Jump to content

My shadow-blue Mk5 daily-drive & track-toy


Acidutzul

Postare recomandată

Salutare.

In sfarsit imi iau si eu inima in dinti si va prezint povestea masinii mele. A inceput prin februarie 2007, cand ma gandeam la un Astra G hatchback 1,6 benzina nou. Nu as fi riscat sa cumpar ceva SH din RO (frica de samsari si manarii), iar la Golf sau Focus (noi), hatch-urile mele preferate, nici nu indrazneam sa visez. A3 a picat din schema pentru ca erau mult mai scumpe decat Golf-urile fara sa ofere mult mai mult (parerea mea). Si totusi cineva mi-a bagat microbul SH-ului din Germania. Atunci am inceput sa caut pe net informatii, sa compar, sa vorbesc cu unul-altul, sa testez samd.

Pe la sfarsitul lui mai, eram hotarat. Plec in Germania si imi iau Golf 5. Nu cunosteam samsari, nu cunosteam pe nimeni acolo, asa ca nu am putut decat sa urmaresc zilnic pe mobile si autoscout si sa visez :) . Intre timp, ma chinuiam sa gasesc modalitati si surse de finantare, incercand sa vad la cat de mult as putea sa sper. Desi multi imi spun ca am dat prea mult pe o "masina", eu nu regret niciun moment ca am facut efortul pe care l-am facut (si o sa-l mai fac cativa ani :) ) pentru ca, pentru mine, acest Golf este muuuuult mai mult decat un simplu mijloc de locomotie.

Deja in august citisem VW Forum-ul "cap-coada" :P si stiam toate Golf-urile 2.0 TDI shadowblue la vanare pe mobile.de. Unul din ele arata asa:

447427vd2.th.jpg 445027db4.th.jpg 443227fe8.th.jpg 440927cf8.th.jpg 448f27mz9.th.jpg

In septembrie eram in sfarsit in Germania!!! Am vizitat 4 masini finaliste, iar castigatoarea a fost chiar ultima vizitata. La ea am obtinut cel mai mare discount si avea cele mai multe optiuni care ma interesau. Test-drive, acte, bani alea alea si gata... In sfarsit era a mea!!! Desi sunt un tip cam insensibil :P , va spun sincer ca aproape tremuram de emotie cand am plecat cu ea de-acolo. Nu prea imi venea sa cred ca aveam masina pe care o doream, culoarea preferata, motorul "perfect" (pentru mine). Unde mai pui ca masina anterioara era o Dacie (pe care inca o iubesc saraca :)... pacat de tabla). In continuare sunt cateva poze de la autohaus:

autohaustel02oj7.th.jpg autohaustel01sf9.th.jpg autohaus01uc4.th.jpg autohaus03dn0.th.jpg

Masina a costat 18.400E cu numerele pe 15 zile si asigurarea incluse in pret. Fabricata in 23.11.2006 (RAR-ul a scris 2007), proprietar anterior Volkswagen AG Wolfsburg. Motor 2.0 TDI BMM 140 CP cu DPF. cutie 6+1 manuala, Km la bord (la cumparare): 5516. Echiparea scrisa in carte si pe celelalte stick-ere este trendline, dar ea de fapt este o echipare speciala care se vinde in Germania numita "Tour" (inainte de tour a fost goal... poate ati mai auzit/vazut) care presupune pe langa unele dotari in plus fata de trend, cateva elemente de styling interior gen ornamente/cusaturi colorate samd. Din pacate nu prea am facut poze cu interiorul iar acum i-am pus niste huse care nu prea-mi plac :lol:.

Dintre dotarile principale amintesc:

- climatronic 2 zone;

- ESP cu tot ce inculde el;

- airbaguri frontale si laterale fata, airbaguri cortina;

- RCD 300 mp3 cu 8 incinte acustice;

- scaune incalzite fata; duze incalzite spalator parbriz;

- spalatoare faruri;

- tempomat;

- senzori parcare spate;

- oglinda dr cu functie memorie;

- volan/frana de mana/schimbator piele;

- cotiera;

- proiectoare ceata;

- jante otel 16''.

