Jump to content

Vw Polo Happy - O Masina Nesigura


wormostar
 Share

Postare recomandată

Fara ABS am pus eu frana pe Autostrada Bucuresti - Pitesti ca mi-a iesit masina de politie in fata. S-a dus ea cam sanie insa nu s-a rasucit, a mers drept. Eu am aplatizat cauciucurile de la frana aia. De la 120 sau reduci la 20 e ceva.

Apropo....la mine ce iesea daca dadeam in ei...pastrama de curcani ? :ceuameni::D:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 178
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Aditu

    16

  • wormostar

    15

  • nicuiry

    13

  • mihai60

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

masina mea nu a fost echipata cu ABS, insa am avut cateva faza, din care am scapat cu bine, iarna trecuta, am pus o frana de mi s-a oprit motorul fara a ma ondula pe sosea....iar acum iarna asta...a facut un idiot dreapta fara a semnaliza am calcat frana, am alunecat...probabil ca-l loveam...daca nu intra mai repede pe stradutza.... oricum...probabil ca-i necesar sa ai ABS, dar sa fim seriosi ca multe din masinile anilor 90 nu au avut acesta optiune..si totul a fost ok... si pana la urma..condusul ca si placere s-a dus de cand cu vanzarile de auto de pe piata romaneasca, aglomeratie si am invatat sa ne ferim...de tarani care nu dau semnal de schimbarea directiei de mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

frana ineficienta si cu ABS acum cateva ore la 50km/h am calcat frana brusc car car car si tot se mai ducea cu carait cu tot nici nu vreaua sa ma gandesc ce se putea intampla daca nu aveam :P

cauciucurile sunt standard si am 15.000 km nu cred ca sunt tocite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

este posibil sa fie aer in sistemul de franare. mergi la un service si aeriseste-ti sistemul. daca in continuare vei avea aceasta problema sa o duci la dealer pentru investigatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sebastian stefan
frana ineficienta si cu ABS acum cateva ore la 50km/h am calcat frana brusc car car car si tot se mai ducea cu carait cu tot nici nu vreaua sa ma gandesc ce se putea intampla daca nu aveam :)

cauciucurile sunt standard si am 15.000 km nu cred ca sunt tocite

Cauciucurile nu sunt tocite,dar daca sunt de vara sigur n-ai aderenta cu ele.Daca mai era si ud pe jos sigur ca te duceai fara sa te opresti asa cum te-ai fi asteptat.Daca mai studiezi despre ABS vei ajunge la concluzia ca nu face minuni,ci doar pastreaza pozitia masinii pe sosea,chiar in detrimentul distantei de franare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucurile nu sunt tocite,dar daca sunt de vara sigur n-ai aderenta cu ele.Daca mai era si ud pe jos sigur ca te duceai fara sa te opresti asa cum te-ai fi asteptat.Daca mai studiezi despre ABS vei ajunge la concluzia ca nu face minuni,ci doar pastreaza pozitia masinii pe sosea,chiar in detrimentul distantei de franare.

din cate am studiat si vazut fel si fel de video am tras o singura concluzie, te ajuta sa virezi stanga dreapta cu frana calcata la maxim

si inca ceva franeaza mai in scurt decat una fara ABS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iarna asta am mers pe zapada cateva zile.zapada si gheata. daca nu aveam abd as fi patinat in ultimul hal. oricat de experimentat ai fi ca sofer daca iti sare ceva in fata frana tot la maxim o calci si neavand abs exista mereu posibilitatea de a pierde aderenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

O masina fara ABS, in stare buna de functionare a franelor, franeaza obligatoriu drept, fara a se abate de la directia initiala, cu conditia ca suprafata de franare sa aiba aceiasi rugozitate asupra tuturor rotilor. Contrar a ceia ce afirma unii pe aici, principala functie a ABS-ului este de a pastra contact continu intre roata si suprafata de franare, cu alte cuvinte previne ruperea aderentei, iar de aici rezulta celelalte avantaje pe care soferul le vede: distanta mai mica de franare, posibilitatea manevrarii autovehiculului pe traiectorie stanga-dreapta in timpul franarii pentru a evita un obstacol, previne rasucirea necontrolata a masinii deoarece aceasta ramane ''cu toate rotile pe pamant''. In cazul sistemelor ABS moderne se ajunge la forte de franare diferite pe fiecare roata astfel incat masina sa aiba un drum de franare optim indiferent de suprafata pe care calca roata (am vazut cu ochii mei masini care s-au rasturnat pt. ca in momentul franarii una din roti a prins acostamentul drumului, iar acea masina nu avea nici o problema la sistemul de franare, doar ca nu avea ABS).

