. O a treia intrebare: pot folosi aceleasi suruburi??

 

 

POZELE

post-30782-0-91075100-1373039045_thumb.p

post-30782-0-59806700-1373039064_thumb.p

Modificat de mordor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 1. Cu benzină. Ai mare grijă să nu intre solvent în interior!

 

 2. Rulment cu ace?... (Dacă vrei să spui rulmentul de presiune, care are încorporat şi cilindrul, acela stă pe cutie, nu pe ambreiaj, şi nu mai trebuie să umbli la el)

 

 3. Niciodată. Şuruburile de la volant trebuie întotdeauna să fie noi, de la dealer, fără excepţie.

 

 (Dacă eşti genul care suflă şi în iaurt, pui şuruburi noi şi la placa de presiune, costul unui set de 6 şuruburi e minor. Eu aşa am făcut)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu informatii: nu va luati volant la mana a 2-a pentru ca se pare ca este IDENTIC de bun cu al meu!!! (asa ca am facut o afacere super am dat 200 euro pe un volant sh - unul nou era la 300 euro -  si se pare ca e la fel ca al meu)

--> simptome cu volant sh: bataie in pedala, tremura la relanti si cel mai rau si sacaitor lucru este ca in mers face tot caraiala aia pe care o facea celalalt.

O intrebare mai am (pentru ca tot vad ca dau de "mesteri si mesteri mecanici") se poate strica o cutie de viteze de pe o zi pe alta?? Adica in cazul meu: inainte sa mi se umble la ambreiaj si sa faca schimbul kitului de ambreiaj (disc+placa+rulment+rulment cu ace) cutia de viteze era o adevarata placere: intra superbine in toate vitezele (mai ales in a 5-a care intra la prima atingere), dupa ce s-a facut operatiunea cutia de viteze pare varza: locul vitezelor este ceva vag.. toate au un "hop" pana sa intre, iar a 5-a la revedere, nu mai intra DELOC!! 

Acum toti se trezesc sa isi dea cu parerea ca dom´le este de vina cutia de viteze!! Insa eu cred si va jur ca nu este cutia de viteze nici intr-o mie de ani! Voi ce parere aveti? E posibil sa imi fi pus ceva gresit pe acolo cand l-au refacut? E posibil sa fie de vina tot volant? Astept raspunsuri si opinii sau pareri ca deja nu mai pot cu atata competenta...Concluzia e simpla : decat sa te carpesti mai bine iei ceva bun de la capul locului si faci ceea ce trebuie sa faci!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sfarsit si video cu "faimosul sunet" :

 

Sa va explic ce fac accelerez, nu se aude mai deloc zgomotul, iau piciorul de pe acceleratie si atunci se aude cum face mai rau, apas ambreiajul se aude in continuare, o las pe liber si se aude inca mai rau parca. Atunci cand masina ajunge sa se opreasca sunetul se aude din ce in ce mai rar (de intensitate tot la fel) si cand masina se opreste dispare sunetul. Apoi iar, accelerez, nu se aude, ajunge pe la 30km/h incepe sa se auda..etc. In toate vitezele se aude la fel, mai putin in a 1-a pentru ca, cred eu, nu ajunge la peste 30km/h.

Pareri, opinii, ce e de facut??

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei,acelasi zgomot a patit cumnatul meu luni cand veneam de la Varna,la drum in turatie merge perfect,ei cum l-a lasat la relanti a inceput sa troncane si sa vibreze motorul,dar am observat ca dupa o forja se aude mai tare,cum o accelerezi putin peste 1200 cum tace,este clar volantul.In turatie este tinut in tensiune de inertie si se echilibreaza.Luni este programat sa schimbe tot chitul la Nasicom.Tu unde ai facut lucrarea,la ce service? Plus ca dupa ce am verificat-o pe rampa am gasit pe gaura de la carcasa plin de vaselina neagra din volant.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspuns (mie mi l-a schimbat socru´meu insa este un volant tot sh.. )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am permis sa postez explicatiile date de un coleg de pe alt forum. Constider ca aceasta informatie este vitala pentru posesorii de B5 tdi.