Aici sunt cateva poze facute cu telefonul, dupa prima spalare din RO:

vitantel07ca8.th.jpg vitantel06is9.th.jpg vitantel05gq6.th.jpg vitantel04rg3.th.jpg vitantel03wu7.th.jpg vitantel02hl3.th.jpg vitantel01pl3.th.jpg

Masina este extraordinara (si nu am ca termen de comparatie doar experienta Daciei). Datorita acestui forum extraordinar, caruia ii (si implicit va) multumesc, am stiut exact ce aleg. Va asigur ca daca as castiga maine la loto 10 milioane de E, Golful asta nu l-as vinde. L-as aranja cum as vrea, mi-as mai cumpara alta masina, dar nu l-as vinde. Tinuta de drum este excelenta (multilink-ul isi face bine treaba). Suspensiile ofera un compromis bun. Sunt intr-adevar mai dese situatiile in care mi-as dori suspensii mai ferme, dar sunt si drumuri pe care sunt fericit ca nu sunt mai tari :). Interiorul este foarte primitor, ergonomic si calitativ (vorba lu' Clarkson, "a nice place to be in"). Motorul este exact ce imi trebuie. Desi nu fac multi km intr-un an, ii fac in general tare. Iar condusul sportiv la un benzinar mi-ar arunca in aer consumul. Zgomotul motorului poate fi deranjant, mai ales daca mergi prin oras incet dar corect. Pe mine nu ma deranjeaza, iar cand merg tare sunetul devine savuros :D. Performantele motorului sunt arhisuficiente pentru condusul de zi cu zi si putem spune ca exista si valente sportive ;) (filmuletul e si pe youtube, dar compresia-calitatea sunt proaste). Despre consumul de ulei am postat aici. Sa vedem ce noroc voi avea cu volant.

Minusurile pe care le pot gasi la masina:

- oglinzile nu se pot rabata complet;

- stergatoarele nu se pot ridica decat din pozitia de service (daca traiam intr-o tara civilizata, sigur nu ma deranja);

- zona de parbriz pe care stau stergatoarele nu este incalzita iar iarna poate fi un inconvenient, mai ales ca toata zapada coboara in zona de sub stergatoare, pe grila de plasic, si ingheata intr-un bloc ce poate provoca neplaceri;

- calitatea geamurilor/parbrizului Saint-Gobain mi se pare slaba comparativ chiar cu Dacia !!! (se zgarie extrem de usor; parbrizul deja s-a crapat si l-am schimbat);

- uneori mi-as dori ca volumul la RCD300 sa poata fi reglat in trepte mai mici;

- in RO au aparut GREIERASII - asta este cea mai mare si enervanta dezamagire pe care o am; ma chinui sa ii descopar si sa ii rezolv.

Oricum, iubesc masina din tot sufletul si asta e un mare dezavantaj pentru ficatii mei cand mai gasesc cate o zgarietura/infundatura noua oferita cu drag de nesimtitii cu care e populat mizeria asta de oras numit Bucuresti. Imi cer scuze pentru postul kilometric si pozele poate prea multe, dar cand e vorba de Golf am un debit necontrolat :icon_thumright:

Va multumesc inca o data tuturor celor care contribuiti la ceea ce este VW Forum. Pe mine m-a ajutat si m-a invatat extraordinar de multe si am gasit aici informatii absolut necesare pentru alegerea, cumpararea (din DE), folosirea si intretinerea unui TDI.

Urmeaza ceva proiecte de viitor pt. masina.

Bafta.

Link către comentariu

Felicitari pentru masina.Imi place foarte mult si ai destul de multe dotari :rolleyes: .Culoarea este si ea foarte frumoasa :wub: insa de asemenea foarte sensibila :) .Te sfatuiesc sa ii dai cate o ceara solida la 2-3 luni si se va pastra ca noua(vorbesc din proprie experienta) :) .Si eu mai aveam ceva Greieri unoeri insa m-am obisnuit sa nu ii mai bag in seama si au disparut de la sine :lol: .Ce poti sa faci la drumurile noastre dezastruase.Interiorul este mai mult decat ok ca si calitate a materialelor.Eu am 95k cu al meu pe drumurile patriei si nu scartaie,nu bazaie nimic inauntru....este mai mult decat ok.

Sa o stapanesti sanatos si sa ai parte de multi km fara neplaceri! :)

Link către comentariu

Mersi :). Mai spre vara o sa ma duc (probabil la Expert) sa-i pun folie si o sa fac si un detailing exterior complet, dupa care o sa iti urmez sfatul cu ceara la 3 luni.

