Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

505.01 rezista in timp. doar ca VAG vrea sa vizitati service.ul macar 1 data pe an. din ratiuni economice si de siguranta - masinile non- long life nu au senzori uzura placute, senzor nivel ulei, etc astfel ca nu e o idee rea ca macar 1 data pe an masina sa ajunga in service pentru o verificare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenţa majoră între un ulei care stă în raft şi unul care a ajuns în motor şi  are X ore de funcţionare, este că uleiul din motor în timpul funcţionării capătă o anumită aciditate ceea ce dăunează motorului chiar dacă acesta nu funcţionează.

Probabil că uleiurile LL (Long life) pe lângă faptul că păstrează mai bine proprietăţile de ungere are şi o caracteristică de limitare a creşterii acidităţii (este doar o presupunere).

 

De acord. Uleiurile LL sunt si mid/low SAPS deci produc mai putin acid sulfuric in urma arderii, de aceea pot fi tinute mai mult timp in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu s-a trezit VW sa impuna limita de un an ca e smecher si vrea bani sau ca vrea sa-ti verifice placutele, aruncati un ochi si la restul constructorilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiurile LL au aparut cand constructorii si-au dat seama ca le scad vanzarile si au inventat chestia cu intervalul prelungit de schimb si LL pt uzura proiectata acentuata programata in timp     in teste facute pe uleiuri in USA pe flote de taxiuri  cu mai multe marci de uleiuri  s-a constatat in urma analizei ca uleiurile rezista in trafic urban maxim 6000 mile dupa care calitatile cerute pt motor unui ulei  cedeaza dramatic     deci chestia cu LL le asigura vanzari sigure gigantilor mondiali .....in ROMANIA unde cantitatea de praf aspirata de motor este mult mai mare decat in alte tari avand in vedere ca nu exista filtrare 100% perfecta  schimbul la maxim 10000km pt un ulei sintetic veritabil cu baza majoritara PAO  si maxim 8000 km pt un semisintetic GARANTEAZA O FIABILITATE  motorului  (in special axului cu came,tachetilor,turbinei,si cuzinetilor)   mai ales pt masini cu rulaj f mare pt care se doreste prelungirea vietii motorului cat mai mult...

 

 

Iata un gigant al uleiurilor  garanta in 2010   motoarele 300000 MILE cu SYNTETIC  schimb la 4000 mile nici vorba de povesti cu LL

 

https://valvoline.promo.eprize.com/engineguarantee/

Modificat de nec100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este perfect adevarat ca uleiul in motor oxideaza mai repede dar oboseala lui provine de la ardere , rulaj si ore de functionare, in 5000km uleiul nu pierde f. mult din proprietati ,deoarece nu are timpul de functionare suficient de mare,nu acumuleaza atatea ore de functionare,de ardere,duce 10.000km fara probleme ,dupa acesti km deja se arde mai repede, este consumat si este recomandat schimbul.Generatia actuala de uleiuri sunt mult mai stabile,aditivate decat cele de acum 10-15 ani.Acum fiecare face cum doreste dar este prematur sa schimbi un ulei sintetic la 5000km chiar daca are un an in motor.

ai vazut vreodata iarna ce margarina face uleiul la buson ? mai ales daca te fatai ici-colo prin oras, si iesi mai rar la drum lung.

sunt de acord cu tine, uleiurile sintetice sunt foarte bune, si rezista mai mult, dar problema nu sta in ulei ci in filtrul de ulei, ala daca nu e schimbat la timp, cauzaeaza alte probleme

eu am patit-o cu golful, aveam 6000km facuti de la schimb si dupa un an jumate a inceput sa apara un zgomot ciudat, mieuna motorul la relanti, deja ma gandeam la rolele de distributie, la pompe.. etc

imediat ce am schimbat filtrul de ulei si uleiul, a disparut, deci filtrul avea o problema, si era Mann

de atunci am zis ca nu ma mai joc, si desi niciodata nu ating 10.000km intr-un an, macar pe la 6000-7000km sa schimb uleiul si filtrul, ca doar costa maxim 200 lei

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AICI SE VEDE cum sant facute normele pt pasageri (jalnice) sa duca la moartea programata din proiectare  a motorului

 

clic pe sagetile negre pt comparare norme

 

http://origin-qps.onstreammedia.com/origin/lubrizol/Markets/EngineOilAdditives/100132RPtool2012Deploy/rp/pc/index.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot luam lumina de la americani si tara noastra e mai prafuita eu zis ca schimbati mai des si filtrele de aer sa nu se contamineze uleiul din motor.

 

Intr-adevar taximetria in America (unde curge si apa calda) a devenit inginerie si e oarecum indreptatita ideea sa elaboreze norme in domeniul auto "pe pielea ei".

