Jump to content

Vreau O Aprindere Electronica


oskar
 Share

Postare recomandată

Aprinderea cu "plasma" nu este descoperita de mine, am facut si eu o varianta de curiozitate. Ea consta in descarcarea unui condensator, de cca 4 microfarazi incarcat la o tensiune de cca 450Vcc, direct pe bujii in momentul cand este scanteie pe bujia respectiva. Datorita ionizarii spatiului dintre electrozii bujiei, acesta devine conductor electric si astfel condensatorul incarcat cu joasa tensiune se descarca direct producand o scanteie cu o energie foarte mare. Acel condensator este separat electric fata de inalta tensiune printr-un lant de diode de inalta tensiune ( 40...50 Kv).! Cam asta este principiul.! Energia este foarte mare, asa ca nu se poate implementa deocamdata asa simplu pe masina (topeste electrozii de la bujii sau capacul delcou, sau daca nu, bujia devine incandescenta cu pericolul autoaprinderii necontrolate). Pe alte forumuri se incearca acest sistem ptr. a disocia apa in hidrogen si oxigen direct in cilindri motorului. (se incearca un perpetum mobile, dupa parerea mea, dar nu se stie ) Se vorbeste si se arata persoane (unele decedate in mod ciudat) care au folosit apa drept combustibil.! :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • gotronic

    35

  • stealth

    13

  • bogdan_bus

    6

  • chirostar

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu zic sa pui ceva link-uri, sa vedem si noi... Apa combustibil?? As mai trai ina o viata!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A , da asta o stiu. Am facut si eu ceva teste, si ca sa ai un flux continu de HHO mie imi consuma cam 25 de A . AM renuntat la idee. In plus nu esti indepoendent de benzina. Speram ca plasma respectiva sa sparga apa in hho care pe urma sa se mai si aprinda...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Daca ne gandim bine, imposibil nu este. Unii chiar au reusit, insa nu detin detalii din pacate. Pe altii, doar costul pieselor i-a oprit din testari.

Gelu, eu zic ca se pot corecta acele rateuri cu un delco complet electronic, in care iti setezi TU curba de avans. Ce zici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu caut demulta vreme o aprindere elecronica de calitate fie cu Hall sau cu platina pastrata dar care sa dea o scanteie serioasa si sa protejeze contactul.

Gotronic , concret de unde pot cumpara ceva in afara de cea rosie cu led?

Eu nu am broasca ci un Derby (polo) 1,3l in linie,avand vacuumatic si dinamic pe delco clasic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aprinderea cearosie cu LED si senzor face minuni. In afara de cea rosie, nu cred ca exista vreuna care sa funcioneze mai bine decat asta. Nici Malvina nu face branza mai buna, din contra, e mai slaba (nemodificata, asa cum o iei din magazin). Plus de asta, poti folosi aprinderea cea rosie cu senzor (cod.AT011+senzor) pe post de driver pentru CDI (capacitive discharge ignition) se obtin scantei mai mari si mai sanatoase. O prindere CDI,insa, nu se gaseste in comert la noi, dar se poate fabrica de catre orice electronist cu o oarecare experienta.

Deci, daca vrei mai mult, ai de muncit mai mult... asta daca esti nemultumit de "cea rosie cu LED". La mine merge perfect asta rosie, impreuna cu senzorul aferent... se simte diferenta intre sistemul clasic si cel cu aprindere cu senzor... vizibil mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Bine, ,da-mi te rog daca poti o schema concreta. banuiesc ca te referi la senzor Hall. de unde se poate procura? de fixat in delco m-as pricepe .

intre senzor si aprinderea rosie ,ce se mai pune ca electronica? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de cea rosie, nu cred ca exista vreuna care sa funcioneze mai bine decat asta.

pt a fi credibil punctul tau de vedere poate ar fi bine sa ne spui si noua macar o parte din modelele cu care ai experimentat si observatiile facute in urma acestor experimente si felul in care ai ajuns la concluzia asta. altfel ramane doar un rand aruncat intr-un topic. si asta cu atat mai mult cu cat suntem la tehnic...

sau poate acel "nu CRED ca exista" lasa sa se inteleaga ca e o parere proprie formata din carti sau ma rog... alt mijloc de informare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu caut demulta vreme o aprindere elecronica de calitate fie cu Hall sau cu platina pastrata dar care sa dea o scanteie serioasa si sa protejeze contactul.

Gotronic , concret de unde pot cumpara ceva in afara de cea rosie cu led?

Eu nu am broasca ci un Derby (polo) 1,3l in linie,avand vacuumatic si dinamic pe delco clasic.

Va salut!

