Jump to content

Schimbare kit ambreiaj


Mircea_P
 Share

Postare recomandată

Salut,vreau si eu un sfat legat de ambreiaj.Tinand cont ca mi s-a intarit pedala foarte tare, am gasit un kit de ambreiaj inclusiv volant, la mana a doua .Omul spune ca are 40000km.,eu nu l-am vazut inca,dar cand ma duc sa-l vad cum imi dau seama de uzura, de ex. volant,la disc sa zicem ferodourile sa nu fie tocite ?Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand sa apelezi la oferta PoRo prin care poti cumpara un kit ambreiaj reconditionat de fabrica la un pret considerabil redus (apare in ETKA cu final de cod X) la schimb cu al tau, cel uzat. Cu 3-400 euro ai ambreiaj nou si garantie la manopera service autorizat.

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Doru , ce inseamna "kit ambreiaj reconditionat de fabrica" ?

E ceva gen (pastrand proportiile) ... cauciucurile resapate ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Vreau sa-mi schimb ambreajul si am in vedere si un viitor chiptuning mai safe. In loc de ambreajul de AVB as lua unul de AWX.

A mai incercat sau stie cineva? Sunt probleme de compatibilitate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi bine sa te interesezi mai intai de dimensiunea discului... asta ar putea fi o prima (mare) problema :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Intentionez sa schimb si eu ambreajul si volant. Am motor AXR ambreiaj de 228mm. Ce ambreiaj imi recomandati ca pe viitor sa pot face diverse upgrade-uri fara sa mai umblu la ambreiaj???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi intentie o am si eu doar ca masina nu mai este aceeasi:)) Motor ASZ ambreiaj de 240MM...

pe viitor vreau sa o duc in 160Hp ,nimik mai mult...rezista ambreiajul stock? acum avand 130hp-310Nm

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

1. Supraîncălzirea ocazională ambreiajelor de serie (ferodou organic) nu duce la distrugerea lor, fiindcă discul supraîncălzit se acoperă cu un strat de ferodou ars lucios care se va elimina în timp. Însă după ceva mai mult timp, tot ferodoul se va arde astfel şi atunci tot trebuie schimbat.

2. Când ambreiajul patinează, turaţia nu scade, creşte. Adică la acţionarea bruscă a aceeleraţiei, turaţia sare fără ca viteza maşinii să se modifice, după încă 1-2 secunde prinde şi accelerează normal.

3. Cuplul maxim al unui 1.8T sau 1.9TDI modificat poate patina ambreiajul la solicitări în afara bunului simţ: acceleraţia la podea în treptele superioare de la turaţie mică, demaraje cu eliberarea bruscă a ambreiajului la 3000-4000 rpm, etc.

4. Ambreiajele noastre de serie cu disc de 240mm (1.9TDI/130/150, 1.8T/180/225) pot rezista foarte bine la creşteri de putere masive (exemplu: Cupra lui RobDon de pe seatcupra.net, adusă la 320-330 CP înainte de instalarea de ambreiaj Sachs) dacă turaţia e întotdeauna potrivită cu viteza. (Ceea ce nu se întâmplă, fiindcă tentaţia de a simţi cuplul maxim la 3500 rpm şi 1.5 bar e prea puternică. De asta majoritatea maşinilor modificate de la noi şi de la ei rămân repede fără ambreiaj şi cu mărunta consolare că Subariştii şi EVOiştii vor păţi la fel chiar mai repede :lol: ). De fapt, realizând că ansamblul disc + placă de 1.8T era făcut pentru 235-270 Nm şi trebuie să suporte frecvent 350-380 Nm şi ani de zile tratamentul obişnuit la liniuţe (accelerări repetate de la zero la 6500-7000 rpm, schimbări de viteză brutale, timp de răcire inexistent), e de mirare că "oboseşte" (patinează ocazional) numai după ce trec peste el mai bine de 80 000 km şi nu moare de tot decât la peste 100 000 km. Asta ar trebui să ne facă să înţelegem mai bine ce înseamnă cu adevărat o maşină modernă şi tehnologia din spatele ei.

5. Ambreiajele cu ferodou ceramic (Stage II / III / IV) sunt nepotrivite rulării prin trafic, fiindcă sunt foarte brutale.