 

La diesel este regula sa schimbi volant cu una noua imediat ce incepe sa bata in caroserie daca va este draga cutia de viteza.
 

"La B5 si Audi 80 nu prea pica kitul sau volant dintr-o data chiar daca este uzat este un avantaj, te anunta incetul cu incetul, te lasa sa mai
mergi insa ataca cutia de viteza.

La modelele noi B7,B8 pica rapid kitul nu ai timp mult sa circuli cu ea, isi protejeza cutia mai bine.

Totusi se pot schimba cativa rulmenti prin cutie insa nu se baga orice mecanic pentru ca pentru montaj este nevoie de scule specifice Vag."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

cand am ajuns sus era o aglomeratie de nedescris, se inainta cu 30-50 cm coolpics.gif. Poate mai aveam 100 m pana unde am parcat, dar cum erau blocaje, am fost nevoit sa o tin cam mult din ambreiaj si sa inaintez putin cate putin. La un moment dat a inceput sa miroase si sa iasa fum de la ambreiaj. Pedala se apasa foarte usor... dupa ce am lasat masina vreo 2 ore sa se raceasca, a revenit la normal. In drum spre casa nu am avut probleme sa patineze discul sau alte

 

Suprafeţele de fricţiune se încălzesc numai atunci când ambreiajul funcţionează (pedala la fund) şi se răcesc treptat în mers.

 

Când mergi bară la bară, ambreiajul e solicitat tot timpul şi se încinge mult mai repede decât se poate răci.

 

Ceea ce ne ajută la 1.8T / 1.9TDI e forma carcasei de ambreiaj - datorită jocului foarte mic dintre volant şi carcasă, prezenţei a 2 găuri (pentru vizarea punctului mort superior şi pentru eliminarea apei), şi formei ansamblului volant + placă de presiune, carcasa ambreiajului devine... o pompă de aer de tip centrifug :) Dacă se scoate dopul de cauciuc (prin care se vizează punctul mort superior) şi se pune mâna în dreptul găurii, de la 1200 rpm se poate simţi cum aerul e pompat afară de rotaţia volantului. Evident, la 4000-5000 rpm, debitul de aer e mult mai mare.

 

Deci, dacă avem scutul de plastic la partea inferioară a motorului (ca să nu intre mizerie de pe drum la ambreiaj), putem renunţa la dopul de cauciuc, şi astfel se formează un circuit permanent de aer (intră pe dedesubt şi iese pe deasupra), care ajută la o răcire mai rapidă a volantului şi ambreiajului.

 

Cu dopul la locul lui, se previne căderea în carcasa ambreiajului a vreunui şurub sau altui obiect mic, dar nu mai există circuitul de aer, volantul învârte acelaşi aer la nesfârşit, şi deci se răceşte mult mai încet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salut,vreau sa schimb si eu kit-ul de ambreiaj la un seat leon 1.8 t la care ulterior vreau sa-i fac cateva modificari si nu as vrea sa ii pun normal ca ma gandesc sa nu ma lase dupa ce ii cresc puterea,cineva si-a pus volant simpla si ambreiaj de ARL,aveti idee daca este ok,si-a mai pus cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Stiti careva care-i treaba cu baietii de la Atix Racing Solutions ? REconditioneaza , upgradeaza tot kit-ul de ambreiaj cu kevlar si nu stiu ce alte metale etc.

 

Multi ar scapa cu preturi mult mai mici si un upgrade binevenit. Din ce am discutat cu omul si la cat ma pricep eu , pare profesionit.

 

Astept pareri , la urmatorul ambreiaj pe care il schimb as vrea sa nu mai arunc sacul de bani pt kit oe si sa-l reconditionez/upgradez pe cel actual cu poate mai putin de jumatate din suma unui kit nou.

 

Ms

Modificat de AndreiCC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!