Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

cand incepe sa isi faca regenerarea, incearca sa mergi in jurul la 2500 rpm..... nu sa te opresti si sa o lasi la relanti. In felul asta, va finaliza operatiunea de regenerare.

 

altfel, daca nu o finalizeaza, va reincerca sa o initializeze de mai multe ori, cand se intrunesc conditiile.

 

daca ai verificat si apare ca a facut regenerarea, e ok.

salutare...cum se vede aceasta regenerare ? la mine nu s.a intamplat inca s.au nu am vazut eu...i.mi spui si mie te rog? ms 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Relanti-ul urca la 1000 rpm in timpul regenerarii

pai aceasta regenerare nu se face in mers, s.au cand stai pe loc?

Modificat de maryodavid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU mai da QUOTE la mesajul anterior.

 

Si da, regenerarea se poate face si cu motorul la ralanti daca procesul este deja inceput.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca o intrebare  si nu va mai stresez...regenerarea o pot face si eu  fortat, adica  fara sa inceapa el sa si.o faca? si daca da cum? masina o am de curand si nu prea ma pricep ce si cum..daia pun si atatea intrebari..sper sa ma iertati..... ms mult.....

Modificat de maryodavid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

doar cu VCDS-ul, sa  initiezi procedura fortata.

 

dar, da-i pace masinii.... o sa faca regenerarea cand trebuie. Daca sunt probleme, aprinde martorul DPF, etc... atunci vedem ... dar altfel, da-i pace.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi a incercat sa faca iar regenerare (tind sa cred ca are o problema, in conditiile in care nu m am fatait aiurea cu ea in ultima saptamana) am mers cativa km cu ea fara a putea merge constant ce i drept, iar cand am ajuns la destinatie statea la 1000 rpm. Am lasat o si apoi a coborat turatia la 800 rpm, dupa care mi am continuat drumul catre cora militari. Panana sa ajung acolo iar a inceput sa si faca regenerare si nu am oprit o pana nu a scazut iar turatia. De data asta am oprit motorul pt aproximativ 5 minute. La plecare dupa 2-3 minute iar s a dus in 1000 rpm, motiv pt care am plecat spre casa pe un alt drum...sa si faca masina damblaua....cu toate ca am mers si cu treapta 2 constant si a 3 -a pe traseul cora b dul timisoara valea cascadelor iuliu maniu apusului nu si a fscut regenerarea in totalitate. In parcare dupa 2 minute a scazut turatia si am oprit o...cam asta ar fi. Problema regenerarilor multiple a aparut acum 1 saptamana, culmea dupa un drum prin tara in care am abordat toate stilurile de condus posibile. Schimb vitezele in jur de 2500 rpm , chiar si mai sus, dar se pare ca nu aici este problema. O am de 7000 km si deja mi s a cam luat de ea, cred ca masinile skoda nu sunt pentru mine, cel putin tdi pdf...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa faca regenerarea automata, trebuie sa aveti rezervorul mai mult de 30% si temperatura la apa sa fie la 90 grade.

 

Si la mine la Passat pt ca mergeam foarte putin, 5-7 km in oras, nu apucam sa fac regenerarea, si mi s-a aprins lampa in bord de FP, dupa vreo 700km in oras, dar repet, doar drumuri scurte..

 

Am iesit cu masina pe autostrada, am pus pe pilot automat la 140 km/ora, cam 2600 ture, si in 15-20 km s-a stins , regenerarea incepuse de 5-6 ori prin oras, dar nu ajungeam cu apa la 90 grade, si sigur nici temeperatura pe evacuare nu era cat trebuie.., de asemenea e usor de urmarit si la temperatura la ulei, cel putin la CR-uri arata temp la ulei, sa fie peste 90-100 grade..