Nu conteaza cat de "tare" este scanteia peste o anumita limita, motorul nu va porni sau functiona mai bine (este testata "treaba" si cu "plasma". Am mai spus pe alt forum, nu am simtit nici cea mai mica diferenta.!!! Peste o anumita energie minima de aprindere a amestecului, restul ori este rezerva de putere ori risipa (oricum ce e prea mult strica). Mai jos am sa pun niste clipuri cu Senzorul 012 si o Aprindere Tranzistorizata AT011 (tot rosie cu LED, dar cu 4 fire in loc de 3 ce stiati pana acum, cu un curent pe platina de max. 100mA. Este aceeasi cutie rosie (ca si carcasa numai) dar in interior alta schema electronica si firul de masa suplimentar). O sa apara si pe la magazine (AT011 si senzorul 011 "Model Dacia" a aparut deja), dar se feresc inca magazinele si engros-istii sa cumpere datorita pretului ceva mai ridicat. Senzorul 012 este special conceput ptr. delcouri bosch iar senzorul 011 ptr. delcouri doucellier. Polo Derby de 1,3 are delcoul in capul axului cu came parca, atunci conteaza sensul de rotatie al acestuia care se pare a fi invers ca in clip. Se poate face un senzor cu electronica inversata in interior sau pus senzorul pe un distantier cu fundul in sus, ori decalat cu cca 45 grade. Trebuie vazut sensul de rotatie, ca mi-a mai cerut cineva din Portugalia ptr. un Opel Kadett. Delcoul se rotea invers fata de unul montat in blocul motor. Bucuria lui a fost ca masina avea aprindere electronica din fabricatie, dar nu stia, el a vrut sa faca un upgrade la masina fara sa stie ce are sub capota. Probabil s-a uitat pe you tube prea mult.! :D

LE.

Poze si schema de conectare cu rezistenta aditionala (daca e cazul). Diferenta intre AT011 si AT012 este numai la sistemul de prindere si borne. Una este cu fire cealalta cu fire si borne. Cea cu borna se prinde direct pe bobina (-), cealalta....cu un colier. Firele se fac cu lungimea la comanda la fel si conexiunile (papucii).!

post-10329-1228500207_thumb.jpg

post-10329-1228500231_thumb.jpg

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris mai sus, primarul bobinei sa fie peste 3 ohmi si eventual secundarul sa fie intre 5,5 si 10 Kohmi. In plus, cea mai practica verificare este "scanteia la masa" (de culoare alb albastra, cu o lungime de peste 1 cm si o pocnitura destul tare, nu anemica). Ceva de genul asta.:

LE:

sau asa

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...t&p=1534277

:D :(

am masurat bobina. primarul are 3 ohmi si ceva iar secundarul parca cca 8kohmi

o fi defecta bobina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ohmic nu pare a fi defecta. Ce te face sa crezi ca ar fi? Proba cea mai buna dupa ce se verifica cu ohmetru, am mai spus, este "scanteia la masa".! (ca in clipul prezentat).!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sergiup, nu am vorbit din presupuneri sau din pareri. In postul meu anterior chiar am mentionat doua dintre mdelele de aprindere experimentate de mine: Malvina si Gotronic (initial modelul AT001, apoi modelul AT011+senzor). Apoi am facut o aprindere CDI cu carer m-am jucat vreo cateva zile. Dupa faza asta, ar fi urmat testarea AT011+senzor ca driver pentru CDI, dar nu a mai fost timp (nici meteo, nici orar).

Pot spune cu bucurie ca pana acum cea mai buna aprindere care a dat rezultate bune si un regim mult imbunatatit al motorului (mers rotund la relanti, fara trepidatii, curatat bujii automat... mereu caramizii de vreo 2 ani si ceva) a fost AT011 impreuna cu senzorul aferent. Senzorul este unul magnetic (gen hall) insa mai are si alte comonente integrate impreuna cu el in carcasa lui. E conceptia lui GOTRONIC (userul cu numele asta detine si firma cu acelasi nume), insa am mai descoperit si eu minunea lui. TOTUSI, ii las loc lui ca e mult mai experimentat ca mine. Schema aprindrii AT011 nu o pot da, pentru ca ar insemna sa stric relatiile cu Gelu (Gotronic) si nu as vrea. Iti pot da una sau mai multe scheme pentru CDI, daca ai un interes pentru asta. CDI merge bine si fara AT011, fara senzor, deci cu platina. Insa, ruperea contactului platinii nu va avea aceeasi curba de raspuns ca si cea a unui senzor saua aunui tranzistor de comutatie in vecii vecilor. Dar se pot obtine rezultate bune chiar si cu platina. Oricum ai lua-o, vei avea nevoie de un set de fise fie siliconice cu carbon fie direct... sarma de Cu (evident cu izolatia necesara, e totusi vorba de o tensiune de peste 25kV).

Daca mai sunt si alte lucruri cu care te pot ajuta ma poti contacta. Pentru detalii despre AT011 sau AT012 si senzorul magic il aveti aici chiar pe producator.

