Jump to content

Impresii chiptuning...


andREI
 Share

Postare recomandată

Azi am facut si eu chiptuning la voinea si se simte diferenta, inca nu am testam klumea ca e ud pe jos si rupe aderenta imediat.

Am fost si la dyno la vitan la computest, mi-au iesit 154 cai la 3700 turatii, cred ca ajungea la 160 pe la 4000-4200 dar mi-a zis ala ca n-a vrut el sa ii dea mai mult...Cuplul a iesit ~ 350 Nm. Sunt multumit oricum de graficul puterii care creste f. frumus fara hopuri, gauri etc. Mi-a spus si tipul de acolo ca a iesit super bine. O sa pun si graficul dupa ce il scanez.

Good job!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iuuuuhuuuu.

Prima victima importanta cu "noua" masina.

Noul BMW 320D E90 (163CP, 340Nm, 8.3 suta !!!). Masinuta asta fuge super super bine si a facut multe victime importante la viata ei. Stiu pt ca e prietenul meu cel mai bun si locuiesc cu el. E, astazi i-a venit randul! L-am facut ! Pe 1-a si a 2-a am cam ramas putin in urma, dar asta numai din cauza ca eu pierd aderenta rau de tot, am jante pe 16 doar iar cuplul e enorm. Pe a 3-a insa am venit puternic din urma si l-am depasit lejer ! Nu imi vine sa cred. Si asta pt ca stiu ce masini a facut el la randul lui. Sunt f. f. multumit de chipare. Thanks voinea again!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost si la dyno la vitan la computest, mi-au iesit 154 cai la 3700 turatii, cred ca ajungea la 160 pe la 4000-4200 dar mi-a zis ala ca n-a vrut el sa ii dea mai mult...

Sigur are mai mult de 160CP. Dovada de incompetenta a celor de la computest, incompetenta de care au dat dovada si cand am fost la ei. Trebuia turata pana in linia rosie nu pana in 3700 ca i s-a facut lui mila..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@airscape: posibil pe 1-a si a 2-a sa pierzi putin si din cauza ca bimmerul are tractiune spate care ajuta la demaraj. dar oricum felicitari. deci ai sigur peste 160 ps.

sa inteleg ca si la cea de-a doua masina ..o vei face "noua"? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca cel cu BMW-ul nu a calcat-o cum trebuia pentru ca noul 320d rupe pamantul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca cel cu BMW-ul nu a calcat-o cum trebuia pentru ca noul 320d rupe pamantul.

Rupe pamantul, e drept, dar ceea ce a avut inainte Airscape a fost o cutie cu rapoartele dimesnionate pentru un motor de ~130cp si cuplul stock. Acuma el are practic un motor cu putere probabil putin mai mica decat cei 163cp ai BMW-ului, dar fata de BMW are "cutia scurtata" sa zic asa. Adica rapoartele erau facute sa ajute un motor de 130cp. De aceea cred ca l-a putut depasi lejer in viteza 3 si 4 in sprint.

Asta simt si eu la masina mea (original 107cp, dupa chip probabil undeva intre 125-130cp) cand o compar cu Mondeo TDCI 130cp sau Passat 130cp. Demaraj vizibil mai bun la inceput , dar deja spre turatii maxime in fiecare viteza diferentele se atenueaza.

Oricum, la 4000rpm in a-4-a e logic ca o sa ai aceiasi viteza si inainte si dupa chip, doar ca aceasta turatie o atingi mult mai repede. Cu schimbarea corecta a vitezelor, o masina care initial avea 100cp, cu modificari la motor la 130cp , are sa fie mai sprintena la demaraj decat una care are original 130cp si a ramas acolo(vizibil mai ales in 3 4 si 5, 1 si 2 fiind oricum foarte tare demultiplicate).

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crede-ma ca stiu cum fuge masina si ca tipul stie foarte bine cum sa o calce :D Si nu ne-am tras doar o data. Cred ca e vorba de rapoarte...da...si e putin mai grea a lui

Cred ca cel cu BMW-ul nu a calcat-o cum trebuia pentru ca noul 320d rupe pamantul.

Mondeo-ul il vand. Am ceva probleme cu el acum, o sa il repar si il vand. Sunt total nemultumit de el! Absolut orice mi s-a stricat la el, e o masina f. nefiabila, in ciuda la ce se aude. Sau poate doar eu tare ghinionist.

@airscape: posibil pe 1-a si a 2-a sa pierzi putin si din cauza ca bimmerul are tractiune spate care ajuta la demaraj. dar oricum felicitari. deci ai sigur peste 160 ps.

sa inteleg ca si la cea de-a doua masina ..o vei face "noua"? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar si dupa explicatiile lui airscape, si eu cred acelasi lucru cu tzucul (postul 280).

