Jump to content

Schimbare kit ambreiaj


Mircea_P
 Share

Postare recomandată

:)

Adica acum, la in jur de 145 cai....dupa numai 2 saptamani a inceput sa-mi alunece ambreiajul....

Prima oara cand a inceput sa-mi alunece a fost dupa 4 teste consecutive de 0-100km/h.

Dupa cateva minute am reluat mersul normal si nu a mai patinat.

In urmatoarele zile am observat ca din cand in cand in viteza a treia (la solicitari) de exemplu pe la 3300 de turatii scadea la 3100...adica patina.

Ceea ce cred eu, e ca sa format o portiune lucioasa, o prajire partiala a ambreiajului.

Si ceea ce sper e sa-si revina daca nu o mai forjez.

Pareri pro si contra...in salvarea vietii discului actual?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uneori este chiar normal ca dupa un chip=tuning sa ai probleme cu ambreiajul, pt ca a crescut puterea. Ambreiajele sunt proiectate pentru o anumita plaja de putere. Daca ai trecut de ea, la turatie mare adio ambreiaj. Cauta sa-ti inlocuiesti acum kit-ul de ambreiaj cu unul pentru noua ta putere. S-ar putea sa gasesti "de tuning", cu efecte puternice asupra buzunarului.

Chip-tuning-ul are si parti mai putin placute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citat din topicul lui Dragos legat de chiptuning: "1,9 101 HP up to 138 HP 350Nm often problems with the clutch!!! ". chiar daca ti-ai facut tuning in alta parte tot se aplica si la tine. iar tu zici aca ai depasit limita de 138 de cai. cum a zis si horgarban, Chip-tuning-ul are si parti mai putin placute...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta asa e.

Dar intrebarea e.....

Fara solicitari prea puternice....credeti ca discul isi revine?

Adica o voce din cap imi zice ca desi am 145 de cai nu e neaparat sa-i pun sa alerge de parca ar fi ultima lor zi.

Si vocea asta spera sa nu ma patineze ambreiajul actual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu ai marit puterea motorului prin chiptunning dar toate piesele de pe masina sunt facute sa suporte puterea stocK

Sa zicem ca motorul nu sufera(prea putin probabil la o crestere a puterii de 50%)

dar cutia,ambreiajul ,planetarele s.a.m.d

Ca sa faci chiptunning iti trebuie cateva sute de euro si rezultatul e spectaculos mai ales la un diesel,de ce fabrica nu le scoate direct la aceste puteri?

Durata de viata a pieselor scade in mod sigur pentru ca sunt solicitate peste baremelor la care au fost proiectate,testate .

Un tuning facut bine inseamna si schimbarea pieselor stock de tuning cu alte piese care suporta noile caracteristici.

ai modificat mai multe decat numarul de cai ,cuplul a crescut si degeaba ai tot 3000 rpm si mergi cum mergeai inainte nu mai este acelasi lucru

Modificat de crash
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu puterea ucide ambreiajul ci cuplul.

Probleme cu ambreiajul apar cand cuplul "optimizat" creste la turatii mici.

Ce ma mira este ca discul tau (ATD) este de tot de 240 mm cat are si discul de la ASZ (96 Kw) /ARL(110Kw). Discul de AXR (tot 74Kw) este de numai 228 mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CE SCRIU EU AICI SE CMEAMA CARPEALA

adik mai slabeste putin cablul de la ambreiaj.

si daca treb sa mergi cu ea neaaparat si patineaza nasol stropeste/o (discul la cutie) cu apa ff sarata .

Ce spun e carpeala de carpaci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vios: masina in cauza nu are cablu la ambreiaj, acesta avand comanda hidraulica...

Modificat de thheo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu puterea ucide ambreiajul ci cuplul.

Probleme cu ambreiajul apar cand cuplul "optimizat" creste la turatii mici.

