Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Parcă s-a mai discutat și cei ce au pus valoarea zero nu au beneficiat de regenerării mai rare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se poate modifica valoarea la oil ash cu vcds?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui să-mi fac griji din cauza volumului destul de mare de oil ash acumulat? Mașina are puțin peste 260k km, dar e la mine de mai puțin de un an și nu știu cât de reali sunt. Dacă nu ies deloc din oraș face regenerarile la aproximativ 200 de km mers aproximativ 12 km/zi cu pauza la jumate. 

IMG_20240216_180329.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu 0.27L Oil ash mașina ta are cca 400k km reali. Filtrul se încarcă cu 0.07L la fiecare 100k km. Pune un ss și cu presiunea diferențială.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar atât nu cred ca are, deoarece am găsit factura de Italia cu volant schimbata la 187k în 2019, iar în 2021 apare în RAR la 211k km. Doar dacă au fost manevrați mai devreme ceea ce este posibil

3 hours ago, _R_A_D_U said:

Cu 0.27L Oil ash mașina ta are cca 400k km reali. Filtrul se încarcă cu 0.07L la fiecare 100k km. Pune un ss și cu presiunea diferențială.

LA relanti trebuie verificată presiunea diferențială? 

Modificat de mauagariciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, o problema sau mai multe😁 detin un vw b6 2008 cbab am filtru de particule infundat, las și eu câteva scanări mai jos ce este de făcut este normala presiunea aia diferentiala? dacă ma puteți ajuta cu un sfat ce este de facut mulțumesc.

1000007448_11zon (1).jpg

1000007435_11zon (3).jpg

 

P.S o scanare cu un alt tester obd2 elm am eroarea P2002 

 

20240226_105332.jpg

Modificat de Viorelguess
O alta eroare la scanarea cu un nou tester obd2 elm.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

valoarea presiunii diferentiale este direct proportionala cu gradul de incarcare/infundare al DPF-ului,adica ,cu cat este mai curat valoarea este mica iar cu cat este mai incarcat/infundat este mare.

daca se mai poate curata avand in vedere gradul de incarcare daca nu schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/20/2024 at 1:57 PM, davidut5 said:

Salut.
Passat b6 cbab, la 13.000km dupa schimb, se aprinde martor presiune ulei. Clientul cam inconstient si dupa ce a bagat multi bani cu schimb ulei la 30k km ca sa nu cheltuie mult, initial a crezut ca problema este la ax pompa ulei. A adus masina pentru reparatie(majorare hexagon, trimite pe curier), Se pare ca la rece avea 1bar presiune, la cald 0.5bari. Uleiul mirosea a motorina si era foarte subtire, si peste nivel.
Am decis sa verificam si injectoarele desi corectiile erau bune 0,8 maxim am vazut, asta in conditiile in care la inlocuirea unei bujii, electrodul lipsea, si acum la testul de compresie pe acel cilindru cred, compresie mai slaba cu 5 bari, 30 bari pe alte trei si 25 bari pe cil 1.
La demontarea injectoarelor se vede clar schimburile foarte rare dupa depunerile masive pe injectoare si pe alte piese vizibile. Banui ca injectoarele sunt bune si problema cu uleiul contaminat este de la dpf. Filtrul a fost curatat profesional nu cu mult timp in urma.
Avand in vedere toate cele de mai sus, credeti ca mai renteaza ca filtrul sa fie activ, eu cred ca motorul nu o mai duce mult asa. Oricum merge cu martor motor aprins fara sa-l deranjeze(eroare pompa auxiliara(pusa noua de mine dar ieftina), si posibil sonda lambda-semnal prea mare).
Blocul balansier este trimis la reconditionare si injectoarele la verificat, va anunt ce se mai intampla mai departe.

Injectoare verificate, una bucata reparat, exact cel de la cilindru 1 cu compresia 25bari. Modulul de echilibrare reparat cu imbus marit in doua cote.
La pornire mers neregulat si corectie 2.99 pe cil1 cu injectorul reparat, fum alb extrem de mult cu miros de combustibil. Pana a ajuns uleiul la 80grade, la fel fum de-l tai cu cutitul, cu miros inceput de ulei ars. Deja motorul a inceput sa mearga frumos si corectia a ajuns pe la 2. La verificare vizuala urme de ulei prelins la colierul dintre turbo si dpf, semn ca turbina este gata.

Acum deja incepe singura regenerarea, dupa ce termina la un test de drum, motorul merge bine, fum aproape deloc. Ziua urmatoare la rece iarasi merge prost si injectorul pe 2.99. Baiatul de la reparat zice ca nu trebuie coduri generate dupa reparatie ca se rezolva dupa km parcursi. Super dezamagit, bani aruncati degeaba. Presiune ulei 1-1.5bari uleiul la 85 grade la ralanti si 3bari la 2000ture.
La verificare presiunea in filtru 80mb la 3000ture, si in timp ce se incalzea motorul crestea, daca turbina scapa ulei pe evacuare, are viata scurta dpf, turbina fiind si ea reparata anterior.

