Jump to content

Zgomot Avans!?!


gabibotosani
 Share

Postare recomandată

salutare! acea bataie o am si cu benzina de 99 dar foarte scurta pret de 2 sec dupa care dispare....e in regula?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • zebrocksky

    13

  • alexanderdj

    8

  • the cube

    7

  • SergiuD

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu tot nu am găsit senzorul ăsta de bătăi. ...Cum pot ajunge la el?este vizibil dacă mă bag sub masina?...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e deconectat apare eroare pe ECU deci teoretic ar trebui sa sesizeze daca e defect.

Schimbarea lui cu unul nou nu imbunatateste detonatiile, pe incercate.

Se starnge la cuplu de 20Nm, ai grija ca degeaba il strangi tare fiindca e calibrat sa capteze o anumita frecventa si nu poti sa-l faci sa capteze mai mult, practic e un microfon piezoelectric.

post-75511-0-83085200-1440882658_thumb.j

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut!

Am un Golf 1.4 16V. De 2 zile aud un zgomot ciudat la accelerare, ca niste bile metalice care vibreaza, cand o accelerez mai tare zgomotul trece! E greu de spus, zgomotul se manifesta dupa ce merg cu masina ceva vreme, deci cand motorul se incalzeste. Am citit mai multe variante, ar putea fi ba de la suporti motor, ba cutie viteze, acum am dat si peste asta cu avansul! Ce inseamna mai exact sa bata avansul?

 

Postez aici un filmulet cu zgomotul pe care il aud  

         se aude de la minutul 5:25 in sus, zgomotul acela scurt, la sfarsitul accelerarii, ca niste bile care vibreaza si se lovesc, cam asa, asa se aude si la mine!

 

Zgomotul a inceput sa se auda parca dupa ce am turat-o mai tare la plecarea de pe loc, nu stiu daca o fi asta cauza, dar parca de atunci am sesizat.

 

Mentionez ca atunci cand sta pe loc si o ambalez nu se aude.

 

Ce ar putea fi, ar putea fi legat de subiectul topicului? Am fost la un mecanic, a condus-o dar a zis ca nu e nimic, ma gandesc, poate nu a auzit exact zgomotul ala la care ma refer.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunetul tău nu prea se încadrează în acest topic. Sunetul provocat de un avans dereglat seamănă mai degrabă cu cel scos de o maşină de cusut, un ţăcănit...la motor :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit un video si mai bun, zgomotul este exact cel din video, dar mai rar        

 

Un prieten are aceeiasi masina, acelasi motor, si se aude zgomtul si la el!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt detonatii, si eu le mai am cateodata, de obicei cand ii e cald motorului are o zona lenesa in jur de ~2000 rpm in care parca are un gol de putere si atunci se aud si acele caraieli. Totul e influentat de multi factori, nu tine de sezon, dar intotdeauna face cand temp. motorului e la 90 de grade si motorul se straduieste sa traga.

 

Cautand dupa cauzele detonatiilor am ramas la raportul de compresie prea mare cauzat de depunerile din camera de ardere.

Am testat acest lucru prin 2 metode obiective si una subiectiva.

Prima presupune sa te uiti prin orificiul bujiilor la capul pistoanelor dupa depuneri, pentru a lumina am folosit o oglinda si soarele, si se poate vedea clar cum acestea sunt acoperite de calamina (mai mult sau mai putin groasa) si probabil mai pot fi depuneri si pe chiulasa sau supape (admisie fiind mai reci)... Daca se racaie cu o surubelnita lunga o suprafata mica accesibila se poate observa cat de gros e stratul de calamina ca idee...

A doua metoda care am folosit-o a fost sa-mi cumpar un tester de compresie, am obtinut cam 17 bari la fiecare cilindru, fara sa bag ulei, cu motorul caldut. Asta in conditiile in care in manual compresia motorului trebuie sa fie in intervalul 10-15 bari ! La fel brosura testerului indica depuneri in camera de ardere in cazul in care valorile inregistrate depasesc pe cale normale.

Testul subiectiv a fost dupa un drum de autostrada de 120km in care am mers cu 130km/h pe tempomat, ideea a fost sa mai curat camera de ardere si intr-adevar o perioada de timp nu am mai avut caraieli, dar cum a venit frigul si circul mult cu motorul sub temp. de regim iar incep sa apara din cauza depunerilor.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar putea fi asta, vorba ta, cand e cald motorul se aud mai pronuntat, la pornire mai rar. Se poate sa se depuna atata calamina la un motor de 100.000km (atat am eu) incat sa apara acele detonatii. Si precizez ca inainte nu se auzea, parca se aude de cand am schimbat uleiul saptamana trecuta...

 

Cum ai curatat motorul?

 

Am vazut asta     

 

Curata depunerile de carbon, probabil si pe cele de calamina. Am sa incerc, dar nu gasesc seafoam in RO.

