Jump to content

Ce Ulei de Motor Recomandati?


B77PZY
 Share

Postare recomandată

@minu94 pentru a putea alege corect un ulei trebuie sa ne spui tipul mașinii tipul de motor puterea în Kw și bineînțeles anul de fabricație.

Asta rămâne valabil pentru toți cei care întreabă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti idee daca exista vreo informatie referitoare la uleiul cu care vine din fabrica o masina noua?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razvancc Din pacate nu se stie. Toti marii producatori fac licitatii pentru un an doi trei. Probabilitatea ca furnizorul de ulei sa fie diferit de la un an la altul este foarte mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, V.M. said:

@minu94 pentru a putea alege corect un ulei trebuie sa ne spui tipul mașinii tipul de motor puterea în Kw și bineînțeles anul de fabricație.

Asta rămâne valabil pentru toți cei care întreabă.

Ma asteptam ca informatiile oferite sa fie cat de cat indeajuns. 1.4 TSI EA211, distributie curea, an 2013, Seat Leon 122cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@minu94  Pentru motorul tau ai 5W30 norma 504-507 care este destul de restrictiva. Eu as spune sa pastezi 5w30.

Ai de unde alege. Mobil 1ESP (noua formula) Titan Fuchs , Shell, Total Quartz. Eu am ales Mobil. O varianta mai scumpa este Millers in cazul in care nu voi fi multumit de Mobil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vorba de masina unui prieten care vrea sa treaca la 5W40 pentru a mai scadea din consumul de ulei. Din ce am vazut, este trecuta si in manualul masinii, norma 502/505. De aceea am si intrebat de 5W40 deoarece discutiile de aici se invart numai in jurul uleiurilor 5W30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@minu94 pentru norma 502 ar fi asa Motul 8100 X-cess 5W-40 , Total Quartz 9000 5w-40, Valvoline SynPower 5W-40.

Cu toate astea pe nici un configurator de ulei pentru respectivul motor nu este data norma 502 sau 5w-40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

32 minutes ago, minu94 said:

Este vorba de masina unui prieten care vrea sa treaca la 5W40 pentru a mai scadea din consumul de ulei. Din ce am vazut, este trecuta si in manualul masinii, norma 502/505. De aceea am si intrebat de 5W40 deoarece discutiile de aici se invart numai in jurul uleiurilor 5W30.

alt mit. crede ca 0/5w-30/504 se evapora mai usor decat 5w-40/502? :) pai sa testeze daca insista, sa ia de la aceeasi firma ca sa fie testul cat mai corect.

dar mai bine ar schimba firma, nu norma/vascozitatea. consumul e constant de la inceputul schimbului?

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant ca pe configuratoarele lor nu este trecut, in schimb pe cel de la Liqui Moly este. Inclusiv la motorul meu, apare in cartea masinii 5W40, fiind un motor destul de asemanator cu cel 1.4 TSI

LE: @jag, a schimbat si firma. OEM, Castrol, Mobil 1 si Valvoline acum daca nu ma insel.

Nu e problema de evaporat, ci probabil ca ii scapa pe langa segmenti fiind un ulei subtire.

Modificat de minu94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar din vascozitate nu cred ca face nimic. ar trebui sa ia de la aceleasi firme cu proprietati asemanatoare daca el crede ca e din vascozitate, nu? totusi o norma inferioara ii provoaca uzuri mai mari indiferent de consum.

in fine, la 5w-40(hm..macar de ar fi 0w-40) as recomanda shell sau fuchs. dar daca e multumit pe urma ar trebui sa incerce si variantele lor cu vw 504/507.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este problema pe la segmenti (ceea ce eu nu cred, pt ca pe generatia aia de 1.4 tsi s-a introdus si ACT, iar materialele din care s-au facut pistoanele si geometria lor s-a schimbat, nu mai este la fel ca si la 1.4 tsi pe lant) cel mai simplu este sa faca un test de compresie si sa vada daca este ok sau nu. Daca nu e de acolo atunci problema poate sa fie de la turbina, ori pierde ulei prin alt loc.

 

De exemplu eu pierdeam foarte putin/vapori pe la garnitura capacului de umplere, am schimbat-o si totul e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie reprezentanta din Bacau mi-au pus doar 5w40, permanent. Cica au nota interna in acest sens. Doar Mobil, 5w40, 50200, nu consuma deloc intre schimburi, facute la 9-12000 km. Bine, e vechiul motor pe lant.

