Jump to content

Zgomot Avans!?!


gabibotosani
 Share

Postare recomandată

pai se regleaza automat dar trebuie sa fie si distributia corect pusa la punct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • zebrocksky

    13

  • alexanderdj

    8

  • the cube

    7

  • slasher

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

La mine cel putin nu trebuie neaparat benzina cu cifra octanica mai mare(1.4tsi). Am pus benzina de 95 de la Lukoil,a inceput sa bata avansul, am revenit la benzina pe care o folosesc de obicei Petrom 95 si nu se aude avansul. Tin sa precizez ca inainte de a pune benzina de la Lukoil nu s-a auzit niciodata avansul si mereu am mers cu Petrom 95.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lukoil'ul este cea mai proasta benzinarie posibila...am o vecina care lucreaza la Lukoil si ea alimenteaza de la...din alta parte... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunetul asta pe care voi il numiti de avans presupun ca e cel care se aude cand calci acceleratia bine. Mai am o masina cu motor 1,6 16V si la aia se aude foarte misto, parca ar fi motorul mai mare. Sau poate se aud tachetii, cine poate stii...Un mecanic mi-a zis ca benzina de 100 e pentru motoare euro5 si e mai subtire decat asta de 95 plus ca se arde mai repede si consuma si mai mult, deci din punctul lui de vedere n-are rost sa bag 100 la ce diferenta de pret e intre cele doua...bine, specializarea mecanicului e sa fie patron de service axat pe tinichigerie, dar mai stie si el una-alta la cate masini a avut in cativa ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tacanitul de la avans se aude pt o secunda in sarcina,nu tot timpul.La batrana Dacie o fi valabil ce a zis mesterul mentionat mai sus,dar la modele mai noi,nu prea e nimic lasat la voia intamplarii,ci controlat electronic.Cel mai bine te convingi pe pielea ta,nu risti absolut nimic.Mergi cu 2-3 plinuri de 99+ si daca nu e diferenta,inseamna ca motorul nu e mofturos in privinta carburantului.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu sigur ca e mofturos motorul la benzina pentru ca se simte diferenta in sarcina imediat ce plec de la pompa dupa ce am alimentat cu benzina de 100. Dar e diferenta prea mare pentru marimea portofelului meu in aceasta perioada. Diferentele sesizabile la prima mana sunt: silentiozitate la ralanti, se reduc vibratiile la statul la semafor si trage mai rotund si mai bine motorul. Dar nu mi-e rusine nici cu benzina de 95 de la o anumita companie pe care o boicotam acum 1 an de zile mai toti.

Inseamna ca ce aud eu cand "ii dau jar" masinii vine ori de la cele 16 supape, ori de la tacheti care sunt probabil putin obositi, nu? Sau e normal? La tine se aude la fel, un grohait mai gros?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alexanderdj: sunetul a fost in momentul in care eram in treapta a4a-viteza 65km/h,am apasat acceleratia si s-a auzit un tac-tac metalic,ca si cum s-ar fi lovit doi rulmenti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zgomotul caracteristic avansului e ca un zanganit metalic iar la mine nu cred ca l'am auzit de 2 ori de cand am masina(2 ani).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Zanganitul este de la avans se rezolva cu o benzina cu cifra octanica mai mare sau treceti pe Efix. Benzina din tara noastra are o cifra octanica scazuta. Decat sa iei o benzina proasta sa omori masina si sa ai un consum mai mare, mai bine iei o benzina mai buna unde ai un motor mai silentios fara batai de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un golf 4 AHF din 99 , 1.9 TDI si am o problema cu avansul. Este mare si masina nu trage, nu are nici o putere. Am fost cu ea la service si mi-au spus ca ori este distributia sarita de la punct , daca nu sigur e pompa de injectie. Din pacate se pare ca nu a fost nici una nici alta. Aveti cumva vreo idee cam ce ar putea sa fie? Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regleaza avansul. posteaza rezultatele scanarii si o poza cu avansul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca ceva: posteaza in aria pentru motoare diesel, ca or sa se ia moderatorii de tine daca o sa continui discutia aici.

@zebrocscky: mi-am dat seama despre ce sunet vorbiti. Eu il asociam cu vreo planetara lesinata sau cu ambreiaj pe duca(desi ambreiajul meu e si acum in aceeasi stare in care era cand am luat masina...) si nu m-as fi gandit vreodata ca poate fi de la asa ceva. La mine e mai usor de remarcat daca sunt mult regimul de exploatare normala a motorului si incerc sa-i dau jar, atunci apare sunetul ala metalic de parca ar sari un dinte sau s-ar lovi 2 bile.

Alta solutie in afara de benzina nu e? Nu poate fi adus spre zero cu VCDS?

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de benzina nu prea a gasit nimeni alta solutie.Avansul e controlat de ecu si modificat "realtime".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha! Hai ca o sa merg si eu cu benzina de-asta buna saptamana viitoare, sa vad daca se mai aude zdranganitul ala.