 

Problema e sa se cada la comun acord intre tabere: producatorii auto au facut intervalul fix de un an ca sa ne ia banii sau au facut intervalul flexibil sa ne strice masinile ?

 

Oricum ne iau bani observ eu... vorba 'ceea: "Scumpi la tărâţă, şi ieftini la faină!".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LL nu e pt oras, sau ar trebui sa "tipe" computerul mult mai devreme cu schimbul. oricum senzorii aia doar estimeaza.

 

soila, banuiesc ca nu aveai LL cand ai tinut 6 mii km si 1 an jumate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ingineria de planseta germana ce a proiectat vehiculul mai nou in ultimii 10 ani pe varianta maxim 250000km fara probleme  ce duce la excursii scurte    pe la desmembrari  cu  adepti de tatal nostru de reprezentanta  uleiul LL   sa-l tinem cum zice constructorul  ca el doreste "sincer" sa ne tina masina mult 

 

si ne umple masina de sludge  la schimb de 20000km dar  deh cate motoare desfacute vad clientii exploatate cu schimb LL  ......facute varza cand ar mai fi putut merge inca 100-200 k   cu schimbul  ulei scurtat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia a luat alta directie,era vorba daca este necesar schimbul unui ulei de sinteza care a rulat 5000km si a implinit un an.Nu este vorba sa tinem un ulei LL 20k in motor ,suntem constienti ca distrugem pe termen lung motoarele.Dar cat ar fi conditiile in Romania de nefaste cum se spune (ceea ce este exagerat daca ne uitam statistic la poluare stam binisor) un schimb de ulei facut sub 10k este o cheltuiala nejustificata.Cum si un schimb facut dupa 10-15 k este nefast pentru motor pe termen lung .

Va rog nu mai dati exemple cum fac cei din America,au combustibili mult mai slabi,cu parafina multa de o calitate mult sub cea europeana plus alte conditii de clima si trafic,au si ei praf si poluare cat cuprinde.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog nu mai dati exemple cum fac cei din America,au combustibili mult mai slabi,cu parafina multa de o calitate mult sub cea europeana plus alte conditii de clima si trafic,au si ei praf si poluare cat cuprinde.

 

Serios ? Pe ce te bazazi când faci astfel de afirmații ? Când americanii inventau standarde de calitate și testare pentru industrie (mai ales cea petrolieră) noi, europenii, încă mergeam cu căruța. De ANSI, API sau ASTM ai auzit ? Sunt instituții înființate acum 100 de ani sau chiar mai mult (vezi ASTM). Deci, despre ce vorbim aici ? Toate cercetările și reglementările din domeniu au la bază ASTM-urile lor. Toate laboratoarele europene funcționează după acele standarde. Asta cu ”combustibili mult mai slabi, cu parafina și calitate mult sub cea europeană” nu știu de unde ai scos-o dar sigur nu are o bază reală.

Cercetările în domeniu ei le fac, europenii doar preiau și aplică un pic mai devreme datorită legislației mai riguroase. Și este riguroasă pentru că îi permite economia, nivelul de trai la nivelul uniunii fiind destul de ridicat (nu este și cazul României, evident).

 

Așa că dă-mi voie să merg pe mâna lor când vine vorba despre așa ceva. Dacă ei schimbă uleiul la 4-6000 de mile, prefer să fac și eu ca ei. Pentru ca nu este vorba numai de distanțe parcurse ci și de ore de fucționare. Ore care sunt destul de multe dacă mașina mai mult stă în trafic decât circulă (vezi București). 

 

PS: Am văzut recent cum arăta uleiul la un Opel Astra G 1.6 ZSE (2003) adus de la nemți, care a circulat pe modelul ”Long life”. Nu vrei să știi cum arăta acel ulei, dar puteai să-l confunzi lejer cu păcura. 

 

PS2: Condițiile de trafic despre care tot vorbim noi aici fac referire la mizeria și praful de pe drumurile patriei noastre. Noi stăm binișor la capitolul poluare, statistic vorbind, pentru ca nu prea mai avem industrie :) 

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut .vreau sa fac schimbul de ulei si nustiu ce ulei sa folosec ,masina are in jur de 250000(1.9 avf,131 cp,2002)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce ulei ai folosit pana acum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina am cumparato de putin timp si nustiu sa-ti spun ce ulei a folosit.

am sunat la un service si mi s-a recomandat Castrol Magnatec 5w40 B4 pt pompe duze

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice 5w30 / 0w40 / 5w40 / 10w40 cu norma VW 505 sau mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau doar 505.01, ca motorul e PD si doar asa ceva trebuie folosit

orice ulei 5w40, care are norma 505.01 si pe care il schimbi la maxim 10.000 km

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

eu am trecut la liqui moly top tec 4100 5w40, nu stiu daca am facut bine sau rau , doar vreau sa incerc varianta asta de ulei pentru un 10 000 km sau un an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

pentru un motor de 1.4 16v BKY 2006 (130k km, nu stiu daca sa fie chiar reali) as dori niste pareri/recomandari, dar argumentate tehnic va rog, (nu cu recomandari din spatele blocului sau de la vanzatorii de uleiuri), din punct de vedere al sunetului motor, ori a depunerilor de pe teava esapament, ori a consumului pe joja/ completarii, de la persoane care l-au folosit la aceasta motorizare sau inrudita.