Modificat de skodamen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O prostie, pentru ca intinzatorul tau hidraulic al distributiei se amorseaza cu ulei. Daca ai un ulei mai vascos la rece atunci nu va face tensiunea suficienta la fel de rapid ca si cu un ulei 5w30.

5w40 este mai ieftin decat 5w30, are mai putine norme, nu protejeaza la fel de eficient turbina si motorul la mersul normal prin Romania. Nu vorbim de circuit, ori de mers cu viteza mare ore in sir ca nu ai unde in Romania, asa ca 5w30 este arhisuficient.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prostie neprostie, motorul are si norma de ulei 50200 Atata timp cat fabrica mi-a acordat kulanza la distributie chiar la 90000 de km, cu copii trimise dupa revizii cu acel tip de ulei,  si au pus in continuare acelasi ulei, eu zic ca nu se greseste foarte tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca iti crapa ceva acum la motor iti schimba fabrica ceva? reprezentanta mai are si alte uleiuri pe stock pt alte masini sau doar ala? era bine sa-ti arate si tie nota aia interna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut nota interna, nu am putut face foto, am vazut-o acum vreo 2-3 ani, nu mai retin, era oricum mai veche.Da, au si alte uleiuri. Ce nu inteleg, e ca ptr interval fix se recomanda  50200, pentru interval flexibil, sau asa ceva parca 50400.

Deci 50200, schimbat la max 12000 km si max un an, care e problema, atata timp cat e un ulei recomandat de constructor

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot reprezentanta iti spune sa schimbi uleiul la 2 ani sau 30.000km.  Tot ei iti spun sa faci upgrade la ultimul soft dieselgate care pune uzura mai mare pe componente.  Tu ii crezi pe ei? Daca ai incredere deplina in reprezentanta atunci nu inteleg de ce pierzi timpul pe topicul asta.

Cele mai mari uzuri la o masina le ai la pornirea la rece si mers cu uleiul rece. Un ulei 5w30 va ajunge mai repede la temperatura de lucru si va oferi o protectie mai buna mai ales masinilor de generatie mai noua.  Turbinele sunt verigile slabe la masinile de generatie noua, segmentii la TSI-uri, toate astea le protejezi cu un ulei ce ofera amorsare si temperatura ridicata intr-un timp cat mai scurt posibil.   5w30 nu este bun in motoarele super sport sau care merg foarte mult la temperaturi imense. Asta vara am mers 8 ore continuu la viteze de autostrada temperatura ulei 110-115 C atunci am simtit ca 5w30 nu prea mai face fata in asemenea conditii. 

La mersul prin Romania 5w30/0w30 este suficient pentru orice masina normala.  Trebuie tinut cont si de clima cand se alege un ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica un ulei 5w40 este mai ok pentru autostrada? In detrimentul lui 5w30?

Atunci masinile din Germania, care merg in general cu 5w30, schimbat cel mai devreme la 30000 de km si care vad autostrada la greu, sunt niste distruse.

Nu zic ca nu ai dreptate, dar ce imi pune reprezentanta respecta specificatiile producatorului, este uleiul achizitionat de ei direct de la distribuitor, in bidon si nu butoi, nu de pe net, poate de multe ori superior unuia mai calitativ, achizitionat de pe site-uri, unde provenienta poate fi uneori dubioasa(a se vedea ce fac rusii cu uleiurile si unde le vand=parca si de pe autokarma scria un coleg ca i=a venit uleiul in ambalaje dubioase).

Mai am vreo 2-3000 km pana la schimb, voi face cerere sa pun mobil esp 5w30. Sa vedem ce se raspunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/8/2019 at 9:01 AM, mihai.onu94 said:

@tarca_paul Aral hightronic - stiu că erau uleiuri bune, la un moment dat in trecut, dar acum nu am mai auzit pe nimeni sa folosească sau macar sa recomande Aral.

Total Quartz energy 9000 - un mix de sentimente legat de acest ulei. Lumea îl folosește, multi zic că e bun, dar când deschizi site-urile de piese auto și vezi că exact modelul asta e cel mai ieftin ulei la vânzare cam te blochezi. 

De Ravenol vsi și hcs știți ceva? 

Ce-mi mai place sintagma, era bun odată in trecut, dar îți aduc aminte Mihai ca Aral-ul este fabricat intr-o țara civilizata, care nu cred ca ar scădea calitatea in timp. Doi la mâna, anul trecut am cumpărat mașina din poza din Germania cu Aral in motor. 

