Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

nu merge 10w-40/5w-40 in tdi cr, la motorul tau ai nevoie de 5w-30 cu norma vw 507.00   

Modificat de GTD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge si 5w40 daca verifici la LM, dar daca nu ai probleme la consumul de ulei baga linistit 5w30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

passat b6, 1.6 FSI (BLF), 137.000 km ... ce ulei sa ii pun? 

ce norme vw trebuie sa rescpecte?

multumesc!

Modificat de b i z
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uitate in cartea masinii, ar trebui sa scrie. VW502.000 minim, insa fiind fsi verifica sa nu iti ceara 505.00 care e o norma mai noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

502 00 ai nevoie minim. Pot merge si pe 507 00.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.6 FSI cauta un 5w-30 cu normele 502.00 + 505.00 cred ca intra 3.8 litri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu folosesc 5w30 cu norma 502, si anume Motul 8100 X-xlean FE 5w30: https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/79741/original/8100_X-clean_FE_5W-30_%28GB%29.pdf?1409665105

 

Se gaseste si la bidon de 4 litri, eu asa am luat pentru mine, dar se gaseste si la 1 sau 5 litri.

 

Motorul se simte foarte bine cu el si consumul e zero.

post-75511-0-80012700-1429360992_thumb.j

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, nu gasesc nicaieri  ulei SynPower cu norma 505.01 pt 1.9 TDI PD

 

La magasine de piese  nu stiu daca au norma vw 505.01

 

 

Im puteti confirma ca Valvoline Syn Power extreme mst c3 are norma vw 505.01 ptr PD in 5W40.

 

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Synpower Xtreme MST C3 5W40 are aprobare VW505.01 (http://www.valvolineeurope.com/english/products/engine_oils/synpower_xtreme/cid(7728)/synpower_xtreme_mst_c3_5w-40), insa nu prea il gasesti. Am gasit doar la o singura firma (importatorul din Galati), dar care solicita comanda de minim 20l. 

Gaseste toate informatiile despre ulei in fisa tehnica: http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/5432.pdf 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu folosesc 5w30 cu norma 502, si anume Motul 8100 X-xlean FE 5w30: https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/79741/original/8100_X-clean_FE_5W-30_%28GB%29.pdf?1409665105

 

Se gaseste si la bidon de 4 litri, eu asa am luat pentru mine, dar se gaseste si la 1 sau 5 litri.

 

Motorul se simte foarte bine cu el si consumul e zero.

 

De ce ai renuntat la cel cu norma 504, Xclean+? Din fisa pare mai slabut atat ca FP si PP. Si nu stiu de ce ii spun FE pt ca viscozitatea la 40 si 100 grade este putin mai mare comparativ cu Xclean+. Pentru norma 502 mi se pare mai interesant 0w-40 Xmax

 

https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/57/original/8100_X-max_0W-40_%28GB%29.pdf?1422018494

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa iei si 5w40 Durablend cu norma 505.01.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare la toti  colegii vw. am un golf 4 din 2003 masina din semnatura,la care am folosit castrol magnatec, si as dorii sa schimb gama de ulei pt motor. ce imi recomandati./? ceva ce ati folosit si voi si ati fost placut surprinsi. astept sugestiile voastre si va multumesc anticipat

 

dar aditivi de ulei? ce folositi si merita pt aceasta masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eneos sustina 0w50 cu un aditiv liqui moly ceratec.  Suna sublim motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Si eu folosesc 5w30 cu norma 502, si anume Motul 8100 X-xlean FE 5w30: https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/79741/original/8100_X-clean_FE_5W-30_%28GB%29.pdf?1409665105

 

Se gaseste si la bidon de 4 litri, eu asa am luat pentru mine, dar se gaseste si la 1 sau 5 litri.

 

Motorul se simte foarte bine cu el si consumul e zero.

