Jump to content

Zgomot Avans!?!


gabibotosani
 Share

Postare recomandată

Si la "bataia de piston" ce anume bate? Care e descrierea detaliata a femomenului? Vad ca am fost luat peste picior cand am pomenit de bataie in bolt sau in biela. In fazele incipiente ale uzurii de aude predominant in accelerare si e posibil sa nu se simta in mers uniform.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • zebrocksky

    13

  • alexanderdj

    8

  • the cube

    7

  • csm_1

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu am luat peste picior pe nimeni.Dar ce e mai ieftin?Sa desfaci motorul si sa bibilesti tachetii,cuzinetii,bolturi s.a.m.d?Sa pui un Duralube sau Doamne fereste,Metabond cu teflon care costa 100ron+ ?Sau sa incerci 2-3 zile sa mergi cu benzina cu cifra octanica mare sa vezi daca se mai aude?

Nu e adevarat ca daca ai peste 200k km ai joc la bolt si la tacheti.Eu am peste 260k km si nu am nici un fel de bataie,tacanit sau alt zgomot nefiresc.E ca si cum ar zice unii:"-Ai peste 100k km...trebuie musai ulei mai "gros",baga 10w40".Folosesc benzina doar 99+ si 5w40 sintetic schimbat ~10k km.

Golf16 si alexanderdj se pare ca au scapat de sunetul care da si numele topicului dupa ce au schimbat benzina.Deci,daca erau batai,nu dispareau din cauza benzinei ci intradevar dispareau daca se punea un aditiv.

Nu vreau sa creez polemica sau sa supar pe cineva,imi spun doar punctul de vedere,din experienta personala.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o intrebare-capcana? bate in capatul de biela sau jos in arborele cotit, atunci cand isi face jos intr-unul dintre aceste locuri, mai exact atunci cand se largesc lagarele. Dar nu te-a luat nimeni peste picior, ci asa cum a zis si colegul mai sus, la BCB cum am eu sau la AZD nu s-a auzit de asa, si eu unul garantez cu capul pentru fiabilitatea BCB-ului.

De cate ori ai mers cu masina atata de animalic incat sa miroasa a frane si sa troneasca esapamentul pe dedesubt? Motorul ala a vazut destule reprize d-astea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, dar nu am spus,uita-te mai sus, ca e obligatoriu sa bata motorul din cauza uzurii in piese la 200mii km, ci e posibil daca motorul a fost forjat.Uneori se mai poate intampla dntr-un motiv sau altul,sa ramana motorul fara ulei,chiar si pentru o vreme scurta. Ma uitam in aria Polo si eram mirat cat de frecvent se pomenesc oamenii cu probleme de ungere. Daca a fost condus normal nu bate nimic nici la 350-400,stiu asta sigur.

La motoarele astea actuale mie mi se poate foarte-foarte putin probabil sa mai existe tacanit de avans,benzinele nu mai sunt chiar asa de proaste ca pina acum 15-20 de ani.

Iar knock-sensorul nu poate obosi, ori merge normal ori e dus cu totul sau fir intrerupt si apare pe diagnoza.

Ok ,de acord cu "piston-slap" dar la ce se vede in clipul ala inseamna uzura uriasa a ansamblului piston-segment-camasa, km multi. Pistonul de fapt nici nu atinge camasa,in partea lui superioara,deci jocul ala din clip vine numai de la cilindru extrauzat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema la motoarele astea noi e ca sunt gandite de nemti pentru benzina lor, n-au stat sa culeaga benzina de unde se vinde cea mai proasta ca altfel mai gaseau cativa senzori de pus pe ele.

Zgomotul de avans apare de la detonatii, dar eu acum cred ca il am datorita sondei lambda 1 busite! Pentru ca amestecul nu este optim, arderea nu are loc asa cum ar trebui si atunci trebuie iar "gandit" avansul. Si sa nu mai zic ca se simte dupa cum merge "in suturi" si dupa faptul ca am pierdut destul de multa putere peste 4000 de ture. In mod normal simteam ca mi se termina cuplul aproape de 6000 de ture, poate putin peste, dar acum peste 5000 urca foarte greu. Si mi-e si frica sa-i mai dau asa datorita rateurilor care pot aparea si sa exercite niste forte de cateva ori mai mari in pistoane, biela si arbore, rezultand jocuri "gratis". Sa nu crezi ca sunt cealapadiu si merg aiurea cu masina, ultimii 2000 de km pana la schimbul de ulei la maxim 10k km ii fac cat se poate de decent, rareori sa ajung la 120km/h in situatia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diagnoza se vede cel mai bine cat de bine iti functioneaza sonda lambda. Daca ecu o vede ca "incompetenta" o ignora si va imbogati automat putin amestecul la toate sarcinile si conditiile pentru a fi in "partea safe", se stie ca amestecul putin bogat - lambda 12,5-13,5:1 scoate imediat motorul din detonatie chiar daca avansul e mare dintr-un motiv sau altul. Si nu in ultimul rind, in accelerare ecu imogateste preventiv amestecul ,putin dincolo fata de cat e necesar pentru puterea maxima,pentru a preintampina detonatia.