Cat despre Total, Peugeot-ul 406 HDI are 366.000 km, a văzut doar apa, paie și bătaie, ulei care a fost mai ieftin, schimbat chiar și la 18.000km, când nu am avut timp, Total sau chiar Elf, am un depozit de piese aproape și Vineriea trecută i-am făcut iarăși ITP-ul, valoarea la noxe a fost 1,99 din maximul admis de 3,5 parca. Deci trage tu concluzia...dacă chiar mai exista in zilele noastre uleiuri proaste pe piața, sau alegerea unui ulei de motor deja este tratata cu rang de Isterie. Respecți norma, un combustibil ok, nu direct din rezervorul Tirului, un mecanic bun și mașina trebuie condusă. Părerile inginerilor doctori docenți sunt multe și bazate pe povesti. 

Sanatate, Paul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, skodamen said:

 Ce nu inteleg, e ca ptr interval fix se recomanda  50200, pentru interval flexibil, sau asa ceva parca 50400.

    Cum nu intelegi? Tie iti baga 502 00 pentru ca nu schimbi uleiul la 2 ani. Daca aveai interval flexibil de 2 ani sau maxim 30.000 Km, iti baga reprezentanta 50400 ( sau cum scrie pe bidoane, LL 504 00/ 507 00).  Deenman incearca sa te convinga sa pui uleiul ala Long Life si sa-l tii Short Life. O fi mai bine? Nu neaparat. Uleiul Long Life are aditivi care-l fac sa fie mai rezistent in timp si in Km, nu sa unga mai bine. Adica calitatile lui de ungere (mai bune sau mai proaste), se pastreaza mai mult timp. Tu daca oricum schimbi uleiul la 12.000 si un an, la ce bun aditivii aia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@skodaman posibil ca norma 50200 sa fie data pentru un anumit regim de functionare. Cred ca ar fi indicat sa mai sapi putin pana clarifici exact situatia.

Ca fapt divers astea sunt normele VW.

Volkswagen Motor Oil Specifications

VW 500.00

Volkswagen specification for multigrade engine oils for gasoline engines with SAE 5W-X/10W-X viscosity. This is an "old" oil specification and is applicable to engines built before model year 2000 (up to August 1999). Oils with an approval made post March 1997 were given an alternative, later VW specification.

VW 501.01

Conventional motor oils suitable for some VW engines built before MY 2000. This is an “old” oil specification and is applicable to engines built before model year 2000 (up to August 1999). Oils with an approval made post March 1997 were given an alternative, later VW specification.

VW 502.00

Oil for gasoline engines. Successor of VW 501.01 and VW 500.00 specification. Recommended for those which are subject to arduous conditions. It must not be used for any engines with variable service intervals or any which are referred to under other specifications.

VW 503.00

Long-life gasoline engine oil for VW cars with WIV (system for longer service intervals). Also meets ACEA A1, SAE 0W-30 or 5W-30 specification.

VW 503.01

This specification is specifically for Audi RS4, Audi TT, S3 and Audi A8 6.0 V12 models with outputs of more than 180bhp, running with variable service intervals (30,000km or 2 years). Now superceeded by the VW 504.00 specification.

VW 504.00

The VW 504 00 specification superceedes the VW 503 00 and VW 503.01 specifications. VW 504 00 oils are suitable for engines meeting the demands of Euro IV emissions standards.

VW 505.00

Passenger car diesel engine oil specification, minimum performance level CCMC PD-2. Lists viscosities SAE 5W-50, 10W-50/60, 15W-40/50, 20W-40/50 requiring 13% max. evaporation loss and SAE 5W-30/40, 10W-30/40 requiring 15% max. evaporation loss.

VW 505.01

Special engine oil for VW turbodiesel engines with pump-injector-unit and for the V8 Commonrail turbodiesel engines. Meets ACEA B4 SAE 5W-40 specification.

VW 506.00

These oils are suitable for diesel engines with extended service intervals of up to 50,000km / 2 years. Not for use on engines with a single injector pump. Oil change is indicated by the electronic service indicator. Viscosity is SAE 0W30.

VW 506.01

These oils are especially for "Pumpe-Düse" (unit injector or "PD" engines) running on extended service intervals (30,000 - 50,000km / 24 months). Oil change is indicated by the electronic service indicator.

VW 507.00

Low SAPS oils suitable for Euro 4 engines and almost all VAG diesel engines from 2000 onwards with extended service intervals, unitary injector pumps and also Pumpe-Düse ("PD") engines. Excludes V10, R5 engines and VW Commercial vehicles without fitted DPF (diesel particulate filters) – these must use a 506 01 specification oil.