Am stat si eu de 2 ori in parcare 30 min cu masina pornit crezand ca face regenerarea, dar cum nu era apa la 90gr, si ulei, etc, nu a finalizat :D

 

PS: cel putin la mine , merge Pilotul automat dupa ce s-a aprins lampa de FP

Modificat de mark21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi a incercat sa faca iar regenerare (tind sa cred ca are o problema, in conditiile in care nu m am fatait aiurea cu ea in ultima saptamana) am mers cativa km cu ea fara a putea merge constant ce i drept, iar cand am ajuns la destinatie statea la 1000 rpm. Am lasat o si apoi a coborat turatia la 800 rpm, dupa care mi am continuat drumul catre cora militari. Panana sa ajung acolo iar a inceput sa si faca regenerare si nu am oprit o pana nu a scazut iar turatia. De data asta am oprit motorul pt aproximativ 5 minute. La plecare dupa 2-3 minute iar s a dus in 1000 rpm, motiv pt care am plecat spre casa pe un alt drum...sa si faca masina damblaua....cu toate ca am mers si cu treapta 2 constant si a 3 -a pe traseul cora b dul timisoara valea cascadelor iuliu maniu apusului nu si a fscut regenerarea in totalitate. In parcare dupa 2 minute a scazut turatia si am oprit o...cam asta ar fi. Problema regenerarilor multiple a aparut acum 1 saptamana, culmea dupa un drum prin tara in care am abordat toate stilurile de condus posibile. Schimb vitezele in jur de 2500 rpm , chiar si mai sus, dar se pare ca nu aici este problema. O am de 7000 km si deja mi s a cam luat de ea, cred ca masinile skoda nu sunt pentru mine, cel putin tdi pdf...

Din propria experienta iti spun ca la relanti nu prea face regenerare. Desi sta vreo 5 min turata, dupa ce plec si schimb a 2-a incepe regenerarea iar. Cand sesizezi regenerare la 1000 rpm mergi la un drum drept in viteza a 3-a (sau a 4-a dar numai intr-una din ele). Cel putin la mine in viteza a 3-a la 2400 rpm fix in 4 km si-a facut regenerarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum spunea si colegul de mai sus, regenerarea nu se face pe loc. Daca regenerarea doar ce incepe si masina sta la relanti, ea se opreste automat. Daca regenerarea este pe final (curata peste 90%) cand va opriti si stati la relanti, ea se opreste si considera finalizata curatirea. Totusi, data viitoare va incepe mai repede pentru ca DPF-ul nu s-a curatit in totalitate. 

 

cristiansen: Tu ai patit exact prima situatie. Curatirea doar ce incepea cand tu te opreai si tineai masina la relanti. In aceasta situatia, DPF-ul va relua curatirea de fiecare data cand pleci cu masina pana cand va ajunge sa si-o faca.

 

Stilul de mers conteaza foarte mult. In functie de cum mergi, curatirea se face mai bine sau mai prost, dar se finalizeaza la un moment dat ! Totusi, daca va uitati cu VAG-ul o sa observati ca valorile difera de la o curatire la alta. Mai exact, alterneaza. Cateodata sunt mai mici, cateodata sunt mai mari, motivul fiind stilul de condus din momentul regenerarii.

 

mark21: Al meu DPF de pe Polo n-are nici o greata sa-si faca curatirea cand mi se aprinde martorul de motorina. Totodata temperatura n-am vazut sa conteze pentru inceperea curatirii. De multe ori si-a inceput-o si dupa 500-1000m de cand am plecat pentru prima data (in ziua respectiva) de pe loc. Ce am observat este ca stilul de condus mai sportiv declanseaza curatirea. Adica daca au trecut (in cazul meu) peste 300 km prin oras si incep s-o calc, imediat incepe sa-si faca curatirea. Daca merg frumos, o mai amana vreo 50 km.

 

P.S.: Cele scrise mai sus, sunt din experienta personala. Am un passat b5.5 2.0 TDI DPF (cel cu aditiv) de 7 ani si un Polo cu DPF de 4 ani.

Modificat de qwk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@qwk

De inceput si la mine incepe si la temepraturi joase, dar nu termina ca am drumuri scurte in oras, sau nu curata decat un procent mic, am pus testerul de 2-3 ori si am vazut ca scazuse 3-4 g doar, dar nu aparea la km since last regeneration resetat..