Ce ma mira este ca discul tau (ATD) este de tot de 240 mm cat are si discul de la ASZ (96 Kw) /ARL(110Kw). Discul de AXR (tot 74Kw) este de numai 228 mm.

<{POST_SNAPBACK}>

Si B4-urile si A4-urile au cam acelasi (daca nu chiar identic) diametru la discul de ambreiaj dar au forta de prindere (clamping force) diferita mult. La A3/B4 clutch slip-ul e mult mai rar ca la A4/B5... Vezi TDICLUB.COM / Search pe "clamping force". Eu am injectoare schimbate (cu altele mai bune) + ciptuning si vreo 250k km reali pe discul original si tot nu aluneca... Altii pun doar injectoare marite si incepe sa le alunece. E vorba si de miu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei chiar daca ai forta de prindere mai mare ajungi intr-adevar sa nu iti alunece cand e prins la maxim.. dar nici nu vei mai putea pleaca de la stop usor.. va cupla brusc probabil...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei chiar daca ai forta de prindere mai mare ajungi intr-adevar sa nu iti alunece cand e prins la maxim.. dar nici nu vei mai putea pleaca de la stop usor.. va cupla brusc probabil...

<{POST_SNAPBACK}>

Bineinteles!

Insa cred ca in cazul asta e necesar un compromis performanta/confort. Gandeste-te ca unii din cip+injectoare+pompa modificata+turbina mai mare+intercooler mai mare scot cam 150-170CP din TDI-ul de 90CP si au nevoie de un ambreiaj corespunzator. Nici macar ala de VR6 care se potriveste pe A3/B4 TDI nu prea face fata si atunci isi fac unul "pe comanda" (custom). Altfel ce solutii are cineva care isi modifica masina in sensul maririi cuplului (si al puterii maxime evident) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si raspuns la intrebarea pe care am lansat-o...cel putin deocamdata.....e ca nu imi mai patineaza ambreiajul. Ceea ce am schimbat (la mine), e sa nu mai schimb pe la 4500 de turatii ci maxim pe la 4000.

Bat in lemn....

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent de cum mergi cu masina, cuplul motor este mult mai mare. Ambreiajul transmite miscarea de rotatie de la arborele cotit al motorului la cutia de viteze. El este compus dintr-o parte solidara cu volant (placa de presiune) si una solidara cu arborele primar al cutiei de viteze (discul de ambreiaj). Transmiterea puterii se face prin presarea discului pe volant de catre placa de presiune. Materialele din care sunt construite cele doua elemente rezista la un anumit flux de putere (caracterizat de turatie si cuplu). Tu ai marit cuplul motor. Turatia a ramas aceeasi. Piesele au un coeficient de siguranta, pentru a rezista la solicitari ceva mai mari. De regula sunt proiectate sa reziste la solicitari cu pana la 20% mai mari. Firmele pretentioase merg pana la 30-35%. Nimeni insa nu va merge peste 40%, pentru ca este nerentabil d.p.d.v. economic si constructiv (creste masa si dimensiunea piesei).

Automat ambreiajul nu va rezista la noua solicitare. Pentru asemenea cresteri de putere (peste 40% in cazul tau), se recomanda un nou ambreiaj, din alte materiale, care sa reziste noilor solicitari. Evident va fi mai scump.

Initial uzura discului se va manifesta prin patinari la turatii ridicate. Apoi din ce in ce mai des la turatii din ce in ce mai scazute, pana nu vei mai putea pleca de pe loc. Banuiesc ca nu vei astepta pana atunci.

Parerea mea este ca trebuie sa inlocuiesti kit-ul ambreiaj cu unul potrivit noilor cerinte..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era de mai de mult an un tip pe forumul de la ASH care si-a facut remapare pe un Megane 1.9dTi de la 100 la ~130cp. Prima data a patinat ambreiajul, pe urma problema a disparut de la sine, si masina a vandut-o dupa aprox 50k km fara sa schimbe la ea nimic... a facut chip la 30k si a vandut-o la 80k

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc r&d.....primul raspuns la intrebarea mea!!!

