Jump to content

Vreau O Aprindere Electronica


oskar
 Share

Postare recomandată

Salut

Sunt decis sa imi fac masina VW1300, 29KW din 1970.

Vreau sa montez o aprindere electronica.

Optiunile sunt sisteme MSD 6AL, CraneCams xr700 sau Compufire.

Stie cineva care dintre aceste sisteme este mai bun?

A folosit cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • gotronic

    35

  • stealth

    13

  • bogdan_bus

    6

  • chirostar

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Deocamdata am renuntat la ideea cu MSD, dar poate stie cineva despre crane x700? Ce trebuie sa contina tot pachetul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e pachetul complet.

Din ce m-am documentat la msd trebuia sa schimb si delco, fise silicon si chestia aia(nu stiu cum ii spune/engleza coil).

crane fabrica si ei coil. Fisele de silicon sunt necesare deoarece se vor genera scantei de 40000V in loc de 27000V cat scoate acum.

De ce este o diferenta de pret asa de mare intre cele doua msd 300$ crane 100$? msd are in plus doar reglajul la care se intrerupe scanteia la o anumita turatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce m-am documentat la msd trebuia sa schimb si delco, fise silicon si chestia aia(nu stiu cum ii spune/engleza coil).

crane fabrica si ei coil. Fisele de silicon sunt necesare deoarece se vor genera scantei de 40000V in loc de 27000V cat scoate acum.

De ce este o diferenta de pret asa de mare intre cele doua msd 300$ crane 100$? msd are in plus doar reglajul la care se intrerupe scanteia la o anumita turatie.

Un "coil" s-ar putea sa fie o bobina de inductie, oricum o bobina mai mult ca sigur.

Aia de la "msd" or avea copii acasa, parinti bolnavi, ceva, d-aia e mai scump.

Dar de ce vrei s-arunci milioane pe 3 fire si niste table indoite? Cauta la schrott sau undeva (sau da anunt de cumparare) o aprindere electronica de pe bus T3 orice motor (normal, benzina). E acelasi lucru. Fise de silicon se gasesc, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu am cranecams x700 pe brotac este ok atata timp cat ai functional avansul vacumatic. Recomandarea mea este O aprindere electronica complecta originala secondhand sau noua (daca gasesti) de VW ce il poti lua de pe un bus WBX sau golf. Or fi volkswagen prosti.....da fabrica masini de juma de veac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Eu am pe masina o aprindere electronica confectionata de Gotronic, asta este nick-ul lu de pe link-ul urmator:

http://www.daciaclub.ro/aprindere-electron...ml#entry1346867

Din pacate gotronicele decaleaza (intarzie) scanteia cu 40 ms si apare o supraincalzire a motorului, aia pentru cazul in care folosesti si senzorul inductiv (inlocuirea de platina), daca folosesti doar tranzistorul (inlocuieste condensatorul) decalajul este sesizabil mai mic si nu apare incalzirea asa accentuata. Pentru dacii incalzirea in plus nu-i o problema dar la AIRCOOLED este!!

Modificat de SKULLMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca se vorbeste de aprindere electronica intreb si eu ceva . am o aprindere facuta de un domn nu stiu multe date desprea ea, o zis ca o montat si pe olcit si o dat randament . pe bus oare o sa mearga ?

Modificat de silviu_cj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu aprindere GOTRONIC ca sa nu mai puste platina asa repede, dar faza cu intarzierea nu o stiam. Nu se poate corecta intarzierea respectiva de 40 ms din rotirea delcoului, adica sa modific un pic avansul? Recunosc ca am o problema cu incalzirea, desi presiune la ulei am, si tot restul e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@silviu_cj: aprinderea ta este probabil gotronic sau o clona de gotronic.

urmareste ce se scrie aici si in restul topicelor. crd ca este si un topic spercial cu gotronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Din ce m-am documentat la msd trebuia sa schimb si delco, fise silicon si chestia aia(nu stiu cum ii spune/engleza coil).

crane fabrica si ei coil. Fisele de silicon sunt necesare deoarece se vor genera scantei de 40000V in loc de 27000V cat scoate acum.

