Jump to content

Probleme Aer Conditionat / sistemul de ventilare


sebastian stefan
 Share

Postare recomandată

Salut,

N am rezolvat nimic... Am fost la un service, mi au sudat niste conducte dar in cateva zile am pierdut din nou freonul. Ma gandesc ca daca era problema de la compresor nu pierdeam freonul... In doua zile pierde tot freonul, deci trebuie sa scape puternic pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si ti-au facut test cu substanta aia fluorescenta sau.... cum s-o numi, ori au intiuit ei ca pe unde au sudat pierdea freon??

Modificat de claudiu slatina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, mi au bagat initial freon cu vopsea; cand au verificat cu lampa UV se vedeau urme de vopsea dar nu si au dat seama de unde curge. Erau urme de vopsea sub niste garnituri de cauciuc de pe conducte si de aici au tras concluzia ca "nu are pe unde sa scape prin alta parte"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Si dupa ce au sudat, nu au mai repetat testul?

Daca da, atunci problema este la compresor. Spune-el sa se uite si la uleiul din el....daca nu are suficient, cica nu baga la parametrii normali si cica ar pierde si freonul...(sunt deja in ceata, pentru ca nu vad cum le-ar pierde pe amandoua.. :blink: )...adik rece!

Bine, eu acum iti spun ce am vazut la prietenul meu cu Polo si ce mi-au spus frigotehnistii auto!

Modificat de claudiu slatina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, n au repetat testul. Asta insemna alti bani din partea mea..si dupa cum am vazut ca lucreaza cred ca am dat oricum prea multi. Probabil ca acum nu mai scapa pe la conducte, dar banuiala mea e ca scapa prin alta parte. Dupa cum spuneam, dupa 2 zile nu mai aveam deloc freon in instalatie, deci cred ca rasufla pe undeva serios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offtopic: Am vazut ca te-au indrumat colegi de forum la un sevice, se numea cumva clima auto...nush, printr-un topic, insa acum nu mai stiu unde este pozitionat..!

Ai rezolvat ceva??

Modificat de claudiu slatina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e urmatorul pas. Am incercat o rezolvare loww-cost, dar se pare ca nu a fost o alegere buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles!

Uite ce am gasit in aria pentru fabia privitor la aerul conditionat;

Colegul silk` a postat urmatoarele:

"Cred ca cel mai bine ar fi sa zicem care ar fi principalele cauze ca o unitate de AC sa nu porneasca, poate asa ar fi mai usor. Eu cred ca s-ar putea formula ceva de genu:

AC nu porneste:

'A'-siguranta arsa (in partea stanga a bordului)

'B'-lipsa freon-ce trebuie facut-verificat presiuni de lucru (daca nu are de loc verificat posibile locuri de scurgere,de obicei locurile respective sar in ochi datorita uleiului care se scurge odata cu freonul. Cel mai posibil si des intalnit este condensorul sau radiatorul de clima din fata datorita fisurilor cauzate de pietricelele sarite de pe drum.) Daca exista freon suficient, se verifica senzorul de inalta presiune (G65) care are un rol de protectie asupra compresorului (presiune prea mica atunci nu cupleaza compresorul pt a nu se gripa

sau forta, mai bine spus mers in gol sau fara freon-presiune prea mare-atunci il decupleaza sa nu xiste riscul de distrugere a componentelor datorita presiunilor f mari de peste 15 bari) Aici apelezi la tester pt o diagnoza clara

'C'-temperatura exterioara sub 5 grade

AC porneste dar nu da suficient rece sau da cand, cum:

'A'-insuficient freon (verificat presiuni de lucru si cantitatea e freon existent in sistem,iar daca e mai putin inseamna ca exista pori prin care scapa freon dar in timp si atunci ne cam intoarcem la punctul 'B'

'B'-senzorul de pe vaporizator (G266 cred) defect-fapt care duce in eroare unitatea de comada si automat la decuplarea AC-ului chiar daca butonul este aprins si la repornirea lui ulterior sau la modificarea automata a pozitiei servomotorului clapetei de reglare a temperaturii (V68) si atunci temperatura aerului e haotica dand impresia de decuplare a compresorului. La fel, pt diagnosticarea acestor ansamble recomand apelarea la tester! Era sa uit, mai are un senzor ambiental de temp care influenteaza functionarea climei dar nu am prea auzit sa fie problematic!

