Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

Ce ulei imi recomandati si mie la un GOLF4 1.4  180000km , AXP ?

Cand am cumparat masina (a fost adusa din Germania ) motorul mergea foarte silentios , am facut schimbul de ulei si am pus CASTROL MAGNATEC  10W40 si acum se aude cum bat tachetii cu motorul rece .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca motul 5w40 sau motul xclean+ 5w30 (sintetic)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau un ravenol VMO 5w40 sau un orice alt ulei 5w40 potrivit motorului tau. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Se da O3 1.2 TSI second generation. Dupa 6300km a cerut ulei. I-am pus 1L de Castrol Edge 5w30 50400 - interval flexibil (2ani/30000km).

Acum nivelul este putin peste jumate, in zona B. As vrea sa il aduc spre maxim in zona A.

E ok daca acum completez cu http://uleideulei.ro/castrol-edge-professional-long-life-iii-5w30-litru-p-886.html Are aceeasi specificatie. Sau pun tot ce am completat azi  http://uleideulei.ro/castrol-edge-5w30-litru-p-215.html ?

A mai cumparat cineva de pe site-ul asta? e ok?

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este acelasi ulei.Oricare este OK.Dar daca ai din cel care ai completat poti pune linistit.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru completarea uleiului de motor, dupa ce mi s-a pus ulei CASTROL cu norma  VW 50200 (abtibild lipit de VW) mi-am cumparat CASTROL 5W-40 EDGE TURBO DIESEL (FULLY SYNTHETIC), cu VW502 00 / 505 00 / 505 01. Masina este pe benzina (QG1 LONG LIFE), in programul ETKA pentru LONG LIFE apare  5W30 cu norma VW50400,  5W30 VW50300, iar pentru cele FARA long Life 5W40,vw50200, 50501.

In manualul masinii pentru long life scrie:VW 504 00, VW 503 00, iar pentru cele fara long life:VW501 01, VW 502 00, VW 504 00. Masina chiar daca are PR QG1(long life) nu mi s-a pus la schimbul de ulei long life, iar acum trebuie sa-l completez putin. Am ulei CASTROL  EDGE PROF 5W-30 cu norma VW 504 00 / VW50700 si n-as vrea sa amestec unul FARA LONG LIFE (ceea ce exista cred, sper sa nu minta)-dupa abtibild cu unul LONG LIFE. Ar fi trebuit sa cumpar altceva?L-am cumparat datorita normei VW 502 00.

 

Fac o precizare, cand am fost la reprezentanta VW mi-au pus COD: SLXB45W30B - EDGE PROF OE 5W30 vrac , 5W30 norma VW50200, 50501. Am fost la ei intre timp la ei si mi-au dat SLX5W30- ulei castrol EDGE Prof LL3 5W30 norma VW504 00 / VW507 00.

Nu gasesc 5W30 cu norma VW50200, 50501. Au facut o incrucisare intre 5W30 si 40 la norme. Mie mi-au spus ca nu e nici o  problema la completare, sper sa nu-mi spus doar ca sa ajung mai repede in service la ei.

ETKA ULEI MOTOR.pdf

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

de liqui moly top tec 4100 5w40 ce parere aveti? am inteles ca astia fac uleiuri bune, avantajul fiind ca e produs in germania.

dupa date sta bine pentru un ulei sintetic; -39*C punct de curgere, punct de aprindere 238*C , cam vascos la 100*C /85, dar asa la prima vedere pentru un motor 1,6 16v pare ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost la un magazin aproape de mine in Buc Noi.  Acolo vanzatorul nici n-a auzit de rheinol, ravenol, redline ! eu am ramas tampit.  Evident ca avea mobil/castrol/elf si inca 2-3 firme (ceva gulf - facut in Olanda- dar nu originalul ca altceva sub alta denumire).

 

Am luat evident cacastrol edge 5w40 imi trebuia 200 ml ca sa completez la masina, asa ca am luat bidon de 1 litru.

 

Flaconul de Mobil 3000 x1 era made in Suedia cu cod de bare 5 parca dar asta nu concidea cu norma ceruta de masina mea si anume 505 01, iar Castrolul care-l am acum in fata are cod de bare 900 si din cate vad ar fi produs in Austria.  Pe viitor la urmatorul schimb cu siguranta am sa pun Ravenol/Rheinol- Made in Germany sau ma incapatanez si bag Red Line, insa doar dupa ce imi verific masina. ( are 260 000km si nu stiu in ce stare este)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Trebue sa schimb uleiul, dar Castrol de care am, 10w40 il cam papa. Masina e golf iv 1,4 16v , motor APE, 200k km. Ce ulei bun recomandati (norma vw cred ca e 502 00)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultima dată am folosit Mobil 1 ESP Formula 5w30 pe un motor ca al tău cu doar 100k km și nu au fost probleme majore cu consumul. Poți încerca dar să ai și 1L de rezervă în portbagaj pt. orice eventualitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