 

De ce ai renuntat la cel cu norma 504, Xclean+? Din fisa pare mai slabut atat ca FP si PP. Si nu stiu de ce ii spun FE pt ca viscozitatea la 40 si 100 grade este putin mai mare comparativ cu Xclean+. Pentru norma 502 mi se pare mai interesant 0w-40 Xmax

 

https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/57/original/8100_X-max_0W-40_%28GB%29.pdf?1422018494

 

 

Nu am renuntat la X-clean+ 504/507, doar ca am vrut demult sa-l incerc si pe acesta doar ca nu era pe piata la noi. Mi se pare atractiv din perspectiva ca are multe norme si certificari, de la recomandarea la normele de poluare euro 6, ACEA C2 pe langa C3, si multe alte aprobari de frantuzoaice, nemtoaice si asiatice, lipseste doar Porsche fiindca nu se mai incadreaza la C30 nefiind LL la VW, in schimb merge la PD. Chiar si fisa MSDS e mai diversificata, plus ca eu tin uleiul mai putin de un an deci nu vreau neaparat 504, cand incepe sa se innegreasca si sa porneasca mai cu zgomot motorul il schimb, am vrut sa mai curat motorul intern deci am si observat in filtrele de ulei tot mai putin jeg. Sunt foarte multumit si de acest ulei, inca nu m-am decis asupra diferentelor.

8100_X-clean__5W-30_(GB).pdf

8100_X-clean_FE_5W-30_(GB).pdf

MSDS Xclean +.pdf

MSDS Xclean FE.pdf

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motul este peste mobil1 si castrol ca si calitate ?

 

ma bate gandul sa trec de la 5w40 la 10w40, vara se duce cam repede uleiul la turatii mari... anul trecut in 1000km concediu prin tara am completat cam 400ml de ulei.

 

cand am luat golful din germania, avea stickere de ulei Shell 10w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in mod normal, nu. totusi mai bine ii pui vapsoil(shell helix 5w-30). n-are sens sa te cobori la minerale 10w.

 

fostul ulei sigur era original si neobosit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ehh nu mai tin minte, in vara se fac 6 ani de cand am luat-o, mineral stiu sigur ca era

am venit cu ea din germania, si in 1500km nu cred ca a consumat ceva, si am mers in regim de autostrada 130-140km/h

 

aici i-am pus castrol sintetic si apoi am trecut pe rheinol, uleiul e bun, dar vara mi-l consuma mai repede, si de aici dilema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mobil-ul vezi ca are gama Mobil si cea Mobil 1.

Fata de mobil sigur Motul e peste, insa peste Mobil 1 nu cred.

Peste Castrol este fara discutie, chiar si Mobil-ul simplu e peste.

 

La cald Motul xcess 5w40 are o vascozitate mai mare decat majoritatea 5w40-urilor.

Nu as trece nici chiar pe 10w40 care sioncer la cald nu difera f mult fata de Motul.

Fata de Castrol, da, e o diferenta mai mare la cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă vrei să nu îl mai mănânce în turații, iei ceva cu vâscozitate mai mare la cald (50, 60). Dacă schimbi 5w40 cu 10w40 nu rezolvi nimic. Ambele au aceiași clasă de vâscozitate la cald. Încearcă într-o primă fază 5w50.

Modificat de sunshine26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-ati dat de gandit ceva... in toamna schimb uleiul si am ce documenta acum

 

mai ales ca asta e problema, numai la cald mi-l mananca, iarna nu am completat niciodata cu ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai oricum uleiul iarna are o temperatura mai mica decat vara.

Vara poate ajunge lejer si la 110 grade, in timp ce iarna, daca e f frig afara si nici nu se trec de 3000 ture constant, uleiul cu chiu cu vai ajunge la 90, posibil sa stea mai jos.

De aici si consumul mai mare vara, cand uleiul ajunge la maximul de fluiditate.

 

Am facut eu un test la -15 grade, mers 10 Km, din care primii 3 Km in jur de 2000 ture si apoi pe la 2500 si imi arata pe vagcom temp uleiului de 75 grade, apa fiind la 85.

Vara in 2-3 Km deja e la 90 de grade, daca sunt 30+ grade afara si te mai si dai la masina in 5 Km il urci la 100 grade fara pbme.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun... si atunci care e logica din spatele afirmatiei unor colegi de mai sus care sustin sus si tare ca pentru ei la 1.4 16v  cel mai ok e 5w30?    Eu iii inteleg cand spun asta legat de sunetul motorului la rece iarna dar.... vara pe o autostrada cu rulaj 3000Rpm+  un ulei w40 sau w50 ofera protectie net superioara.  

