Jump to content

Filtru diesel de particule - DPF


Paul_L
 Share

Postare recomandată

ieri am inlocuit senzorul cod 03L 906 088 AJ si totul merge perfect. pentru info am luat unul de pe ebay la 45 euro cu transport inclus pana in romania. inlocuirea am facut-o personal, este foarte simplu. 

multumesc colegilor pentru ajutor. acum ma gandeam sa ma despart de ea si sa imi iau un golf 4 tdi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tin sa cred ca am km reali....am verificat istoricul masinii plus cam tot ce am putut sa ma asigur ca am km reali.

Masina este cumparat din germania pentu germania deci sanse scazute sa vanda un parc o masina masluita unuia care o cumpara pentru germania.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sunt reali atunci poate s-a mers cu masina in conditii care au solicitat mai mult dpf-ul... Formula de calcul ramane acelasi, aprox 1 ml pt 1000 km (conform specificatiilor vcds) si atunci te mai duce aprox 45 de mii km dpf-ul. Totusi daca mergi cu motorina si ulei bun, etc te va tine mai mult de atat.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ciudat!

am un prieten cu B6, CBAB, DSG.

De 3000km a avut acelasi oil ash volume:  90ml.

 

- si cel putin 2-3 regenerari. de 2 stie el -

Modificat de TAS auto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am mers cateva mii de km cu aceeasi valoare de ash volume si apoi mi-a crescut cu 3 sau 4 ml deodata. Poate ne tii la curent cum evolueaza la prietenul tau ash volume... Sa vedem daca descoperim un pattern.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema la dfp poate ca ii si datorita uleiului care il am acum....am sa schimb uleiul actual (acum ii un ulei care l-am vazut doar pe piata din de si se numeste Mequin) cu Liqui Moly si vad apoi cum evolueaza.

Masina cred ca mers in conditii bune (fara accelerari brutale pana nu ajunge apa la 90°, cam toate drumurile care le face sunt peste 10 km, etc).

Schimb uleiul si pentru am completat cam 800 ml in 18000 km ceeace nu ii ok pt un cr.

Voi tine sub observatie problema.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine asa sta treaba ca in poza atasata  si am km reali 144xxxkm oil ash volume 99ml

post-74460-0-15075900-1390238083_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da. Am scris eu gresit.

Deci eu sunt cam confuz. Mai sus am citit ca regula este aprox. 1ml la 1000 km si de aici deduc ca masina mea ii undeva la 140k conform acestui calcul.

Colegul nostru care a postat doua posturi in urma nu se incadreaza deloc in regula cu 1 ml la 1000 km.

Este cineva care are km conform calculului de mai sus ?

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Modificat de snack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu folosesc masina 80% in exteriorul localitatii , in general cand pornesc motoru nu fac sub 100km , posibil sa tina mai mult filtru de particule mai mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum isi da seama ECU, ca filtrul de particule trebuie sa intre in regenerare? Prin senzorul DPF? (sensor la care se duc doua furtune de cauciuc prin care ies gaze de esapament, fiind montate la ambele capete ale DPF, iar daca valoarea este diferita incepe regenerarea?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. prin senzorul de presiune diferentiala (cel numit de tine DPF) atunci cand diferenta de presiune atinge un anumit prag

2. atunci cand se implinesc un anumit numar de km, in jur de 700-1200, de la ultima regenerare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar daca la acest senzor de presiune leg doua furtunele care vin doar dintr-un singur furtun , respectiv cel montat pe unde intra gazele in DPF, iar cel dinspre evacuare il blochez? Normal ar fi sa nu mai intre in regenerare niciodata, (Valoarea citita de senzor fiind mereu la fel ) corect? Sau ma insel?

Modificat de radduu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent de indicatiile senzorului, regenerarea se face si in functie de km parcursi de la ultima regenerare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiind ca am facut aprox 1000 km de la ultima regenerare am zis sa ajut filtrul de particule si sa merg vreo 15 min 70km/h in a patra sa vad daca pot lungi aceasta perioada ...am reusit doar vreo 13-14 min cronometrate..ok..culmea cand am oprit pe loc a si inceput regenerarea;acum intrebarea mea :daca merg mult cu 70 km/h in afara localitatii nu ajuta filtrul sa se goleasca?nu ar trebui sa lungeasca acest interval de 700-1200 km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa ajuti filtrul sa se regenereze trebuie sa mergi in a 3-a (de preferat) sau a 4-a cu o viteze de 90km/h(constant) timp de 15min. Asta scrie in carte, in cazul in care ti se aprinde becul. Cu a 4-a la 70km/h mi se pare putin, cred ca sta pe la  ~2000rpm, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am vazut niciodata martorul de la filtrul aprins pe bord sper sa nici nu il vad...in carte la mine scrie sa merg 15 min cu 70kmh in a treia sau a patra(daca bine tin minte,am citit demult)...eu intrebam daca ajuta daca fac treaba asta (cand am posibilitatea) de vreme ce am mers asa aprox 14 min si apoi la 5 min a pornit regenerarea...si da la 70kmh in a4a am 2000 ture...