Ce recomand eu este un test de diagnosticare cu VAG-COM (sau VAS 5051 in reprezentante sau ce alte testere au ei pe acolo) si te poti scutii de multa bataie de cap.Ca idee o functionare haotica se datoreaza senzorului de temp de pe vaporizator cum am vazut la cativa dintre voi (G266 cred), mai rar servomotorul clapetei de reglaj temp si a senzorului de inalta presiune (G65)."

si link-ul aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat de curand un VW POLO 9N 2005 pt varamea si am aceasi problema poate mai grava ... .... am fost cu ea la un service si mi-au gasit siguranta scoasa afara sub volan, erau 2 fire lipite de panoul central este clar ca individul care a avut masina avusese aceasi problema descrisa mai sus..... cand au schimbat siguranta si am selectat treapta 2,3 sa bage aer (mentionez ca tot la fel se incalzeste chair daca este aerul conditionat pornit sau oprit) cei de acolo au constatat ca se incinge firul prea mult dar asta spun ei de la releu , nu mi-au putut da o explicatie ...mi-au spus sa ma duc cu masina la porsche romania ,

Au pus 2 papuci si o alta siguranta dar nu pot selecta mai mult de treapta 1 deoarece imi este frica sa nu se incinga cablurile atat de mult incat sa ia foc ceva ...

AJUTOR:).....ARE CINEVA O EXPLICATIE ???.........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Claudiu ai avut dreptate in legatura cu cei de la capital auto sunt niste idioti.

Astazi in drum spre ostroveni a inceput sa imi faca figuri boxele dupa spate au inceput sa baraie ca si cum firele nu mai faceau contact cand m-am iutat la sigurante, iar cablul de la boxele din spate era mototolit sub mansonul de plastic de la portiera imi venea sa inebunesc, cred ca le-a fost lene sa il mai aranjeze si ei. :) Si ca sa imi strice ziua de tot am observat ca stergatoarele se misca mult mai incet , pornite la maxim se misca de parca ar fi in treapta a doua, poate sa fie si asta de la sigurante??

Modificat de Nemo_08
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea au nici o treaba sigurantele cu mersul incet al stergatoarelor. Probabil ca iti merg incet deoarece nu ajunge, ori tensiune, ori amperaj suficent la motorasul de stergatoare....

Ideea este in felul urmator...fa un scan cu VAG Com (din cate stiu te poate ajuta colegul ricuss...este din craiova) si vezi ce erori iti apar. In functie de asta vezi exact ce iti trebuie sa repari problema. Nu te mai lua dupa mecanici lu` peste. Astia nu stiu nici unde este mufa de diagnoza, dar sa interpreteze ceva pe soft..! :)

@edy1092 - este valabil si pentru tine acelasi lucru!

Cabluri incalzite = se concentreaza o sarcina prea mare pentru acel fir = probleme instalatie elctrica!

Modificat de claudiu slatina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite, poti face cereri pentru diagnoza VAG Com si aici

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stergatoarele si-au revenit dar chestia e ca nu pot sa ma duc cu ea la reprezentanta singur deoarece masina e inca pe numele lu tata ca mai are de platit la ea pana in octombrie iar el a plecat azi de dimineata pt o saptamana la bucuresti ca are examen pt doctorat asa ca timp de o saptamana conduc Cielo'ul lu mama da am vorbit cu el si peste o saptamana mergem aman2 la Nurvil sa imi puna aia siguranta in locasul original si sa verifice aeroterma si compresoru si sa imi repare ce mi-au facut "meseriasii" aia la boxe. Ma rog la Dumnezeu sa nu fie compresoru sau alta piesa costisitoare ca altfel ciuciu subwoofer alpine. O sa pun mai pe seara o poza cu panoul de sigurante sa vedeti cum arata ca acum nu mai am cablul de la mobil.

Modificat de Nemo_08
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Scuze ca revin atat de tarziu cu informatii....

Eu sunt sigur ca daca auzi fasaitul ala in bord (la inceput mai putin, apoi din ce in ce mai tare si mai lung, pana nu mai auzi nimic) e clar ca nu mai ai freon.

Deci...ce a fost la mine: instalatia de freon avea un por pe unde scapa. Sa-u uitat vreo 5 meseriasi, toti cu lampi ca am avut bagat vopsea din aia de vreo 3 ori si nimic. Concluzia: dam jos bordul.

Din fericire, am ajuns la un service unde nu cauta porul cu lampa cu ultraviolete, ci cu o scula noua, care are un senzor sensibil la freon in varf. Ei bine, stiti pe unde scapa?

La radiatorul de AC (ala de la masca masinii, nu ala din bord) exista pe undeva un capacel din plastic/cauciuc (depinde de masina). Ala e pus de forma, ca sa mascheze un surub inestetic. La mine scapa de langa surubelul ala...dar fiind pe deasupra capacul ala, nu se vedea vopseaua aia cu lampa.