Modificat de davidut5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

36 minutes ago, davidut5 said:

a inceput sa mearga frumos si corectia a ajuns pe la 2

Cu valoare +2 numai frumos nu merge .

Pune injector nou sau sh fara “reparatii”

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Pareri,va rog?!  Regenerari dese aprox 30 km,indiferent de regimul de mers-acelasi interval la regenerare,fara exceptii.Filtrul a fost curațat/spalat ulterior resetate valorile si aceeasi problema. Un sfat,va rog? Atasez poza cu valori la inceputul regenerarii si la sfarsitul acesteia. Multumesc anticipat.

Screenshot_20240228_073715_VAG DPF.jpg

Screenshot_20240229_090251_VAG DPF.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai curățat filtrul și ai resetat oil ash residue?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mishu achihaitei

@ddo l-ai trimis demontat la firma specializata ptr spalare filtru dpf?

Sau ai facut tu regenerare fortata pe masina

Este diferenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Scrie in post, ca a fost spalat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aș încerca să introduc valoarea veche.

Modificat de nicusan
Gramatica...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valoarea veche era 100 si ceva gr

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mishu achihaitei
On 26.02.2024 at 12:09, R Z F a scris:

salut,

valoarea presiunii diferentiale este direct proportionala cu gradul de incarcare/infundare al DPF-ului,adica ,cu cat este mai curat valoarea este mica iar cu cat este mai incarcat/infundat este mare.

daca se mai poate curata avand in vedere gradul de incarcare daca nu schimbat.

exact cum ai zis trebuie schimbat.

On 01.03.2024 at 6:39, F l o r i n a scris:

Scrie in post, ca a fost spalat.

Daca l-a spalat acasa cu solutie fara demontare,e degeaba. Frectie la picior de lemn.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mauagariciu
On 2/25/2024 at 5:47 PM, _R_A_D_U said:

Cu 0.27L Oil ash mașina ta are cca 400k km reali. Filtrul se încarcă cu 0.07L la fiecare 100k km. Pune un ss și cu presiunea diferențială.

Am reușit azi sa pun diagnoza și așa arată. Nu știu exact cum e cu presiunea asta de ce apare la offset - 3?

IMG_20240304_143109.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan Cristi

Pai stii care e faza?La "-3" e de fapt 0.De acolo incepe masuratoarea senzorului.Adica daca ai offset -3 si differential pressure acual 5 mbar,presiunea ta reala e de 3+5 mbar,adica de 8 mbar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mauagariciu

Și e ok după 170 km de oraș de la ultima regenerare? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan Cristi

Eu zic ca 3 foarte ok pentru nr tau de km.Cam asa sta si al meu,am 7-10 mbar presiune dif la 200 km (in exterior).Masina mea bate tot in 300 000 km..DPF urile noastre nu sunt la prima tinerete,au km multi,asa ca daca motorul merge bine,regenerarile au loc si toba e curata nu-ti mai fa griji degeaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună seara,

Am un passat b6 2010 CBDC cu 282000km. La 260000 am trimis filtru la curățat preventiv, cei de la firmă au spus ca filtru e în stare foarte bună. 
Eu am întâmpinat următoare problemă:

în sezonul rece motorul se turează singur până la 1000 sau 1100 turații. Inițial am crezut ca e în regenerare, după un drum de 50 km de autostradă, în valorile reale din vcds arată ca filtru s-a regenerat, dar problema cu turațiile a rămas, dispar doar când ajunge apa la 90 de grade. Făcând cercetări pe forum am descoperit ca e posibil sa fie și de la alternator. Am dus alternatorul la reparat și s-a schimbat colector,releu cu cărbuni , fulia și rulmenții. Încărcarea este bună 14,3-14,5 dar problema nu a dispărut. Uitându-mă pe valori reale la filtru de particule am observat ca senzorul de temperatură de pe galeria de evacuare are 18 grade și crește doar dacă accelerez, ajunge undeva la 190 grade dar apoi dacă nu accelerez scade  la 18 grade. Am înlocuit senzorul, cu unul nou de la NGK dar se comportă la fel. 
La rece am observat ca mirosul noxelor este unul mai pronunțat mai înțepător.
Nu am găsit nicăieri cum ar trebuii da funcționeze acești senzori. 
Vă rog mult dacă puteți și dispuneți de aceste informații să mă ajutați🤗.

Sau poate problema este la alte componente. 

 

Mulțumesc mult!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel face și la mine, se turează la 1000 dar nu e de la regenerare. Cred că are legătură cu încărcarea bateriei, face așa doar dimineața când e frig și pun mulți consumatori în funcțiune, dezaburire, scaune, cred că intră și încălzirea auxiliară, faruri, etc.

Chiar sunt curios dacă mâine dimineață mai face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria poate sa fie pe ducă sau ține turația mai sus când sunt mulți consumatori electrici. Scria și prin manual la unele modele (A4 b8). Uite ca mai sunt persoane care citesc astfel de literatură. Încurajez și pe alții sa le citească.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • jnipy
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!