6. Patinarea ambreiajului se vede cel mai bine la acceleraţii puternice pornind de la turaţii mici în treptele IV - V. De obicei, se poate trage de un ambreiaj stock care se comportă astfel multe luni de zile, dacă se potriveşte întotdeauna turaţia cu viteza şi se rulează cu presiuni turbo mai mici decât aceea maximă. Uneori încălzirea ambreiajului prin mai multe accelerări succesive scapă temporar de patinare, până când se răceşte iar.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS trucul cu turnarea de apă (nu sărată, ci soluţie apă-săpun lichid sau apă-Axion lichid) în carcasa ambreiajului funcţionează atunci când patinarea e provocată de o contaminare a discului cu ulei de motor sau transmisie, lichid de la mecanismul hidraulic, pulbere de ferodou ars sau toate la un loc. Apa cu săpun sau Axion lichid clăteşte impurităţile şi permite ambreiajului să funcţioneze normal. Dar dacă patinarea nu e provocată de impurităţi, ci doar de uzura discului, soluţia nu îl poate face la loc :icon_confused:

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Nişte băieţi de pe un forum de Chevrolet Cobalt SS (echipat de fabricant cu un ambreiaj cam subdimensionat) au constatat prin încercare şi eroare următorul lucru, care merge împotriva logicii obişnuite: cu cât se fac mai multe schimbări de viteză la turaţii prea mici şi se merge subturat, cu atât mai repede va începe ambreiajul să dea semne de oboseală. Încercările de a folosi maşina în regim foarte economic rulând la 2000-2500 rpm duceau frecvent la o suprasolicitare a ambreiajului prin patinarea (insesizabilă de către şofer) la schimbarea vitezelor în sus urmată imediat de acceleraţie, mai ales în treptele superioare, şi la depunerea de ferodou ars pe disc, reducând fricţiunea.

Tot după ei, o perioadă de rulare la turaţii mai mari, potrivite cu viteza, şi evitând forţarea motorului şi ambreiajului prin accelerarea cu presiune turbo maximă de câte ori era necesară o depăşire, ducea la o vindecare temporară, prin eliminarea stratului de ferodou ars.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Buna,

Foarte interesante detali,

La mine pe B5.5 AVF am sintomele ca patineaza ambreajul foarte rar in treapta 5 sau 6 cand ii dau in blana.

Am citit pe forum si intrebat si la vw si cum ei nu de mult mi-au constatat ca am scurgeri de ulei de la EGR + ceva pete in zona cutiei au zis ca se poate sa fi intrat ulei in zona discului etc desi practic nu se poate si imi recomanda sa il schimb (zise vw).

Ce sa ii fac? Mi se intampla foarte rar si numai in treptele 5 sau 6.

Sa incep cautatile a unui kit? Ce sa pun pe AVF?

Multumesc

Have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am tot 1.9tdi 131cp dar BLT 6viteze cutia .. euro 4 , dus undeva la 200cp , nu patineaza deloc , am ambreiajul de fabrica si undeva la 110.000km , pedala este moale , dar volant a inceput sa bata si sa dea vibratii. Eu o sa il inlocuiesc cu un kit de conversie la volant cu masa simpla de la VALEO , undeva la 1700-1850lei cam asa sunt preturile. Am prieteni , care au aceasi configuratie ca mine , si sunt foarte multumiti pentru o masina de zi cu zi cu acest kit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, dar la 1900 ron cumperi Luk cu masa dubla si te tine sigur 100k fara sa ai bataie de cap.cu cel simplu,care sigur se duce repede discul la puterea pe care o ai,nu tine este slabut,mai studiaza problema la ce cuplu rezista Valeo.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu fac liniute zi de zi cu ea... ocazional... iar de volant cu masa dubla am vazut in 40.000 km sa bata iarasi . Un client a schimbat ambreiaju la in golf4... 230cp tot 1.9tdi 131la baza, cel original la tinut mult si bine ca si pe mine , iar cel aftermarket , luk sau nu mai stiu ce... dupa 3 luni era pedala tare tare , poate acuma depinde si cum nimeresti :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum este chestie de noroc la ambele,dar te asigur ca la puterea ta discul Valeo nu te tine 40k,s-a mai discutat pe forum vezi ca este topic separat masa dubla vs simpla si ai sa-ti faci o parere din ce spun cei care au pus, plus ca face zgomot cutia in 6 trepte are un arbore in plus,singurul pe care functioneaza mai bine este pe cea cu 5 trepte si max.110cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pedala tare a ambreiajului, bataie la plecare de pe loc daca nu dau drumul imediat la pedala ce poate insemna dpdv al ambreiajului?

Modificat de cogdao
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu înseamnă nimic. Faptul că pedala e tare sau moale la un ambreiaj acţionat hidraulic e irelevant, fiindcă nu se poate regla ca la unul pe cablu.

Ambreiajul monodisc, prin felul în care ţine discul între volantă şi placa de presiune, e ca un "cleşte": poate să ţină, şi atunci maşina merge normal, sau poate să scape/patineze, şi atunci sare turaţia.

Dacă se defecta volant cu masă dublă, ţi-ai fi dat seama de mult: bate, clămpăne, vibrează, vibraţiile cresc odată cu turaţia etc

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ce fel de volant am?