 

.., cel mai sanatos se pare ca e la 140km/h , ~ 2600ture, s-a curatat pana la 0.52 g

 

Dupa ce s-a stins lampa, eu am mai mers vreo 30km si m-am dat bine la ea, 180-210 km/h , vreo 4-5 km..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Polo-ul meu alterneaza foarte mult. Are momente cand si-o face in cativa km, iar alte dati si-o face in cativa zeci de km. Eu obisnuiesc sa merg pe autostrada cu a 3-a la 90-100 km/h. In cartea de la polo imi scrie ca trebuie mers in treapta a 2-a sau a 3-a la turatii cuprinse intre 2500 rpm si 3000 rpm. La alte masini, cu acelasi motor, am vazut ca le scrie de treapta a 3-a si a 4-a. Pana la urma, daca urmaresti putin, tu ca sofer iti dai seama cum isi face cel mai bine regenerarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum aproximativ 2 saptamani am achizitionat un VW Golf 6 1.6 TDI 90CP adus din Belgia pentru a-l folosi ca masina pentru scoala de soferi. Toate bune si frumoase, dar dupa cateva sute de km am observat ca are o problema ciudata: motorul in mod normal sta la ralanti undeva la 800 rpm, aleatoriu urca in 950-1000 rpm si incepe sa trepideze masina foarte urat ("balbaie" la ralanti), totodata cu trepidatul vine si o instabilitate a ralantiului plus un miros foarte urat al gazelor. De aici am tras concluzia ca problema apare cand DPF-ul intra in regenerare. Tin sa specific ca aceasta regenerare are loc destul de des chiar si in fiecare zi.

 

Concluzie: dupa parerea mea anularea din soft a DPF-ului ar fi solutia. Ce sfaturi imi dati? S-a mai intalnit cineva cu aceasta problema? Unde sa anulez DPF-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca daca masina va fii folosita pentru ore de scoala este musai sa renunti la dpf. Regimul de mers subturat/foarte putin turat cu viteza mica si plecari foarte dese de pe loc nu este potrivit unei motorizari diesel cu dpf. Anularea se face atat din soft cat si fizica ( cu flexu). Ca sa eviti alte probleme pe viitor eu zic sa renunti la el definitv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfat, asa ma gandeam si eu. Alte pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inutil sa iti spunem sa bagi bani in ea pentru diagnoze, senzori, etc..... sa poti reda functionalitatea 100% a DPF-ului, sau ce alte probleme o avea masina.... 

 

Deci anularea ar fi solutia..... 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Problema cu DPF-ul nu este ca isi face regenerarea. Este ceva normal, asa merge ea, ca face des sau rar regenerarea, este subiectiv. Este o problema doar cand se aprinde becul ca regenerarea nu a reusit. In cazul asta trebuie sa faci ceva. Am un vecin la care nu a mai reusit regenerarea. Pentru ca nu a vrut ca masina sa scoata fum/cancer pe esapament si nici sa aibe probleme ulterioare la ITP/RAR, a ales calea legala si recomandata sa schimbe DPF-ul. ( nu sa-l taie cu flexu').

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atat timp cat "pomul de iarna" nu se aprinde in bord, eu zic sa nu-ti faci, deocamdata, griji.

 

Daca te gandesti sa-l elimini, "software" sau "hardware", sa te gandesti si la urmatorul ITP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici eu nu incurajez anularea DPF, insa ITP-ul este cea mai mica grija.  CAte masini nu circula pe strada, desi nu ar trece ITP-ul in veci daca s-ar face pe bune.....

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

anuleaza filtrul , poti sa il inlocuiesti cu un downpipe identic ca forma si dimensiuni se gasesc destule care are si gaurile pentru senzori, delete din soft si gata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi! Momentan o sa il las asa sa vad cum se comporta dupa un drum mai lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

regenerarea sau tentativa de regenerare se poate face asa des si datorita unor probleme tehnice, la motor.... deci, trebuie verificat bine, inainte sa-l elimini.

 

cu VCDS-ul se pot verifica parametrii, verifica si nivelul de umplere, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

 

Astazi dimineata cand am pornit la drum am vazut ca mi s-a aprins DPF(Diesel Particulate Filter) in maxidot,plus martorul galben aferent din bord,dar continuandu-mi drumul s-a stins imediat.Sa inteleg ca si-a revenit,sau am vreo problema?Mentionez ca masina are aproape 300.000 km.

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca martorul s-a stins si masina merge bine nu trebuie sa iti faci griji

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, vezi doar sa o lasi sa isi faca regenerarea, atunci cand o incepe

 

incarcarea filtrului - cand faci o diagnoza, sa soliciti sa ti-o spuna, sa vezi la ce nivel a ajuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • mihail
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!