Am inteles ca e nevoie de 5w40 (WV 502/505) dar la producatori sunt confuz. Liqui Moly si Motul sunt cele mai laudate pe aici daca bine am citit. De Castrol si tot ce scrie Made in EU/CU m-as feri.

Masina e folosita 80% urban, dar nu e condusa subturat (intr-o pondere de distante lungi-scurte de 50-50%, oricum nu sub 3 km, la oras ma refer), schimb sanatos, niciodata sub 2500 RPM. Foarte rar fac cate un drum extern.

Motorul suna asa daca ajuta: 

 

Va multumesc

Modificat de cuibusel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai niste zgomote pe la role sau cureaua de accesorii ,pune uleiul recomandat de carte 5w40 ca suna ca un diesel,marca o alegi tu dupa buget.LM este mai OK pentru motor ,Motul nu stiu ce sa zic ca nu am folosit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La zgomotele de la minutul: 0:21 - 0:28 te referi?? 

Cureaua accesorii a fost schimbata recent si rola in reprezentanta.

Pe mine ma ingrijoreaza mai tare sunetul metalic de la min: 1:19 - 1:25. De la ce poate fi?

 

Ulei in ea e Total Quartz 5w40.

 

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este slabut Total pune ceva mai nemtesc,asta facut la Brasov nu prea prezinta incredere.Eu zic sa incerci un LM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, voi incerca. Dar despre acesta ce ziceti:  http://www.uleidemotor.com/ulei-de-motor-1-full-sintetice-4/produs-mobil-1-0w-40-european-car-formula-52.html

stiu ca nu prea e scrisa vascozitatea asta in carte dar e macar cel orginal, din America. Este si varianta 5w40 dar nu are apropbare VW 500/502. Eu l-am folosit intr-un opel cu rezultate ft multumitoare (toba curata, interior motor curat).

 

Multumesc

 

In acest topic se discuta despre ulei.

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mobil 1 este un ulei superior mult mai bun decât Mobil simplu (unii spun Mobil one la toate).

Mă gândeam şi eu să trec la Mobil 1 (momentan folosesc Mobil simplu 5W40 de care sunt mulţumit) şi am observat că Mobil 1 nu face 5W40 pentru normele noastre, face dar pentru camioane.

Mă întreb dacă nu poţi folosi 0W40 (la link-ul dat de tine zice că îndeplineşte norma 502). La maşina ta în manual zice aşa despre norme

Engine oil specifications
Use engine oil to VW standard 500 00, 501 01 or 502 00. 
Only in exceptional cases: Multi-grade oils corresponding to API-SF or SG specifications.

 

Plus că acolo zice că este recomandat a fi folosit în loc de orice 5W40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e ordinea importantei intre caracteristicile unui ulei la o benzinara (fara turbina)? Adica pentru ce ati face compromisuri? VI, TBN, HTHS, PP, FP, CCS, Vascozitate la 40 si 100 grd.?? 

Daca de exemplu ai doua uleiuri cu TBN apropiat, dar unul are VI-ul mai mare iar celalalt are HTHS mai mare, care ar proteja motorul mai bine?

Caz concret:

Motul 8100 X Clean 5w40 

pana la API SN/CF (+ aprobat Porche A40 pe langa 502/505)

VI: 172 

Vasc. la 40 grd.: 84,4

Vasc. la 100 grd.: 14

TBN: 7,5

PP: - 39

Ash: 0,8 %

 

Ravenol VSI 5w40

API SM/CF (aprobare doar VW)

VI: 174

TBN: 10

PP: - 45

Vasc. la 40 grd.: 80

Vasc. la 100 grd.: 14

Ash: 1,1 %

 

Observam VI asemanator, dar motulul are o vascozitate cinematica mai buna si cenusa mai putina, pe cand Ravenol, TBN si PP, (ar conta asa de mult ca una are SN si una SM la certificari?) Sa renuntam in favoarea cui??

 

Cei priceputi ne-ar putea ajuta sa intocmim o lista in ordinea importantei a caracteristicilor, ar fi mai usor pentru cei semipriceputi sa isi aleaga uleiul cat mai benefic. Fara referire la clasa de vascozitate, presupunem asta stie deja sa aleaga. 

Modificat de cuibusel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!