Detonatia maxima apare la turatii medii dar sarcini mari, adica motorul ~2500 intreapta 4 sau 5 rpm combinat cu WOT.Eu am mers de curiozitate cu mufa lambda scoasa si tot ce am sezizat a fost o usoara alterare a turatiei in momentul in care am deconectat-o(schimbarea mapei de lucru) iar in mers sa zic ca era un pic-pic mai iute masina dar nici vorba de balbaieli sau ezitari,in orice turatie.

De acord ca benzina noastra nu poate fi atat de buna ca cea din occident,insa producatorul stie un lucru clar de tot ca detonatia e catastrofala pentru un motor si a creat softul si celalte astfel incat sa elimine cam orice sansa de a aparea ,sacrificand chiar din maximul de eficienta disponibil. De pilda un "chip-tuning" la un motor aspirat se bazeaza 90% pe simpla marirea avansului cu 5-8grade si restul pe mici imbogatiri ale amestecului.

OK, merita diferite teste,si benzina probata de la diferite statii sau ,de proba inaintea unui schimb de ulei niste aditiv pentru a elimina ipoteza jocurilor mecanice din motor.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu probleme in trecut cu "zgomotul avansului". Dupa ce am trecut la benzina 99+, a disparut zgomotul si nu a mai reaparut (au trecut ~ 6 luni de atunci). :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Va rog ajutatima !!! Unde e pozitionat acest senzor de batai la 1.4 16v ???? :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

O batatie de avans am si eu tot timpul1800-2200 RPM, daca merg mai tare nu mai apare acea zornaila .Ar putea ca regulatorul de presiune benzina din rampa de injectoare sa influienteze relantiul si sa apara acea zornaila de avans?.... micile variatii ale relantiului inca le am si suspectez si acest regulator de acu. am doua luni de cand merg cu benzina Rompetrol......zornaila de avnas apare numai cu motorul cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mers cu BCB-ul vreo 1 luna numai cu benzina maxxmotion 100 de la OMV si n-am mai auzit zornaiala aproximativ imediat ce s-a dus benzina de 95 din rezervor. Din nefericire in ultima vreme nu am putut sustine aceasta cheltuiala, asa ca am inceput sa bag iar benzina de 95 si se aude din nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu luam de la Rompetrol de 95 si aparea pentru scurt timp in accelerare acel zgomot de la avans cand acceleram de pe turatii mai mici, acum cu benzina de la Mol ( tot de 95) au disparut. Ma asteptam sa fie o benzina mai buna la Rompetrol dar de cand au dat caldurile a aparut si zgomotul de la avans. Deci incercati si varianta asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine masina tragea si pe canicula in filtrul de aer, aer fierbinte la sute de grade dintre tevile din colectorul de avacuare. Incercati sa mergeti fara furtunul "de iarna" de la filtrul de aer. Nu mai mergea termostatul care la cald comuta intre aer cald si aer rece la intrarea in filtrul de aer. Acum trage permanent aer rece din fata si nu mai caraie.

Daca bagati benzina mai buna sigur ajuta, dar este prea scumpa deci cade mai ales ca in carte scrie benzina 91/95.

Mai poate fi senzorul de detonatii, depozite incandescente pe bujii, supape, care fac sa se aprinda benzina inainte de a da scanteie bujia, motor supraincalzit, stil de conducere cu acceleratii bruste la turatii mici, compresie prea mare de la rectificarea chiulasei sau o predispozitie la detonatii a motoarelor VW pe benzina in general.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentan la mine avansul a incetat sa mai bata. Am pus benzina de la MOL (95) si deocamdata este super, numai aud zornaila de avans........pana acum alimentam de la Rompetrol cu efix95 care sa inteleg ca este exact ca 95-ul de la Petrom. Am trecut de la Petrom la Rompetrol cu gandul ca nu o sa mai bata avansul dar se pare ca m-am inselat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci sunt sigur ca am facut alegerea potrivita. Ma gandeam ca ar fi vre-un efect placebo si ma pacaleam sigur ca a disparut zgomotul de la avans. Super ok Mol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

In mod normal cu senzorul care sesizeaza detonatiile in stare ok, puterea scade mult cu benzina proasta dar nu se ajunge in situatia de mai sus.

La cei care au pb de gen se schimba senzorul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar daca nu apare nicio eroare pe VAG-COM privind sezorul de detonatii, dar totusi el tacane........la mine am observat ca tacane si cu benizna de la MOL (mai putin decat cu cea de la Petrom). Se aude undeva intre 1800 RPM si 2000 RPM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testerul nu intotdeauna iti gaseste buba, dar experienta cam da.

Asadar schimba senzorul si o sa vezi ca nu mai face.

L.E. Doar nu e o avere senzorul ala...

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astept inatai pe cineva cu acceasi problema sa schimbe, si daca apar imbunatatiri am sa schimb si eu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut!