Bafta.

Link către comentariu

in sfarsit Acidutzul ;)

frumoasa... imi place si mie mult culoarea

sa o stapanesti sanatos si sa o "tunezi" asa cum vrei tu

Link către comentariu

Va multumesc tuturor.

In ceea ce priveste tuningul, cred ca e un cuvant prea pretentios. Idei as avea eu destule, dar problema sunt banii absolut necesari pentru asa ceva, indiferent de pasiune sau inspiratie. Asa ca ma voi rezuma la mici modificari, in masura in care voi avea si $.

La ce ma gandesc deocamdata:

- praguri GTI (nevopsite);

- fusta spate GTI (nevopsita);

- TCM tuning stage 1;

- plafoniera cu iluminare ambientala (nu e mare lucru, dar am vazut la un Golf noaptea si mi-a cazut cu tronc... pun destul pret pe detalii d-astea :( )

- faruri negre fara lupa OEM (ca cele de pe GTI sau GT Sport) cu niste Philips extreme power pe ele;

- pleoape Kamei (nu sunt hotarat);

- folie spate si haion (35% cred) si fata regulamentara (75% sau cat e...);

- grila fata - oscilez intre JE Design badgeless sau Caractere cu emblema neagra;

- jante - la banii mei, singurele care corespund dpdv al pretului si design-ului sunt Dezent F si OZ MSW 11 (inclin spre OZ) pe 16'' cu ET35 (sper sa nu am probleme). Desi inca mi-e greu sa nu cedez spre jante de 17, care arata indiscutabil mult mai bine, imi trece repede cand ma gandesc ca ar trebui sa schimb si cauciucurile si mai ales cand merg pe multe din drumurile patriei noastre :) ;

- alte mici chestii gen antena nedesurubabila si nefurabila :P etc.

Ce am reusit deja sa fac: schimbat stopurile standard cu o pereche luata de pe cel mai "cu pile" :( R32 de pe forum. Nu prea aveam $ atunci dar nu am rezistat. Personal nu sunt innebunit dupa leduri, asa ca stopurile astea ma satisfac pe deplin. As mai avea o idee cu stopurile dar e mai greu de facut si nici nu am mai vazut pe altundeva. Ma gandeam la niste pleoape pentru stopuri care sa le ingusteze si sa le incrunte (taind cercul stopului)... ceva gen stopurile de Alfa 159. Mi-a venit ideea asta iarna cand zapada s-a asezat pe stopuri exact cum v-am descris si arata demential :lol:. Ma mai interesez daca se poate si cum.

comp03ajo8.th.jpg comp03buq3.th.jpg comp02aef5.th.jpg comp02bwj3.th.jpg comp01aib2.th.jpg comp01bqj5.th.jpg mixr32stock02fs6.th.jpg

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu
  • Administrator

FF frumoasa! Sa aveti grija unul de altul

hai sa-mi dau cu parerea...

stopurile: f tari!

praguri: merita!

fusta: atrage ceva munca si la finala (macar tips-urile)

TCM Tuning: no comment! :)

faruri negre: Da!

pleoape: personal nu-mi plac... but it's your choice!

folie: mergi linistit pe 20% spate si luneta cu 70% fata... (vezi linkul de mai sus :( )

grila fata: atentie pentru ca, la mine in tartacuta, fata tb sa mearga cu spatele... iei badgeless, trebuie sa faci ceva si cu cea din spate... mai degraba mergi pe negru... e mai usor

jantele: chestiune ce tine doar de gusturi (si buzunar, of course)... 16" isi vor face treaba bine... 17" fara suspensie sport nu merita, parerea mea...

Bafta!

Link către comentariu

Mersi pentru aprecieri si pentru idei.

Pleoapele nu le pun neaparat pentru look... mi se pare suficient de agresiv Golful asa cum e. In schimb farurile (ca si stopurile) imi par in pic prea mari. Pleoapele ar avea scopul de a le ingusta un pic. Treaba e ca s-ar putea sa se rezolve automat problema cand pun faruri negre (masina albastra, deci o sa para mai inguste). La pleoape ma hotarasc dupa faruri.

