Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

2 hours ago, Dan.MDLL said:

Motorul suna rotund

Deloc! Cum se misca esapamentul asa se misca si motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cătălin… masina vrea la pensie, am in plan sa iau alta noua dupa ce adun banuti. Dar ce sa fac cu asta? :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai trebuie vazut ce stricaciuni au rezultat in urma incidentului cu distributia, in special daca a fost contact intre pistoane si supape.  Un test de compresie si eventual un test de pierderi sub presiune ar trebuie sa te lamureasca cu privire la asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze de intarziere, am revenit cu detalii....image.png.482b48fba290a2e87ebcebbf8c302d55.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceva mai nou 

image.png.f6f876fc7df12ecafd3dd3da0e35d524.png

Modificat de moreinffo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Cristian Macovei

Salutare,

As avea nevoie de o parere legata de valorile DPF-ului.

Masina are 278.000 km si valorile din poza atasata. Motor diesel 2.0 TDI CBDC.

Ar trebui sa ma gandesc la o curatare sau nu este cazul?

Multumesc!

 

IMG_3193.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O parere? Nu e cazul, e destul de mica presiunea diferentiala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu motorul oprit cred si eu, ideal era sa fie 0, dar la deviatii mici de genul nu e problema. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristian Macovei

Salutare, 

Multumesc @Dan.MDLL, @adrian001.

Motorul era rece intradevar. Am intrebat deoarece parametrul Particle Filter Oil Ash Volume este 189 ml.

 

Toate bune!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! La mine se prezintă astfel, tot motor cbdc, 312k km. Până acum nu am avut probleme, prima oară când se aprinde becul la dpf am să-l dau jos.

IMG_20230814_173512.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristian MacoveiEra rece sau oprit si doar contactul pus ? Presiunea aia diferentiala e suspect de mica pentru o masina cu kilometrajul ala (daca motorul era la ralanti). 

 

@red_viper Pai nu mai are mult (gluma), destul de maricica presiunea diferentiala la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001Păi presiunea așa este după regenerare. Omul avea 40km... La mine arată și 2 mbar după regenerare. Vorbim de valori la ralanti, pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu tot despre asta vorbesc, dar la KM aia fara sa se fi intervenit la DPF as zice ca e greu sa ai presiuni difrentiale atat de mici si DPF-ul intreg. La tine despre ce masina e vorba si ce rulaj ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001Golf 6, CFFB, 319k km (DPF activ, soft dieselgate, oil ash 0.20L), EGR înlocuit (OE în reprezentanță) în luna mai la 313k. De când am înlocuit EGR am regenerări la cca 350km, înainte aveam intre 550-600 și mă bate gândul să fac downgrade la softul original. Așadar, unde recomandați să fac operațiunea în Craiova (sau București)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când ți-a înlocuit egr-ul au făcut update de soft, tu neavând dieselgate până atunci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveam DG și înainte, mai precis 9978. image.thumb.png.e178bca6160e80732195e1b9ffe70c8d.png

Aș mai vrea să țin ceva timp mașina și mă mănâncă unghiile să fac down la soft original, cu toate că mulți îmi zic să mă abțin...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 13 ore, _R_A_D_U a scris:

@adrian001Golf 6, CFFB, 319k km (DPF activ, soft dieselgate, oil ash 0.20L), EGR înlocuit (OE în reprezentanță) în luna mai la 313k. De când am înlocuit EGR am regenerări la cca 350km, înainte aveam intre 550-600 și mă bate gândul să fac downgrade la softul original. Așadar, unde recomandați să fac operațiunea în Craiova (sau București)?

Downgrade am facut eu in Pitesti .250 lei

acum o oră, _R_A_D_U a scris:

Aveam DG și înainte, mai precis 9978. image.thumb.png.e178bca6160e80732195e1b9ffe70c8d.png

Aș mai vrea să țin ceva timp mașina și mă mănâncă unghiile să fac down la soft original, cu toate că mulți îmi zic să mă abțin...

Probabil face regenerari cam la 200 .Asa aveam si eu si dupa downgrade face la minim 600

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Masina mea: Arteon 2017 2.0 240CP

Este normal sa nu afiseze niciodata ca are nevoie de regenerare sau macar ca este in proces de regenerare ?

 

Recent am inceput sa urmaresc cu VCDS parametrii discutati in acest thread si realizez ca mergand in ultimile luni doar prin oras am intrerupt cel mai probabil foarte multe regenerari. 