O masina franata de la viteza de 50km/h in 100-150m cred ca are nevoie de o verificare urgenta in service, indiferent daca are ABS sau nu. Al meu polo are 14 ani si 170k km vechime (adus acu 5000 km din germania), nu are ABS, dar in momentul in care apas frana stiu ca de la 50km/h opresc in 20-30m. In Bucuresti (si nu numai) exista prostul obicei de a plasa trecerea de pietoni imediat dupa (sau inainte) de statia de autobuz. Preventiv reduci viteza, dar tinand cont ca anterior ai avut si 80km/h, un 40km/h iti pare ca ai redus suficient, iar cand iti apare omul de dupa autobuz nu ai decat 1/2secunda si vreo 5-6m pentru a frana la 0km/h. La inceput aceiasi senzatie de ''frana moale'' am avut si eu la Polo, da la nevoie am blocat rotile destul de repede (daca as fi avut ABS sigur ca opream mai repede), deci franeaza suficient. Daca in acele situatii rotile nu se blocau eram in service de mult pentru a-mi repara franele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine masina a fost adusa cu 178.000km din Nurnberg pe slep.Dupa spusele proprietarului masina a fost utilizata numai pe Autostrada in proportie de 90%.Ferodourile le-am inlocuit de abia acum 3luni si culmea erau cele originale pe masina(proprietarul a spus ca a schimbat doar consumabilele:placute frana fatza, curea de distributie si rola intinzatoare, filtre de aer si ulei doar sintetic 5w40 de la Castrol care mi l-a recomandat).Am fost cu masina la inspectie si au ramas surprinsi ca la directie si suspensie are piesele originale si sunt in perfecta stare de functionare dupa 178.000km (in 2 ani de zile am ajuns la 206.000km). Franele ma cam enerveaza ca sunt prea puternice.In condus obisnuiesc sa tin calcaiul intre pedala de frana si cea de acceleratie si mut doar varful pantofului pe cele 2 pedale.De multe ori daca nu sunt atent si apas putin cam tare,franeaza prea brusc.Am fost pus in situatie de a frana de la 150 la 40 in cativa m in drum spre Arad pe soseaua "mortii" cand un mosulica idiot cu un opel rekord ce rula cu 40/h a trecut pe banda 2 fara sa semnalizeze.Atunci a fost prima data cand am bruscat franele si nici macar nu a urlat ABS. ABS m-a salvat cand de la 50km/h pe polei o idioata m-a depasit pe pod si mi-a taiat fatza scurt apoi a franat sa nu loveasca o dacie.Am reusit sa opresc fara sa fac pagube mari dupa ce am tras de volan stanga-dreapta pentru a prinde cat de cat aderenta.Pagube: masca fatza fisurata la mine...la "idioata" numar putin str

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine masina a fost adusa cu 178.000km din Nurnberg pe slep.Dupa spusele proprietarului masina a fost utilizata numai pe Autostrada in proportie de 90%.Ferodourile le-am inlocuit de abia acum 3luni si culmea erau cele originale pe masina(proprietarul a spus ca a schimbat doar consumabilele:placute frana fatza, curea de distributie si rola intinzatoare, filtre de aer si ulei doar sintetic 5w40 de la Castrol care mi l-a recomandat).Am fost cu masina la inspectie si au ramas surprinsi ca la directie si suspensie are piesele originale si sunt in perfecta stare de functionare dupa 178.000km (in 2 ani de zile am ajuns la 206.000km). Franele ma cam enerveaza ca sunt prea puternice.In condus obisnuiesc sa tin calcaiul intre pedala de frana si cea de acceleratie si mut doar varful pantofului pe cele 2 pedale.De multe ori daca nu sunt atent si apas putin cam tare,franeaza prea brusc.Am fost pus in situatie de a frana de la 150 la 40 in cativa m in drum spre Arad pe soseaua "mortii" cand un mosulica idiot cu un opel rekord ce rula cu 40/h a trecut pe banda 2 fara sa semnalizeze.Atunci a fost prima data cand am bruscat franele si nici macar nu a urlat ABS. ABS m-a salvat cand de la 50km/h pe polei o idioata m-a depasit pe pod si mi-a taiat fatza scurt apoi a franat sa nu loveasca o dacie.Am reusit sa opresc fara sa fac pagube mari dupa ce am tras de volan stanga-dreapta pentru a prinde cat de cat aderenta.Pagube: masca fatza fisurata la mine...la "idioata" numar putin str
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I verificat nivelul lichidului de frana din borcanel?Inseamna ca iti scapa pe undeva lichid.Mergi cu ea la mecanic sa verifice pe unde scapa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neata la toti,

De vreo 3 luni am probleme cu frana, ma precis cand franez la o viteza mai mare de 80 la ora vibreaza volanul.