Modificat de Darkangel69
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RadulescuRomulus

chestia cu 70km/h sau 90km/h intr-o anume treapta ca sa provoci o regenerare e valabila la cutia manuala.

are careva idee cum se "provoaca" regenerarea la DSG, in conditiile in care cutia isi ia vitezele dupa cum doreste, Evident, exclud regenerarea din vag com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi interpretai manualul ala in fel si chip, doar in mod corect nu.

"Provocarea" regenerarii DPF-ului in functie de cum mergi tu este o aiureala. Voi nu intelegeti ca ECU comanda regenerarea filtrului in functie de de niste parametrii, nu dupa cum mergi tu?

1. diferenta de presiune

2. km parcursi de la ultima regenerare.

 

Poti sa mergi pana te plictisesti in orice treapta sau viteza doresti. daca pe ala nu-l trece sa se regenereze, nu se regenereaza.

 

Vitezele ale recomandate pentru regenerarea filtrului sunt pentru cazul in care filtrul are mai multe regenerari esuate si te anunta asta printr-un martor in bord. Nu inseamna ca trebuie sa iesi aiurea din oras, cica preventiv, sa regenerezi mai usor filtrul.

 

Nu-l mai tot zgandariti, daca merge, lasa-l asa... sa nu ajungeti sa-l cunoasteti mai bine... :)


Ca sa ajuti filtrul sa se regenereze trebuie sa mergi in a 3-a (de preferat) sau a 4-a cu o viteze de 90km/h(constant) timp de 15min. Asta scrie in carte, in cazul in care ti se aprinde becul. Cu a 4-a la 70km/h mi se pare putin, cred ca sta pe la  ~2000rpm, nu?

 

Daca asa scrie in manualul tau in limba romana, te sfatuiesc sa consulti un manual in limba germana. Cred ca este o greseala de traducere in l romana, caz intalnit deja pe la Golf/Jetta

la acea turatie (3400 rpm pentru masina mea) regenerarea filtrului este supendata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara comanda din VCDS nu cred ca ajunge DPF-ul la temp de 700 grade,necesar pt regenerare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus o intrebare (probabil in opinia unora prosteasca) la care nu stiam raspunsul dar acum cu ajutorul lui Valentin am aflat cum sta treaba cu ocazia asta tin sa ii multumesc...totusi daca mi se iarta si permite as mai avea una: Daca in timpul regenerarii filtrului eu opresc motorul deci intrerup procesul, am inteles ca la o urmatoare pornire se reia.Imediat chiar daca e rece motorul sau dupa ce apa ajunge la 90 si etc... se indeplinesc toate conditiile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu iti bate capul,ECU stie cum sa-si gestioneze DPF-ul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara comanda din VCDS nu cred ca ajunge DPF-ul la temp de 700 grade,necesar pt regenerare.

Dar de ce crezi asta? Ce crezi ca face in plus VCDS-ul si n-ar putea face ECU? Incalzeste el filtrul? :) Nu inteleg unde bati

 

Daca in timpul regenerarii filtrului eu opresc motorul deci intrerup procesul, am inteles ca la o urmatoare pornire se reia.Imediat chiar daca e rece motorul sau dupa ce apa ajunge la 90 si etc... se indeplinesc toate conditiile?

De regula, procesul se reia imediat. Nu e chiar o mare tragedie daca opresti motorul in timpul regenerarii, insa daca sesizezi regenerarea, nu e indicat sa-l opresti. La oprirea motorului in timpul regenerarii, motorina injectata pentru a arde in filtru, nu mai ajunge acolo si condenseaza pe cilindru. Cu timpul ajunge sa dilueze uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica cum ai spus si tu : "Poti sa mergi pana te plictisesti in orice treapta sau viteza doresti. daca pe ala nu-l trece sa se regenereze, nu se regenereaza."

Sunt unii care cred ca daca merg cu a3a la 3000 rpm obtin o regenerare,ceea ce nu se poate ,ca fitrul ajunge la 700 grade doar daca da comanda ECU sau daca se da comanda din VCDS.Corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

numai daca da ECU comanda - acesta da comanda cand nivelul de umplere ajunge la procentajul definit si daca sunt intrunite restul conditiilor.

 

daca ar regenera mereu peste 3000 rpm, unde s-ar ajunge ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!