In ceea ce priveste emblema spate, sunt de acord cu tine. Daca te gandesti la masina in ansamblu, nu se pupa fata badgeless sau neagra cu spatele. Problema e ca nu vreau sa imi dau jos inscriptionarile de model si cilindree. In plus, tipsurile vor fi tot nichelate. Sa scot emblema pe spate e mai greu si nu vreau. Daca va fi neagra, nu se mai potriveste cu inscriptionarile nichelate. Daca las emblema fata nichelata, o sa fie ca in poza de mai jos, unde mi se pare ca nu se integreaza emblema. De aceea inclin sa gandesc fata separata de spate. Alta idee n-am.

Bafta.

post-13132-1208531305_thumb.jpg

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu

Daca o faci ca cea din poza o sa iasa foarte tare

Bafta in continuare

M-am jucat si eu cu doua poze. Mi-au placut f.mult

vitantel01pl3aabtonemapji6.th.jpg vitantel04rg3abatonemapzu6.th.jpg

Link către comentariu

Mersi mult. Te rog, joaca-te cat vrei :D. Golful ala din poza e al unui francez. Eu in :angry: nici nu visez la jante pe 18. In rest, incercam :huh:.

Bafta.

Link către comentariu

Acidutzule, misto de tot masina! Nu de alta, dar este aproape identica cu a mea!! :rolleyes:

Schimbarile pe care le ai tu in plan sunt identice cu ale mele, eu am jantele pe 16 originale, farurile negre (gri inchis) originale, am pus folia, pleoapele (KAMEI) le am la vopsit ... buna treaba cu fusta GTI, abia astept sa pui si pragurile!

i'm watching u! :)

Link către comentariu

Mersi mult. As vrea sa o pot vedea si eu pe a ta, dar n-am gasit nimic prin aria "Masina mea" :).

Intre timp, au aparut si fusta spate GTI, pragurile GTI si plafoniera cu iluminare ambientala. Toate arata super. Plafoniera face (cel putin pentru mine) toti banii. Despre praguri detalii aici iar despre spoiler aici. Spoilerul urmeaza sa primeasca tipsuri iar pragurile niste... jante :).

Bafta.

P.S.: le multumesc tuturor celor care m-au ajutat cu VIN-uri pentru gasirea codului plafonierei. :)

post-13132-1208808328_thumb.jpg

post-13132-1208808337_thumb.jpg

post-13132-1208808354_thumb.jpg

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu

Plafoniera cu lumina ambientala face toti banii ... eu am avut-o de la achizitie.

Pragurile si fusta sunt super, ai grija cu tipsurile cauta sa arate cat mai stock GTI, sunt bestlooking dupa mine.

Neaparat jante si as mai adauga folie pe geamuri.

Eu am luat si pleoape Kamei, inca le mai astept de la vopsit.

Spre rusinea mea, nu am reusit sa-mi prezint masina, poate prezint si eu vreun GTI, sau ma multumesc doar cu pragurile si fusta :)!

Bafta!

Link către comentariu
  • 1 month later...

Am pus si tips-urile. Mai multe detalii aici. Sunt multumit de cum a iesit. Problema e ca masina mi se pare ca, paradoxal, arata din ce in ce mai penibil. Si asta pentru ca are inca jante de otel si capace :) .

Trebuie sa fac un efort $ si sa rezolv "situatia". Macar de-as putea sa ma hotarasc la niste jante :huh:

Bafta.

post-13132-1211403884_thumb.jpg

post-13132-1211403894_thumb.jpg

Link către comentariu

masina tipa dupa niste jante

nice car

multi km fara probleme

Link către comentariu

Foarte frumoasa masina ai!! + niste jante ar fi super!!

Cat ti-a costat fusta spate GTI? De unde se pot lua? Trebuie modificat ceva ca sa potriveste?

Tipsurile vad ca le-ai sudat la cel standard?

Link către comentariu

Mersi.

Despre fusta GTI gasesti toate detaliile aici. Nu sunt necesare modificari, dar trebuie sa mai comanzi si carenajele aripilor spate si capacelul de la carligul de remorcare (scrie tot pe acel topic).

Cat despre tipsuri, eu le-am montat pe evacuarea originala. Diferenta intre TDI si MPI este ca la MPI ai o singura evacuare, deci trebuie sa ai grija la ce tipsuri iti alegi. Detalii gasesti in acelasi topic.

Bafta.

Link către comentariu

Nu vreau sa te superi, dar cu banii care i-ai dat pe masina asta iti puteai lua un GTI.

