Jump to content

Vreau O Aprindere Electronica


oskar
 Share

Postare recomandată

Am cauta prin orasul meu, slobozia, IL , noul model de Gotronic cu 4 fire, cu sau fara senzor si nu se gasste decat modelul vechi, cu 3 fire.

Am vazut ca ai mai cooperat cu diferiti useri de pe aici, as dori sa stiu daca poti face una pentru masina mea,cu senzor si rotatie inversa ceasului .

Ca notiune generala, pe baza acestui sistem se poate updata in viitor un montaj pentru plasma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • gotronic

    35

  • stealth

    13

  • bogdan_bus

    6

  • chirostar

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da se poate, dar nu acum duminica sau sambata (ca nu lucram), pe luni (maine), o sa dau in lucru cativa senzori pe "invers". Si va tin la curent.! Cereti la magazine sa comande la engrouri (in Pitesti si Mioveni (ptr. zona de sud a tarii). Ca sunt fff reticenti.! :frigbaitata: Asta asa ca sa stie si ei. Ptr. cei de pe forum o sa lucram direct.!

LE.

Da se poate ulterior upgrada cu "plasma"

Ptr. a "spulbera" Reticenta, atasez certificatele RAR!!!

Certificat_Gotronic.pdf

Licenta_Gotronic.pdf

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, chiar le spuneam celor de la magazine ca a aparut un model nou cu 4 fire si senzor, habar nu aveau.

Eu urmaresc discutiile despre aprinderea ta de multa vreme, de le Dacia Club, unde mi-a luat cca 2 luni sa citesc tot topicul cu peste 130 de posturi ,evident in limita timpului disponibil la serviciu.

In cele din urma mi-am dat seama ca produsul tau e unul foarte bun, si prin convingerile altor electronisti buni care l-au analizat. "Problema" cu multi sceptici cred ca este culmea, tocmai faptul ca te-ai straduit sa o faci cat mai mica si mai ieftina, lucru care unora nu le inspira incredre, tine de chestii psihologice. Eu am avut doua,una e in continuare pe Dacia lui tata iar cealalta era pe Derby-ul meu unde a mers vreo 2 ani pana cand am prajit-o cu o bobina Bosch de 1,5 ohm. Au functionat bine cu rezultate pozitive.

Am avut insa multi ani una ruseasca "OKTAN KORECTOR" , formata din doua parti,una cu finalii montata langa motor si celalat modul in interior,cu potentiometru de reglat avansul in functie de benzina, era chiar extraordinara aprinderea aia pana cand i s-a prajit un integrat rusesc ( avea vreo 4 ) si nu a reusit nimeni s-o repare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de aprinderea asta ruseasca. Acum vreo 10..12 ani, m-a contactat "importatorul" si mi-a propus sa le introduc in reteaua mea de distributie. Mi le dadea la 1 $ bucata. Avea cca 4000 buc. , nu imi asigura garantie ci imi mai dadea vreo 200 gratis ptr. orice eventualitate (si vroia banii pe toate odata). A zis ca a avut de recuperat ceva bani de pe la ei si numai asa a putut scoate ceva. Dar era cam "cusuta cu ata" treaba, ca era o firma "fantoma" cel putin cu o adresa incorecta. Ca am trimis pe cineva acolo si nu era nici o firma. In plus la modelul care mi l-a trimis, avea documentatie numai in ruseste, iar pe garantie scria 1 an (dar nu mai mult de 18 luni de la data fabricatiei), care era depasita cu vreo 4 ..5 ani. Asta banuiesc datorita condensatorilor electrolitici din interiorul montajului.!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sergiup, Schema aprindrii AT011 nu o pot da, pentru ca ar insemna sa stric relatiile cu Gelu (Gotronic) si nu as vrea. Iti pot da una sau mai multe scheme pentru CDI, daca ai un interes pentru asta.

merci mult dar mie cel putin mi-ar fi inutile. eu pe masina am aprindere de pe un bus. asta dupa ce am avut unele experiente neplacute cu alte inventii puse pe masina (spun asta fara a dori sa sa :) , sa fac referiri la anumite firme, persoane, etc caci nu e cazul si nici nu urmaresc deloc asta). aprinderea s-a potrivit fara nici un fel de modificari, am mers cu ea deja vreo 20-25 de mii (daca nu mai bine) de km fara nici cea mai mica problema motiv pt care la randul meu sustin cum ca asta ar fi cea mai buna :(.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Practic cand cama este cu partea plata spre senzor se inchide circuitul din bobina iar cand ajunge cama cu varful spre senzor intrerupe circuitul producand si scanteia. Asta este valabil ptr. un sens, daca rotesti invers o sa inchida circuitul bobinei cand cama ajunge pe varf si deschide cand ajunge pe latura camei ceea ce nu-i bine!