vreau sa schimb uleiul  la motor  ,  golf 4  tdi , 85kw , cod motor ajm , puteti sa-mi dati ceva  sfaturi ce  pot alege ?  liqui moly top tec 4100 5w40 ,  liqui moly synthoil high tech 5w40,  motul 8100 x-clean 5w40,   motorul fiind  un pd  as putea folosi si ulei de tipul 5w30 , sau tre sa merg pe un 5w 40 ? oricum nu stiu daca un 5w30  are specificatie pentru motorul meu ,  se pare ca este  full sintetic  , ceeace nu stiu sigur de 5w40  ?  am vazut pareri pe forum   ca pe  uleiurile  5w40 scrie full syntetic , dar  nu este adevarat , exista si ulei  5w40 de care sa fii sigur ca este full syntetic ? ceva exemple?   daca cel  5w30  este intradevar syntetic  pot folosi   la golf 4  , 85 kw , codice motor ajm ,  daca da puteti da ceva  exemple ,  ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti trece la 5w30 care sa indeplineasca norma VW507.00 (aceasta norma include si 505.01), dar nu vad de ce ai face asta.

Daca te tine buzunarul, poti lua Redline 5w40 EuroSeries . Daca nu vrei sau nu iti permiti sa cheltui atat pe ulei, poti lua Ravenol 5w40 VMO (eu asta folosesc), ulei cu baza PAO (nu cred totusi ca este 100% sintetic) sau VPD, ambele indeplinind norma necesara la PD fara DPF, respectiv norma 505.01.

Modificat de Polosaurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-au schimbat fisele tehnice la ravenol, doar VSI mai arata bine. sau 0w-40.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

arata foarte bine Ravenol pana la 10.000 km. mai mult nu poti cere nici de la redline. multa lume crede ca daca redline, amsoil etc sunt uleiuri superioare, pot sa le tina in motor oricat. nu e asa....

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum adica "pot sa le tina in motor oricat",chiar daca faci 5.000 sau 10.000 e tot una (masurat in timp ma refer ) ....i-si pierde din proprietati cu 5000 facuti in 2 ani?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In acest caz, in manualul masinii nu-ti scrie sa-l schimbi la un an?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, uleiul isi pierde din proprietati si daca masina stationeaza... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totusi n-am vazut nicaieri concret de ce un ulei long life nu poate sta 2 ani intr-o masina care are interval fix de 1 an. cel mai probabil fiindca nu exista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca exagerati cu schimbatul uleiului sub 10k si la un an. In bidon daca sta pe raft are garantie minim 3 ani asa ca 2 ani sau 10k este destul de bine( in motor )de schimbat in conditiile date de constructor de schimb la 15k si un an sau 30k si 2 ani pentru cele LL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se exagereaza deloc. Cu uzura ce facem? De ce crezi ca schimba americanii uleiul la 5000 Km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenţa majoră între un ulei care stă în raft şi unul care a ajuns în motor şi  are X ore de funcţionare, este că uleiul din motor în timpul funcţionării capătă o anumită aciditate ceea ce dăunează motorului chiar dacă acesta nu funcţionează.

Probabil că uleiurile LL (Long life) pe lângă faptul că păstrează mai bine proprietăţile de ungere are şi o caracteristică de limitare a creşterii acidităţii (este doar o presupunere).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este perfect adevarat ca uleiul in motor oxideaza mai repede dar oboseala lui provine de la ardere , rulaj si ore de functionare, in 5000km uleiul nu pierde f. mult din proprietati ,deoarece nu are timpul de functionare suficient de mare,nu acumuleaza atatea ore de functionare,de ardere,duce 10.000km fara probleme ,dupa acesti km deja se arde mai repede, este consumat si este recomandat schimbul.Generatia actuala de uleiuri sunt mult mai stabile,aditivate decat cele de acum 10-15 ani.Acum fiecare face cum doreste dar este prematur sa schimbi un ulei sintetic la 5000km chiar daca are un an in motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@calin.g buna observatie. Si eu m-am intrebat tot timpul care e logica limitarii de timp de 1 an pe care o impune VW la norma 505 01 de exemplu. Daca ducem la extrem aceasta situatie, la o masina la care i se schimba uleiul si pe urma stationeaza un an intreg trebuie schimbat din nou uleiul dupa ce trece anul respectiv.

Si mai mult, anumite uleiuri care indeplinesc norma 505 01 care presupune schimb la 1an indeplinesc si alte norme ale altor constructori care permit schimbul la 2 ani. Un exemplu concret este uleiul Ravenol VMO 5W-40.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!