Masina e un polo din aug 2007 si cu 14000 de km rulat mai mult prin oras. Am fost la sandra IASI si mi-au spus ca sunt putin f, putin ovalizate si ca trebuie schimbate pe banii mei deoarece nu fac obiectul garantiei.

Acu va intreb, stie cineva pe undeva vreun service care se ocupa si cu rectificari de discuri. Faza e ca nu as vrea sa dau bani pe niste discuri care nu sunt originale si dc se pot rectifica(am citi tot pe net ca se pot daca sunt putin ovalizate) de ce nu...

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine iti iei unele aftermarket gen brembo. sunt bune si nu sunt foarte scumpe. cand e vorba de siguranta personala nu e bine sa faci carpeli

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bune comentariile de mai sus asupra ABS-ului dar vreau sa fac o precizare, si anume ca o masina fara ABS, dar cu franele si cauciucurile in stare buna are nevoie de o distanta mai scurta pentru a opri decat una similara echipata cu ABS. ABS-ul prelungeste distanta de franare pentru ca impiedica franele sa exercite o presiune constanta pe discuri pentru a impiedica blocarea rotilor si a permite manevrabilitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ABS-ul prelungeste distanta de franare ...

Nu prea cred, vezi prezentarea de la bosh facuta chiar pe polo-uri. Este link pe pagina 5 (parca) intre comentarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am mai spus, ABS-ul scurteaza distanta de franare, pastrand tot timpul contact intre roata si suprafata de rulare, si nu e doar reclama care o face BOSCH produsului lor. Daca ar mari distanta de franare ar fi un dispozitiv inutil. O masina care e in contact cu suprafata de rulare franeaza mai scurt decat una care aluneca necontrolat, indiferent daca aceasta suprafata este carosabil, gheata, apa, pamant sau orice altceva. Exemplul cel mai bun de ''roata blocata'' este sania. In momentul in care tragem sania in plan drept, initial forta necesara tractarii este mai mare, dupa ''ruperea aderentei'' forta necesara este cu atat mai mica cu cat viteza scade (in domeniul vitezelor mici, ca la viteze mari intra in discutie si alte forte care se opun inaintarii saniei, forte ce initial is neglijabile). Manevrabilitatea masinii in momentul functionarii ABS-ului reprezinta doar o consecinta a principalei functii a acestuia (pastrarea contactului roata-suprafata de rulare). Bazandu-se pe aceste beneficii care rezulta din principala functie a ABS-ului s-au dezvoltat sistemele superioare de siguranta (de exemplu ASR), cara nu pot exista independent de ABS pe o masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarna trecuta am avut si eu aceleasi neplaceri legate de sistemul de franare....ideea este ca in trafic, la actionarea brusca a pedalei de frana la o viteza de 45km/h, cu tot cu ABS, m-am dus sanie in bara masinii din fata, desi distanta dintre masini era destul de mare...cca 20m. Recunosc ca era mazga pe jos, dar m-i s-a parut ca masina nu are nici o intentie de a incetini, cu frana apasata la podea....Pe talon scrie ca greutatea masinii este de 1200 si ceva de kg...sa fie oare de vina sistemul de franare disproportionat cu greutatea masinii (am un polo 1.4 tdi)? Au mai mers si alti amici cu ea si s-au plans de aceeasi problema...respectiv lipsa franelor sau franarea greoaie. Masina are 2 ani, 15000 km, si am luat-o de noua....la urmatoarea revizie am sa solicit o diagnoza mai atenta a sistemului de franare.... Sa fie oare o problema generalizata cu franele la Polo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu citesc cu interes acest topic, desi ma surprinde cata lume se plange de franele la Polo. Al meu Polo cu ABS franeaza de la excelent in sus. Luni implineste 1 an si pana acum frana era mai mult decat perfecta. Eu vin de pe un Seat din '94 care nu avea ABS si servo. Cu masina aia era interesant sa te opresti, cu Polo nu e nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am citit si eu ce se scrie despre POLO HAPPY.Am si eu unul...si cum se mira cineva mai devreme...da...exista HAPPY 1.4 TDI,al meu e asa.Intradevar in primele sute de km franarea era foarte dificila...simteam ca nu prinde , mi-a cam dat ceva emotii.Intre timp si-a mai dat drumul,dar totusi nu sunt foarte multumit de frane.Pedala este ceva mai tare, dar cred ca asa este gandita, ca sa nu blocam rotile prea usor.Mai am un Fiesta din 96 tot fara ABS, dar franeaza mult mai bine.Din pacate eu am simtit din plin lipsa ABS-ului acum o luna cand in afara orasului la o viteza de 90KM/h a intors un tractor in fata mea la vreo 15 m. Am franat brusc, s-a dus ca sania, dar macar s-a dus drept..nu a tras nici stanga nici dreapta.Acum astept sa-mi fie reparata masina.Nu imi pare rau de alegerea facuta..in rest e o masina foarte buna..dar imi pare rau ca la momentul achizitionarii ABS-ul nu era optional