De ce este o diferenta de pret asa de mare intre cele doua msd 300$ crane 100$? msd are in plus doar reglajul la care se intrerupe scanteia la o anumita turatie.

Diferenta de pret rezulta deoarece crancamms x700 este facut pentru turatii de pana la 6000 iare celalalt este pentru motoare de competitie care ajung si pana in 9000 de Rpm, moment in care o aprindere exacta este vitala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Din pacate gotronicele decaleaza (intarzie) scanteia cu 40 ms si apare o supraincalzire a motorului, aia pentru cazul in care folosesti si senzorul inductiv (inlocuirea de platina), daca folosesti doar tranzistorul (inlocuieste condensatorul) decalajul este sesizabil mai mic si nu apare incalzirea asa accentuata. Pentru dacii incalzirea in plus nu-i o problema dar la AIRCOOLED este!!

Va salut!

Cum ati ajuns la concluzia ca aprinderile gotronic AT011 (12) cu senzor 012(011), decaleaza scanteia cu 40 ms.??? :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....eee nene calculele complicate ... au bagat calculatorul si au dat un ping si au vazut la replayul vine inapoi cu 40ms .. mai nasol era daca bobina de inductie era legata DHCP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....eee nene calculele complicate ... au bagat calculatorul si au dat un ping si au vazut la replayul vine inapoi cu 40ms .. mai nasol era daca bobina de inductie era legata DHCP

Nu inteleg unde a "bagat ping", dar cred ca softul aplicat era ptr. altceva. 40 ms este enorm tinand cont ca asta inseamna cam 1500rpm (deci cam 2 scantei in perioada asta). Dupa spusele dvs. inseamna ca la aceasta turatie motorul nu mai apuca sa primeasca scanteie (ca urmeaza alt ciclu motor ). Asa ca "calculele complicate" sunt aplicate total aiurea si ne "aflam in treaba" postand pe forumuri.!!!! (bine ca s-o inventat calculatorul, ce ne-om fi facut fara el ?!) :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dl gotronic. eu a s vrea sa va intreb altceva legat de aprinderea gotronic pe care am folosit-o cu succes cca 1-2 ani. In aceasta vara ruland in traficul din Bucuresti am observat (de cca 2 ori mi s-a intamplat) ca la o anumita temperatura (aceasta este doar o prezumtie a mea legata de temperatura, deoarece altceva nu vad ce ar putea fi) modulul din cutiuta rosie probabil s-a supraincalzit si nu mai dadea scanteie rezultand oprirea motorului in mijlocul traficului nebun din Bucuresti.

V-ati mai confruntat cu asa ceva la modulul gotronic (este vorba de cel fara platina)? Cum se poate remedia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da nene si eu ma amuzam pe seama a "40ms" .. vad ca in buricul ardealului glumele trebuie sa fie simple, la obiect si fara intelesuri ascunse ... ping este o comanda de retea si are 2 componente Echo Request si Echo Replay ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut dl. Toni!

Dvs. ati fost primul care v-ati oferit sa probati aprinderea AT011 cu senzor pe VW. Dealtfel aveti si un senzor unicat ca forma din cate imi amintesc, care a venit din Timisoara la dvs. Atunci era la inceput (in teste) si nu cred ca v-am cerut nimic in schimb, decat un feedback cu rezultate si observatii. Interfata respectiva a aprinderii s-a schimbat imediat dupa aceea (acum cca 2 ani cred) tocmai din acest motiv, prin introducerea unei referinte de tensiune stabilizata, cu o precizie de 0,25% in toata gama de temperatura (-50 grade pana la 150 grade) :angry: .!!! La fel si forma senzorului s-a schimbat (era deja schimbata cand ati primit chitul), datorita posibilitatii "fazarii" senzorului astfel incat sa dea scanteie cand pipa este in dreptul ploturilor de la delcou. Forma definitiva (omologata RAR) este in fisierul de mai jos. In concluzie, daca nu a cedat bobina de inductie (nedistructiv) la temperatura, si asta se intampla daca valoarea ei este sub 3 ohmi, atunci este posibil ca din cauza aprinderii sa fi avut necazul.!