 

Intrebare: daca o las asa, poate duce la uzura motorului, pistoane, camasi, segmenti....?

 

Ai incercat sa schimbi si senzorul de batai/knock sensor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am schimbat knock sensor fara efect.

 

Din pacate vibratiile acelea de la detonatii bine nu fac. Urmele se vor vedea cel mai bine pe capul pistoanelor care vor arata ca dupa bombardament post-75511-0-54528500-1446545059_thumb.j

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta nu suna prea bine, totusi nu exista vreo solutie pt asa ceva? Si ma intreb cum de a aparut la 100.000km, o fi stilul de condus de vina?

 

Totodata ma gandesc sa nu fie cumva ambreiajul, la mine e cam sus-  uzat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut băieți, a rezolvat cineva problema cu caraiala? Aceeași problemă o am și eu și nu știu ce să i mai fac 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a devenit foarte evidenta caraiala aceea dupa ce am schimbat PCV-ul si valva recirculare de pe turbina (diverter valve). Insa cu benzina OMV 100 se aude foarte putin si pentru scurt timp, in accelerare dupa mers constant in jurul turatiei de 2000 rpm.

Cu benzina de 95 se aude mult mai des, tot in accelerare dupa mers constant, si pe o plaja mai mare de turatii. (De exemplu si la 3000 rpm constant, daca o calc tare)

N-am incercat sa vad daca dupa un drum lung extern mai in viteza se mai aude, pentru ca abia am schimbat piesele, respectiv abia a devenit evident sunetul... si am cam si oscilat cu benzina, cand un plin cu 95, cand unul cu 100.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Principala problema la caraiala e mersul de oras care ancraseaza camera de ardere marind raportul de compresie in detrimentul eficientei arderii.

Ce am facut eu:

 

1. Am blocat clapeta de aer cald/rece pe rece, deoarece clapeta de plastic nu mai etansa bine fara garnitura de pe ea care s-a copt am blocat tubul pe care urca caldura cu folie de aluminiu pe care indesat-o astfel incat sa am o izolatie de 2-3 cm, si cu toate astea temperatura pe admisie mai ajunge la 50 de grade cand se incinge masina in traficul de oras. deoarece trage aer de sub capota dupa radiatoare...

 

2. Intre timp mi-am cumparat si o dinamometrica 10-50 Nm si am strans knock sensor la 20 Nm cat prevede cartea la mine. blocul fiind de aluminiu surubul nu se putea strange, se invartea in gol, atunci am aplicat metoda prezon cu piulita (foto), am taiat bara filetata de 8mm la 4cm, am unso cu pasta de blocat filete, am infiletat-o la mana, am montat senzorul si am strans putin cu cheia de forma cat sa nu plece senzorul la plimbare. Am asteptat pana a doua zi sa se intareasca pasta (mai ales de la incalzirea motorului fiindca am folosit masina) iar apoi a mers perfect strangerea la cuplu.

O precizare ar fi ca se poate reduce lungimea prezonului cu 8mm deoarece eu am calculat sa intre lejer 2 piulite normale, apoi am mers pe ideea de a pune una autoblocanta. Dupa taiere am pilit prezonul format sa fie cat de cat fin la infiletare.

 

O alta imbunatatire pe care am descoperit-o de cand am dinamometrica a fost strangerea la cuplu a bujiilor deoarece eu nu le strangeam prea tare de frica chiulasei de aluminiu. Am strans la 28Nm cat scria pe ambalajul lor, dar in manualul de reparatii pt. motorul meu am vazut 30Nm. Deci aveti de ales. Ideea e ca daca sunt stranse bine bujiile se racesc optim fara a crea puncte prea fierbinti in camera de ardere, fapt ce agraveaza detonatiile.

Untitled.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine caraiala apare după ce apa ajunge la 90'C, până să ajungă la temperatura asta nu manifesta nici un fel de caraiala, am testato și astăzi cu plecări subturate de pe loc, schimband vitezele la 1000,1200 rpm și nu aveam nici o caraiala, după 90'C începe nebunia. . . SergiuD ai dreptate cu mersul în oraș, cârâie mai rău, cu clapeta cald/rece la fel , și senzorii de detonatii și aici ai dreptate. Toate trebuie strânse la cuplul dat de fabricant, eu mă gândesc în felul următor : fsi -urile sunt cunoscute ca mari mâncătoare de ulei care este aspirat din capacul chiuloasei sub forma de vapori în admisie, unde se concaseaz pe supape(partea din admisie)și în camera de ardere pe piston și supape micșorând volumul și aerul fierbinte+vapori de ulei fierbinți+volum mic= autoaprindere,legat de depunerile de carbon de pe piciorul supapelor și camera de admisie, eu am desfăcut galeria și m am uitat la mine și arata groaznic, am depuneri mari, asta influențează și fluxul de aer aspirat în cilindru care influențează amestecul aer/benzină, lambda simte,micșorând benzina, rezultatul fiind un amestec sărac  (motorul trage greu în sarcina și cârâie )și mai vine și vaporii de ulei care dau peste cap tot sistemul. (Este teoria mea aștept și alte păreri și simtome, poate o scoteam la capăt.)