Dar, inca ceva: poate dauna cu ceva daca merg cu avansul dereglat datorita benzinei proaste? Adica, ce afecteaza mai exact avansul? La dacie din cate mi-am dat eu seama, avansul parca regla cand sa dea bujiile scanteie. Posibil sa ma insel deoarece stiu ca urca si cobora relantiul cand invarteau oamenii aia de delcou acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avansul nu e dereglat.Tacanitul ala e semn ca se modifica in functie de "talpa".Avansul reprezinta momentul in care se da scanteia,mai devreme sau mai tarziu in functie de cand ajunge pistonul in punctul maxim superior;adica fix inainte sa inceapa cursa de coborare,atunci ar fi avansul optim.In general avansul optim e undeva de la vreo 6grade BTDC(Before Top Dead Cilynder)...inainte sa ajunga la maxim sus dar difera de la motor la motor.

La Dacie se regla cu motorul oprit-avansul static si apoi cu motorul pornit-avansul dinamic.Prima o faceai cu mana pe delco,semnul pe volant si scanteia dintre platini iar al doilea pas il faceai cu un stroboscop.La noi nu mai e cazul pt ca avem "oameni" :)) adica ECU.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine face asemanator, insa doar cu benzina de 95. Cu cea de 98 pare sa fie in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tacanitul la accelerari nu prea e din avans, motoarele actuale au sensor de detonatii care sesizeaza in miimi de secunda "bataia" si ECU retardeaza imediat avansul pana dispare acel tacanit.

Nu uitati ca daca motorul a trecut de 200mii de km si a mancat "bataie" la viata lui adica talpe, si-a luat uzura ; prinde joc in boltul pistonului si/sau in cuzinetii de biela.

Sunetul e acelsi, tacanit metalic la accelerare brusca indiferent de benzina si ce altceva mai credeti voi.

De asemeni,nu excludeti tacanit de tacheti care chiar daca sunt cu compensare hidraulica,dupa niste ani incep si aia sa tacane.

Deci nu mai suspectati din prima avansul ca in realitate ala chiar nu prea are cum sa bata.

Ia puneti de proba,inaintea unui schimb de ulei, un aditiv din ala " miere" si sa vedeti daca mai tacane.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cam greu sa lesini un motor pana bate fara sa-l dai pe ulei. Spre exemplu, motorul meu de la cealalta masina cu 1,6 16v are 180.000 si nu consuma ulei intre schimburi, absolut deloc! Deloc inseamna deloc, unde e nivelul dupa ce schimb uleiul, acolo e si cand il scot sa pun altul nou. La mine intr-adevar poate fi din tacheti ca ii aud facand galagie in sarcina, insa se aude frumos si nu ma deranjeaza.

Iar, pe partea cealalta, senzorii aia au o varsta si pot fi "uzati" astfel incat sa aiba mici scapari cand ii iei pe "nepregatite", ca sa zic asa. Iar cu o benzina buna, nu mai e asa solicitat senzorul de detonatii, pentru ca detonatiile la o benzina cu cifra octanica mare se diminueaza si nu apar decat poate in ture mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"joc in boltul pistonului si/sau in cuzinetii de biela. " Domnu'..alea se aud mereu nu numai in accelerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DIn cate am mai citit pe net aceste motoare au un sindrom de piston slap destul de accentuat daca numarul kilometrii este suficient de mare. SI acesta poate sa cauzeze aceste tacanituri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.youtube.com/watch?v=7kTNF2qGmdc&list=UUWjsaENqbj-OR_fBPAKvMpA&index=10&feature=plcp Aici e piston slap!...inca o data...zgomotul de avans se aude doar pt 1-2 secunde in timp ce accelerezi de la turatie joasa.Incepem sa intram pe alte taramuri deja.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da bine zici, exact filmulete de genul am vazut. My bad. Acest piston slap ar duna cu ceva? Ca de ex la mine doar a reece face, dupa ce se incalzeste nu se mai aude.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca face la rece,pt maxim un minut,sazicem....ar fi un tachet sau mai multi si pana se amorseaza tacane.In cazul asta bagi un sintetic 5w40 sa fie mai putin vascos la rece si sa se amorseze mai repede.Efect secundar ar putea fi un pic de fum la prima pornire.Daca face pana ajunge la 90 de grade,ai un joc undeva si dupa ce se dilata piesele dispare.

De daunat dauneaza urechilor in primul rand :) In rest,daca il tii cu ulei bun si schimbat inainte de 15k km,mai merge mult si bine(in cazul tau).

Zgomotul din filmuletul de mai sus e MULT amplificat din cauza camerei,fata de realitate.Sa zicem ca ar fi un motor care sa faca fix cum se aude in filmulet,ei la ala...e posibil sa apara biele indoite,pistoane sparte,etc,etc in cazul exploatarii in conditii brabare(zilnic 4-5000rpm)."Piston slap" sau mai pe romaneste,bataia de piston,din pacate e o problema care apare foarte des la motoarele de 1.4 16v.La AZD'uri,BCB'uri nu am auzit sa fie un obicei din a bate ceva.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, exact. Uneori apare un pic de fum la prima pornire dimineata dar foarte rar. Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!