Multumesc pentru lamuriri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut,ar fi cazu si in cazu meu sa imi schimb ambreiaju la 340.000 km e 1.9tdi 110 cai 5trepte ultimi 80.000 iam facut cu masina resoftata ma gandeam la ceva ce am vazut pe 4tuning la pret este f avantajos si la rezistenta din cate zice la detalii doar k nu stiu care ar fi dezavantajele unui disc k asta?post-42560-0-72270200-1358199919_thumb.j http://www.4tuning.ro/magazin/ambreiaje-107/kit-ambreiaj-f1-racing-stage-3-volant-vw-golf-id-2395.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volant simplă -şi în plus şi uşurată- amortizează vibraţiile mult mai slab ca una dublă.

S-ar putea să nu te deranjeze dacă vibrează ceva mai mult, dar partea proastă e că volant dublă amortizezază şi şocurile la care sunt supuse componentele interne ale motorului, şi dacă ea nu mai există, şocurile sunt preluate de vilbrochen. Care are deja 340 000 km şi ultimul lucru pe care şi-l doreşte e să fie suprasolicitat.

O volantă dublă care a ajuns la sfârşitul vieţii o să demonstreze asta în 2 moduri:

- vibrează, clămpăne, bate, huruie şi sunetul se schimbă când ţii ambreiajul călcat - înseamnă că "jumătăţile" volantei au căpătat un joc mai mare decât cel permis (LUK spune că maximul permis e 1 mm) şi trebuie să o schimbi cu tot cu ambreiaj înainte ca vibraţiile s-o rupă de tot;

- volant nu face nimic, dar ambreiajul, prin uzură, a ros din suprafaţa ei şi a lăsat brazde - se schimbă volant fiindcă brazdele pot duce la ruperea ei.

E posibil ca ambreiajul să fie uzat, dar volant încă bună - în cazul ăsta nu face probleme, nu vibrează, nu face zgomote, dar la acceleraţiile cu pedala la podea şi treapta de viteză prea ridicată pentru viteza cu care se merge (ex. treapta IV la 50 km/h) ambreiajul patinează. Sare turaţia, dar viteza de deplasare nu se modifică.

Testarea ambreiajului se face cam aşa: se bagă într-o viteză superioară (V/VI), cu frâna de mână trasă la maximum, se ţine ambreiajul călcat, se turează la 3000 rpm pentru benzină sau la 2000 rpm pentru Diesel ca să fie suficient cuplu motor şi se dă drumul la ambreiaj. Dacă motorul moare instantaneu, ambreiajul e în stare bună, dacă mai huruie 1-2-3 secunde înainte să moară ambreiajul e uzat, dacă se poate elibera complet ambreiajul şi motorul nu moare atunci ambreiajul e praf şi trebuie schimbat imediat.

Ambreiajul meu (1.8T Stage II, >230 CP şi vreo 360 Nm, 93 000 km) e îmbătrânit - adică patinează ocazional, iar în testul cu frâna de mână moare instantaneu în treapta IV, dar se zbate şi huruie 2-3 secunde până să moară în treptele V/VI. În mod curios, cu cât e forţat mai tare (acceleraţii puternice, presiune turbo 1 bar şi peste) pare să îşi revină şi prinde mai bine. Dacă rezistă până la 100 000 km va fi schimbat atunci, cu sau fără volantă în funcţie de starea ei.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testarea ambreiajului se face cam aşa: se bagă într-o viteză superioară (V/VI), cu frâna de mână trasă la maximum, se ţine ambreiajul călcat, se turează la 3000 rpm pentru benzină sau la 2000 rpm pentru Diesel ca să fie suficient cuplu motor şi se dă drumul la ambreiaj. Dacă motorul moare instantaneu, ambreiajul e în stare bună, dacă mai huruie 1-2-3 secunde înainte să moară ambreiajul e uzat, dacă se poate elibera complet ambreiajul şi motorul nu moare atunci ambreiajul e praf şi trebuie schimbat imediat.

~Nautilus

Ambreiaul trebuie lasat brusc? Adica sa ridici piciorul brusc de pe el sau lasat treptat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă îi dai drumul brusc, îl chinui şi te mai şi păcăleşti, fiindcă şi un ambreiaj uzat va face motorul să moară. Treptat îţi dai seama mai bine unde ţine şi dacă mai ţine. Ideea e să ai minim 3000 rpm, ca să fie suficient cuplu motor exercitat asupra sa.

Testul se face o singură dată. Repetă-l şi ambreiajul deja uzat cedează definitiv.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci un amreiaj bun iti omoara motorul instant nu? nu te zgaltaie cum facea la dacii...de te zmucea de nu mai stiai de tine...nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!