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristian Macovei
On 8/14/2023 at 9:51 PM, adrian001 said:

@Cristian MacoveiEra rece sau oprit si doar contactul pus ? Presiunea aia diferentiala e suspect de mica pentru o masina cu kilometrajul ala (daca motorul era la ralanti). 

 

@red_viper Pai nu mai are mult (gluma), destul de maricica presiunea diferentiala la tine.

@adrian001, la mine era motorul rece (pornit) si abia se facuse regenerarea. Cei 40km au fost in afara orasului. Presiunea diferential cu motorul oprit este 0.

 

Revin cu update dupa dupa inca 200km facuti mixt. 

 

IMG_3221.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca Ecu porneste regenerarea in functie de o valoare fixa a unui senzor sau altceva?Eu tot masor si urmaresc dar nu i-mi dau seama pentru ca la mine niciodata nu porneste la aceeasi valoare calculata ,mereu la orice valoare intre 22 si 24.Ma intereseaza pentru ca as vrea sa pun aceasta informatie sa fie cumva afisata in Mfd 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanismul de estimare al incarcarii filtrului si variabilele care pot declansa o regenerare activa e destul de complex, nu e asa simplu cum ar putea parea la prima vedere. Dar evdient, ECU-ul foloseste ca si date de intrare valori de la majoritatea senzorilor (dar nu direct - in sensul ca daca senzorul x masoara valoarea y incepe regenerarea) pentru asta.

 

@Cristian MacoveiSpre rusinea mea, nu am stat sa urmaresc foarte atent cum variaza presiunea diferentiala cu incarcarea filtrului. Vad ca se modifica destul de mult, dar la tine presiunea cu motorul oprit ar trebuie sa fie 3 mbar, de aia ai acolo valorea aia de 3 mbar la "Differential pressure offset" - practic cand pui contactul (pana sa pornesti motorul) ECU-ul poate sa corecteze in software eventualele deviatii ale senzorului fata de valoarea de 0.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, masina in cauza Passat B6 1.9tdi BLS cu DPF.

 

Imi da pe VCDS 001139 - Exhaust pressure saensor 1 Signal too High - Intermittent P0473

 

Ca simptome este cand imi taie pedala de acceleratie, o las sa scada turatia putin si dupa pot accelera normal. Masina merge normal, trage normal, nu scoate fum etc 

 

Urmeaza sa schimb senzorul de presiune gaze evacuare cu unul BOSCH. Intrebarea mea este, trebuie adaptat sau calibrat senzorul nou sau doar il inlocuiesc? Daca da, puteti sa imi explicati care e procedura? Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba ssnzorul intai. Dupa aceea, cu vcds, ai cod pe care ti-l genereaza, pt setare de baza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde mai exact apare acel cod? Nu de alta dar nu vreau sa fac ceva prostie și încă învăț adaptări codari etc având in vedere ca la fostul meu Passat B5.5 nu erau astfel de operațiuni.

 

Dacă te rog, @F l o r i n, imi explici “ca la prosti” care e procedura? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu un update la ce am scris mai sus.

 

Senzor nou Bosch luat dupa codul celui de pe masina. L-am schimbat, totul bine si frumos. Am trecut la adaptare din Coding II cu codul specific, ignition off 30 de secunde si dupa care am sters erorile cu succes. Perfect, job well done am zis ca problema e rezolvata. S-a intamplat sa trebuiasca sa fac un drum de cam 100km dus intors asa ca am zis ca e o ocazie perfecta sa vad daca imi mai taie pedala cum facea inainte cand simtea presiune prea mare.

 

Pe drum nu am simtit deloc sa imi mai taie pedala, totul a mers perfect dar la putin timp dupa ce am plecat mi s-a aprins check-ul. Neavand laptop-ul la mine am asteptat pana m-am intors unde surpriza  001139 - Exhaust pressure saensor 1 Signal too High - Intermittent P0473. Pe measuring blocks si dupa ce am schimbat si am adaptat aveam valori ok, 2.55 la idle dar era 2.55 si cu motorul oprit si contact pus. Acum cand am venit aveam -50 la measuring blocks si degeaba turam ca nu misca nimic. Am mai miscat de fire una alta si s-a facut 0 la un moment dat si cand acceleram urca valoarea normal. 

 

Sa fie oare problema la fire undeva? A si am vazut ca imi zice 1 failed regeneration pe la DPF pe acolo prin measuring blocks. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • jnipy
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!