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

cred ca am mai scris o data despre problema asta la masina mea. pana nu i-am schimbat cauciucurile cu unele nitel mai late adica 185 in loc de 165 si cu profil special de vara adica uscat si ploaie directional nu s-a reglat frana. chiar si pe alea de iarna am 175. parerea mea e ca sunt putin subdimensionate anvelopele originale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frana la Polo este buna. Chiar daca are ABS sau nu. Trebuie sa te inveti cu masina respectiva.

Eu am asa ceva la masina dar sunt un pic dezamagit. As fi preferat sa nu fie dotata cu ABS. Am acest Polo din februarie 2007. Este un TDI de 1.4.

Anul trecut in vara l-am pupat pe unul in fund :vaidecapulmeu: . Din cauza carosabilului pietruit uscat ( statuia Aviatorilor ) nu am putut controla masina corespunzator. A patinat si a continuat sa se deplaseze destul de mult. Am carnet de cativa ani buni si acesta este primul accident comis din cauza mea !!! Am condus 1300, 1310, 1310 break, 1310 volan pe dreapta :) , R5 Five-D 1600cm, Passat Break 2000cm benzina. La aceste masini conduse de mine nu a existat instalatie ABS. La acest Polo in schimb am o problema. Mai bine zis cred ca ABS-ul are o problema cu mine.

In acesti doi ani si ceva de cand am Polo - de patru ori am avut probleme cu franarea. Intra ABS-ul foarte repede la denivelari, piatra cubica sau nisip. Eu cred ca timpul de franare este mai mare daca intra ABS-ul fata de cele fara el. Poate daca as fi avut si celelalte reglaje automate ( control directie, tractiune.... ) poate ca ar fi fost foarte bun.

Asta o patesc eu .

Exista un reglaj prin care sa porneasca mai greu ABS-ul ?

Sper ca nu am deranjat cu povestioara mea

Mihai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dreptate: pe carosabil din tipul ala maibine nu ai abs.

asa fac toate care au abs nu numai a ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ABS-ul intra atunci cand roata pierde aderenta. Roata pierde aderenta pentru ca:

1. anvelopa proasta

2. anvelopa de iarna folosita vara sau invers

3. presiune prost reglata

Parerea mea este ca unul din cazurile 1 sau 2 se manifesta si in cazul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca se tot plang unii colegi. Eu poate am prins una cu frane bune :)

Asa cum am mai zis eu am un Polo 9N 2005 cu ABS si franeaza super. Am avut eu emotii de multe ori pentru ca am franat prea din scurt insa masina s-a comportat exceptional. Franeaza de rupe cu alte cuvinte. In oras mai mai merg tare uneori si pe la semafoare sau treceri de pietoni mai franez brusc,iar ABS-ul intra doar la limita, si chiar cand intra tot franeaza bine. De multe ori ma mir si eu ca am scapat iar cu bine.

In schimb pe denivelari, crapaturi, nisip gheatza intra cam repede ABS-ul si parca se duce mai lung. Asta e senzatia si poate chiar ar opri mai repede pe nisip de exemplu sau pe asfalt denivelat daca nu ar avea ABS, dar sunt convins ca e mai sigur in toate situatiile pt ca elimina problema diferentei de aderenta pe anumite roti.

Ce am observat eu e ca la frane mai agresive se ridica cam mult de fund si se lasa pe fata. Poate din cauza ca am tambure pe spate, sau suspenia moale si cauciucuri cu balon cam mare (165/70 14).

Per total sunt multumit de frane. Mai am un Polo Cross in familie insa nu franeaza ca a mea. Adica trebuie sa apas parca prea tare pe pedala si tot nu prinde bine.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Indiferent ca e Polo, ca e Logan sau Passat, eu zic ca ABS-ul reactioneaza la fel la toate masinile.

Mai jos un articol preluat de pe site-ul Dacia, care explica foarte bine, zic eu, rolul abs-ului si diferitele conditii de aderenta care pot aparea:

"Sistemul de fr

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!