VW 508.00/509.00

This specification combo (508.00 for petrol, 509.00 for diesel) requires a 0W20 viscosity, fuel economy oil with long life additives. These specifications are NOT backward compatible with the eariler VW specifications. Recommended for the new 2.0 TFSI 140 kW and 3.0 TDI CR 160 kW VW/Audi engines.

 

LE. Si ca treaba sa fie completa :

Volkswagen Gear Oil Specifications

VW G 009 317

Gear oil for mechanical and automatic 6 gear transmissions.

VW G 052 145 A2

Special synthetic gear oil with SAE 75W90 viscosity for front and rear differentials, including limited slip differentials.

VW G 052 162 A2

Special ATF with viscosity modifier. Suitable for 4 and 5 gear ZF automatic transmissions. Not suitable for 6 gear transmissions.

VW G 052 171

SAE 70W75 viscosity gear oil.

VW G 052 171 A2

Special gear oil designed for the manual transmissions of cars with transverse engines.

VW G 052 175

Special working fluid for Haldex clutches. Developed by Haldex and Statoil.

VW G 052 178

Gear oil with SAE 75W viscosity.

VW G 052 180 A2

Special gear oil for Audi Multitronic transmissions.

VW G 052 182 (VW TL 521 82)

Special gear oil for certain DSG dual clutch transmissions.

VW G 052 190 A2

Special VW gear oil for Multitronic CVT transmissions.

VW G 052 726

Monograde gear oil with SAE 75W viscosity.

VW G 052 798

SAE 70W75 viscosity gear oil.

VW G 052 911

Audi specification for transmissions used with longitudinal engine configurations. Products meeting this specification are of SAE 75W90 viscosity and also meet API GL-5 criteria.

VW G 052 990

Special ATF for automatic transmissions combined with differentials.

VW G 055 005

Special ATF for VW automatic transmissions and transaxles.

VW G 055 145

Transmission oil with 3% Sturaco additive.

VW G 055 162

Special ATF for VW automatic transmissions and transaxles.

VW G 055 175 A2

Special working fluid for Haldex clutches. Developed by Haldex and Statoil.

Modificat de V.M.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 minutes ago, Ebi said:

    Cum nu intelegi?

Pai eu am inteles, nu inteleg inversunarea ca nu e bun. Ok, altul e mai bun, dar daca respect indicatia producatorului si schimbat mai devreme, masina nu o fortez la rece niciodata, astept intotdeauna macar 30-60 secunde sa intre uleiul in toate orificiile, etc, etc.........nu inteleg de ce nu ar fi bun.

V. M,, asta-i regimul de functionare In general, la mers in oras, masina are doua porniri pe zi. Din intervalul de schimb, jumate oras, jumate extern. Anual, concediu in care se merge in general macar 2-3000 km pe autostrazi. Ce sa mai clarific, in carte scrie interval fix, 50200, interval flexibil, 50400.?

M-am uitat in cartea de service, o singura data am facut schimb la 12800 km, in rest in intervalul 8800 si 11800.

Modificat de skodamen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Norma 502 neaparat necesara in caz ca :

Models equipped with the 2.0 Liter Turbo engine, with FSI (fuel straight injection), have a fuel pump that is driven directly off the engine camshaft and is lubricated with engine motor oil. Failing to use approved VW motor oil in these models causes premature engine wear. Over time, a ticking noise in the engine's upper valve train area will develop. This engine ticking noise is most noticeable after the engine has warmed up to operating temperature. To avoid this problem, be sure to use the approved VW oil type VW 502 00. 

Pentru cei cu Pompe-Duse VW 505 01.

2003-2006 VW Jetta, VW Golf, VW Beetle, VW Passat TDI models with PD (Pumpe-Düse) have a very unique fuel injector system. Each fuel injector acts as both a fuel pump and a fuel injector. The engine's camshaft activates the fuel injector piston pump with a roller rocker arm and applies high mechanical loads to the camshafts. A special blend of TDI motor oil was created and is required to properly lubricate this advanced TDI (Pumpe-Düse) fuel injector system.

Avem inca multe de invatat si cercetat.

Modificat de V.M.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea inteleg treaba cu sageata sus, sau jos, de ce nu va spuneti parerea mai bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai o săgeată în sus.

P.s. nu știu cum să o acord ori nu am încă voie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!