Numai bine!

Le. Nu pot sa convertesc in pdf acum, dar trimit un link (sau doua)

http://www.motociclism.ro/forum/index.php?...t&id=360094

http://www.motociclism.ro/forum/index.php?...t&p=1378854

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da nene si eu ma amuzam pe seama a "40ms" .. vad ca in buricul ardealului glumele trebuie sa fie simple, la obiect si fara intelesuri ascunse ... ping este o comanda de retea si are 2 componente Echo Request si Echo Replay ....

Scuze, nu m-am uitat cine a postat si o luasem de buna!!! :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut dl. Toni!

Dvs. ati fost primul care v-ati oferit sa probati aprinderea AT011 cu senzor pe VW. Dealtfel aveti si un senzor unicat ca forma din cate imi amintesc, care a venit din Timisoara la dvs. Atunci era la inceput (in teste) si nu cred ca v-am cerut nimic in schimb, decat un feedback cu rezultate si observatii. Interfata respectiva a aprinderii s-a schimbat imediat dupa aceea (acum cca 2 ani cred) tocmai din acest motiv, prin introducerea unei referinte de tensiune stabilizata, cu o precizie de 0,25% in toata gama de temperatura (-50 grade pana la 150 grade) :D .!!! La fel si forma senzorului s-a schimbat (era deja schimbata cand ati primit chitul), datorita posibilitatii "fazarii" senzorului astfel incat sa dea scanteie cand pipa este in dreptul ploturilor de la delcou. Forma definitiva (omologata RAR) este in fisierul de mai jos. In concluzie, daca nu a cedat bobina de inductie (nedistructiv) la temperatura, si asta se intampla daca valoarea ei este sub 3 ohmi, atunci este posibil ca din cauza aprinderii sa fi avut necazul.!

Numai bine!

Le. Nu pot sa convertesc in pdf acum, dar trimit un link (sau doua)

http://www.motociclism.ro/forum/index.php?...t&id=360094

http://www.motociclism.ro/forum/index.php?...t&p=1378854

sa inteleg ca s-ar putea sa fie bobina defecta si nu aprinderea? Cum pot sa imi dau seama? Ce sa masor la bobina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris mai sus, primarul bobinei sa fie peste 3 ohmi si eventual secundarul sa fie intre 5,5 si 10 Kohmi. In plus, cea mai practica verificare este "scanteia la masa" (de culoare alb albastra, cu o lungime de peste 1 cm si o pocnitura destul tare, nu anemica). Ceva de genul asta.:

LE:

sau asa

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...t&p=1534277

:icon_cool: :)

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No, ca n-am mai putut reedita, mai sus.! :Driver:

Modificat de gotronic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am incercat aprinderea cu "plasma" pe masina lui gaba.! Tebuie sa ne "resemnam", nu am vazut nici cea mai mica diferenta la relanti. Cuplam si decuplam plasma peste AT011 si senzor 011. La ochi si sunet se vedea pe capacul transparent ca este mai puternica scanteia dar motorul nu "schita" nici un gest, dar absolut nici unul. Nici cea mai mica deviere a turatiei. Condensatorul de descarcare ptr. plasma era de 0,22 microfarazi. Si fara plasma, cu fise sarma, scanteia uzeaza mult capacul delcou si pipa, asa ca nu am pus condensator mai mare. La turatii mai mari se intampla un fenomen ciudat.!!! Apar rateuri in toba, foarte puternice, usor compensate din avans si schimbarea capacului de delcou transparent (care desi era nou, avea niste urme pe el).

Rateurile le pun pe seama descarcarii condensatorului direct pe bujii cand acestea se umezesc de la admisia ciclului urmator, iar condensatorul incarcat se descarca pe suprafata bujiei provocand exploziile respective.! (necontrolate)

Poze si videoclip nu am mai avut chef sa fac.! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dl gotronic. Ce este aprinderea cu plasma. este acelasi lucru ca si aprinderea cu senzor (AT011)? sau este ceva nou conceput de dvs de curand?

Nu am avut rabdare sa citesc pe alte forumuri (in caz ca ati explicat pe alte forumuri).

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!