Modificat de Bogdan20fsi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost și la reprezentanta săptămână trecută pentru o diagnoza mecanică și una computerizata, 156 Ron ora, praffff și pulbere, au aparatură ce generează jdemiii de coduri dar degeaba numai baliverne au spus ba distribuție ba pierderi de aer, ba pompa de înalte.m au ținut 2 ore și pe monitor am urmărit masina și de abea a doua ora au deschis capota și s au apucat de ea, și au cerut aprobare la nu știu ce ''sefuț''să vin înăuntru la mașină să îmi povestească că schimbam pompa, dacă nu dă rezultate schimbam injectoare apoi bujii bobine. . . am făcut cu nervii, ba dar voi o dați la ghici?eu am venit la voi și mă așteptam să vină unul mai cărunt să deschidă capota și să zică :aici e problema, și voi mă puneți să schimb piese de mii de euro, le am zis ca le plătesc o oră de manopera că atât sa lucrat la ea. au fost de acord și am plecat cum am venit, partea cu aerul o cred pt că am văzut ce am în admisie, restul sunt baliverne, când s au luat de distribuție când unde am schimbato, le am spus ca cine mi a schimbato a avut carte dispozitive și am verificato după el și este pusă la precizie chirurgicală și dacă era ceva în neregula Vă dedea pe tester necorelare bank 1,2 etc. Cine mi a schimbat distributia a lucrat la ei și mi a schimbat și cea pe curea și cea pe lanț din spate, nu am avut nici o dată vreun martor aprins la bord doar când mi a schimbat distribuția din față a fost martorul check engine și mi a spus mecanicul ca atunci când o să o schimbe și pe cea din spate, o să dispară martorul, și după 3 zile am schimbato și pe aia și a dispărut și martorul, deci omul știa ce face. Numai că nu lucrează cu tester ul, doar mecanică 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eventual poti vedea camera de ardere cu o camera endoscopica. Eu am luat de la L*** cu 200, deocamdata am vazut catalizatorul ca e ok. (foto)

Fa ce am scris eu si ai sa simti imbunatatirile, cele 3 puncte: stangi la cuplu knock sensor si bujiile plus fortezi manual pe rece clapeta de preincalzire a motorului si izolezi termic.

 

 

WP_20160610_18_16_41_Pro.jpg

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

 

Salut,

Acelasi sunet il aud si eu. Numai ca nu e atât de pregnant ca in video de mai sus. Sa fie aceeași problema dezbătută aici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...



Bună, am și eu o problemă am un golf 4 1.4 16v axp și de câteva zile când accelerez se aude ciudat... Ca o mașină de cusut... Am pus-o pe tester și îmi da eroare P0328... Knock senzor detonatie... Din cauza unui senzor sa facă așa urat? Ce soluții am? 

Modificat de Clau_ss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solutia este sa verifici cablajul senzorului de detonatie si mufa acestuia si, daca totul este in regula, schimbi senzorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Peste 2h sau cel târziu mâine.. Am cumpărat  un senzor nou.. Sper sa fie una din ăstea două 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Daca da eroare pe senzor, ala e problema. Schimba-l, poti sa-ti iei de la Bosch. Mai rau e cand iti face si nu-ti da eroare, asa cum e la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu postez unde trebuie, dar daca gaseste un moderator un topic folositor mie, rog sa mute discutia acolo.

Am pe Skoda mea motorul de 1.6 i AVU si de 2 saptamani se aude un zornaiala in partea de sus a motorului, mai exact in galeria de admisie. La demontare am observat ca acolo este cate o clapeta de plastic pe fiecare cilindru si alea zornaie.

Este vreo sansa sa pot repara acele clapete ?

 

9484899-prodam-dily-ze-skoda-octavia-i-1-6i-75kw-avu-r-v-2000-1.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

buna seara!am si eu o problema cu un tacanit la motor!tacanitul se aude in deaccelerare!!!!!!,la relanti nu se aude nimic si nici in accelerare,!masina este un passat,b5,an fab.1998,motor 1,6 benzina,101 cp,cod motor ahl!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o înregistrare video cu acel țăcănit!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut @mariusrol ! Tacanitul care se aude la tine nu este zgomot de avans/detonatii, pare a fi un zgomot mecanic! De regula zgomotul de la avans /detonatii nu apare la relanti din ce am observat, eu il am si il aud numai in mers, cand turatia e in jur de 1900rpm!

Modificat de csm_1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!