Pai schimbi in senzor locul magnetilor si gata. Sau nu e asa la tine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. La mine e altfel, trebuie sa schimb pozitia senzorului in interior (180 grade).!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Magnetii raman la fel, doar micul cablaj se reface si se monteaza senzorul invers. Mda, nu ma gandisem sa intorc senzorul... dar mi se pare la fel de logic. :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gotronic , vezi ca aprinderea asta reprezinta "my wish"-ul meu de Craciun , sa nu spulberi ceva :beerchug:

Daca vrei, vorbim in pm cum sa platesc sau alte chestii,in caz ca merg eu aiurea cu gandurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat in lucru carcase ptr. senzori 011 "pe invers". Maine cred ca reusesc sa fac cativa. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe 6 v ar merge ? Am un MZ-eu la care as vrea sa-i pun, pentru ca cu platina tot timpul ma chinui.... Sau trebuie facut special pentru 6 V? Rezistenta pusa in serie cu bobina de 0,5 Ohmi, cat de puternica trebuie sa fie? Catzi Watti? Sau se poate face din Nichelina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merge pe 6 V, scrie clar in prospect (de la 8 V in sus). Si nici nu se poate face (cea cu senzor). Rezistenta bobinei ar trebui sa fie de cca1,5... 1,8 ohmi ptr. 6V. Una de Oltcit ar fi buna fara rezistenta aditionala.!(are cam 1,8 ohmi primarul). Daca puneti una de 0,5 ohmi se pierde mult pe rezistenta (care ar trebui sa fie de cca 1 ohm/min 16W sau mai mult). Solutia ar fi un alternator pe 12V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu nu, M-ati inteles gresit, o sa ma exprim altfel. Deci o problema este cea cu mz-ul si alta este cea cu bobina de 0,5. Deci mz-eul este pe 6 v fara posibilitate de upgrade la 12 v. Si vroiam daca se poate sa-i pun si lui o aprindere cu senzor (cum am deja pe masina , si sunt foarte multumit) Iar problema 2 este la masina (12 v) si anume ca mi-am cumparat din targ o bobina, pentru ca a mea mi se pare ca intrerupe, dupa ce am luat-o am masurat-o si are aprox 0,5 ohmi, si ca atare mi-a fost frica s-o montez la aprinderea gotronic, ca sa nu o ard. Deci pt masina imi trebuie o rezistenta, ca sa pot folosi bobina din targ. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aruncati-o. Mama lor de SH nduri ca mi-au scos peri albi. Toata lumea cumpara din piata (vechituri) ca e bosch si le monteaza stricand aprinderea. Pe urma necioplitii si analfabetii vin cu o gura cat casa ca este in garantie.... si treburi din astea, desi nu a montat in unitati service autorizate (desi si aia sunt vai de capul lor) si nici macar nu au masurat bobina. Zic ca e "nemteasca" si ar trebui sa fie f. buna ca doar a luat-o de pe o masina care "mergea".!!! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. faptul ca bobina trebuie sa aiba 3 ohm e critical. Eu ma confrunt insa cu o alta problemuta, nu mai stiu precis cat trebuie sa fie avansul static la motorul meu ,plus ca am schimbat 'furculita' de reper cu una de pe o alta varianta de motor, acum vreo 6 ani ,fara sa imi dau seama la vremea aia ca e o diferenta