Ieri am schimbat un tampon la motor/cutie de viteze din partea stanga a masini(cea din semnatura) si alaltaieri am pus benzina de la rompetrol 95. De la benzinarie pana acasa sunt aprox 600 de metri iar de acasa pana la service-ul unde am schimbat tamponul este o distanta de 1 km. Cand am terminat cu tamponul am plecat si cand am iesit la strada sa ies din intersectie am accelerat ca sa prind un loc in trafic si am constatat ca motorul se aude mai tare si parca nu vroia sa traga si el ceva mai tare (rpm intre 1200 si 2200 cam asa) ca mai mult nu am vrut sa o incerc sa vad daca dispare. M-am intors la service si i-am spus ca se aude cam tare motorul si am urcat-o din nou pe elevator si degeaba, nimic in neregula pe sub ea. Am tot mers si azi putin cu ea si astept sa termint benzina minune de la Rompetrol care o si banuiesc ca ar fi si sa pun o benzina de 98. Din ce am citit in acest topic sunt unii forumisti care au descris cam acelasi zgomot care il am si eu. Astept sa termin benzina de la rompetrol si voi pune o benzina de 98. Bine ca am pus doar de vreo 40 de lei. Masina mea nu a mers cu benzina de 98 din 2008 pana acum, doar 95 si nu am mai auzit sunetul asta desi am pus benzina de la toate inclusiv benzina din Franta, Germania,Ungaria si Italia si nu am auzit asa pana acum.

Credeti ca ar fi benzina de vina,desi eu asta presupun ca ar fi?

Cand voi schimba benzina voi scrie aici daca s-a schimbat ceva.

Numa' bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Alimentati jumate/jumate,, bagati jumate 95 si jumate 98, 99 sau 100.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Treceti granita la unguri si luati benzina de la shell

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce scrie pe pompa e doar de "reclama".Acel 95,98 in realitate e mult supraevaluat.Deci alimentati cu 99 in sus.Plus ca rompetrolul,dupa lukoil mi se pare cea mai proasta benzinarie.95 efix...e fix pix.Tacane avansul ca la Dacie de la ea plus ca nu trage motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am avut si eu probleme in trecut cu "zgomotul avansului". Dupa ce am trecut la benzina 99+, a disparut zgomotul si nu a mai reaparut (au trecut ~ 6 luni de atunci). icon_thumleft.gif

salut nu imi zice ca nu mai scoate zgomot de diesel ca si a mea face la fel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu va recomand sa mai strangeti senzorul de detonatii pe blocul motor (e in spate - acces din canal-groapa sau elevator) chiar si fara dinamometrica (20Nm).

 

Am verificat in VCDS retardarea avansului pe canalele 22 camp 3,4 pt. cilindrul 1,2 si canal 23 tot in campurile 3,4 pt. cilindri 3,4. Aceasta retardare se poate face pana la maxim 14 grade, prag care nu se atingea niciodata si de obicei aveam valori mai mici de 10 si nu chiar pe toti cilindri uniform, ci aleator, desi motorul il fortam mai ales in urcare in plaje diferite de turatie si sarcina, desi avea perioade cand facea constant ca masina de cusut aceste valori erau chiar zero dupa un timp scurt.

 

Dupa strangerea senzorului la mana (tubulara de 13), care nu era prea strans, motorul trage mai uniform in sarcina si in VCDS am valori mai mari si de durata la retardarea avansului si masina de cusut cam tace.

 

Un alt factor pentru care mai tacanea avansul e deoarece am mutat clapeta admisie aer in filtru pe cald cand venise frigu, dar zilele acestea fusesera calduroase, ceea ce m-a impins sa rezolv cumva problema si ma declar multumit, atat incat vreau sa mai strang senzorul ca mi se pare ca trage mai usor motorul daca nu face preaprinderi la demaraje.

post-75511-0-84661800-1382561597_thumb.j

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare tuturor!

Sunt nou pe forum din cauza unei nelamuriri.De ceva timp mi se aude si mie acel zanganit metalic :dry:  la accelerarea care este enervant rau(mai ales ca inainte nu se auzea nimic).A inceput sa se auda dupa cateva lucrari la instalatia de AC care a necesitat si inlocuirea intinzatorului cu tot cu rola din dezmembrari(desi le-am zis sa imi puna tot intinzatorul meu) m-am trezit cu o rola si intinzator "batute de vreme",rola se vedea rugina pe ea si cu sunetul minune mai ales cand acceleram cu AC-ul pornit!N-am dat importanta pe moment dar a devenit deranjant si am incercat cu benzina mai buna care intr-adevar a ajutat dar totusi ma gandesc si la ce  zicea  colegul Zebrocksky :D ca acest intinzator slab poate deregla detonatiile!Astazi am pus iar OMV95 sa vad ce se intampla si bingo iar se aude!Totusi coincidenta prea mare dupa schimbarea intinzatorului a inceput sa se auda si cu benzina buna (petrom 99 obisnuiesc sa pun) nu se mai aude.Cu o benzina buna motorul este mai "relaxat" si intinzatorul nu mai afecteaza sau ce se intampla?Ma poate ajuta cineva? :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!