Sa nu uitam ca e vorba de BMW, si de asemenea ca 320d are o cutie cu 6 trepte. Audi are 5 trepte, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja ne-am tras cred ca de 10-15 ori, ti-am spus ca e prietenul meu cel mai bun cu care si locuiesc. Iesim cu masinile impreuna in fiecare seara, merg des cu masina lui si el cu a mea. A recunoscut si el ca fuge mai bine a mea acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu uitam ca e vorba de BMW

Bun motiv, daca-i BMW trage mai bine :Driver: Asa mi-a zis si mie cineva o data, ce daca eu am 40CP in plus, e MOTORINA deci n-are cum sa-l faca pe el cu benzinara lui :unsure:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate modifica si el BMW, daca este posibil.

Atunci sa vezi confruntare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca modifica si el BMW atunci e grav :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

impresii: in treapta 2 o calci normal spre 2000-2200rpm si acolo talpa. Anvelopele sunt Pirelli P6000 (f.slabe dupa mine), iar ESP decuplat. Pana la 3500rpm apare o rupere de aderenta . Acest femomen se petrece pe la viteze de 50-60-70kmh :winter: . Sa vezi fetele trecatorilor de pe trotoare. Cresterea de cuplu se vede foarte bine.

Masina are 4300km acum. Versiunea aceasta de tuning este low_version. Am castigat fix 20CP (masurat inainte si dupa). Astept cu interes sa trec de 5-6 mii si sa pun soft normal (cam cum e si la Razdan, Gorrocs etc )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut putina "curatenie" aici, deoarece cred ca aceste discutii nu prea isi au rostul si nu aduc nimic folositor... Poate doar sa degenereze intr-o "cearta".

Rog sa se pastreze linia topic-ului iar pentru cei ce se cred "neindreptatiti" sa foloseasca PM.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De anul trecut ( dupa remaparea facuta de Dragos) ma tineam sa fac niste loguri iar astazi am reusit :)

Uitati-va ce-a iesit.

P.S. am gresit la calcule sau nu am logat ce trebuia?

Modificat de eddie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele de 1.8t sunt ca oamenii. Nu sunt doua la fel. Unele se remapeaza fara probleme altele nu, unele ajung la mai multi cp decat altele si tot asa. Teoretic e absolut posibil sa ai 230cp, pur si simplu ai prins un motor bun.

Ma intereseaza o comparatie cu al meu. Vb pe PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele de 1.8t sunt ca oamenii.

Toate sunt diferite nu doar 1.8t. Adica toate sunt sensibil diferite unul de altul desi au cod identic, nefiind necesar sa fie 1.8T-uri/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, dar te-ai uitat pe graficele mele? Mie mi se pare totusi cam mult ce a iesit. Poate trebuia sa log-ez in trepta aV-a unde raportul e aproape unitar.

Dragos, iti dai si tu cu parerea pls? Opera e a ta :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-are nimeni nici o parere? :D

Nu inteleg ce fel de calcule sunt alea; poate-mi explici si mie metoda?

Uite aici cum se face:

http://vwforum.ro/index.php?s=&sho...ndpost&p=122536

Trebuie sa faci log intr-un grup care sa-ti dea viteza si turatia, in felul urmator:

Treapta a 3-a (sau a 4-a) de la 40Km/h la 130-140Km/h si apoi apesi ambreiajul si lasi masina "sa curga" pina la 40Km/h. Se recomanda drum drept si foarte liber (in timpul testului vei parcurge peste 1km)

Incarci logul in programul indicat si obtii curbele de putere si cuplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ender, cat de importanta este viteza maxima in toata treaba asta. Te intreb pentru ca puterea max se obtine la 5000RPM si ai spus ca se poate face in treapta 3 sau 4.

Imi e clar ca intr-a 3-a poate nu ajung la 140kmh dar parcurg mai repede toata plaja de turatie => avantaj alegere drum, decat daca as face-o intr-a 4-a.

Masina mea logheaza si cuplu, dar as fi tentat sa fac si testul acesta si sa vedem ce iese. Practic as vrea sa loghez cuplu, viteza, turatie.

PS: raspunsul nu mai este necesar. Multumesc.

"Find a straight, flat road with no traffic. Log Group 005 as you do a full throttle run from idle to redline in THE HIGHEST GEAR THAT WILL STILL BE UNDER THE SPEED LIMIT AT REDLINE . At redline, push in the clutch and allow the car to coast as far as possible."

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg ce fel de calcule sunt alea; poate-mi explici si mie metoda?

Am inteles. Ma luasem dupa un alt template in care se spunea ca hp=nm*rpm/k, unde k=5252

nm l-am luat facand log pe grupa 122.

Refac calculele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

facem si teste cu accelerometrul la prima intalnire :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Facem. Te fur cateva minute la Lepsa si facem teste :).

Nu m-am stapani si am facut noi log-uri (thx ender ;) )

eddiedynoplot300506rs0zd.th.jpg

Rezultatele obtinute par mult mai reale ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica 212Hp si 325Nm.

Sunt foarte realiste valorile. Stock cit avea, 180Hp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da avea 180 hp si 235 nm.

Am facut log-ul in treapta a 4-a de la 1600 la 6400 rpm vit max 169 km/h.

Sa fac log si in treapta a 3-a?

Modificat de eddie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!