Eu va sfatuiesc sa mergeti sa faceti o verificare cu scula asta noua....care bipaie cand detecteaza freon. Lapma e invechita si nu poti vede cu ea peste tot, in locuri ascunse.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in privinta fasitului care se aude in bord nu cred ca e o problrma. La masina sotiei un vw fox cand pornesc clima si este liniste in masina se aude fasitul,dar asa e de un an jumate de cand o are si inca mai are freon. Eu cred ca fasitul e de la duza de la intrarea in radiatorul din bord. In legatura cu verificarea si completarea cu freon in timisoara stie cineva pe cineva competent si la pret rezonabil sa faca treaba asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a intors Tata de la bucuresti cu doua vesti una buna si una rea aia buna e ca si-a luat doctoratul dar aia rea e ca siguranta s-a ars din nou maine ma duc cu el la nurvi sa rezolvam problema asta odata pentru totdeauna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

yanni ca sa fi sigur ca nu scapa freon data viitoare cand o incarci spune-le sa iti puna si o solutie de contrast , daca va pierde freonul iti vor spune cei de la service exact pe unde scapa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Şi eu am avut probleme săptăm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , stie cineva de pe forum daca se poate verifica cu vag-com daca ambrajul nu functioneaza corect ?? raman recunoscator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off topic: @Nemo_08: Din cate stiu ambreiajul nu are cum sa fie testat de VagCom deoarece nu are nici un fel de senzori pe el care sa transmita vreo eventuala anomalie in buna functionare a a masinii!

Deci..nu, insa vezi ca topicul se referea la altceva! Citeste Regulamentul :blackeye[1]: ca sa nu ne ia de urechi vreun moderator! :)

Modificat de claudiu slatina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor regret ca nu am putut sa va raspund mai devreme dar am fost plecat in vacanta prin tara . Am rezolvat aerul contitionat se pare ca de vina erau carbunii aerotermei care erau foarte uzati . I-am schimbat si merge perfect nu se mai incalzesc nici firele si nici sigurantele .

Cer moderatorilor sa inchida acest topic. Ciao

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare! Am citit mai sus cateva probleme legate de AC dar nici una nu se apropia de a mea!

In momentul in care pornesc AC, face un zgomot ciudat, cum ar fi fier pe fier, am ridicat capota iar la cureaua de distributie a 2-a rotita (de sus in jos) se misca stanga - dreapta (asta doar in momentul in care pornesc ac) iar cand accelerez un pic se reduce acel joc. iar cand trec pe viteza 2 - 3 sau 4 (la ventilatie) tremura foarte urat masina! , nu prea as vrea sa ajung cu masina la cei de la cardinal motors ca nu prea imi place de ei :vaidecapulmeu:. si alt service in ct care sa se ocupe cat de cat de vw nu am gasit!

in legatura cu termenii tehnici legate de masini, nu prea stiu multe, sunt la inceput,

va multumesc pentru intelegere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Salutare! Am citit mai sus cateva probleme legate de AC dar nici una nu se apropia de a mea!

In momentul in care pornesc AC, face un zgomot ciudat, cum ar fi fier pe fier, am ridicat capota iar la cureaua de distributie a 2-a rotita (de sus in jos) se misca stanga - dreapta (asta doar in momentul in care pornesc ac) iar cand accelerez un pic se reduce acel joc. iar cand trec pe viteza 2 - 3 sau 4 (la ventilatie) tremura foarte urat masina! , nu prea as vrea sa ajung cu masina la cei de la cardinal motors ca nu prea imi place de ei :D. si alt service in ct care sa se ocupe cat de cat de vw nu am gasit!

in legatura cu termenii tehnici legate de masini, nu prea stiu multe, sunt la inceput,

va multumesc pentru intelegere!

Am fost pana in tulcea zilele trecute, unde am fortat un pic masina! Acum nu mai tremura motorul cand pornesc ventilatia in masina !

Mai intra cineva pe aici ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Am si eu o problema la Polo, nu merge tot timpul. As vrea sa stiu ce cauze pot produce problemele astea.... Zicea un "mecanic" de ceva senzor exterior ce nu face tot timpul contact. Am observat ca la caldura nu prea porneste dar dimineatza cand chiar nu am nevoie de AC merge fara probleme... Astept un raspuns

Am avut si eu aceeasi problema. Am fost la 2 service-uri....unde mi-au pus diagnoza...si le-a dat Senzor evaporator,scurt circuit plus. Dar prostii ....ca nu le pot zice altfel...nu stiau ce au de facut mai departe.

Eu m-am enervat si am cautat pe net...si am gasit problema....Senzorul evaporator G263.Am facut comanda...si ieri eu si sotul meu l-am schimbat.

Si acum avem clima!!!Yupii!!!

Intr-adevar cum mai spun si altii se ajunge la el pe partea stanga...pe sub volan, cel mai important e ca trebuie sa ai maini subtiri ca sa-l poti schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

eu nici acum nu am rezolvat problema cu AC. inca nu functioneaza primele 3 pozitii nu stiu din ce motiv. si mai am o intrebare: cand dau pe recirculare face un zgomot cam incomod ca un fel de ventilator si e destul de deranjant.

inca nu am ajuns cu ea la un service dar cand o rezolv revin si va spun ce unde cum si cat:)...

si ca tot am postat asta daca aveti nevoie de piese de vw va pot ajuta si preturile nu sunt deloc de ignorat. pentru interesati ne auzim pe messenger. bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!