Asa e si la mine pana acum. Adica nu mai patineaza... :D

Ca va mai patina sau nu ramane de vazut....cert este ca si-a revenit!

Si asta era de fapt intrebarea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina patina si cand era complet cuplat ambreiajul? sau doar cand plecai de la stop?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul post am scris: "In urmatoarele zile am observat ca din cand in cand in viteza a treia (la solicitari) de exemplu pe la 3300 de turatii scadea la 3100...adica patina".

Cand patineaza cand pleci de pe loc....nu prea mai poti avea sperante de revenire... B)

Adevarul e ca primavara trecuta am prajit un disc la fostul Golf 3 TDI. Si cand l-am dat jos mi-a parut rau ca "probabil" cu rabdare....trecea de zona fripta in timp. "Zona fripta"= zona caracterizata de luciu, ceea ce face ca discul sa patineze. In ideea ca mai avea vreo 2 mm pana la capsa. Si asta e, nu am mai vrut sa repet experienta... :D

Si in continuare sper sa nu o repet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Efectul patinarii s-a acutizat.

Adica de la 3100, nu mai prindea la 3300, ci fugea in sus....fara sa mai prinda aderenta....

Asa ca mi-am pus din nou chip-ul de 133CP. (chipul initial, tot de la Upsolute)

Acesta nu mi-a patinat niciodata.

Asta e....

Deocamdata nu voi investi in ambreiaj nou (sport)....tre sa ma multumesc cu 133CP....:huh:

Doar amintirea cuplului napraznic de pe la 2200 de ture ma face sa zambesc cu tristete....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca totusi nu-ti patineaza si la cuplul asta. Eu tot nu mi-am rezolvat problema! :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu militez totusi pentru un ambreiaj mai puternic desi poate e o idee mai putin confortabil in sensul ca cuplajul nu e mai e chiar asa de progresiv.

Avantajele lui ar fi ca iti poti permite mai mult cuplu in zona turatiilor joase si nu numai si ca va avea o viata mai lunga ca celalalt. Probabil ca nu apucati sfarsitul vietii lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Ca sa nu mai deschid alt topic, m-am gandit sa postez aici problema mea legata de ambreiaj, la un Golf IV, (vezi semnatura). Am urcat pe Transfagarasan la Balea Lac, pe drum nu am avut probleme, masina a mers chiar super bine, mi-am permis sa mai fac si ceva depasiri dar cand am ajuns sus era o aglomeratie de nedescris, se inainta cu 30-50 cm :coolpics:. Poate mai aveam 100 m pana unde am parcat, dar cum erau blocaje, am fost nevoit sa o tin cam mult din ambreiaj si sa inaintez putin cate putin. La un moment dat a inceput sa miroase si sa iasa fum de la ambreiaj. Pedala se apasa foarte usor... dupa ce am lasat masina vreo 2 ore sa se raceasca, a revenit la normal. In drum spre casa nu am avut probleme sa patineze discul sau alte... masina avea demaraj bun, am ajuns chiar si al 160-170 km/h. Credeti ca e cazul sa ma ingrijorez? Masina are 139.000 km, cat rezista in medie un ambreiaj in conditi de utilizare normale?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cum conduci. Iti arat si Dacie cu ambreiaj neschimbat la peste 100 000 km. Tu poti trece chiar de 200 000 lejer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Nu puterea ucide ambreiajul ci cuplul.

Probleme cu ambreiajul apar cand cuplul "optimizat" creste la turatii mici.

Ce ma mira este ca discul tau (ATD) este de tot de 240 mm cat are si discul de la ASZ (96 Kw) /ARL(110Kw). Discul de AXR (tot 74Kw) este de numai 228 mm.

imi pare rau sa te contrazic dar la ATD e de 228 ambreajul...singurul ATD de 240 e 4MOTION-ul...stiu pt. ca eu il am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!