P.S.: Am facut testele pe cealalta masina a mea, Dacia 1300 din '75. Golful 4 din descrierea personala l-am dat unui amic. Oricum asta nu avea nevoie de aprindere electronica, avand injectie multi...

Modificat de Siconi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gotronic, vreau si eu una dina ceea "fara platina" cum e in clipul utub,insa delcoul meu se roteste invers fata de cel din video .

Avantajul e ca decalajele de avans se fac pe cama deci e usor de montat.

Te rog, da-mi detalii,vreau sa cumpar. Vreau o scanteie precisa si stabila la +5000 rpm si pornire buna la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, o sa fac cativa senzori si ptr. sens invers acelor de ceasornic.!! :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu demult caut pe cineva sa ma bage in seama la modul asta serios :icon_thumright:

Caut de multa vreme o aprindere respectabila pentru ca tin enorm la masina aceea,o am din '94 de cand aveam 18 ani si nu pot renunta la ea.

Eu am mai deschis o discutie aici http://vwforum.ro/index.php?showto...2691&st=300

te-as ruga mult sa citesti postul 313 si eventual sa configurezi modulul tau pentru acea bobina cu tranzistorul ei original.

Acolo Bogdan Bus mi-a dat o sugestie sa folosesc chiar modulu tau cu led, poate tu ma poti scoate pana in detaliu cu treaba asta.Nu am reusit sa identific cum sa leg cele 4 fire ale bobinei aleia cu modulul Gotronic.

Eu achit tot cat e necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu .. eu am spus sa dai modulul ala jos si sa pui modulul rosu al lui gotronic ... bobina o poti folosi cu succes, dar modulul ala care il ai e ori pentru delcou cu reluctanta ori pentru hall

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca merge bobina. Este de joasa impedanta bobina, cred ca are cca 0,5 ohmi. Pe platina o s-o impuste iar pe electronic simplu inductiv (fara unghi dwell variabil) o s-o arda. Modulul de aprindere original are si unghi dwell variabil inglobat din cate stiu eu.!!! O bobina ce merge pe clasic trebuie sa aiba rezistenta ohmica a primarului undeva peste 3 ohmi.!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am folosit modulul ala rosu cu o bobina de "electronica" si a mers excelent, dar am pus si un rezistor de balast ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan,poti pune te rog o schema cu bobina 'electronica'+gotronic+rezistenta de balast? Multumesc.

La o adica pot renunta la modulu ei electronic original . Astept vesti despre senzorul "inversat" ,Gotronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schema a pus-o gotronic, eu nu am facut decit sa pun o rezistenta bobinata de 10 ohmi la alimentarea bobinei ... nu am avut probleme de nici un fel ... au mers platinile alea pina s-au tocit si bobina tot n-a avut nimic si am mai pus bobine d'alea cu modul gotronic si la alte masini si au mers fara probleme... singura problema a delcourilor mecanice ramin tot platinile ... rezolvarea este modulul cu senzorul cdi .... asa ceva ai sa vezi facut de cei de la pertronix, numai ca eu stiam ca senzorii sint aceeasi si pentru stinga si pentru dreapta, sau e vreo gluma ... asta e una dintre vriante, varianta cu traductor hall sau cu raluctanta magnetica, este si aia destul de simplu de realizat, delcou gasesti la dezmembrari, daca nu de vw polo poti gasi si de altele dar sa aiba sensul de la stinga spre dreapta, ar mai fi de ford motoare CVH sau de opel, dar trebuie "mici adaptari" sa se potiveasca

pe desene Ra sau rezistenta aditionala este rezistorul de balast ... eu am folosit schema nr2

post-17229-1228659758_thumb.jpg

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici o gluma cu sensul de rotatie. Pertronix este altceva. Ei schimba si in delcou axul cu came al acestuia. Senzorul asta "gotronic" (Hall) este facut special sa "citeasca" forma camei existente, si sa faca unghi dwell fix (ca si platina). Astfel se pot refolosi bobinele existente, si in caz de "necaz" poti trece repede pe "clasic". Practic cand cama este cu partea plata spre senzor se inchide circuitul din bobina iar cand ajunge cama cu varful spre senzor intrerupe circuitul producand si scanteia. Asta este valabil ptr. un sens, daca rotesti invers o sa inchida circuitul bobinei cand cama ajunge pe varf si deschide cand ajunge pe latura camei ceea ce nu-i bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer nu ma mai bag, nu am stuidiat mai in profunzime problema, asa e daca zici tu .. oricum eu am folosit modulul si am fost multumit de el pentru a imbunatati aprinderea clasica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu prea ai avut de unde, ca abia luna trecuta l-am bagat pe piata! :icon_cool: ( Si numai cel de Dacie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!