. Offtopic desigur, ca aici sunt broaste,insa poate sare cineva cu idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok acum o arunc, dar de care sa iau? Sa iau de olcit? Parca asa ziceai mai devreme. Este vreo diferenta intre aia de olcit si aia de dacie? Si in legatura cu Sh-urile, inteleg problema, dar am schimbat o groaza de bobine pe vremea cand aveam dacia, iar dupa ce i-am pus un SH bosch am avut liniste.... Am avut experiente cu carburatoare NOI de dacia cu jicloare negaurite, si cate si mai cate. De aia se duce lumea si ia SH, nu neaparat de pretz....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu zic sa nu se ia de la sh- nduri, dar macar sa se masoare inainte si sa se verifice cum da scanteia. Bobine noi sunt bune cele de Dacia (IAME...fosta Sf. Gheorghe si de Oltcit de 1100, dar sunt scumpe tare, cam de 2,5 ori mai scumpe decat cele de Dacia). Am mai auzit de Doducco sau cam asa ceva. Cele "Bosch" din pravalii cu holograma care scrie ptr. DACIA sunt rahaturi Master Sport (Rebuturi facute in Polonia). Greu gasesti cateva bune sa fie la fel. Am incercat vreo 60 buc. sa imi aleg 10 bunicele. Nu dau scanteie mai mare de 10 cm. Si cam "palida". Am taiat una in doua si am gasit sarma in primar aproape jumatate in sectiune decat cea de Oltcit sau Dacia, desi ca rezistenta este cam tot pe acolo, deci are sarma prea subtire si nr. de spire mic. Asa ca nu prea are cum sa dea scanteie ca lumea. In plus se strapunge in interior f. repede

LE. Cele din dezmembrari care scrie bosch pe ele si au 0,5 ohmi sunt ptr. altfel de "aprindere tranzistorizata" (cu unghi dwell variabil). De aici poate confuzia.!!!

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, in asteptarea aprinderii voiam sa intreb ceva , cat este Dwell pentru bobina de Dacie de 3 ohm, cat este pentru cele de Oltcit 1100 si daca am inteles bine , la senzorul tau magnetic trebuie reglat Dwell ? cum?

Sau aprinderea genereaza un timp de incarcare constant fara a trebui reglata pozitia senzorului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a ajuns aprinderea? :P Unghiul dwell este cam tot ala care il are acum platina si este dat de profilul camei axului delcou, difera cu cca 2..3 grade, dar nu conteaza, unghiul se poate usor regla din distanta fata de cama sau pozitia stanga - dreapta, dar nici aici nu se schimba mai mult de 2 grade. Important este fazarea pipei cu capacul delcou, adica atunci cand se produce scanteia pipa sa fie in dreptul ploturilor capacului delcou pe toata cursa avansului vacumatic. (Avansul centrifugal nu influenteaza "fazarea") Unghiul dwell conteaza numai la turatiile maxime ale motorului (peste 5.000rpm), la turatii mici este de preferat un dwell mai mic (se incalzeste mai putin bobina si aprinderea). Oricum pana la cca 7...8.000 rpm nu o sa fie probleme cu orice bobina.!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si io am cumparat bobina doduco de dacie cu aprindere gotronic si merge f bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a ajuns, la naiba, ca imprumutasem cu mare greutate un stroboscop cu dwellmetru de la cineva pentru ziua de ieri si azi trebuie sa i-l duc inapoi , s-a nimerit prost .

La Derby-ul meu zica ca trebuie Dwell 47 de grade optim, (42-56 limite) dar cine stie ce tip de bobina o fi avut masina mea ,adica ce impendanta o fi avut,ca nu o mai am in prezent, am una de Dacia si de aceea intrebam ce dwell are cea de Dacie . Sau de Oltcit in caz ca bag vreuna ,sa reglez cu precizie ca sa se incarce bobina la maxim (unghiul dwell o incarca).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi dupa amiaza m-a anuntat sotia ca agasit cuponul in cutia postala dar eu eram lucru ,deci maine o ardic !

Apoi pun stroboscopul si dwellmetrul pe ea.

sper sa se potriveasca pe surubul unde se fixa platina ,in idee, daca nu reusesc sa zicem, sa fixez sensorul,pot pune platina pur si simplu in locul lui fara absolut nimic altceva de modificat ? ( in afara de scos condesatorul original)

Nu o ard?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se arde. :scratch: Aprinderea functioneaza atat cu senzor cat si cu platina.! Condensatorul se scoate in ambele cazuri.!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!