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Absolut nicio suparare. Nu am de ce pentru ca subiectul nu merita discutat. E ca si cum ti-as spune eu ca de banii dati pe GTI puteai lua ceva cu kilometri mult mai putini, cu performante mai mici dar care nu te usuca la consum atunci cand te dai la ea. Sau o masina noua. Sau daca era de luat ceva cu km mai multi, puteai lua un E46 330d de exemplu. Dar asta pe tine nu te intereseaza. Astea ar fi optiunile altora, iar tu ai ales ce ai vrut si ti s-a potrivit mai bine :excl:. Ca si mine :icon_thumright:.

Bafta.

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu
  • 3 months later...

De cand nu am mai scris pe acest topic s-au mai intamplat cateva lucruri demne de prezentat.

1. Masina a primit teoretic aprox. 35 caluti TCM :Driver: . Pana acum totul merge foarte bine (atentie, am DPF... ca unii erau nerabdatori sa vada asa ceva) si sunt extrem de incantat de masina. Detalii o sa mai scriu pe topicurile dedicate.

2. S-au inlocuit jantele stock de 16 cu Borbet XL Graphite 7.5x17 ET50 incaltate cu Good Year F1 Asymmetric 225/45/17 94Y. ET-ul 50 este din puctul meu de vedere suficient pentru fata (sunt iesite destul), iar in spate poate le voi mai scoate cu 5mm... ma mai gandesc.

3. Masina a primit (pe langa polisharea catorva zgarieturi si ceara) folie 3M FX High Performance (transparenta 20% fata, 5% spate). Lucrare executata la Expert. Folia s-a asezat bine, mici taieturi accidendale pe ici pe colo... astept sa se mai aseze folia si mai vedem.

In curand voi monta grila Caractere (acum este la vopsit), insa faruri negre (halogen, ca pe GTI/GT) inca nu am gasit (caut pe cineva care are deja si vrea sa monteze xenon).

Am selectat cateva poze :rolleyes:.

Bafta.

.

.

post-13132-1222276396_thumb.jpg

post-13132-1222276405_thumb.jpg

post-13132-1222276416_thumb.jpg

post-13132-1222276466_thumb.jpg

post-13132-1222276479_thumb.jpg

post-13132-1222276495_thumb.jpg

post-13132-1222276586_thumb.jpg

Link către comentariu

F frumoasa masina, si cu jantele respective arata intr-un mare fel.

Felicitari si asteptam poze cu grila.

P.S Cum fuge cu noii caluti si cati NM ai acuma?

Multa bafta in contiunuare si sa aveti grija unul de celalalt :rolleyes:

L.E Nu te-ai gandit sa dai jos inscriptionarile model si cilindree?

Modificat de xdx
Link către comentariu

@xdx: Mersi frumos. De fugit am impresia ca trage in fiecare treapta cum tragea inainte in treapta inferioara (a 3-a trage ca a 2-a. samd :icon_thumright: ). De asemenea trage bine dupa 4000 rpm... nu se mai simte gatuirea de dupa 3700 rpm. Cuplul max e limitat pe la 398 Nm. Daca pun faruri negre, implicit voi pune emblema neagra, ceea ce va cere emblema neagra si pe spate, ceea ce va cere inscriptionarile jos :P. Altfel, mie imi place cu inscriptionari.

@popa.misu: Mersi mult. Daca prin incaltari te referi la cauciucuri, iti pot spune ca nu mai rup aderenta intr-a 2-a la kickdown, si ca pare sa raspunda ceva mai prompt la schimbarile de directie. Mai mult nu pot sa spun pentru ca nu am mers in afara Bucurestiului iar cauciucurile mai au pana termina rodajul de 500 km. Oricum imbunatatirea s-ar simti mult mai bine daca nu as avea suspensii stock. Acum bodyroll-ul e destul de mare.

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu

Frumoasa masina!!

Arata foarte bine pragurile, stopurile, evacuarea, foliile, jantele, etc...

Ti-ai pus cauciucuri ca si mine ;). Si jantele au tot ET-ul 50. Eu cred ca e perfect cu ET50!

Sa ai grija de noile jante!

Poate ar merge si o culoare aprinsa pe etrieri, mai ales ca acum se vad mai bine :D

Sanatate!

P.S. Ai cantarit cumva jantele?

Modificat de rex
Link către comentariu
  • Dudu featured şi unfeatured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!