 

 Poti incerca un Q8  formula F1  10w50  e la pretz decent.  Mobil 1 Peak life 5w50    sau daca ai bani  Eneos sustina 0w50. Din pacate nu gasesti uleiuri de vascozitate mai mare decat w40 care sa respecte norma VW benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca un motor sa accepte un 5w30 trebuie sa nu aiba neetanseitati mari (la semeringuri, segmenti, etc).

 

Desi un 5w40 in marea lor majoritate (cele de calitate) au pelicula mai rezistenta la rupere decat un 5w30, sa fim seriosi, nu aduce un umil 1.4 la stres maxim un 5w30 de calitate.

 

Daca exista neetanseitati, acolo vascozitatea marita a 5w40-ului ( indeosebi a Motul, Lm care sunt mai vascoase decat media 5w40-urilor) va ajuta.

 

Cum vorbim de masini cu ceva ani si km in spate, pot spune ca nu sunt 2 motoare uzate la fel, de aici si cerinte specifice in ceea ce priveste uleiul.

 

Tachetii teoretic ar trebui sa nu bata deloc nici cu 5w40, totul tine de cat de curati sunt si de timpul necesar amorsarii, daca se pastreaza uleiul in rampa smdp.

 

Sunt atatea variabile incat nu as cauta remediul doar intr-un anumit ulei.

 

Dar acum conteaza ce 5w30 cu ce 5w40 compara.

 

Daca compari un Motul xclean cu Magantec, sa fim seriosi, regula de aur zice sa folosesti uleiul cu cea mai mare rezistenta la rupere posibila, iar la acea valoare a hths-ului sa gasesti uleiul cel mai subtire, cu vascozitatea cea mai mica. In cazul asta clar Magnatecul ia bataie.

 

Un 5w30, indiferent cat de mult tragi de el intr-un motor, trebuie sa reziste in specificatii 10.000 Km fara pbme. Dupa aceea, de acord ca ii vor scade valorile.

 

Dar acelasi lucru se intampla si in cazul 5w40-ului, care din pacate multe au baza mai slaba si degeaba are initial hths-ul mai mare ca la 10.000 poate fi chiar inferior 5w30-ului de calitate.

Eu as recomanda 5w30-ul timp de 10.000 Km pt motoarele din preajma anilor 2000 insa multe se vor simti mai in larg cu un 5w40 de calitate din motive strict de uzura, depuneri.

 

Practica e in unele cazuri specifica si nu poate fi generalizata.

 

Uleirile w50 vor ajuta in anumite situatii particulare.

 

Daca e vorba de semeringrui, poate sa ajute, daca vorbim de segmenti, mai putin.

 

Eu am intalnit cazuri variate, unde au ajutat dar si unde au fost esec total.

 

Precum am spus si o repet, totul tine de starea interna a motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si foarte important, la w50 si w60, uleiul este dopat cu Viscosity Improvers. Adica acei aditivi care imbunatatesc vascozitatea la cald si stabilitatea acestei vascozitati. Avand aditiv mult, acesta trebuie sa fie de calitate, altfel uleiurile acestea se distrug foarte repede. Adica la 2-5000 km.

dau exemplu celebru Castrol 10w-60, recomandat de BMW pt M5 ( E39 din 2000) cu motorul aspirat de 5000cmc, V8. BMW specifica schimbul de ulei la 2000 km. Datorita tocmai acestei particularitati a uleiul foarte vascos la cald, care insa cedeaza foarte repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu incurcam uleiurile gen Mobile 1 new life, peak life si extended life cu altele de aceeasi vascozaitate.

Extended life 10w60 spre exemplu, in nici un caz nu e ulei gen Castrol 10w60 facut pt motoare mari si perfromante.

Mai degraba e un ulei pt motoare vechi si uzate, avand foatrte multi aditivi pt redarea elasticitatii garniturilor si agenti mai puternici de curatare.

 

Eu cand zic sa se incerce uleiuri mai vascoase, ma gandesc strict la genul acestora de la Mobil 1, nicidecum cine stie ce uleiuri pt curse sau motoare de performanta de la bmw, care de acord nu sunt facute sa duca mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!